Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Jongens houden helemaal niet van zo'n gesprekken. Dit zijn nou echt de dingen waar zij een hekel aan hebben. Vaak, omdat ze dat niet zo voelen als wij en dus ook niet begrijpen waarom wij zo 'zeuren'. Voor hun is dat namelijk echt gezeur.
Maar ik kan het me helemaal voorstellen. Ik heb ook vaker gehad dat ik me onzeker voelde. Toen heb ik mijn vriend geprobeerd duidelijk te maken (net als jij volgens mij) dat ik soms bevestiging nodig heb. Het helpt wel een beetje, maar echt niet helemaal. OOk al zegt hij daarna vaker dat hij je zo lief vindt, je moet het toch zelf ook inzien. DAarom is het toch het beste om zelf van die onzekerheid af te komen. Als je al in de eerste paar maanden twijfelt aan of hij wel om je geeft ligt dat toch echt aan jezelf. Je bent dan erg onzeker volgens mij. En als je zelf ook vertelt dat je weet dat hij om je geeft en je het ook merkt aan bepaalde dingen, dan moet dat toch genoeg zijn. Hij zal echt niet altijd blijven vertellen dat hij van je houdt. Sowieso lijkt het me daar (voor hem) nog een beetje vroeg voor. Je moet in ieder geval niks bij hem afdwingen. Daar wordt jullie relatie alleen maar slechter op. samengevat: zorg dat jij zelf meer zelfvertrouwen krijgt. leg hem precies uit hoe jij dat voelt en waarom jij het nodig vindt dat hij af en toe meer mag laten blijken dat hij om jou geeft en ook dat je begrijpt dat dat veel gevraagd is, maar dat je dat erg op prijs zou stellen. Je moet hem daarna ook belonen natuurlijk als hij een keer goed zijn best heeft gedaan. maak je niet teveel druk over die dingen en probeer te genieten van je leven. |
![]() |
|
![]() |
Ik denk dat veel mensen hier last van hebben, of je nu een jongen bent of een meisje.
Ik zelf heb ook een bevestiging nodig van de ander, en voelde me bij mijn ex ook erg onzeker over onze relatie (wat terecht was, want niet veel later maakte ze het uit). Maar je moet hem gewoon uitleggen waarom je het wil weten, en gewoon zeggen dat je nogal onzeker bent. Op die manier kan hij er rekening mee houden en wat vaker die bevestiging geven, ook al vindt hij dat moeilijk (en dat is het ook wel). Je moet er gewoon met je vriend over praten, niet over msn ook niet als dat makkelijker gaat, en als hij echt om je geeft zal hij die bevestiging ook wel geven. Veel succes in ieder geval! |
![]() |
|
zoeits is een beetje een universeel probleem
aan de ene kant wl je bevestigin maar naar de andere kant wil je dat niet te vaak doen omdat het dan slijmerig overkomt dus heb het erover met hem miss vind ie het moeilijk aan het echt prille begin van e en ralatie krijg ik ook amper kvind je lief uit me strot miss zit hij met hetzelfde probleem en niet zoveel twijfelen over je relatie dat doet idereen een beetje maar beter wordt het er niet op en hij heeft niet voor nix voor jouw gekozen ![]()
|
Verwijderd
|
Ik sluit me bij Avondel aan. Ook ik ben erg onzeker (in het begin niet zo heel erg, maarja door bepaalde dingen nu wel, maar dat laat ik hier even buiten). Ik ben nu meer dan 13 maanden met mijn vriend samen. Een paar maanden terug heb ik tegen hem gezegd dat ik af en toe gewoon bevestiging nodig heb. Dat duurde een tijdje, maar op een gegeven moment kreeg ik weer elke dag een sms zoals in het begin. Na een week was dat dan ook weer over, maar het gaat er bij mij om dat hij dan wel zn best heeft gedaan. Ik probeer aan kleine dingen me vast te houden. Zoals het feit dat hij dat hij me smste toen ik op vakantie was: Je mist me? Gelukkig dan ben ik niet de enige.
Dus... werk aan jezelf. Werk aan jouw zelfvertrouwen. Hij kan daar natuurlijk een beetje aan meewerken, maar ik moet het voornamelijk toch zelf doen. Ik hoop dat je er uit komt. Laatst zou ik voor mijn vriend gaat strippen (wat niet door ging, maar dat uitgesloten) en toen was ik met mn zusje gaan winkelen en hadden we lingerie gekocht en toen had ik echt zoiets van: Wow.. ik heb nu een sexy bh en t staat me best goed.. Geniet van de kleine dingen en je moet (voornamelijk) eerst aan jezelf werken wil je dat er ook dingen veranderen in je relatie... |
![]() |
|
![]() |
Ja, aan mn zelfvertrouwen moet ik idd werken.. Hoewel ik eigk helemaal niet zo onzeker ben, maar eerder bang om hem kwijt te raken omdat ik zo verliefd op hem ben
![]() Iig bedankt voor de reacties, het doet me wel goed om nog n x bevestigd te hebben dat het niks hoeft te betekenen. Want soms ben ik echt bang dat hij me gaat dumpen. Niet dat hij daar aanleiding toe geeft, maar als hij me niet gerust wil (?) stellen, ga ik me toch afvragen waarom niet.. En dan zou dat wel een logische reden zijn.. toch?
|
![]() |
Misschien is hij gewoon verlegen.
(sorry dat ik over mezelf ga beginnen) Als ik een telefoongesprek heb met me vriend, durf ik echt heel moeilijk te zeggen ik hou ook van jou of ik vind je leuk etc. Op msn gaat dat veel makkelijker. Dus je kan er misschien wel over beginnen. Heel voorzichtig ga je het vragen. En dan zal het langzaam beter gaan... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() zelf heb ik het ook wel dat ik het moeilijk vind om zulke dingen tegen hem te zeggen, omdat het meteen zo zwaar kan klinken en ik wil hem ook geen spontane bindingsangst bezorgen. Maar over msn ga ik zulke dingen maar niet meer met hem bespreken denk ik.. wat jij zegt; tis wel makkelijker, maar je kunt iemands gezicht niet zien en das toch niet zo ideaal...
|
ik zou er maar niet te hard aan trekken....
Het gaat toch goed en het voelt toch goed? Jij voelt je goed bij hem en hij is graag bij jou.... Het moment dat hij gaat gillen dat hij van je houdt en dat hij je een lekker mokkel vindt komt vanzelf wel als hij het echt oprecht helemaal 100% meent dit is ook nieuw voor hem he....
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Ik had het hier toevallig gisteren over met m'n vriend. Alleen is het bij ons omgedraaid. Hij vertelt heel makkelijk wat hij voor me voelt en doet dat ook vaak genoeg.
Ik ben op dat gebied heel slecht in woorden en dat vindt hij wel jammer.. Maar hij zegt dat hij wel weet dat het allemaal goed zit en dat ik ook wel laat merken wat ik voor hem voel, maar dat het gewoon fijn is om te horen.. Nja, das voor mij dus makkelijker gezegd dan gedaan maar ik ga er aan werken ![]() Als ik jou was zou ik me er geen zorgen om maken. Mijn vriend weet dat het goed zit door m'n gedrag tegenover hem. Waarschijnlijk kan jij dat ook wel aan je vriend merken ![]()
|
Verwijderd
|
Ik herken jouw probleem, mijn vriendin is/was ook zo ingetogen, en na veel gesproken te hebben is ze er iets makkelijker mee omgegaan, maar nog steeds vindt ze het lastig om haar gevoelens open en bloot neer te leggen.
Je kunt niet iemand ten gunste van jou veranderen, of laten veranderen, wat je wel kan doen is er veel over praten, en het liefste zonder dat er (nare) discussies over ontstaan. Je weet dat hij van je houdt, dus hou dat bij zo'n gesprek in je achterhoofd. @avondel: zeer generaliserende opmerking ![]() |
![]() |
|
![]() |
het is moeilijk om je gevoelens zomaar bloot te leggen
ikzelf kan het steeds niet bij een vorige relatie zei een meisje ik hou van jou ik wou het terugzeggen maar ik kreeg het gewoon niet over mijn lippen daardoor is die relatie waarschijnlijk fout gelopen maar er zijn meerdere mensen ongeacht man/vrouw die het moeilijk hebben met gevoelens uiten |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En veel erover praten? Beter van niet.. Ik zie um al denken: 'here we go again'.. Ik durf er niet eens meer over te beginnen. Ik ben zelf nml ook niet echt iemand die constant met liefdesverklaringen loopt te strooien. En daarbij komt dat ik het moeilijk vind om erover te praten. Maar als het ter sprake komt wil ik wel tegen hem zeggen dat ik heel verliefd op hem ben ofzo, en hij blijkbaar dus niet (?)..
Laatst gewijzigd op 04-03-2004 om 21:13. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Keine Ahnung hoe duidelijk jouw hints waren, maar als elke rund er uit kon opmaken wat je bedoelde en hij negeert het, kun je er vergif op innemen dat dit een uiterst hekel punt gaat worden. Als het dat nu al niet is.
|
@ Faery: je hoeft dat arme meisje toch niet ongerust te maken hiermee? Het zou kunnen dat het binnekort uitgaat, maar misschien praat die jongen gewoon heel moeilijk over zijn gevoelens.. Om nou meteen het einde van de relatie te voorspellen..
![]()
|
Verwijderd
|
Als hij je al op allerlei manieren laat merken dat hij om je geeft, waarom zou hij het dan óók nog eens moeten zeggen? Als het andersom zou zijn (dat hij het wel zou zeggen, maar verder niet zou laten merken), dán zou je een probleem hebben, maar nu zie ik het probleem niet echt.
Jij hebt bevestiging van zijn liefde nodig, hij geeft jou die bevestiging door lieve dingen te doen, en kennelijk krijgt hij het voor elkaar dat jij je speciaal voelt, want je zegt zelf dat het heel goed gaat. En als je per se een mondelinge bevestiging wil, ach, dan vraag je er toch gewoon zo nu en dan naar? 'Vind je me lief?' Natuurlijk antwoord hij met ja. Dat weet je zelf ook wel, want anders zou hij je niet op andere manieren laten merken dat je bijzonder bent voor hem. |
Advertentie |
|
![]() |
|
![]() |
Ik denk dat het erover praten juist wel erg prettig is, tenminste ik ben zelf vrij introvert en soms verlang ik zelf ook wel eens naar dat soort gesprekken. Zoals men al eerder zei, probeer het eens in een ontspannen sfeer. Kalmte is van belang.
En misschien, al klinkt het wat rot, moet je ook een beetje accepteren dat je te hooi en te gras "ik hou van je" naar je hoofd geslingerd krijgt. (bij wijze van spreke, natuurlijk)
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa e-hazeleger | 12 | 18-05-2011 17:09 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhalenwedstrijd] Elk eind is een begin flyaway | 0 | 13-11-2008 11:03 | |
Liefde & Relatie |
Hoe voel jij je op relationeel gebied #33 x-spekkie-x | 496 | 11-05-2006 14:32 | |
Liefde & Relatie |
Vage situatie (wat te doen?) useful_idiot | 34 | 12-08-2005 23:00 | |
Liefde & Relatie |
mijn baas en ik.. HelpMePlease | 86 | 10-08-2004 23:12 | |
Liefde & Relatie |
Helemaal in de war Verwijderd | 81 | 01-12-2003 20:35 |