Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2004, 14:33
D-sire
D-sire is offline
Ik heb nu denk ik hakken van ong 10 cm (ben niet zo goed in schatten) aan en ik merk dat ik daar echt moeilijk op loop Meestal zijn mijn voeten na een dag op deze schoenen dan ook helemaal gevoelig enzo. Toch zie ik vaak genoeg mensen voorbij lopen op hoge hakken die er helemaal geen last van lijken te hebben. Ik heb namelijk ook het gevoel dat ik wat moeilijk loop op die dingen.. Maar nu is mijn vraag dus, is dit bij anderen ook het geval en valt eraan te wennen? Ik heb wel vaak hakschoenen gehad maar die hadden geen punten (weet niet of dat er iets mee te maken heeft) en die hak was ook breder zegmaar.
Oud 19-02-2004, 14:41
miekmuis
miekmuis is offline
Ik liep vroeger altijd op 10 cm hak. Was eraan gewend en het deed geen pijn. Ik had dan ook wel redelijk wat eelt op mijn voeten.
Nu loop ik er echt nooit meer op en ik merk dat als ik het weet probeer mijn voeten echt heel snel moe worden en pijn gaan doen, dus ja je kunt er aan wennen.
Oud 19-02-2004, 15:31
Quiana
Quiana is offline
Als ik na een tijdje op lage schoenen heb gelopen opeens vrij
hoge schoenen aan ga doen, merk ik dat ook veel meer dan
wanneer ik regelmatig op hoge schoenen loop ed.

Kwestie van wennen en/of inlopen denk ik idd.
Oud 19-02-2004, 15:45
Balance
Balance is offline
Idd een kwestie van wennen. Ik liep altijd heel moeilijk op een kleine hak. Toen ben ik op een hele grote hak gaan lopen een aantal dagen en nu heb ik ineens geen moeite meer met die vorige schoenen.
Maar het is wel heel slecht voor je voeten en knieën.
Oud 19-02-2004, 15:55
Marloes-Nanouk
Marloes-Nanouk is offline
Waarom doe je in godsnaam van die rare naaldhakken (en ook nog puntschoenen gok ik) aan!?!?!?
Het is echt niet goed voor je rug, er komt veel te veel gewicht op je tenen te staan en deze worden ook nog eens afgekneld doordat ze in een punt zitten. Je voeten zijn erg belangrijk, want daar steunt je hele lichaam op. Als je nu niet goed loopt kun je later zelfs nog erg last van je rug/heupen/knieeen krijgen.

Als je gewoon goed zittende (dus niet van die losse) schoenen aandoet heb je veel minder last van je voeten. En bij goede schoenen hoef je amper in te lopen.

Ga anders na een winkel waar ze orthopedisch schoeisel verkopen, bijv. van LOIS, dat is echt beter voor je voeten.

Mijn tip is: niet proberen in te lopen, maar gwoon een schoen kopen zonder hak of evt. een blokhak van max 2 cm.

Bewaar deze schoenen gwoon voor een feestje!

OK lage schoenen zijn misschien minder elegant (alhoewel dat ook maar een kwestie van smaak is, ik vind ze mooier) maar wat is nu belangrijker: uiterlijk of gezondheid!?!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 16:32
jet
jet is offline
10 cm is wel erg veel

maar wie ben ik om te oordelen, mijne zijn 7 cm
soms als ik er heel lang niet opheb gelopen is t wel weer een dagje wennen. maar t lukt vanzelf
Oud 19-02-2004, 16:35
Verwijderd
ik heb dansschoenen met een hak van 7 cm. de eerste keren had ik er wel last van. je moet er inderdaad gewoon aan wennen. en als je nooit op hakken loopt ook nooit in een keer naar 10 cm gaan, want dat doet idd zeer. gewoon af en toe een uurtje aandoen, dan went t wel.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 16:38
jet
jet is offline
Citaat:
WooF schreef op 19-02-2004 @ 17:35:
ik heb dansschoenen met een hak van 7 cm. de eerste keren had ik er wel last van. je moet er inderdaad gewoon aan wennen. en als je nooit op hakken loopt ook nooit in een keer naar 10 cm gaan, want dat doet idd zeer. gewoon af en toe een uurtje aandoen, dan went t wel.
precies.. steeds langer er op lopen, gewoon opbouwen
Oud 19-02-2004, 19:48
funkypunk
funkypunk is offline
wie mooi wil zijn moet pijn lijden
Oud 19-02-2004, 20:45
Gothic
Gothic is offline
ik krijg al pijn in mijn voeten als ik te lang op m'n hakken van 2 cm loop...

sportschoenen is voor mij nog steeds de enige oplossing...
Oud 19-02-2004, 21:00
duivelaartje
duivelaartje is offline
10 cm is wel erg veel... Probeer anders eerst een iets lagere hak, zodat je weent en bouw dan op naar zo'n hoge.
Ik draag hakken van 4 cm, maar das ook echt genoeg. Is ook geen naaldhak, maar redelijk normaal.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 21:42
D-sire
D-sire is offline
Ik denk dat 10 cm ook wel een heel ruime schatting was Denk dat het tussen de 5-8 cm is ong.. Het probleem is misschien dat ik lage schoenen afwissel met hakken en er daarom niet aan wen ofzo. Maar sommige dagen heb ik echt geen zin om op hakken te moeten lopen
Oud 19-02-2004, 21:48
Balance
Balance is offline
Citaat:
Gothic schreef op 19-02-2004 @ 21:45:
ik krijg al pijn in mijn voeten als ik te lang op m'n hakken van 2 cm loop...

sportschoenen is voor mij nog steeds de enige oplossing...
dat had ik ook.
maar na 3 dagen een hak van een cm of 8, ging het perfect op die kleine blokhak waar ik eerst zo'n moeite mee had
Oud 20-02-2004, 09:27
Stefanie
Stefanie is offline
Misschien zitten jouw schoenen wel te strak of heb je ze idd niet genoeg ingelopen.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 18:47
Divina Flor
Divina Flor is offline
Goede schoenen kopen helpt behoorlijk. Hoge hakken zijn niet goed voor je, dus eigenlijk zou je ze niet teveel moeten dragen.
En verder; inlopen, het went namelijk wel.
Oud 21-02-2004, 09:19
D-sire
D-sire is offline

Heb gisteren deze schoenen gekocht En ze zitten toch fijn!! Denk dat ik voorlopig maar lekker hier op ga lopen en dan af en toe hakschoenen, want die waren toch best wel duur en ik vind het ook wel mooi zo af en toe
Oud 21-02-2004, 09:21
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 21-02-2004 @ 10:19:
[afbeelding]

Heb gisteren deze schoenen gekocht En ze zitten toch fijn!! Denk dat ik voorlopig maar lekker hier op ga lopen en dan af en toe hakschoenen, want die waren toch best wel duur en ik vind het ook wel mooi zo af en toe
Zien er leuk uit, waar heb je die gekocht en hoe duur waren ze?
Oud 21-02-2004, 09:59
Dory
Dory is offline
Ik had voor stijldansen hakjes van 5/6 centimeter o.i.d, en dara kon ik al niet op lopen. Ja, misschien als ik heel veel zou oefenen, leer ik het misschien ooit. Maar dara heb ik ook geen zin in
Oud 21-02-2004, 11:20
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Gothic schreef op 21-02-2004 @ 10:21:
Zien er leuk uit, waar heb je die gekocht en hoe duur waren ze?
Bij van Woensel in Eindhoven, denk dat ze die in andere steden ook wel hebben Ze waren €40,- dus viel reuze mee.. vind ik dan
Oud 21-02-2004, 11:27
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
jet666 schreef op 19-02-2004 @ 17:32:
10 cm is wel erg veel

maar wie ben ik om te oordelen, mijne zijn 7 cm
soms als ik er heel lang niet opheb gelopen is t wel weer een dagje wennen. maar t lukt vanzelf
Inderdaad. Je kan het beste wat lager beginnen en met een blokhak. Ik loop al een aantal jaar op hakken en ik kan nog steeds niet een hele dag op 10cm hoge naaldhakken lopen. En terecht, het is slecht voor je rug, knieën en voeten dus die gaan dan ook protesteren als je het wel doet. Ik vind hoge hakken wel mooi dus ik loop er wel op, maar ik wissel het af en ik ben laag begonnen met blokhakken. Ik loop nu goed op 7cm hoge dunne (dus geen naaldhakken maar wel redelijk dun) hakken. Ik zou daar geen lange wandelingen op kunnen maken maar ik kan er gewoon een dag mee naar school gaan oid. 't Went wel.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 11:41
Verwijderd
Op hakjes van 3 cm ga ik al voortdurend door mijn linker enkel, en dat komt doordat dat been langer is. Maar daar vraag je niet naar .

Je voeten groeien uit zichzelf in een hoek van ongeveer 92 graden met je benen, en staan dus het fijnst als ze bijijna plat op de grond staan. Als je van daaruit overstapt op hoge hakken, dan klopt het allemaal niet meer met de peesjes enzo; dat gaat dan zo groeien dat het wel fijn is om op de hakken te lopen. Maar als je vervolgens weer overstapt op platte schoenen of kleinere hakjes, dan moeten ze dáár weer aan wennen.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 15:41
blacky
blacky is offline
Ik kan dus ook voor geen meter lopen op hakken en krijg ook altijd pijn in mijn voeten dus ik denk dat ik het maar gewoon op latte schoenen hou en anders ga ik wel opzoek naar schoenen met een lage hak, want anders dan val ik echt bijna om de paar meter.
Oud 21-02-2004, 17:25
Verwijderd
ALs je op hakken loopt neem je een zeer onnatuurlijke houding aan. Namelijk met je voeten schuin naar beneden terwijl een mens erop gebouwd is om met de gehele voetzool de grond te raken. Dit is erg slecht voor je benen (knie, enkel, heup etc..) en ook voor je rug en nek, je kunt er zelfs hoofdpijn van krijgen. En je tenen raken natuurlijk ook overbelast. Je hebt trouwens ook een veel groter risico om om te klappen en je enkel te verstuiken...

Nee, het is zeker niet goed voor je en die klachten van jou worden verklaard door de onnatuurlijke houding. Ale je ze toch wil dragen en je lichaam er mee wilt verpesten, kun je denk ik het beste het dragen opbouwen. Of gewoon doorbijten...

Tsja, ik zal er wel nooit op komen te lopen met mijn aangepast schoeisel door de orthopeed
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 20:14
@Moon
@Moon is offline
Ik heb daar ook last van. Ik kan maar niet begrijpen dat andere meisjes daar zo makkelijk op kunnen lopen en dat elke dag. Als ik een paar uur hakken aan heb gehad krijg ik echt ontzettende pijn aan mijn voeten. Dus winkelen met hakken kan bij mij dus totaal niet. Heel vaak heb ik na één dag hakken dragen al blaren Echt zwaar k*. Ik kan er maar steeds niet aan wennen.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 20:21
Chayra-Ley
Chayra-Ley is offline
als ik enkele dagen m'n laarzen met blokhakken aandoe, vlot het wel..
ze zijn zo'n zeven centimeter, dus het is telkens wel weer wennen.. ik draag ze gemiddeld twee dagen per week, en de tweede dag gaat toch altijd al stukken beter dan de eerste.. verder heb ik nog schoenen met echt hoge hakken, een centimeter of elf, en die draag ik enkel naar feestjes en zo.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 12:10
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Uittrekken die hap!
Denk je nou echt, dat mensen geen pijn hebben als ze die dingen dragen. Ik weet zeker dat ze aan het eind van de dag pijn aan hun voeten hebben. En ik zeg altijd maar zo, je lichaam gaat voor alles.

Ok, ik heb nog nooit op hakken gelopen (mijn knieeen schieten op de raarste momenten uit de kom, dus dat soort schoenen zijn niet aan mij besteed ) Maar ik moet dus ook heel veel rekening met mijn benen houden. Als je merkt dat het teveel pijn doet, zoek je toch gewoon schoenen die een tikkie lager zijn, maar wel mooi.

Voeten met eelt is ook niet alles, lijkt mij?!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten