Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik zie eerlijk gezegd enkel een tegenstelling... Misschien komt het doordat de inhoud me niet aanspreekt; ik ben het niet eens met de inhoud. Het thema spreekt me wel aan
![]() Ik vind het wat rommelig overkomen, de tegenstelling is niet zo volledig uitgewerkt vind ik. Verder snap ik de titel niet helemaal; waarom wordt de nadruk op dromen gelegd?
||
Citaat:
omdat ik geen andere kon verzinne
|
Ik zie het niet als een tegenstelling. Ik zal mijn interpretatie even geven:
als ik droom wordt het werkelijkheid werkelijkheid in mijn slaap Dromen worden werkelijkheid, dingen lijken echt, ook al zijn ze dat niet, dromen zijn mooi(als het een slechte droom is vind ik het woord nachtmerrie meer van toepassing). als ik wakker ben ga ik dromen dromen dat ik slaap In de werkelijkheid ga je op zoek naar die droomwerkelijkheid, als je die (natuurlijk) niet kunt vinden verlang je naar de slaap waarin je die droomwerkelijkheid wel kan vinden. Dromen zie ik hier niet in de zin van slapen, maar dromen als in fantaseren. Je fantaseert over het slapen, je fantaseert over een andere werkelijkheid die je alleen van je dromen kent waarin alles niet zo verbitterd is als in de echte wereld. Zo zie ik het, maar misschien zie ik er wel meer in dan de schrijver ![]()
|
Ik nam 'dromen' juist heel letterlijk; ik denk dat dromen een andere werkelijkheid is, kort gezegd
![]() ![]() Verder denk ik niet dat dromen altijd zoet zijn en de werkelijkheid bitter. Dromen vind ik los staan van fantaseren, dus daarom interpreteerde ik de tweede strofe ook niet op die manier ![]()
|
als ik droom
wordt het werkelijkheid werkelijkheid in mijn slaap als ik wakker ben ga ik dromen dromen dat ik slaap -------------------------------- euhm nouja ik bedoelde het eigenlijk zeg maar dat als ik slaap wel eens visioenen krijg ( mensen nu even niet gaan zitte zegge da dat niej kan want dat mag je zelf bepalene en ik geloof dr wel in) dus dan wordt mijn droom werkelijkheid. en als ik dan wakker ben, en hetzelfde meemaak als wat ik in mijn droom heb gezien, ervaar ik dat alsof ik even aan het dromen ben. dus dat is ongeveer wat ik met het gedicht bedoelde.
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
maar nu wete jullie wel wat ik drmee bedoelde, en k weet t: dr zit diepgang in.... mn docent nederlands snapte dr namelijk nix van, want k heb t ingeleverd voor een cijfer, en toen mocht ik het m uit gaan legge wat k drmee bedoelde...
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Lucide Dromen Dave2006 | 23 | 01-07-2007 23:49 | |
Verhalen & Gedichten |
Dromen (kort verhaal) WolterB | 10 | 26-06-2005 17:17 | |
Verhalen & Gedichten |