Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2004, 21:34
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 17-02-2004 @ 17:57:
Hoe vaak hebben we jou dat wel niet uitgelegd hier
mij vaak idd, haha maar ik doe t nu ook echt!
en ik raad t iedereen aan...
alleen zitten er nu een rare knik in mn dreads...omdat ik al een week of 3 ze in een staart heb zitten
Advertentie
Oud 17-02-2004, 22:06
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Gadje schreef op 17-02-2004 @ 22:34:
mij vaak idd, haha maar ik doe t nu ook echt!
en ik raad t iedereen aan...
alleen zitten er nu een rare knik in mn dreads...omdat ik al een week of 3 ze in een staart heb zitten
Die knik heb ik ook wel eens door een haarband ofzo of door er verkeerd op te slapen
Als ik mn dreadies dan gewassen heb (elke week) zitten ze weer 'plat'
Oud 18-02-2004, 12:35
muckymouse
muckymouse is offline
Attentie Attentie

mocht iemand nog interesse hebben om deze vakantie dreads te laten zetten, ik ben beschikbaar op maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag.

reserveer snel

bridesmaid_getting_laid@hotmail.com
Oud 18-02-2004, 13:28
metaldready
metaldready is offline
Citaat:
muckymouse schreef op 18-02-2004 @ 13:35:
Attentie Attentie

mocht iemand nog interesse hebben om deze vakantie dreads te laten zetten, ik ben beschikbaar op maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag.

reserveer snel

bridesmaid_getting_laid@hotmail.com
[even offtopic]
heej jij doet cmv
gak ook doen next jaar..bevalt jou goed??leuk??
kusj
Oud 18-02-2004, 14:57
regardless
regardless is offline
Citaat:
kaleidoscope schreef op 17-02-2004 @ 18:10:
ik kan nog gewoon pruiken op hoor, je dreads heel strak draaien en dan in een rol op je hoofd doen zeg maar, en dan die pruik erover heen
ja maar ik heb echt heeel veel dreads (107) wat dus een mooi pak is.
maar ik zal het proberen.
thnx
Oud 18-02-2004, 16:25
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
regardless schreef op 17-02-2004 @ 12:17:
Nee ik pas ook niks meer op me hoofd.
Vet kut is dat.
Zeker omdat ik theater doe en ik dus pruiken op moet..
Naja dat wil dus gewoon weg niet.
Daarom twijfel ik er aan of ik er goed aan doe om ze te houden omdat theater wel belangrijk is.
maar wil ze zowiezo eignelijk nog wel een jaartje houden
Ghehe ik krijg ook niets over m'n hoofd, idd een hel als je pruiken aanmoet. Maar met hulp van 3 mensen lukt het wel.
Oud 19-02-2004, 16:30
muckymouse
muckymouse is offline
Citaat:
metaldready schreef op 18-02-2004 @ 14:28:
[even offtopic]
heej jij doet cmv
gak ook doen next jaar..bevalt jou goed??leuk??
kusj
leuk, ga je ook in Leiden?
ik heb het er erg naar m'n zin iig
Oud 20-02-2004, 11:17
Verwijderd
Citaat:
muckymouse schreef op 19-02-2004 @ 17:30:
leuk, ga je ook in Leiden?
ik heb het er erg naar m'n zin iig
Iemand op V&A vraagt naar iemand die dreads wil zetten..
Oud 20-02-2004, 12:28
Maija
Maija is offline
*snapt t niet meer*
Oud 20-02-2004, 13:05
tandenborstel
tandenborstel is offline
Mijn dreads sinds een paar weken

Oud 20-02-2004, 15:15
Maija
Maija is offline
ik zie de dreads neit zow goed, maar ik denk wel dat ze je erg mooi staan!!
Oud 20-02-2004, 15:27
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
tandenborstel schreef op 20-02-2004 @ 14:05:
Mijn dreads sinds een paar weken

[afbeelding]
wat een lievige foto!
cute<3
en ik denk ook wle dat ze je erg goed staan
Oud 20-02-2004, 16:42
the exploding boy
the exploding boy is offline
als er nog mensen zijn die deze vakantie dread willen hebben;

ik heb nog dinsdag en donderdag plek

€50 + permanentvloeistof, ik woon in lelystad

trashy_diva@hotmail.com
Oud 20-02-2004, 23:06
Skaven
Skaven is offline
kan het kwaad als je met je dreads in chloor-water gaat? dus als je gaat zwemmen.
Oud 21-02-2004, 12:48
Verwijderd
Ligt eraan hoe erg ze verdread zij.n.
Ik ging na 3 maand zwemmen in Center Parcs, lekker veel chloor dus
Oud 21-02-2004, 14:38
Gadje
Gadje is offline
hoe krijg je die witte schilfertjes eruit?
na 3 x wassen ben ik er nog steeds niet vanaf
Oud 21-02-2004, 15:32
regardless
regardless is offline
Citaat:
Gadje schreef op 21-02-2004 @ 15:38:
ik heb ze na 7 maanden ook nog steeds...
zal wel zo blijven..
Oud 21-02-2004, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Gadje schreef op 21-02-2004 @ 15:38:
Ja, ik heb ze ook nog steeds..
Maar je krijgt ze er heel moeilijk uitgewassen doordat je je haren niet makkelijk kan wassen en je niet echt ziet wat je doet..
Je moet het door iemand anders laten doen..
Oud 21-02-2004, 17:18
Ramble On
Ramble On is offline
Ik heb ze ook nog steeds die schilfertjes. Als ik mn haar heb gewassen zie je niet heel erg op mn hoofdhuid maar als je probeert in dat stukje dread net na je hoofdhuid te kijken, zie je daar die schilfertjes zitten
Kun je idd niet wegwassen omdat je er niet bijkomt denkik.
Oud 22-02-2004, 11:04
the exploding boy
Ik heb nooit witte schilfertjes gehad, zal wel met de vetheid van je hoofdhuid te maken hebben. Het zou vanzelf minder moeten worden en zo niet dan kun je je haar even wassen met verdunde azijn .
Oud 22-02-2004, 13:59
Gadje
Gadje is offline
mjah ze zijn wel wat minder
heb gister heel veel in mn haar zitten wrijven en toen vielen ze eruit.
gister ook mn haar gewaxt en elstiekjes erin gedaan!
voor t eerst, er waren geen hokjes meer te zien en nu wel!
oe t deed wel pijn
Oud 22-02-2004, 14:01
Ramble On
Ramble On is offline
Geen hokjes zien vind ik juist mooier. Bij mij zie je echt precies die scheidingen van de hokjes, doordat ik er al vanaf het begin elastiekjes in heb en de uitgroei bijhoud.
Oud 22-02-2004, 20:10
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 22-02-2004 @ 15:01:
Geen hokjes zien vind ik juist mooier. Bij mij zie je echt precies die scheidingen van de hokjes, doordat ik er al vanaf het begin elastiekjes in heb en de uitgroei bijhoud.
ja vind ik ook mooier, je ziet iig iets duidelijker hokjes nog niet echt super goed, maar tmoest anders ging alles in elkaar klitten
Oud 23-02-2004, 10:49
Ramble On
Ramble On is offline
Mortischa, jij maakt toch nepdreads?
Ik wil er namelijk een paar tussen mn echte, omdat ik er maar heel weinig heb en het ziet er helemaal niet 'vol' uit, je ziet overal lege plekken zegmaar.
Ik wil denk ik neppe waarvan de kleur zo dicht mogelijk bij mijn kleur ligt, maar dat wordt best moeilijk aangezien mn haar een beetje een vreemde kleur heeft met nu ook een stuk uitgroei (lichtbruine dreads met donkere uitgroei). Die van jou zet je toch gewoon met een elastiekje vast aan je eigen dreads? En kun je die gewoon wassen of moet je ze er elke keer uithalen? En kun je ze ook afknippen zonder dat het er raar uit gaat zien, want mijn dreads zijn best wel kort. Ben ook bang dat je heel erg het verschil tussen de echte en de neppe ziet, mja.

wat een vragen
Oud 23-02-2004, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Nirvanaat schreef op 23-02-2004 @ 11:49:
Mortischa, jij maakt toch nepdreads?
Ik wil er namelijk een paar tussen mn echte, omdat ik er maar heel weinig heb en het ziet er helemaal niet 'vol' uit, je ziet overal lege plekken zegmaar.
Ik wil denk ik neppe waarvan de kleur zo dicht mogelijk bij mijn kleur ligt, maar dat wordt best moeilijk aangezien mn haar een beetje een vreemde kleur heeft met nu ook een stuk uitgroei (lichtbruine dreads met donkere uitgroei). Die van jou zet je toch gewoon met een elastiekje vast aan je eigen dreads? En kun je die gewoon wassen of moet je ze er elke keer uithalen? En kun je ze ook afknippen zonder dat het er raar uit gaat zien, want mijn dreads zijn best wel kort. Ben ook bang dat je heel erg het verschil tussen de echte en de neppe ziet, mja.

wat een vragen

anders spreken we een keer wat af en dan gaan we nephaar kopen en kun je gelijk de kleur kiezen die het meest jou haarkleur is
je kunt nepdreads net zo goed (mee) wassen, en ze verdoezelen heel geod kaleplekjes, maar ze zien er echt heel echt uit, gaat helemaal lukken hoor!
pm maar
Oud 23-02-2004, 12:44
lievelieze
lievelieze is offline
blij dat ik dit forum heb gevonden post # 1

vraagje voor dread kenners onder ons:
ik heb mijn haar een paar dagen voordat ik mijn dreads heb laten zetten, geverfd met henna. paar dagen daarna dus dreads erin laten zetten (met perm. vloeistof).
nu wil ik graag mijn dreads verfen (ik heb ze sinds eind juli) en heb bij dreaden niks raars gemerkt met mijn henna vs. perm. vloeistof.
de kapper (kinki, heb ze laatst laten bijwerken daar) zei dat ik enorm mazzel had gehad en dat je, met henna in je haar, niet mag "perm. vloeistoffen" of verfen. (dat zou gaan roken ofzo...)
weet iemand hier iets van en van het verfen van dreads?? vast wel, want ben hier en daar wel wat tegengekomen op t forum, maar weinig over i.c.m. henna.
als iemand iets weet......THANX.......
Oud 23-02-2004, 12:53
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
lievelieze schreef op 23-02-2004 @ 13:44:

ik heb mijn haar een paar dagen voordat ik mijn dreads heb laten zetten, geverfd met henna. paar dagen daarna dus dreads erin laten zetten (met perm. vloeistof).
nu wil ik graag mijn dreads verfen (ik heb ze sinds eind juli) en heb bij dreaden niks raars gemerkt met mijn henna vs. perm. vloeistof.
de kapper (kinki, heb ze laatst laten bijwerken daar) zei dat ik enorm mazzel had gehad en dat je, met henna in je haar, niet mag "perm. vloeistoffen" of verfen. (dat zou gaan roken ofzo...)
weet iemand hier iets van en van het verfen van dreads?? vast wel, want ben hier en daar wel wat tegengekomen op t forum, maar weinig over i.c.m. henna.
Henna kan gaan schimmelen.

[edit]even wat duidelijker zijn: henna is plantaardig en kan achterblijven in je dreads, hoe goed je ook wast/spoelt. En dat gaan na een tijdje schimmelen en heb je schimmeldreads

Gewoon verven kan wel, maar niet met henna (wel met Henna Plus overigens.)[/edit]

En Ais, is de situatie van dat lichtblauwe haar al verandert? Ben nog steeds op zoek naar dat Sky-blue Kanelonhaar voor een schappelijke prijs.

Laatst gewijzigd op 23-02-2004 om 13:09.
Oud 23-02-2004, 12:56
leneke
leneke is offline
Citaat:
dReZ schreef op 13-01-2004 @ 17:42:
anders maak je gewoon ff dreads-voor-een-dag, staat ook wel ergens, hoe je die maakt
Kan je misschien uitleggen hoe je dat dan doet want ik wil heel graag dreads maar als ik er dan niet me staan dan is dat minder tof natuurlijk, dus ik zou graag een dreads-voor-een-dag hebben.
Oud 23-02-2004, 13:10
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
leneke schreef op 23-02-2004 @ 13:56:
Kan je misschien uitleggen hoe je dat dan doet want ik wil heel graag dreads maar als ik er dan niet me staan dan is dat minder tof natuurlijk, dus ik zou graag een dreads-voor-een-dag hebben.
Haar verdelen in hokjes en dat lichtjes touperen. Draaien en veel haarspray erin.
Oud 23-02-2004, 13:18
leneke
leneke is offline
Citaat:
Qamra schreef op 23-02-2004 @ 14:10:
Haar verdelen in hokjes en dat lichtjes touperen. Draaien en veel haarspray erin.
Het is misschien een domme vraag, maar wat is touperen?
Oud 23-02-2004, 13:36
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
leneke schreef op 23-02-2004 @ 14:18:
Het is misschien een domme vraag, maar wat is touperen?
Met een kam tegen het haar ín kammen.
Oud 23-02-2004, 16:57
the exploding boy
Citaat:
lievelieze schreef op 23-02-2004 @ 13:44:

hmm ik zei altijd tegen iedereen dat het zou gaan schimmelen, omdat ik eens een bakje henna had laten staan en dat begon te schimmelen. Ik had de 1e keer dreads en toen de ochtend dat ik ze nam had ik ze nog geverfd met henna, de kapper zei er niets over. Nu verf ik tegenwoordig mijn haar weer gewoon met henna, je moet het wel goed uitspoelen anders krijg je korrels in je dreads en dan kan het wel schimmelen, maar ik heb nergens last van.
Oud 24-02-2004, 12:40
Ramble On
Ramble On is offline
Mortischa, je hebt pm
Oud 25-02-2004, 09:42
Verwijderd
is het mogelijk nephaar mee te dreaden als ik mijn haar ga doen (zodat ze langer worden) of vraag ik nou iets heel raars?
Oud 25-02-2004, 11:30
lievelieze
lievelieze is offline
bedankt voor reactie, maar misschien moest ik duidelijker zijn...
ik heb dus NU nog waarschijnlijk vast wel een rest henna in mijn haar, en daar wil ik met gewone verf en eventueel blondeer, ontkleuringsmiddel overheen. kan dit rare reacties gaan geven? kapper zei van wel, maar second opinions zijn nooit verkeerd, toch?
Oud 25-02-2004, 15:18
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
maria schreef op 25-02-2004 @ 10:42:
is het mogelijk nephaar mee te dreaden als ik mijn haar ga doen (zodat ze langer worden) of vraag ik nou iets heel raars?
Ik zou echt haar gebruiken. Nephaar glanst te veel en echt haar is gewoon veel mooier voor zoiets. Wel veel duurder

Maar ik zou het niet doen..
Oud 25-02-2004, 21:55
Verwijderd
Citaat:
lievelieze schreef op 25-02-2004 @ 12:30:
bedankt voor reactie, maar misschien moest ik duidelijker zijn...
ik heb dus NU nog waarschijnlijk vast wel een rest henna in mijn haar, en daar wil ik met gewone verf en eventueel blondeer, ontkleuringsmiddel overheen. kan dit rare reacties gaan geven? kapper zei van wel, maar second opinions zijn nooit verkeerd, toch?
als je ze sinds juli al niet meer geverfd en/of gepermanent hebt is het echt geen probleem. er schijnt minstens 2 weken tussen te moeten zitten, maar dat zeggen ze ook alleen maar zodat zij niet de schuld krijgen als het een keer fout gaat. gewoon proberen zou ik zeggen, en ach, wat kan er gebeuren, misschien worden ze roze, dat is toch ook leuk
Oud 25-02-2004, 22:26
Ramble On
Ramble On is offline
Ik denk dat ze gewoon de kleur krijgen die je erin gooit. Vooral als je ze eerst ontkleurt en daarna een andere kleur
Ik had mijn dreads voor het dreaden ook geverfd (anderhalve week van tevoren, terwijl je 2 weken moest wachten)..
Ze waren eerst aubergine en na de permvloeistof paars/bruin/blond achtig en nu meer lichtbruin..kvind het wel een leuk kleurtje Ik denk dat jouw dreads gewoon de kleur krijgen die je wil omdat je ze sinds juli niet meer geverfd hebt.
Oud 26-02-2004, 09:45
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 25-02-2004 @ 16:18:
Ik zou echt haar gebruiken. Nephaar glanst te veel en echt haar is gewoon veel mooier voor zoiets. Wel veel duurder

Maar ik zou het niet doen..
ik denk dat ik ook wel wacht tot mn haar wat langer is...

maar hoeveel word je haar nou korter en groeit het ook langzamer?
Oud 26-02-2004, 10:31
Verwijderd
na het zetten van medium-dikke dreads was mijn haar een centimeter of 2 korter. het groeit nog even snel, maar omdat het in een dread groeit ziet het er uit of het langzamer gaat, het wordt dus minder snel lang. na het wassen rekken ze wel weer wat uit altijd, ik merk eigenlijk overall weinig van minder groei.
Oud 26-02-2004, 12:43
IcedEarth
IcedEarth is offline
jo mensen.
ik heb ook dreads(56)
en over een poosje ga ik leren surfen in een of ander warm land met een zee uiteraard, over het algemeen houd ik niet van water en al helemaal niet als het zout is, maar met surfen ontkom je daar niet aan... Maar is het oke als ik zo met in het zoute water spring, ik kan natuurlijk ook een badmuts kopen...

Het lijkt me erg kut, ielg dan heb ik helemaal zoute dreads

Maar oke nu wat ik wou vragen.>
Gaan mn dreads er aan kapot

(misschien dat het al gevraagd is maar om nu aaaalle berichten door te spitten.... )
Oud 26-02-2004, 15:22
regardless
regardless is offline
Citaat:
IcedEarth schreef op 26-02-2004 @ 13:43:
jo mensen.
ik heb ook dreads(56)
en over een poosje ga ik leren surfen in een of ander warm land met een zee uiteraard, over het algemeen houd ik niet van water en al helemaal niet als het zout is, maar met surfen ontkom je daar niet aan... Maar is het oke als ik zo met in het zoute water spring, ik kan natuurlijk ook een badmuts kopen...

Het lijkt me erg kut, ielg dan heb ik helemaal zoute dreads

Maar oke nu wat ik wou vragen.>
Gaan mn dreads er aan kapot

(misschien dat het al gevraagd is maar om nu aaaalle berichten door te spitten.... )
ik meende dat zoutwater juist goed voor je dreads is!
Oud 26-02-2004, 15:25
regardless
regardless is offline
maar dan heb ik ook even een vraag,
ik ga binnenkort naar een sauna instelling met sauna en allemaal baden en weet ik veel, is DAT ook schadelijk voor je dreads??
weet iemand dat?
x
Oud 26-02-2004, 17:45
IcedEarth
IcedEarth is offline
Maar als mn dreads dan weer opdrogen, zit er gewoon zout in ofzo.
het lijkt me gewoon niks, misschien zink ik wel, ze nemen erg veel water op namelijk.
ik koop wel een badmuts
Oud 26-02-2004, 18:15
Ramble On
Ramble On is offline
Zout water is echt goed, ik heb het er wel es opgespoten (zout opgelost in water)..ze voelen stug en 'harder', er blijft echt geen zout achter hoor.

Laatst gewijzigd op 26-02-2004 om 18:19.
Oud 26-02-2004, 19:49
Maija
Maija is offline
zoveel zout zit er toch niet in de zee? , er zit maar een heel klein beetje erin, wat gewoon opgelost in het water, hoogstens een beetje zout wat verdampt, maar dat is ook kei weinig.
Oud 26-02-2004, 20:53
Verwijderd
Citaat:
BizZz schreef op 26-02-2004 @ 20:49:
zoveel zout zit er toch niet in de zee? , er zit maar een heel klein beetje erin, wat gewoon opgelost in het water, hoogstens een beetje zout wat verdampt, maar dat is ook kei weinig.
Zoveel zout zit er niet in?
neem eens een slok voor dfe gein :X

Maar er zit genoeg in om goed of juist slecht te zijn
Oud 26-02-2004, 21:32
Verwijderd
Citaat:
Replica schreef op 26-02-2004 @ 17:33:
Mijn ervaring is dat chloor slecht is, daar worden ze heel zacht van lijkt wel. Zee, zout water dus, was bij mij inderdaad goed.
hmm die van mij werden ook in chloor juist superstug (wel jammer dat dat zo stinkt)
Oud 27-02-2004, 17:10
IcedEarth
IcedEarth is offline
he. bedankt voor reacties

En dit forum is echt oke!
ik wil jullie graag mn dreads laten zien
ik zal even een foto proberen op te zetten.
(ik ben nogal nieuw hier ergg ingewikkeld
Oud 27-02-2004, 17:12
IcedEarth
IcedEarth is offline

is het gelukt?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten