Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2004, 23:47
Tammie Frotje
Tammie Frotje is offline
Citaat:
Milk&Fruit schreef op 27-02-2004 @ 00:44:
bestaat liefde niet maar hebben we het onszelf door de eeuwen heen opgedrongen
Hmmm ik denk er eerst ff over na voordat k ga antwoorden
Oud 26-02-2004, 23:53
Tammie Frotje
Tammie Frotje is offline
Okay Ik heb ff nagedacht!!

Jij zegt dus dat je denkt dat liefde niet bestaat maar we het door de eeuwen heen onszelf hebben opgedrongen.....

Dan bestaat liefde nu dus wel
Oud 27-02-2004, 00:00
Tammie Frotje
Tammie Frotje is offline
Phoe jij maakt het zo ingewikkeld en k ben al zolang wakker

Hahaha maar liefde bestaat nu dan toch wel....kan best opgedrongen en gemaakt zijn, maar liefde bestaat wel!

Weetje k snap gewoon geen drol van die vraag eigelijk...
Oud 27-02-2004, 00:07
Tammie Frotje
Tammie Frotje is offline
Hahha Yessss ik snap um...

Maar is moeilijk antwoord op te geven, (ik ben nu heel serieus) Ik denk toch wel dat je van je partner houdt omdat het kan, je hebt gewoon een bepaalt gevoel bij diegene en dat hoort bij jullie!!Uhhhhhh snap ik het wel egt goed Maar goed houden van is dus iets dat bij de mensheid hoort en wie dat heft bed8 weet ik ook niet...maar soms, soms is de liefde zo ingewikkeld, net zo ingewikkeld als jij de vraag stelt
Oud 27-02-2004, 00:23
CryptapiX
CryptapiX is offline
ik denk dat als je een goede beargumentering kan aanvoeren ik je best wil geloven
maar, zolang ik niet weet of liefde wel of niet echt is, neem ik zoals het is
Oud 27-02-2004, 06:27
Maarten
Maarten is offline
Liefde bestaat wel want ik ben 'verliefd' geweest toen ik een stuk of 4 a 5 jaar was en ik betwijfel dat ik dit aangeleerd had toen al.

Ik wist wel van het woord af en wat het inhield maar toch het gebeurt vanzelf denk je ook niet?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 06:55
Verwijderd
Daar bovenop is verliefdheid niet iets wat je jezelf aanleert of aanpraat, maar iets wat spontaan gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 07:06
Verwijderd
onzin stelling, maar op het moment dat jij een superleuk, meisje ( of jongen ) tegenkomt, en er een relatie mee krijgt, spreken we elkaar nog wel. Ik neem de vrijheid om te concluderen dat jij nog nooit echt verliefd bent geweest
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 07:31
Paullovertje
Paullovertje is offline
Liefde zit niet alleen in een relatie.. Liefde krijg je ook van je ouders en vrienden. Denk daar ook maar eens aan..
Zonder die liefde zou je leven ineens ook nix meer waard zijn zo wat.. Ik vind liefde van vrienden belangrijker dan liefde in een relatie, natuurlijk is het leuk om iemand te hebben die van je houdt en die gek op je is. Maar vriendschappen zijn er voor altijd.. Dus ik denk dat liefde toch wel bestaat hoor
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 09:28
Tha#1ChiLL
Tha#1ChiLL is offline
Citaat:
ja en dat opdringen/bedriegen heet dan toch liefde

*net als het geloof*

liefde bestaat wel, is alleen niet spiritueel, natuurlijk kan je verlieft zijn op iemand die dingen doet die jij kick vindt, why not

dat is niet opdringen
Oud 27-02-2004, 10:47
X-G
X-G is offline
Hmmm.. leuke stelling..

Moet je vooral kijken wat je onder 'liefde' verstaat. Ik versta onder 'liefde' het gevoel dat je bij je liefje wil zijn. Haar wil aanraken enzo, en dat dat niet 'zomaar' weg gaat, dat gevoel.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 11:18
guitarplayer17
guitarplayer17 is offline
liefde bestaat
de ware niet
maar das weer een ander verhaal...
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 14:56
Risce
Risce is offline
Als je het voelt bestaat het.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 15:27
Verwijderd
verliefheid bestaat , liefde niet
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 15:46
Verwijderd
Citaat:
Milk&Fruit schreef op 27-02-2004 @ 00:56:
gemaakte liefde ja
hmm, als liefde gemaakt is, is dan niet alles gemaakt? Het hele mens-zijn bedoel ik.

Jemig, dit is niet echt een vraag op mijn niveau geloof ik
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 16:26
Warsocket
Warsocket is offline
Liefde bestaat wel
gewoon een emotie anls je aan diegene denkt

net zoals blij zijn
boos zijn als je aan iemand denkt waar je ruzie mee hebt

en ook niet opgedrongen ofzo
Oud 27-02-2004, 16:58
Signy
Signy is offline
en liefde tussen moeder en kind? hebben we die onszelf ook opgedrongen?
Oud 27-02-2004, 18:30
pure_evil
pure_evil is offline
als je kijkt naar het dierenrijk houd de moeder ook alleen van haar geborene totdat deze op zichzelf gaat

neeeeh, dat neem jíj aan. maar waarom gaat een moederleeuwin (die al een nieuw nest welpen heeft) dan haar zelfstandige dochter verdedigen tegen indringers wanneer zij die niet alleen aan kan?

niet zomaar iets concluderen..jij hebt toch nooit aan een dier gevraagd of hij/zij liefde voelt en daar ook nog een normaal voor de mens begrijpend woordelijk antwoord op gehad?

goed, ik denk dat liefde wel degelijk bestaat..
Oud 27-02-2004, 18:32
Soullar
Soullar is offline
Citaat:
Milk&Fruit schreef op 27-02-2004 @ 19:22:
als je kijkt naar het dierenrijk houd de moeder ook alleen van haar geborene totdat deze op zichzelf gaat
Het dierenrijk is zich tot dergelijke mate niet bewust van de keuze die zij kunnen hebben in partners. Over het algemeen hebben dieren geen hobby's en gedeelde interesse's, wij wel.

En omdat wij in staat zijn iemand te kunnen beoordelen, kunnen wij dergelijk persoon veroordelen tot het zijn van ons "houden-van" persoon, welk met zich meeneemt dat je een bevooroordeelde positie bij iemand kan verwerven, en je dat ook iemand kan toeëigenen. Bij dit soort verheffing van personen kan gehechtheid komen kijken, waardoor je om iemand "geven"kan, wat ook uit bepaalde stappen kan bestaan, hetgeen "liefde" de hoogste stap zou zijn, lijkt mij.

Aldus liefde onder elk andere noemer nog steeds hetzelfde zou moeten betekenen, ergo liefde iemand tot de hoogste state van persoonlijke verheffing zou moeten zijn.
Oud 27-02-2004, 19:24
Jules
Jules is offline
Nou, mijn buik geeft toch duidelijk aan dat 't wel bestaat. En ik heb niets geforceerd.
Oud 27-02-2004, 20:47
Mederiacvm
Mederiacvm is offline
Ik ben het niet met je eens.
Ik heb al drie pogingen gedaan om te beargumenteren waarom ik het niet met je eens ben, dat lukt echter niet helemaal, ik krijg het niet verwoord op een duidelijke, samenhangende manier. Mocht ik het nog verwoord krijgen zal ik het nog posten, maar nogmaals, ik ben het niet met je eens, liefde bestaat wel degelijk.

Ik vraag me alleen af waarom je die twee smilies erbij hebt gezet, meen je zelf wel wat je zegt?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 21:43
Ruudje
Ruudje is offline
Ik ben het ook niet met je eens... misschien moe je het zelf maar eens meemaken
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 22:25
Verwijderd
De beleving en waardering van liefde verandert natuurlijk onder invloed van cultuurveranderingen, dat staat buiten kijf. Maar de verliefdheid en daaraan gekoppelde voortplantingsdrang is toch echt biologisch, en heel dierlijk.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 12:55
Verwijderd
nou liefde...verliefdheid enzo...houden van...bestaat heus. je voelt toch iets als je verliefd bent enzo...das dan ni iets verzonnen je voelt het dus t bestaat tis is gewoon helemaal echt...
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 13:12
elledc
elledc is offline
Waarom plaats je altijd zo van die ongepaste lachende smilies achter je woorden?

Anyway,
volgens mij bestaat het gevoel van wederzijdse liefde wel maar moet jij het nog meemaken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-02-2004, 15:32
Sade
Sade is offline
Liefde kun je niet zomaar met een woord beschrijven, dat is puur een gevoel. En een gevoel is niet aangeleerd.

Misschien weet je dat inderdaad pas als je ontzettend verliefd bent op iemand (en het wederzijds is).
Oud 29-02-2004, 15:38
Green Day
Green Day is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-02-2004 @ 23:25:
De beleving en waardering van liefde verandert natuurlijk onder invloed van cultuurveranderingen, dat staat buiten kijf. Maar de verliefdheid en daaraan gekoppelde voortplantingsdrang is toch echt biologisch, en heel dierlijk.

Indeed...Geloof dat het toch vooral een chemische kwestie is. Hormonen en dat soort werk. Nu is scheikunde niet echt mijn specialiteit en/of hobby, maar geloof dat dit zelfs wetenschappelijk aantoonbaar is. Denk alleen dat je de illussie nogal kapot maakt, wanneer je dit alles maar lang genoeg blijft herhalen en met argumenten blijft inkleden. Dusja
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 16:33
jetzt
jetzt is offline
gemaakt liefde vind je bij de prostituees, echte liefde bestaat, ookal is het gewoon een gevoel waarmee je je heel snel hecht aan de ander, en die je dus beschouwt als een deel van jezelf!
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 16:57
Verwijderd
Citaat:
verliefd zijn bestaat wel. Het is enkel een chemische reactie. Bij het zien van een bepaald persoon maak je meer oxytocine aan. Dat geeft je een gevoel en dat is verliefdheid. Een middel om te zorgen dat mensen kinderen krijgen.

Als je het hebt over de gedachtes kunnen lezen van je geliefde en elkaar tot in de eeuwigheid verliefd in de ogen kunnen staren: nee, dat bestaat niet.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 22:33
Blues
Blues is offline
Citaat:
Vertel dat maar eens aan de rest van de wereldbevolking, zolang mensen bestaan is 't er all, oeroude beschavingen aanbeden het of hadden goden genoemd naar passie en liefde
Bij de grieken Aphrodite of zo?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten