Advertentie | |
|
![]() |
|
Liefde bestaat wel
gewoon een emotie anls je aan diegene denkt net zoals blij zijn boos zijn als je aan iemand denkt waar je ruzie mee hebt en ook niet opgedrongen ofzo
|
![]() |
als je kijkt naar het dierenrijk houd de moeder ook alleen van haar geborene totdat deze op zichzelf gaat
neeeeh, dat neem jíj aan. maar waarom gaat een moederleeuwin (die al een nieuw nest welpen heeft) dan haar zelfstandige dochter verdedigen tegen indringers wanneer zij die niet alleen aan kan? ![]() goed, ik denk dat liefde wel degelijk bestaat..
||
![]() |
Citaat:
En omdat wij in staat zijn iemand te kunnen beoordelen, kunnen wij dergelijk persoon veroordelen tot het zijn van ons "houden-van" persoon, welk met zich meeneemt dat je een bevooroordeelde positie bij iemand kan verwerven, en je dat ook iemand kan toeëigenen. Bij dit soort verheffing van personen kan gehechtheid komen kijken, waardoor je om iemand "geven"kan, wat ook uit bepaalde stappen kan bestaan, hetgeen "liefde" de hoogste stap zou zijn, lijkt mij. Aldus liefde onder elk andere noemer nog steeds hetzelfde zou moeten betekenen, ergo liefde iemand tot de hoogste state van persoonlijke verheffing zou moeten zijn.
|
![]() |
Ik ben het niet met je eens.
Ik heb al drie pogingen gedaan om te beargumenteren waarom ik het niet met je eens ben, dat lukt echter niet helemaal, ik krijg het niet verwoord op een duidelijke, samenhangende manier. Mocht ik het nog verwoord krijgen zal ik het nog posten, maar nogmaals, ik ben het niet met je eens, liefde bestaat wel degelijk. Ik vraag me alleen af waarom je die twee smilies erbij hebt gezet, meen je zelf wel wat je zegt? |
![]() |
|
Liefde kun je niet zomaar met een woord beschrijven, dat is puur een gevoel. En een gevoel is niet aangeleerd.
Misschien weet je dat inderdaad pas als je ontzettend verliefd bent op iemand (en het wederzijds is).
||
Citaat:
Indeed...Geloof dat het toch vooral een chemische kwestie is. Hormonen en dat soort werk. Nu is scheikunde niet echt mijn specialiteit en/of hobby, maar geloof dat dit zelfs wetenschappelijk aantoonbaar is. Denk alleen dat je de illussie nogal kapot maakt, wanneer je dit alles maar lang genoeg blijft herhalen en met argumenten blijft inkleden. Dusja ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je het hebt over de gedachtes kunnen lezen van je geliefde en elkaar tot in de eeuwigheid verliefd in de ogen kunnen staren: nee, dat bestaat niet. |
![]() |
||
Citaat:
Bij de grieken Aphrodite of zo? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Volgens mij doet mijn werkgever iets wat helemaal niet mag... ~~dolce~~ | 6 | 17-10-2005 14:17 | |
Liefde & Relatie |
Praten helpt volgens mij niet meer... Verwijderd | 23 | 08-03-2004 18:38 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
kan iemand mij even helpen :) foefighter | 2 | 20-10-2003 15:53 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Weet iemand wat dit betekend; ab ovo (Latijns volgens mij) Chandler | 12 | 18-01-2002 21:56 | |
Software & Hardware |
Volgens mij weten de forumbazen ook nix van PROXY STRieKeR | 16 | 18-05-2001 19:12 |