|
|
Bekijk resultaten poll: Moeten Verstandelijk Gehandicapten gesteriliseerd worden? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
62 | 34.64% |
Ik twijfel |
35 | 19.55% |
Nee |
82 | 45.81% |
Aantal stemmers: 179. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
De samenleving die we nu hebben gaat de evolutie toch al tegen. Intelligente mensen krijgen vaak aanzienlijk minder kinderen dan de minder intelligente soort. Deze sociale evolutie zal er toe leiden dat de mens eigenlijk steeds dommer wordt.
Omdat dit eigenlijk toch onvermijdelijk is, ben ik van mening dat dat iedereen gelijke kansen moet krijgen. Ook zijn deze mensen denk ik nog wel in staat, met hulp van anderen, hun kinderen goed op te voeden. Om ethische redenen kun je zoiets gewoon niet verbieden. daar komt bij dat verstandelijk gehandicapten vaak gelukkiger zijn dan menig mens.
Laatst gewijzigd op 29-02-2004 om 15:10. |
![]() |
|
hoe kunnen mensen die denken als een kind nou een kind opvoeden? als er een meisje van 10 of 11 een kind wil is dat toch ook niet normaal?
bovendien hebben gehandicapten een hele andere manier van denken als het om liefde gaat, hetzelfde als iemand van 10 een vriendje of vriendinnetje heeft, neem je dat toch ook niet serieus. Het is gewoon helemaal verkeerd om gehandicapten een kind te laten krijgen, voor hunzelf, voor het kind zeker. Als dat kind al geen afwijking of ziekte heeft, is het toch erg als die op zn 12e al volwassener is dat zn ouders?
|
Verwijderd
|
ik heb ja gestemd want:
mensen met een denk vermogen van 0t/m 11 kunnen hun kind vast wel genoeg liefde geven daar twijfel ik niet aan. maar met belangrijke beslissingen heb je een ouder nodig die denk vermogen heeft. dat hebben deze mensen niet. En ik denk dat het kind er ook niet erg gelukkig van wordt om ouders te hebben met een denkvermogen van een kind. Mss gaat sterriliseren iets te ver maar de prikpil zou denk ik zeker goed zijn. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
dat slaat toch nergens op
als verstandelijk gehandicapten zo egoïstisch willen zijn om kinderen te krijgen dan gaan ze toch lekker hun gang of ligt dat aan mij
|
![]() |
nee, ze mogen niet gesteriliseerd worden. Op de vraag of ze kinderen mogen krijgen: Ik vind niet dat ze kinderen mogen krijgen als ze niet voor een kind kunnen zorgen. alleen liefde is niet genoeg en mensen die zeggen van: je mag mensen het recht niet ontnemen om kinderen te krijgen die moeten ook eens denken aan de gevolgen voor het kind dat ze op de wereld zetten, zij zijn de ouders en zijn verantwoordelijk voor het kind krijgen en als ze die verantwoordelijkheid niet kunnen dragen moeten ze geen kinderen krijgen, want dat schaadt het kind ook. de mensen die zeggen: er zijn genoeg 'normale' volwassenen die geen kind kunnen verzorgen, daar gaat het nu toch niet om, het gaat nu om de verstandelijk gehandicapten. (en eigenlijk ook niet eens om de vraag of ze nu wel of geen kinderen mogen krijgen)
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Ik denk dat je niet alle Verstandelijk gehandicapten moet steriliseren, want je hebt natuurlijk heel veel verschillende handicaps, de ene erger dan de ander. Denk dat de dokter die zo'n gehandicapte behandeld zelf het beste inzicht heeft of zo'n persoon de capaciteiten heeft een kind fatsoenelijk op te voeden.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() In ieder geval ben ik voor verplichte anticonceptiva bij geestelijk gehandicapten. 't Komt op hetzelfde neer als stirilisatie, namelijk, "wij, de maatschappij, willen niet dat zij kinderen zouden krijgen," maar het klinkt een stuk menselijker. Voor autisten en mongooltjes is het antwoord op de stelling mij een stuk lastiger. Ze kunnen best wel verstandig uit de hoek komen en ik kan ze niet verbieden geslachtsgemeenschap te hebben. Hopelijk valt de kinderwens dan te kanaliseren in de zorg voor een huisdier; zo'n zielig hondje uit het asiel dat niemand wil hebben.
||
![]() |
Citaat:
Verder vind ik het ook geheel onethisch om verstandelijk gehandicapten kinderen te ontzeggen, op welke manier dan ook. Hiermee ontneem je ze een van de grondrechten van onze samenleving en een Recht van de Mens. Die kinderen kunnen ook heel normaal opgroeien, idd met begeleiding van de andere niet-verstandelijk gehandicapte ouder of, als die er niet is, de begleiders van de ouders zelf. Verdre ontneem je ze ook nog eens een manier om geluk te krijgen in hun leven, kinderen kunnen daar namelijk een heel groot aandeel in spelen. Zeker aangezien die mensen vaak grotere emoties hebben als andere mensen, ze spelen een grotere rol. Kinderen spelen daar vaak een rol in.
|
![]() |
heb een tijd terug een documantaire gezien en dat ging om een stel uit hengelo die een laag niveau hadden en toch kinderen wilden.nou ik vond het zeer triest, beide ouders wisten zich totaal geen raad met het kind, en ondanks alle hulp die ze hadden van instanties ging het goed mis op allerlei gebied.Op laatst werd baby opgenomen in het ziekenhuis omdat het ondervoed was.ziekenhuis adviseerde om kind uit huis te plaatsen maar instanties vonden van niet en uiteindelijk kreeg het stel nog meer hulp.Ik ben dus zeker voor steriliseren want wie beschermd nu eigenlijk zo,n baby en uiteindelijk ook die ouders.Als je een hoop ellende kunt voorkomen moet je dat toch zeker doen.Je praat wel over het nemen van een kind en niet over een hond, met dit kind is nu al zoveel gesold.Had ze een babypop gegeven die kun je uitzetten als t jankt
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat maakt een mens tot een mens? Het bewust zijn van hun bestaan? Mijn broertje denkt daar niet over na, hij kijkt liever de hele dag tv. Humor? Den broertje heeft die niet. Als hij al grappig uit de hoek komt, dan is dat onbedoeld. De mogelijkheid om doelen te stellen in 't leven? Doet 'ie ook niet. Intelligentie? Ik denk dat ik me daar niet over hoef uit te laten. Communicatie met andere mensen? Elk dier communiceert. Noem me maar een gemeen rotwijf, maar ik beschouw geestelijk gehandicapten als onvolmaakte mensen. Ze zouden zich niet moeten voortplanten. En dan heb je nog het kind zelf. Stel, hij heeft ouders met 't syndroom van Down, die per se kinderen wilden. Die ouders zijn dood voordat 't kind de puberteit bereikt heeft. Het kind blijft over. Geestelijk gehandicapten hebben een verdraaid beeld van wat goed en kwaad is. Geweldpleging naar het kind toe kan daar makkelijk het gevolg van zijn. Om mijn broertje er maar weer bij te betrekken, hij heeft me vaak genoeg de dood toegewenst, en me zelfs een keer met een mes bedreigd. GH zijn instabiel. Voor je 't weet gooien ze hun kind 't raam uit omdat ze niet weten hoe ze 't stil moeten krijgen. GH (..ik ben lui, ja, dus ik kort het af ![]() Dan, stel, de opvoeding van zo'n kind gaat goed tot zijn vierde leefjaar. Of vijfde, weet ik het. Zo'n kind gaat naar school, ziet dat de ouders van andere lui volkomen normaal zijn, niet kwijlen, kunnen autorijden en elke dag brood klaarmaken voor hun kinderen. Rrrreken maar dat hij/zij dat niet leuk vindt. En rrrreken maar dat zo'n kind flink met zulk soort ouders gepest zal worden. En tot slot, een tegenstrijdigheid. Men vindt het ethisch onverantwoord om op je vijftigste/veertigste oid kinderen te nemen, omdat de kinderen niet met de ouders kunnen praten tegen de tijd dat ze in de puberteit zitten en dat nodig hebben. Of niet, maar goed, over 't algemeen dus wel ![]() Kortom, je kan wel lekker politiek correct doen en zeggen dat je "niemand het geluk moet ontnemen" en dat "iedereen recht heeft op een kindje" en meer van dat soort onzin, maar het werrrrkt gewoon niet. Ik heb stiekem toch maar voor gestemd, ja ![]() [edit] Dit allemaal indien het een volledig gezond kind is. Indien het ook een GH'tje is, is er geen probleem, want die lui hebben vaak te kampen met lichamelijke problemen. En geestelijk gehandicapte ouders gaan echt niet de auto in springen als ze wat vreemds opmerken, als ze uberhaupt al wat opmerken. Kortom, zo'n kind is gauw genoeg dood. Einde verhaal. >:] Laatst gewijzigd op 10-03-2004 om 12:08. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar jah... Als we de minderheden maar in een hoekje kunnen duwen...
||
Citaat:
Het is heel moeilijk, maar er zijn genoeg verhalen van bekend van kinderen van geestelijk gehandicapte ouders (iets minder erg zelfs dan de categorie waar we het nu over hebben). Uiteindelijk komt het daarmee wel goed, maar een inmiddels volwassen geworden vrouw van 2 geestelijk gehandicapte ouders zij zelf dat ze in haar situatie beter niet geboren had kunnen worden. En dat vind ik nogal wat om te zeggen... Steriliseren vind ik persoonlijk misschien iets te veel inbreuk. Maar er moet mijns inziens wel heel veel aan gedaan worden om te voorkomen dat zwaar geestelijk gehandicapte mensen kinderen krijgen zonder dat ze in staat zijn om zelf die kinderen op te voeden. |
![]() |
|
Het gaat vaak behoorlijk fout met geestelijk gehandicapte stelletjes die een baby krijgen. Ze weten gewoon niet hoe ze een baby'tje moeten verzorgen....Meestal komt de zorg dan neer op de verzorgers van de geestelijk gehandicapte ouders. Dat is natuurlijk ook niet de bedoeling! Maar steriliseren.....
![]()
|
Primair en enig bekend doel van de mens is om te reproduceren. Als dit recht ontnomen wordt, is de benadeelde niet menswaardig meer en dus kun je diegene net zo goed afmaken. Zullen we dat dan ook maar doen?
Of zullen we het toch maar eens over geluk hebben, ipv functionaliteit? Hoe je het doet, zal me worst wezen, die mensen moeten ook gewoon kinderen kunnen krijgen.
||
Citaat:
||
Citaat:
EDIT: Gevonden, het leek wel op mijn post...
||
Geen kinderen. Volgens mij is er altijd bijna 100% kans als twee geestelijk gehandicapten een kind krijgen dat het ook een geestelijk gehandicapt kind wordt.
Steriliseren en castreren. Citaat:
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
toekomst van de mens MiissChelle | 38 | 14-03-2010 12:27 | |
Gedwongen sterrilisatie voor een beter ras? Magican | 149 | 17-05-2007 08:13 | |
Lichaam & Gezondheid |
verstandelijk gehandicapten+kinderen Marinka | 27 | 17-03-2005 20:54 | |
De Kantine |
Stelling: Gehandicapten mogen geen kinderen krijgen! Mara | 29 | 10-06-2004 20:32 | |
Met een afwijkende lichamelijke beperking moet je voorkomen kinderen te krijgen. SunShine 18 | 39 | 12-12-2003 21:43 | |
Lichaam & Gezondheid |
Mag gedwongen sterilisatie bij vrouwen? mirthe | 32 | 12-01-2003 23:41 |