Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ja, hoe ik het zeg klopt ook niet nou ik teruglees.. Ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen ![]() Hou het dna maar even op jou post.. |
![]() |
|
Jongens, jullie bekijken het vééls te positief.
Bank interleave is een mooie feature om 'gratis' meer bandbreedte te krijgen, maar een factor 2 kun je echt vergeten. Een winst van 20% is al heel ruim te noemen, echt veel hoger zul je ws. niet halen. VIA KT600 of SiS 748 zijn single channel chipsets, die nauwelijks langzamer zijn dan nForce 2 met dual channel. Een wereld van verschil is het niet, al zul je met SiSoft Sandra wel een hogere geheugenbandbreedte zien; maar dit zijn synthetische benches. De performance verhoging in spellen en applicaties zal iig niet 'merkbaar' zijn. Maar als het gratis winst is, is het natuurlijk mooi meegenomen.
|
Schijnt het allemaal niet zoveel uit te maken; de prestatiewinst is hoogstens een paar procent, en dan moet je je natuurlijk afvragen of het het wel waard is om daar nieuw geheugen voor te kopen.
(Dan heb ik het over de nForce2 chipset... Pentium 4 processoren profiteren wél aardig van dual channel, maar daar ging het nu niet over ![]()
||
Citaat:
Ik heb nog een moederbord met quad channel geheugen.. Kopen?
|
Dual Channel is overigens wel zéér nuttig met een IGP chipset. Dat wil zeggen een chipset met ingebouwde of onboard videokaart, die het interne geheugen gebruikt als videomemory (shared memory). Met Dual Channel is het performanceverlies van het geheugen door het shared memory van je IGP dusdanig minder dat je performance met wel 50% kan toenemen, dat scheelt echt enorm.
nForce2 IGP is zo'n chipset, alhoewel dat nooit echt van de grond is gekomen. Wel jammer.
|
Verwijderd
|
Geheugen is op dit moment niet zo duur meer..
De goedkoopste Dane-Elec geheugen dat ik kon vinden was 40,- Dane-Elec 256 DDR-SDRAM PC3200. www.opus.nl (Ga ik dus maar even 2 bestellen) |
![]() |
|
Dane-Elec zou ik ook nooit kopen. Prima geheugen voor servers, en op zich niets mis mee. Maar overclocken kun je vergeten, daar is het echt slecht geschikt voor.
Kies fijn voor Infineon, Samsung of een iets minder merk zoals TwinMOS. Vooral Infineon doet het goed bij mij. Supergoedkoop en zeer fijne modules.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar je weet nooit echt wat je krijgt aan chips.. |
Advertentie |
|
![]() |