Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2004, 12:39
XzeoN
XzeoN is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 11-02-2004 @ 12:47:
Dan ben je zelfs nog een dag éérder met de nieuwe strip begonnen dan nodig is. De stopweek mag gewoon 7 dagen duren hoor, daarom heet het ook 'week'; je hoeft niet met een nieuwe strip te beginnen zodra je menstruatie voorbij is.
dus er is geen kans op zwangerschap?
Oud 11-02-2004, 12:45
Verwijderd
Citaat:
XzeoN schreef op 11-02-2004 @ 13:39:
dus er is geen kans op zwangerschap?
Nee, er is geen kans op zwangerschap
Oud 11-02-2004, 16:05
AnNie! 16
AnNie! 16 is offline
Citaat:
Minni schreef op 11-02-2004 @ 09:05:
Hallo mensen,

Ik heb een kort vraagje over de pil vergeten en het kan natuurlijk heel paranoïde lijken maar stel ik heb gelijk is het weer zo lullig

Ik zit nu in de eerste week, derde dag van mijn mycrogynon 30 strip (de derde ooit zegmaar), en ik ben hem dus vergeten. Het probleem is alleen dat het advies luidt van minder dan 12 uur vergeten dan is het veilig als je komende week een condoom gebruikt, en meer dan 12 uur geleden is er kans op zwangerschap.

Maar: het is dus ongeveer 12 uur geleden. En ik heb de laatste week wel seks gehad.. Ik neem mijn pil altijd tussen 7 en 9, maar ja nu snap ik dus waarom je het op 1 tijdstip moet doen maar dat zal nooit lukken

Maar goed, net de dokter gebeld, zon chagrijnige assistente, en die ging een vaag verhaal ophouden en begreep er echt niets van volgens mij.. maar die zegt iig dat als ik komende week een condoom gebruik dat het veilig is..

Maar het ligt er dus aan of die 12 uur helemaal precies moet zijn of niet?? Ik ben nu een beetje in de war

Heeft iemand dus een idee of het nog echt gevaarlijk kan zijn, en eigenlijk ook hoe je merkt of je zwanger bent als je de pil gebruikt? (Behalve een testje halen dan)

Trouwens: ik heb het wel om een reden vergeten (5 uur s middags opstaan en verslapen zijn en haasten en s avonds pas om 12 uur terug en zo moe dat je weer in slaap valt) dus aub geen reacties van neem dan geen pil ofzo

Alvast heel erg bedankt!!
Liefs, Minni

Ps: o ja, als je s avonds je pil neemt en je hebt s ochtends diarree kan dat dan ook gevaarlijk zijn?
Er bestaat natuurlijk wel een heeeele kleine kans dat je zwanger bent. Maar die kans is volgens mij wel heeel klein. Als je in de week voor de 'vergeten pil' seks hebt gehad staat op mijn bijsluiter dat je onmiddelijk een afspraak bij de dokter moet maken. Als je in de week voor de 'vergeten pil' geen seks gehad hebt moet de gedurende 7 dagen een extra voorbehoedmiddel gebruiken. Dus ik zou voor de zekerheid maar een afspraak met de dokter maken. Die kan je evt. nog een morning after-pil geven (tot 72 uur erna)
Als je aan de pil bent kun je namelijk TOCH ongesteld worden terwijl je zwanger bent!! Dus voor de zekerheid naar de dokter...NIET AFWACHTEN!!!
Oud 11-02-2004, 16:11
AnNie! 16
AnNie! 16 is offline
Citaat:
XzeoN schreef op 10-02-2004 @ 22:52:
ik heb een vraagje omdat ik een beetje onzeker ben over dit en toch enigzins wat zekerheid wil. ik heb 3 weken lang netjes m'n pil ingenomen en ben zaterdag ongesteld geworden. vandaag (dinsdag dus) was ik niet meer ongesteld. omdat ik bij mijn vriend was had ik daardoor mijn pil nog niet kunnen slikken meteen zodra ik dat wist omdat ik die vergeten was. ik heb rond 1 uur vandaag nog wel seks met hem gehad, en om 10 uur 's avonds pas de pil geslikt.

is er enige kans dat ik nu zwanger kan zijn?

Edit: Ik slik trouwens al sinds februari 2002 de pil (Microgynon 30).
Dus het komt erop neer dat je de pil eigenlijk maandagavond of ochtend moest slikken en dat vergeten bent?
Oud 13-02-2004, 16:01
Verwijderd
Citaat:
AnNie! 16 schreef op 11-02-2004 @ 17:05:
Er bestaat natuurlijk wel een heeeele kleine kans dat je zwanger bent. Maar die kans is volgens mij wel heeel klein. Als je in de week voor de 'vergeten pil' seks hebt gehad staat op mijn bijsluiter dat je onmiddelijk een afspraak bij de dokter moet maken. Als je in de week voor de 'vergeten pil' geen seks gehad hebt moet de gedurende 7 dagen een extra voorbehoedmiddel gebruiken. Dus ik zou voor de zekerheid maar een afspraak met de dokter maken. Die kan je evt. nog een morning after-pil geven (tot 72 uur erna)
Als je aan de pil bent kun je namelijk TOCH ongesteld worden terwijl je zwanger bent!! Dus voor de zekerheid naar de dokter...NIET AFWACHTEN!!!
ehm ja dat heb ik dus wel gehad, maar tja die 12 uur heb ik volgens mij wel gehaald dus ik wacht denk ik toch af, zeker omdat die assistente me dat dus aanraadde.. als die MA-pil 72 uur na de sex kan dan is het toch allang te laat... maar ik zie het wel, als ik gekke verschijnselen heb zal ik een test kopen! maar bedankt voor het advies, en ook Sarahbressers dankjewel!
Oud 14-02-2004, 09:00
OldSchoolAngie
OldSchoolAngie is offline
Ik heb een vraagje...
Ik ben sinds kort begonnen met de pil, ben nu met de 2e strip bezig..gedurende de hele eerste strip bleef ik lichtelijk ongesteld dat is nu (gelukkig) over, maar nu heb ik hele erge last van afscheiding. Kan dit ook iets met de pil te maken hebben?
Oud 14-02-2004, 09:08
Verwijderd
Citaat:
OldSchoolAngie schreef op 14-02-2004 @ 10:00:
Ik heb een vraagje...
Ik ben sinds kort begonnen met de pil, ben nu met de 2e strip bezig..gedurende de hele eerste strip bleef ik lichtelijk ongesteld dat is nu (gelukkig) over, maar nu heb ik hele erge last van afscheiding. Kan dit ook iets met de pil te maken hebben?
Kan te maken hebben met dat je lichaam aan de pil (de hormonen) moet wennen. Vaak moet je na drie strippen of terug naar de dokter of een vervolgrecept vragen...als het dan nog niet is zoals je zou willen, dan zou je even met de dokter kunnen overleggen.
Oud 14-02-2004, 17:49
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Hey mensen,

Ik heb een probleempje: Ik ben gister of eergister de pil vergeten in te nemen (volgens mij eergister) Moet ik dan alleen de pil van vandaag nog innemen of allebei? En ik de bijsluiter stond dat ik alleen de dokter moest raadplegen als ik in de week ervoor sex had gehad maar dat is niet zo maar deze week wel dus vraag ik het toch maar ff: Kan ik dan nu ook zwanger raken?? Alvast bedankt!!!
Oud 14-02-2004, 20:18
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
WPWW schreef op 14-02-2004 @ 18:49:
Hey mensen,

Ik heb een probleempje: Ik ben gister of eergister de pil vergeten in te nemen (volgens mij eergister) Moet ik dan alleen de pil van vandaag nog innemen of allebei? En ik de bijsluiter stond dat ik alleen de dokter moest raadplegen als ik in de week ervoor sex had gehad maar dat is niet zo maar deze week wel dus vraag ik het toch maar ff: Kan ik dan nu ook zwanger raken?? Alvast bedankt!!!
Dit ligt eraan of je in je eerste, tweede of derde week van je strip zit, dat moet je er dus even bij vermelden.
Oud 15-02-2004, 11:23
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 14-02-2004 @ 21:18:
Dit ligt eraan of je in je eerste, tweede of derde week van je strip zit, dat moet je er dus even bij vermelden.
De eerste....
Oud 16-02-2004, 14:06
AnNie! 16
AnNie! 16 is offline
Citaat:
WPWW schreef op 15-02-2004 @ 12:23:
De eerste....
Als je na de vergeten pil ook nog seks hebt gehad dan heb je dus een probleem! Snel naar de dokter voor advies...Enne absoluut NIET afwachten....
Oud 16-02-2004, 16:59
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Citaat:
AnNie! 16 schreef op 16-02-2004 @ 15:06:
Als je na de vergeten pil ook nog seks hebt gehad dan heb je dus een probleem! Snel naar de dokter voor advies...Enne absoluut NIET afwachten....
Maar in de bijsluiter staat dat als je in de week ervoor seks hebt gehad dat je dat contact moet opnemen met de dokter maar dat heb ik dus niet gehad en dan is er toch nix aan de hand??? (Zeg alsjeblieft nee.... )
Oud 16-02-2004, 18:15
Verwijderd
Citaat:
WPWW schreef op 16-02-2004 @ 17:59:
Maar in de bijsluiter staat dat als je in de week ervoor seks hebt gehad dat je dat contact moet opnemen met de dokter maar dat heb ik dus niet gehad en dan is er toch nix aan de hand??? (Zeg alsjeblieft nee.... )
*gaat in eigen bijsluiter lezen* er staat ook dat je in de 7 dagen ná het vergeten, een condoom moet gebruiken (bijsluiter van microgynon 30, pagina 42). Dat heb je niet gedaan, denk ik, of wel? Dus dan denk ik dat het toch beter is om de dokter te bellen, of om zelf vast een testje te doen (hoewel dat eigenlijk zekerheid geeft vanaf de dag waarop je ongesteld zou moeten worden).
Ik kan je wel deels geruststellen: na het vergeten van 1 pil, is de pil niet meteen compleet uitgewerkt, de werking is dan gewoon mínder, niet helemaal weg.
Oud 16-02-2004, 18:35
Verwijderd
Ik ben in de 3e week 2 pillen achter elkaar vergeten, ik heb begrepen dat ik nu een stopweek in moet lassen en dat ik dan gewoon veilig ben? Heb toch geen kans op zwangerschap heb wel gemeenschap gehad een paar dagen geleden. De strip afmaken heeft toch geen zin want dan ben ik weer onbetrouwbaar lijkt me?
Oud 16-02-2004, 18:45
Verwijderd
Citaat:
salieee schreef op 16-02-2004 @ 19:35:
Ik ben in de 3e week 2 pillen achter elkaar vergeten, ik heb begrepen dat ik nu een stopweek in moet lassen en dat ik dan gewoon veilig ben? Heb toch geen kans op zwangerschap heb wel gemeenschap gehad een paar dagen geleden. De strip afmaken heeft toch geen zin want dan ben ik weer onbetrouwbaar lijkt me?
Als je nu een stopweek in last is er niets aan de hand, hoe dan ook, maar omdat je twéé pillen bent vergeten is het nu wel te laat om de strip af te maken, ja.
Bedenk trouwens wel dat je stopweek dan twee dagen geleden al begonnen is en dat je dus over vijf dagen wel moet beginnen met een nieuwe strip!
Oud 16-02-2004, 20:32
Verwijderd
Hey,

Sorry dat ik niet het hele topic door heb gelezen, maar vond hem eigenlijk wat te lang daarvoor.
Maar ik gebruik sinds vrijdag de Diane-35 vanwege m'n puistjes en had er eigenlijk een paar vragen over:

Voor de mensen die de Diane gebruiken/gebruikten:
-Hoe lang duurde het voordat jullie effect merkten in de zin dat je puistjes minder werden?
-Zijn jullie door de Diane aangekomen?
-Zijn jullie borsten er erg door gegroeid? Heb zelf 75B en daar hoeft van mij niet echt wat bij.
-zijn er mensen die nog andere bijwerkingen kregen?

Alvast bedankt.
Oud 16-02-2004, 21:32
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 16-02-2004 @ 19:15:
*gaat in eigen bijsluiter lezen* er staat ook dat je in de 7 dagen ná het vergeten, een condoom moet gebruiken (bijsluiter van microgynon 30, pagina 42). Dat heb je niet gedaan, denk ik, of wel? Dus dan denk ik dat het toch beter is om de dokter te bellen, of om zelf vast een testje te doen (hoewel dat eigenlijk zekerheid geeft vanaf de dag waarop je ongesteld zou moeten worden).
Ik kan je wel deels geruststellen: na het vergeten van 1 pil, is de pil niet meteen compleet uitgewerkt, de werking is dan gewoon mínder, niet helemaal weg.
Danku Maar ik zal idd gewoon moeten afwachten totdat ik ongesteld word (of niet) Nouja dan horen jullie het wel
Oud 17-02-2004, 13:16
Lola
Lola is offline
ik moet bij mijn volgende menstruatie beginnen met slikken van de microgynon 30, maar nu hoeveel tijd is de pil veilig?
Oud 17-02-2004, 14:47
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Citaat:
Lola schreef op 17-02-2004 @ 14:16:
ik moet bij mijn volgende menstruatie beginnen met slikken van de microgynon 30, maar nu hoeveel tijd is de pil veilig?
Direct!!
Oud 17-02-2004, 15:43
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
WPWW schreef op 17-02-2004 @ 15:47:
Direct!!
Maar dan moet je wel heel zeker weten dat je precies op de eerste dag van je menstruatie bent begonnen. Meestal wordt geadviseerd om ervan uit te gaan dat je vanaf je tweede strip veilig bent.
Oud 17-02-2004, 15:45
Sitia
Sitia is offline
Halloow!

Kga morgen naar de huisarts voor de pil.. Nou kan k morgen dus alles vragen.. maar k wilde nu al snel weten of ik dan morgen ook meteen moet beginnen met slikken? Of moet k wachten totdat ik weer ongesteld ben?

Liefs, Sanne
Oud 17-02-2004, 15:54
bassgirl
bassgirl is offline
je kunt bij die pil (ik ook pas mee begonnen) op je 1e dag vd menstruatie begiinen, maar dan meer kans op doorbraak bloedingen, begin je op de 5e dag geloof ik is dat een heel stuk minder. en na 7 dagen is die pil gewoon veilig, dus je hoeft niet een hele stip te wachten, altans zei mijn dokter en staat in de bijsluiter...
Oud 17-02-2004, 16:47
Charlotte_k
Charlotte_k is offline
Ik zit nu in m'n stopweek en hiervoor pakte ik de pil altijd 's avonds. Ik ben van plan om hem volgende keer 's morgens te gaan pakken. Dus na m'n stopweek. Dat lijkt me handiger in verband met het vergeten 's avonds.
Maar maakt dit niks uit qua bescherming van de pil? Eerst altijd 's avonds pakken en nu ineens 's morgens?
Oud 17-02-2004, 16:51
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Charlotte_k schreef op 17-02-2004 @ 17:47:
Ik zit nu in m'n stopweek en hiervoor pakte ik de pil altijd 's avonds. Ik ben van plan om hem volgende keer 's morgens te gaan pakken. Dus na m'n stopweek. Dat lijkt me handiger in verband met het vergeten 's avonds.
Maar maakt dit niks uit qua bescherming van de pil? Eerst altijd 's avonds pakken en nu ineens 's morgens?
Ik denk dat je dan het beste langzaam kan verschuiven door bijv. iedere dag een uurtje eerder zodat je uiteindelijk 's ochtends uitkomt of bijv. na je stopweek 's ochtends te beginnen ipv 's avonds. Als je ineens in je strip de pil 's ochtends gaat nemen ipv 's avonds dan geld dat als 12 uur te laat (of 12 uur te vroeg) en dat lijkt me niet goed.
Oud 17-02-2004, 16:56
Verwijderd
12 uur te vroeg is niet erg voor een keertje hoor . Maar in één kee verschuiven mag idd nooit zo dat je 12 uur te laat bent.
Oud 17-02-2004, 17:23
Charlotte_k
Charlotte_k is offline
Dus gelijk na m'n stopweek wisselen van 's avonds naar 's morgens kan geen kwaad?
Oud 17-02-2004, 21:03
Charlotte_k
Charlotte_k is offline
Effe een vraagje... misschien heel dom, maar is het in je stopweek gewoon ook veilig om dan sex te hebben zonder een ander voorbehoedsmiddel?
Werkt die pil zeg maar wel door in je stopweek om zwangerschap te voorkomen of niet?
Oud 17-02-2004, 22:23
Verwijderd
Heeft niemand antwoord op mijn vragen over de Diane-35?
Oud 18-02-2004, 12:55
Verwijderd
Citaat:
Charlotte_k schreef op 17-02-2004 @ 22:03:
Effe een vraagje... misschien heel dom, maar is het in je stopweek gewoon ook veilig om dan sex te hebben zonder een ander voorbehoedsmiddel?
Werkt die pil zeg maar wel door in je stopweek om zwangerschap te voorkomen of niet?
Jahoor, als het slikken van de pilstrip er vóór goed is gegaan en als de stopweek niet langer dan 7 dagen duurt, dan is het altijd veilig in de stopweek .

En ABgirl, er posten niet superveel mensen in dit topic dus ik denk dat gewoon nog niemand die diane-35 (heeft) gebruikt, je oproepje heeft gezien.
Oud 18-02-2004, 13:05
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 16-02-2004 @ 21:32:
Hey,

Sorry dat ik niet het hele topic door heb gelezen, maar vond hem eigenlijk wat te lang daarvoor.
Maar ik gebruik sinds vrijdag de Diane-35 vanwege m'n puistjes en had er eigenlijk een paar vragen over:

-Hoe lang duurde het voordat jullie effect merkten in de zin dat je puistjes minder werden?
-Zijn jullie borsten er erg door gegroeid? Heb zelf 75B en daar hoeft van mij niet echt wat bij.

Alvast bedankt.
- In de bijsluiter staat dat er effect is na 2/3 maanden...ik gebruik m zelf ook nog niet zo lang, dus ik ga er maar vanuit dat dat klopt.
-Hm, nee, heb wel iets meer eetlust geloof ik, maar ik sport erg veel.
-Nee.
-Ik heb geen andere bijwerkingen

Graag gedaan.

edit: ik heb trouwens zelf heel weinig last van puistjes, dus bij mij zal er vrijwel geen effect zijn.

Laatst gewijzigd op 18-02-2004 om 17:02.
Oud 18-02-2004, 14:50
dead person
dead person is offline
ik slik nou ongeveer een maand de pil 'stediril 30'
en mijn vraag was, kan je daar nou depressiever van worden?
ik was het al, alleen was er meer beetje van opgeknapt, en sinds ik pil slikt, ben ik echt in een enorme terug val terecht gekomen..

hebben mensen hier meer last van of is dat normaal?
Oud 18-02-2004, 15:25
Balance
Balance is offline
Citaat:
Hey,

Alvast bedankt.
Ik ben niet aan de diana35 begonnen om van m'n puistjes af te komen, dus ik heb d'r niet super op gelet. Maar als ik denk hoe het ongeveer ging:
- Na een paar weken zat ineens m'n hele rug onder de puistjes: die gingen na een week weg. Sinds toen geen puistjes meer op m'n rug gehad. In m'n gezicht heb ik tot zo'n 3 maanden nog wel puistjes gehad. Het kunnen er een paar minder zijn geweest als normaal, maar dat weet ik niet zo goed. Op dit moment (5 mnd) ben ik zo ongeveer puistjes-vrij. Maar ik weet niet of dat door die pil komt of niet en of het zo blijft of dat het slechts voor even is.
- Ik was hiervoor al aan een andere pil. Door die pil ben ik meer gaan eten en daardoor 2 kilo aangekomen. Toen ik aan deze pil begon wist ik dus dat ik niet meer moest gaan eten en dat heb ik ook niet gedaan. Niks aangekomen dus.
- Volgens mij zijn m'n borsten niet gegroeid.
- Geen andere bijwerkingen.
Oud 18-02-2004, 15:26
Balance
Balance is offline
Citaat:
dead person schreef op 18-02-2004 @ 15:50:
ik was het al, alleen was er meer beetje van opgeknapt, en sinds ik pil slikt, ben ik echt in een enorme terug val terecht gekomen..

iedereen reageert anders op de pil. het zijn een hoop hormonen die je binnen krijgt, dus het kan zijn dat jij d'r depressiever van wordt. Als je dat idee hebt zou ik terug gaan naar de dokter en vragen of je een andere pil kan uitproberen. Sowieso laten veel dokters je terugkomen na 3 maanden om te vragen of je last hebt gehad van negatieve bijwerkingen.
Oud 18-02-2004, 16:57
BaLLooN
BaLLooN is offline
Citaat:
Hey,

Alvast bedankt.
haaj,

Ik ben zelf ook begonnen met diane-35 vanwege mijn puisten, de dokter zei tegen mij dat het ong. een half jaar zou duuren, voordat het effect had op m'n puistjes. Dit bleek ook waar te zijn, na een half jaar begonnen ze echt te verdwijnen (ik zat helemaal onder, vooral mijn gezicht) ik ben er nou bijna helemaal vanaf (ik ben nou ong. 10 maanden aan de pil), dus bij mij heeft het echt super geholpen.

ik ben niet echt aangekomen volgens mij, mijn borsten zijn ook niet gegroeit en ik heb ook geen last van bijwerkingen gehad.

Succes ermee!
Oud 18-02-2004, 17:01
BaLLooN
BaLLooN is offline
owja, ik had zelf ook nog een vraagje:

ik zit dus aan de diane-35, en ik weet dat je de stopweek kunt overslaan en gewoon met de volgende strip kunt verder gaan, maar moet je dan perse die hele strip afslikken voordat je met de stopweek begint? of is het bijv. ook mogelijk om maar 5 pillen van de volgende strip te slikken en dan de stopweek te doen, en vervolgens weer door te gaan met diezelfde strip?
Oud 18-02-2004, 17:44
Balance
Balance is offline
Citaat:
BaLLooN schreef op 18-02-2004 @ 18:01:
owja, ik had zelf ook nog een vraagje:

ik zit dus aan de diane-35, en ik weet dat je de stopweek kunt overslaan en gewoon met de volgende strip kunt verder gaan, maar moet je dan perse die hele strip afslikken voordat je met de stopweek begint? of is het bijv. ook mogelijk om maar 5 pillen van de volgende strip te slikken en dan de stopweek te doen, en vervolgens weer door te gaan met diezelfde strip?
nee hoor, je hoeft niet persé een hele strip extra te slikken. 5 pillen mag ook. Als je maar altijd minimaal 21 pillen slikt en het wordt afgeraden om meer dan 3 maanden door te slikken. Wat daar tussenin zit is prima.
Het betekent alleen wel dat je na je stopweek een nieuwe strip zult moeten pakken, want als jij al 5 pilletjes gepakt hebt van een volgende strip, dan zijn er nog maar 16 over en dus voldoe je niet aan de minimaal 21-eis.
Bewaar die strip waar je die 5 pillen van hebt dan gewoon als reserve-strip. Als je een andere keer weer door wil slikken bijvoorbeeld, of als je eens een pil kwijtraakt.
Oud 19-02-2004, 12:51
Verwijderd
Citaat:
dead person schreef op 18-02-2004 @ 15:50:

Het kan goed zijn dat je chagrijnig wordt van de pil; depressief officieel niet. Maar ja, als je toch al niet zo lekker in je vel zat en dan wordt je nog chagrijnig ook, dan kan dat natuurlijk wel voelen alsof je depressiever wordt. Als ik jou was zou ik hgewoon aan je huisarts vertellen hoe het precies zit en om een andere pil vragen
Oud 19-02-2004, 16:27
Abercrombie
Abercrombie is offline
Hai mensen, ik heb een vraagje. Ik ben nu drie maanden aan de pil: heb één keer een stopweek gehouden, en de laatste keer doorgeslikt. Nu moet ik, als ik een stopweek houden wil, maandag de laatste pil nemen, maar ik wil graag precies door de week ongesteld worden en mijn laatste pil dus op vrijdag nemen. Dat betekent dat ik drie pillen van de vierde week niet neem. Is dat onveilig? En zo ja, vanaf wanneer is het dan weer wel veilig? En hoe veel keer kun je de pil doorslikken zonder dat het 'ongezond' wordt? Alvast bedankt voor het antwoord!
Oud 19-02-2004, 16:41
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Abercrombie schreef op 19-02-2004 @ 17:27:
Hai mensen, ik heb een vraagje. Ik ben nu drie maanden aan de pil: heb één keer een stopweek gehouden, en de laatste keer doorgeslikt. Nu moet ik, als ik een stopweek houden wil, maandag de laatste pil nemen, maar ik wil graag precies door de week ongesteld worden en mijn laatste pil dus op vrijdag nemen. Dat betekent dat ik drie pillen van de vierde week niet neem. Is dat onveilig? En zo ja, vanaf wanneer is het dan weer wel veilig? En hoe veel keer kun je de pil doorslikken zonder dat het 'ongezond' wordt? Alvast bedankt voor het antwoord!
Volgens mij kan je nu beter 4 pillen doorslikken dus dat je ipv maandag, pas vrijdag stopt met deze strip.
Oud 19-02-2004, 21:58
Balance
Balance is offline
Citaat:
Abercrombie schreef op 19-02-2004 @ 17:27:
je slikt nu de pil dus door?
en je wil de laatste 4 pillen weglaten?

dan heb je dus 21+17 pillen achter elkaar geslikt. Dat is prima, dan kan je gewoon stoppen en is je pil nog veilig. na 7 dagen weer beginnen en weer minstens 21 pillen slikken.
Oud 20-02-2004, 16:15
bassgirl
bassgirl is offline
Citaat:
Balance schreef op 18-02-2004 @ 18:44:
nee hoor, je hoeft niet persé een hele strip extra te slikken. 5 pillen mag ook. Als je maar altijd minimaal 21 pillen slikt en het wordt afgeraden om meer dan 3 maanden door te slikken. Wat daar tussenin zit is prima.
Het betekent alleen wel dat je na je stopweek een nieuwe strip zult moeten pakken, want als jij al 5 pilletjes gepakt hebt van een volgende strip, dan zijn er nog maar 16 over en dus voldoe je niet aan de minimaal 21-eis.
Bewaar die strip waar je die 5 pillen van hebt dan gewoon als reserve-strip. Als je een andere keer weer door wil slikken bijvoorbeeld, of als je eens een pil kwijtraakt.
ik slik altijd 2 strippen, en nou zou ik t precies tijdens de carnavalsvakantie ongi zijn, dus ik slik een week door, maar daarna kun je ook die strip weer gebruiken en weer een hele erachteraan... maar das dus alleen als je 2 strippen wil slikken..
Oud 20-02-2004, 16:42
Balance
Balance is offline
Citaat:
bassgirl schreef op 20-02-2004 @ 17:15:
ik slik altijd 2 strippen, en nou zou ik t precies tijdens de carnavalsvakantie ongi zijn, dus ik slik een week door, maar daarna kun je ook die strip weer gebruiken en weer een hele erachteraan... maar das dus alleen als je 2 strippen wil slikken..
ja idd, dat kan wel. dan voldoe je dus aan die eis van minimaal 21 pillen.
Oud 20-02-2004, 18:51
xmoix
xmoix is offline
ik had een vraagje: als je begint met de pil, hoe lang duurt het dan dat je 'veilig' bent ? Is dat één cyclus of al vanaf de eerste dag???
Oud 20-02-2004, 20:11
bassgirl
bassgirl is offline
Citaat:
xmoix schreef op 20-02-2004 @ 19:51:
ik had een vraagje: als je begint met de pil, hoe lang duurt het dan dat je 'veilig' bent ? Is dat één cyclus of al vanaf de eerste dag???
ligt aan de [pil geloof ik, maar bij mycrogynon ist zo de 1e dag van de menstruatie meteen veilig, de 5e dag minder kans op een doorbraakbloeding, maar niet de 1e dag zeg maar dan na 7 dagen slikken issie veilig
Oud 21-02-2004, 16:50
AnNie! 16
AnNie! 16 is offline
Citaat:
xmoix schreef op 20-02-2004 @ 19:51:
Eerste dag....bij elke pil
Oud 21-02-2004, 20:27
Balance
Balance is offline
Citaat:
AnNie! 16 schreef op 21-02-2004 @ 17:50:
Eerste dag....bij elke pil
maar dan moet je wel op de eerste dag van je menstruatie beginnen.
anders duurt het 7 dagen voor ie veilig is (iig bij de pillen mycrogynon30 en diana35)
Oud 22-02-2004, 11:36
snarl
snarl is offline
ik heb ook een pilvraagje maar ik ga denk ik even wachten tot het volgende piltopic. één reactie is zo weinig..

*wacht wacht*
Oud 22-02-2004, 11:45
Balance
Balance is offline
Citaat:
snarl schreef op 22-02-2004 @ 12:36:
ik heb ook een pilvraagje maar ik ga denk ik even wachten tot het volgende piltopic. één reactie is zo weinig..

*wacht wacht*
Dan kan je hem nu in een nieuw topic gaan stellen

Regels voor berichten