Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-02-2004, 08:47
Isamu
Isamu is offline
Wat vinden jullie van een vreemde taal studeren? Talen zoals Chinees, Japans, Koreaans etc.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-02-2004, 09:38
Apomes
Apomes is offline
één of andere randdebiel in de belgische politiek wil dat we chinees moet leren vanaf het 2de middelbaar en hij gaat een wet enzo opstellen....als die er door komt ben ik toch afgestudeerd
zie je ons al chinees leren HA
Oud 25-02-2004, 09:46
Yolcu
Yolcu is offline
Ik denk er al een tijdje over om misschien Turks of Arabisch te gaan studeren. Ik denk dat de mensen die een vreemde taal studeren, dit vooral uit persoonlijke interesse doen.
Oud 25-02-2004, 11:40
Verwijderd
Ik doe nu Japans, HBO wel. Misschien dat ik de overstap naar WO ga maken, maar ik vind het nu wel leuk

Hmm, wat ik ervan vind? Leuk natuurlijk, anders deed ik het niet. Als mensen aan me vragen wat ik doe, kijken ze wel een beetje vreemd op... 'Japans?! Wat moet je daar nu weer mee?!'
Geen idee wat ik er mee wil, vertalen... tolken zal nog wel even duren voor ik dat fatsoenlijk kan (aangezien ze in het Japans heel anders praten dan in bv. het Nederlands en het Engels, pas wanneer de zin helemaal gesproken is, wordt duidelijk wat er gezegd werd, dus simultaan tolken gaat eigenlijk niet..)
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 12:09
fractuur
fractuur is offline
Wat ik er van vind? Als je je interesseert is het leuk, maar mij trekt het niet. Het wil namelijk zeggen dat je of aan de andere kant van de wereld te recht komt voor je werk, of je hier op een of ander taleninstituut komt te werken.. Niets voor mij.
Oud 25-02-2004, 12:45
Verwijderd
Citaat:
fractuur schreef op 25-02-2004 @ 13:09:
Het wil namelijk zeggen dat je of aan de andere kant van de wereld te recht komt voor je werk, of je hier op een of ander taleninstituut komt te werken.. Niets voor mij.
Je kan ook bij een 'gewoon' bedrijf komen te werken die contacten heeft met een land waar die taal gesproken wordt. Als kenner van de cultuur en taal daar. Veel mensen die doen wat ik nu doe (Oriëntaalse Talen en Communicatie) komen later in de journalistiek. Een enkeling gaat ook echt in Japan, China of een Arabisch-talig land wonen.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 14:15
Isamu
Isamu is offline
Citaat:
Apomes schreef op 25-02-2004 @ 10:38:
één of andere randdebiel in de belgische politiek wil dat we chinees moet leren vanaf het 2de middelbaar en hij gaat een wet enzo opstellen....als die er door komt ben ik toch afgestudeerd
zie je ons al chinees leren HA

Uitgangspunt is waarschijnlijk dat Chinees(mandarijns) het meest gesproken taal is op aarde. Het is tevens een economisch sterk land, heel veel mensen zien er toch toekomst in.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 14:34
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ik ben meer van de "gewone" talen. Zoiets is wel uitdagend natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 19:54
Xabzof
Xabzof is offline
Spaans & Arabisch lijkt me wel wat
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 20:44
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dana die een taal gaat studeren lijkt me een regelrechte ramp aan gezien ik nu al struikel over mijn Frans 1 en mijn Duits 1 dus aan talen als Chinees en Japans enzo begin ik al helemaaaaaaaaaal niet
Oud 25-02-2004, 20:48
Dolores
Dolores is offline
Talen zoals Chinees, Japans, Koreaans etc. lijken me niets.. het trekt me gewoon totaal niet. Frans lijkt me wel leuk
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 20:55
Naru
Naru is offline
jah ik zou best wel japans willen studeren! Maar waar kan ik dat doen en wat voor vooropleiding moet je hebben dan om op t HBO te komen?
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 09:16
Go
Go is offline
Het lijkt me wel leuk Arabisch te kunnen, kan ik Bin Laden ook verstaan!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 12:20
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 25-02-2004 @ 21:44:
Dana die een taal gaat studeren lijkt me een regelrechte ramp aan gezien ik nu al struikel over mijn Frans 1 en mijn Duits 1 dus aan talen als Chinees en Japans enzo begin ik al helemaaaaaaaaaal niet
Ik vind Japans makkelijker dan Frans... alleen schrijven is moeilijker, maar de grammatica is veel makkelijker.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 19:13
AnTiLiCiOuS
AnTiLiCiOuS is offline
spaanse taal en cultuur lijkt me tof!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 19:15
Verwijderd
Ik wilde eerst ook een taal studeren, maar je moet dan ook literatuur lezen en als ik ergens een hekel aan heb gekregen...dank u middelbare school

Wel jammer, maar goed, wat ik nu doe vind ik geweldig dus ik treur niet
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 19:24
El Kim
El Kim is offline
Hangt ervan af wat vppr taal. Engels was ik zeer slecht in op de middelbare school, dus dat was geen optie. De enige 2 talen die ik zou willen en kúnnen studeren zijn Frans en Pools (dit is meer interesse, omdat ik er namelijk vandaan kom).

Maar wat ik nu doe vind ik super, dus ik péins er niet over om over te stappen
Oud 27-02-2004, 11:58
desiree1986
desiree1986 is offline
Citaat:
AnTiLiCiOuS schreef op 26-02-2004 @ 20:13:
Mij ook! En als ik dit jaar slaag kom ik er vanaf september achter of het echt zo is!
Oud 28-02-2004, 23:09
Aurora
Aurora is offline
Citaat:
AnTiLiCiOuS schreef op 26-02-2004 @ 20:13:
Dat is het ook

Talen zoals Japans en Chinees ed zijn een van de weinige talen die me echt totaal niet trekken. Russisch lijkt me geweldig though. Wraagh
Oud 03-03-2004, 10:11
Isamu
Isamu is offline
Ik merk dat een aantal mensen zeggen dat ze Chinees, Japans etc niets vinden. Spreken ze jullie gewoon niet aan? Of zien jullie er geen toekomst (baan) in?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 10:13
El Kim
El Kim is offline
Ik weet niet, al die vage tekentjes Nee, niks voor mij, geef mij maar gewoon arabisch schrift Of er een toekomst in is? Misschien, alhoewel de Aziatische landen natuurlijk wel opkomen in de wereldeconomie. Maar ik denk dat er daar al genoeg mensen Engels spreken Ook spreekt de Aziatische cultuur me gewoon niet zo aan...
Oud 03-03-2004, 10:16
sublime
sublime is offline
ik wil arabisch leren... maar hangt er een beetje af welke richting ik op wil. en wil eerst mn duits en frans verbeteren en spaans wil ik ook nog wel leren.

eigenlijk wil ik een heleboel talen wel leren

maar als ik me ga richten op het middenoosten iig arabisch en wellicht ook hebreeuws. wordt het duitsland dan in eerste instantie veel duits en later wellicht nog andere talen voor de fun
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 10:17
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
sublime schreef op 03-03-2004 @ 11:16:
ik wil arabisch leren... maar hangt er een beetje af welke richting ik op wil. en wil eerst mn duits en frans verbeteren en spaans wil ik ook nog wel leren.

eigenlijk wil ik een heleboel talen wel leren

maar als ik me ga richten op het middenoosten iig arabisch en wellicht ook hebreeuws. wordt het duitsland dan in eerste instantie veel duits en later wellicht nog andere talen voor de fun
Jij hebt een talenknobbel
Oud 03-03-2004, 10:29
sublime
sublime is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 03-03-2004 @ 11:17:
Jij hebt een talenknobbel
valt tegen (vind ik) ik ben meer aan wanna-have-talenknobbel - ik vind het wel echt ontzettend leuk, op vakantie baal ik ook altijd ontzettend als ik de taal niet spreek.

en zeker met talen als arabisch of oost-europese talen lijkt het me echt fantastisch als je dat gewoon begrijpt.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 10:36
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
sublime schreef op 03-03-2004 @ 11:29:
valt tegen (vind ik) ik ben meer aan wanna-have-talenknobbel - ik vind het wel echt ontzettend leuk, op vakantie baal ik ook altijd ontzettend als ik de taal niet spreek.

en zeker met talen als arabisch of oost-europese talen lijkt het me echt fantastisch als je dat gewoon begrijpt.
Oost-europees zou ik graag willen leren (pools) maar da's meer omdat ik daar vandaan kom... misschien een leuke invulling van mijn minor Ik vind de cultuur wel interessant.
Oud 03-03-2004, 10:45
sublime
sublime is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 03-03-2004 @ 11:36:
Oost-europees zou ik graag willen leren (pools) maar da's meer omdat ik daar vandaan kom... misschien een leuke invulling van mijn minor Ik vind de cultuur wel interessant.
mja absoluut - mijn eerste plan was om me op oost-europa te gaan richten; mijn probleem, ik vind alles leuk - maar zeker als je er zelf vandaan komt lijkt het me erg kewl om je dan nu daar op te richten, omdat je vanuit een andere cultuur er tegenaan kijkt, maar wel 'je wortels' daar hebt liggen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten