![]() |
|
Ik denk dat 10 cm ook wel een heel ruime schatting was
![]() ![]()
||
Citaat:
maar na 3 dagen een hak van een cm of 8, ging het perfect op die kleine blokhak waar ik eerst zo'n moeite mee had ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Op hakjes van 3 cm ga ik al voortdurend door mijn linker enkel, en dat komt doordat dat been langer is. Maar daar vraag je niet naar
![]() Je voeten groeien uit zichzelf in een hoek van ongeveer 92 graden met je benen, en staan dus het fijnst als ze bijijna plat op de grond staan. Als je van daaruit overstapt op hoge hakken, dan klopt het allemaal niet meer met de peesjes enzo; dat gaat dan zo groeien dat het wel fijn is om op de hakken te lopen. Maar als je vervolgens weer overstapt op platte schoenen of kleinere hakjes, dan moeten ze dáár weer aan wennen. |
![]() |
|
Ik kan dus ook voor geen meter lopen op hakken en krijg ook altijd pijn in mijn voeten dus ik denk dat ik het maar gewoon op latte schoenen hou en anders ga ik wel opzoek naar schoenen met een lage hak, want anders dan val ik echt bijna om de paar meter.
|
Verwijderd
|
ALs je op hakken loopt neem je een zeer onnatuurlijke houding aan. Namelijk met je voeten schuin naar beneden terwijl een mens erop gebouwd is om met de gehele voetzool de grond te raken. Dit is erg slecht voor je benen (knie, enkel, heup etc..) en ook voor je rug en nek, je kunt er zelfs hoofdpijn van krijgen. En je tenen raken natuurlijk ook overbelast. Je hebt trouwens ook een veel groter risico om om te klappen en je enkel te verstuiken...
Nee, het is zeker niet goed voor je en die klachten van jou worden verklaard door de onnatuurlijke houding. Ale je ze toch wil dragen en je lichaam er mee wilt verpesten, kun je denk ik het beste het dragen opbouwen. Of gewoon doorbijten... Tsja, ik zal er wel nooit op komen te lopen met mijn aangepast schoeisel door de orthopeed ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik heb daar ook last van. Ik kan maar niet begrijpen dat andere meisjes daar zo makkelijk op kunnen lopen en dat elke dag. Als ik een paar uur hakken aan heb gehad krijg ik echt ontzettende pijn aan mijn voeten. Dus winkelen met hakken kan bij mij dus totaal niet. Heel vaak heb ik na één dag hakken dragen al blaren
![]() |
![]() |
|
als ik enkele dagen m'n laarzen met blokhakken aandoe, vlot het wel..
ze zijn zo'n zeven centimeter, dus het is telkens wel weer wennen.. ik draag ze gemiddeld twee dagen per week, en de tweede dag gaat toch altijd al stukken beter dan de eerste.. verder heb ik nog schoenen met echt hoge hakken, een centimeter of elf, en die draag ik enkel naar feestjes en zo. |
![]() |
||
Citaat:
Ok, ik heb nog nooit op hakken gelopen (mijn knieeen schieten op de raarste momenten uit de kom, dus dat soort schoenen zijn niet aan mij besteed ![]() Voeten met eelt is ook niet alles, lijkt mij?! |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Wedstrijd] Vertellen flyaway | 0 | 16-06-2011 16:55 | |
Verhalen & Gedichten |
Een plekje van vertrouwen in mijn hart... tropical_breeze | 15 | 24-08-2006 12:21 | |
Verhalen & Gedichten |
verhaaltje: voorbestemd of stom toeval!? Ronella | 1 | 10-05-2004 13:59 | |
Verhalen & Gedichten |
Nog 2 columns uit de oude doos Shitonya | 4 | 23-03-2004 16:17 | |
Lifestyle |
Trek jij (mooie) dingen aan terwijl ze klote zitten? Verwijderd | 62 | 28-05-2003 08:48 | |
Lifestyle |
wat voor modeshow zou jij ontwerpen? (aankleding zaal e.d.) italianboy | 21 | 18-05-2002 14:41 |