Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
fuck dat. ik kan geen uur naar een doelloze symphony luisteren uitgevoert door een stelletje humorloze grijsapen. er zit vaak 1200 keer meer gevoel en emotie in een simpel nummer van tori amos (voorbeeldje)
||
Citaat:
fuck dat. ik kan geen uur naar een een simpel nummer van tori amos (voorbeeldje) er zit vaak 1200 keer meer gevoel en emotie in een doelloze symphony uitgevoert door een stelletje humorloze grijsapen.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
hillbillies die zijn opgegroeid in afzondering en zonder opleiding staan nou niet bekend om hun intelligentie, maar als je naar hun muziek luistert (appalacian) konden ze echt adembenemend banjo, mandolin e.d. spelen.
maar in veel gevallen was het een familietraditie om al heel jong te leren een instrument te spelen. dus ik ben het wel eens met 86dagreed dat je het aan kan leren, maar toch wel enig talent moet bezitten. maar ja opgroeien zonder opleiding betekent nou niet meteen dat je een laag iq hebt. Appalacians deden ook vaak aan inteelt omdat ze zo afgezonderd leefden (ik weet niet zeker of dat waar is of gewoon een vooroordeel) maar dat kan iig nooit goed zijn voor je iq ![]()
|
alles kan, als je er maar hard voor werkt.
Mozart schreef ook niet zijn muziek in een kwartier, dat was ook monniken werk. Natuurlijk kan je geboren zijn met bv een beter ritme gevoel, een beter melodisch gehoor (heeft trouwens meer met je ontwikkeling als kind te maken). Zoals mijn grote held Steve Smith ooit heeft gezegd: "I wasnt the best student in class, but I know I was the hardest working one" En er is een verschil tussen mensen die gewoon goed hun instrument beheersen en daarvoor ook gestudeerd hebben (Chris Penny van D.E.P. bv) en mensen die dat niet doen. Dat is ook bv het moeilijke aan jazz, je moet goed weten wat je speelt, en wat de rest aan het spelen is, wat dat betreft is het muzikaler dan pop/rock/trance/metal, wat vaak (uitzondering daargelaten natuurlijk) gewoon een simpele pop-structuur aanhoud (intro-couplet-refrein-couplet-brug-refrein-outro oid). Maar goeie muziek blijft goeie muziek, of je iets mooi of knap vind blijft smaak gebonden.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Dat kon ik maar moeilijk geloven... de champignons hadden btw niet goed gesmaakt hoorde ik? ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Ik denk dat veel oefening het belangrijkste is, maar dat iemand die slim is met net zoveel oefening meer berijkt dan iemand die minder slim is, overigens denk ik wel dat je een bepaalde intelligentie moet hebben om echte complexe stukken te kunnen schrijven en met veel muziek is het ook zo dat je er beter een gevoel of intentie in kunt leggen als je het ook echt begrijpt en kunt doorgronden, hoe weet je anders een gewenst effect te behalen, of een intentie uit te drukken in je muziek?
|
![]() |
|
het gaan om inzicht en gevoel (techniek is aan te leren en dat is gewoon hard werken)
intelligentie, ach tja... die top 40 'muzikanten' (die term verdienen ze meestal niet) die het meeste van iedereen verdienen zijn lang niet allemaal even intelligent (of gewoon niet intelligent)
||
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Verder: Citaat:
fuck dat. ik kan geen uur naar een doelloze herry luisteren uitgevoert door een stelletje debielen. er zit vaak 1200 keer meer gevoel en emotie in een simpel nummer van Bad Religion (voorbeeldje) |
![]() |
||
Citaat:
een goede comeback zou ik zeggen ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
genoeg mensen die haar muziek prut vinden
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
ik ben t er wel mee eens met die kerel met die hawai-avatar, sommige mensen zijn nou eenmaal muziekaler dan anderen, zal weinig met intelligentie te maken hebben
als je zo dom als t achterend van een varken ben, maar geen andere muziek luistert dan hele ingewikkelde shit, zal diegene ook zelf zulke muziek schrijven waarschijnlijk
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |