Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2004, 10:51
niceman1984
niceman1984 is offline
Hebben jullie 6 februari ook Surplus: Terrorized into being Consumers gezien? de Winnaar van de Zilveren Wolf 2003 op het IDFA? hij werd uitgezonden op NL3

De documentaire zet met ritmische beeld- en geluidsmanipulaties vraagtekens achter de mondiale consumptiemaatschappij. John Zerzan ziet het reclamespotje als het machtigste communicatiewapen dat de mens ooit heeft uitgevonden. Binnen een halve minuut wordt de ontvanger gereduceerd tot een machteloze ‘consumptieslaaf’, die gelooft dat het kopen van dingen zaligmakend is.

hijs echt

Bush: ,,We must not let the terrorists scare people... to the extent where they don't shop!"

Laatst gewijzigd op 19-02-2004 om 10:54.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2004, 17:23
niceman1984
niceman1984 is offline
Niemand?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 20:52
Billie
Billie is offline
Ik heb hem tijdens de IDFA gezien.
Ik vond de boodschap wel interessant maar na een tijd werden die beelden (die als één of andere mtv-achtige-clip-manier gemonteerd waren) me een beetje te langdradig . Wel aparte onderwerpen gekozen zoals die sexpoppen, maar het duurde met net wat te lang .
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 23:16
Verwijderd
Ik heb er een stukje van gezien op school, bij maatschappijleer. Tot nu toe vind ik dat ze de boodschap wel duidelijk overbrengen, maar ik ga er pas een oordeel over vormen wanneer ik 'm helemaal gezien heb...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten