Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-02-2004, 21:51
elfje16
elfje16 is offline
zonder dat ik het ooit in de gaten heb gehad, heb ik laatst pas gemerkt (en ben ik door leraren erop aangesproken) dat ik behoordelijk subassertief ben.

het grootste probleem is dat ik de opleiding sociaal cultureel werker doe en daarvoor moet ik wel goed in mijn schoenen staan, maar blijkbaar ben ik dat helemaal niet.
veel leraren willen ook met mij praten over mijn "problemen" terwijl ik niet eens weet wat nou eigelijk mijn problemen zijn.
ik heb op zich erg veel meegemaakt in mijn leven, waardoor ik erg terug getrokken ben, maar voor mij zelf is dat stukje geschiedenis weg.

weet iemand of er een soort trainingen zijn om wat assertiever te kunnen worden?
of weet iemand tips die mij zal kunnen helpen?
Oud 14-02-2004, 22:03
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
hmzz ik heb geen idee (waarom ik dan reageer..? daarom) best wel fuck dat je niet zo assertief bent, maar je weet waar het door komt dus het is heel goed mogelijk om er wat aan te doen. ik weet dat er wel van die cursussen bestaan...ik weet alleen niet waar, misschien dat ze het bij de kindertelefoon ofzo weten (weet ik t )
Oud 14-02-2004, 22:09
phensicske
phensicske is offline
Ik denk dat je dit het best aan je mentor zou vragen, in veel scholen, namelijk ook in de mijne, worden zo'n cursussen gegeven.

Inspiratiekreet

"Alles wat leeft heeft de ingeboren drang om tot bloei te komen. Het enige wat de mens ervan weerhoudt om zich volledig te ontplooien, zijn de beperkende ideeën die hij over zichzelf heeft"

En vertel die leerkracht dan dat je vroeger wel wat meegemaakt hebt, maar dit reeds verwerkt hebt en het daar niet aan ligt.
(Maar bedenk toch wel of je dit wel zeker bent...want eerlijk gezegd betwijfel ik dit een beetje, je zegt namelijk dat je daardoor nogal teruggetrokken bent, dus... )
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 22:13
iamcj
iamcj is offline
Citaat:
phensicske schreef op 14-02-2004 @ 23:09:
Ik denk dat je dit het best aan je mentor zou vragen, in veel scholen, namelijk ook in de mijne, worden zo'n cursussen gegeven.

En vertel die leerkracht dan dat je vroeger wel wat meegemaakt hebt, maar dit reeds verwerkt hebt en het daar niet aan ligt.
(Maar bedenk toch wel of je dit wel zeker bent...want eerlijk gezegd betwijfel ik dit een beetje, je zegt namelijk dat je daardoor nogal teruggetrokken bent, dus... )
(= Leonoor)

Das wat ik wilde zeggen.
Oud 15-02-2004, 10:45
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
elfje16 schreef op 14-02-2004 @ 22:51:
weet iemand of er een soort trainingen zijn om wat assertiever te kunnen worden?
Jep, voor non-assertieve mensen bestaan er assertivietijdscursussen/ trainingen! Ze schijnen naar ik gehoord heb, erg effectief te zijn. Je kunt het altijd proberen, wat heb je te verliezen?!

Goodluck,
Oud 15-02-2004, 13:47
bobcat
bobcat is offline
Op bijna alle scholen wordt een faalangsttraining gegeven. Dus je zou het idd aan je mentor kunnen vragen. Verder kun je er met je ouders of een huisarts over praten, als je liever individueel behandeld wil worden.
Of misschien heb je het helemaal niet nodig, alleen wat praktische tips. Zoals ontspanningsoefeningen voor een spannend moment als een belangrijke afspraak. Dat helpt al een heel stuk.

Oefening:

bal vuisten, voel de spanning, en ontspan.
Bal vuisten, adem in, voel de spanning en ontspan.
enz.

En gewoon eerlijk tegen iemand zijn. Zoals iemand ook een keer een ongelofelijke zak noemen als'ie dat werkelijk is.
Oud 15-02-2004, 14:00
coopergirl
coopergirl is offline
^ faalangst is imo niet vergelijkbaar met non-assertivitijdsproblematiek... Of, zit ik er naast?
Oud 15-02-2004, 14:07
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
^je zit er zeker niet naast

O ja, veel bassie en adriaan kijken, daar word je assertief van. Ik weet niet hoezo maar het heeft mij goed geholpen
Oud 15-02-2004, 14:18
MoO
MoO is offline
Mediteren ?
Yoga of zo iets? Misschien helpt het wel, om ook tot rust te komen. En misschien komen er wel onderbewuste dingen in je op, waarvan je niet wist dat ze er waren. Leen een keer een boek in de bibliotheek, daar hebben ze denk ik wel meditatie boeken.
Veel succes!
Oud 15-02-2004, 15:41
Fainne
Fainne is offline
Misschien kun je bij een therapeut een assertiviteitscursus gaan volgen.
Maar bij mij heeft het niets geholpen, ik ben met het ouder worden vanzelf een klein beetje assertiever geworden.
nadruk op klein beetje.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 16:05
konijntje18
konijntje18 is offline
hey ik ben ook erg subassertief, ik ben er vorig jaar ongeveer op blijven zitten.. het lag natuurlijk ook aan mij cijfers maar het subassertieve speelde ook een grote rol..
bij ons op school geven ze ook trainingen maar k wil ze niet volgen (stom natuurlijk maja)

zijn er ook andere manieren om assertiever te worden?? dus zonder een een of andere curcus..

ik hoop het..
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 17:04
Fgank
Fgank is offline
m'n vader traint mensen in o.a. assertiviteit, maar alleen via bedrijven die hem inhuren...
(begin een bedrijf)
Oud 15-02-2004, 18:16
Miss-NoNa-BaGus
Miss-NoNa-BaGus is offline
heeys, ik herken het, het is idd hele vervelend
Ik doe ook zo'n opleiding (welzijn ROC) en aan mij gaven ze het advies om niveau 3 te gaan doen terwijl ik goede cijfers had en niveau 4 kan. ze gaven me dat advies omdat ik te weinig initiatief nam en omdat ik had aan gegeven dat ik het eng vind om voor grote groepen te staan. Bij dat laatste is egt een rot streek ,want we moesten een leerdoel over jezelf maken dus een "probleem" waar je aan wou werken; ik had dus aangegeven voor groepen staan + meer initiatief nemen! NOOIT meer doen dus ,want daar wordt je op afgerekend ROC sucks!
sorry wou ik ff kwijt!

wat je er aan kan doen ik zou zeggen kijk es op deze site
menscentraal.nl
maybe heb je er wat aan, ennuh niet TE veel aan trekken wat de leraren zeggen het betekent niet dat ze automatisch gelijk hebben! G'luck!!!
Oud 16-02-2004, 15:00
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
elfje16 schreef op 14-02-2004 @ 22:51:
zonder dat ik het ooit in de gaten heb gehad, heb ik laatst pas gemerkt (en ben ik door leraren erop aangesproken) dat ik behoordelijk subassertief ben.

het grootste probleem is dat ik de opleiding sociaal cultureel werker doe en daarvoor moet ik wel goed in mijn schoenen staan, maar blijkbaar ben ik dat helemaal niet.
veel leraren willen ook met mij praten over mijn "problemen" terwijl ik niet eens weet wat nou eigelijk mijn problemen zijn.
ik heb op zich erg veel meegemaakt in mijn leven, waardoor ik erg terug getrokken ben, maar voor mij zelf is dat stukje geschiedenis weg.

aan je foto's (mooi) te zien lijk je me niet iemand die shit neemt maar foto's zeggen blijkbaar niet alles...maar je hoeft in elk geval niks te pikken je moet gewoon een keer goed uit de hoek komen in het bijzijn van anderen en dan schrikken ze wel?maar wordt je ook gepest ofzo?
Een pestkop is als een ballon, een goeie tik en hij is weg.
Reageren

Regels voor berichten