Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2004, 15:39
stout!
stout! is offline
Ik ben chaotisch en ongedisciplineerd, en zou graag gestructureerder en gedisciplineerder zijn, me meer voor de volle 100% inzetten. Maar niet saai worden .
Oud 03-03-2004, 16:23
zus
zus is offline
Ik zou in ieder geval wat zekerder over mezelf willen wezen, aangezien ik heel onzeker ben. Ook zou ik wel wat spontaner willen wezen en wat minder verlegen ook. En zenuwachtig! Dat zou ik ook willen veranderen, ik ben heel erg zenuwachtig en dat merken mensen erg snel! Ik heb sociaalgerichte faalangst dus, dat zou ik eigenlijk wel willen veranderen..
Oud 03-03-2004, 18:42
eeytje
eeytje is offline
Ehmm...

Ik ben heel fel. Als iemand iets tegen een ander zegt en ik vind het gemeen of nergens op slaan, dan ga ik er ook meteen op in, terwijl het niet eens tegen mij gericht is. Dat zou ik graag wel anders willen. Of in ieder geval dat ik vriendelijk reageer. Niet meteen vol erop in hakken.

Verder trek ik me best wel veel dingen aan. Als mensen negatieve dingen zeggen over me, ga ik meteen twijfelen. Ik roep tegen iedereen dat het me geen ruk kan schelen, maar eigenlijk vind ik het wel erg als er zoiets gezegd wordt. Dat heeft waarschijnlijk ook met mijn verleden te maken... Maar daar gaat het nu niet om.

Als er iets is met iemand ga ik daar zo intensief mee om dat ik het niet van me af te zetten. Ik denk er steeds overna, wil die persoon helpen en dat kost heel veel energie. Gewoon helpen is goed, maar ik ga uren in gesprek erover met mensen, zoek allemaal dingen uit en ga net zo lang door tot iemand zegt dat ik er even afstand van moet nemen. Dat geeft best wel wat druk en ik ben ook heel veel moe.

Dat zou eigenlijk allemaal veranderd moeten worden. Vast nog wel meer dingen, maar hier wil ik het graag even bij laten, voor het een heel boek wordt: 'Hoe verandert Emmy zichzelf'
Zitten jullie vast niet op te wachten

Laatst gewijzigd op 03-03-2004 om 18:45.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 14:44
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 16-02-2004 @ 18:55:
ofterwijl, wijkt hoe je bent veel af van de persoon die je eigenlijk wezen wil.

- ben je verlegen, maar wil je eigenlijk stoer zijn?!
- zeg je snel wat je denkt, terwijl je beter je mond kan houden? (of juist andersom?!!)
- leg je makkelijk contacten of juist niet?!
- ben je spontaan, of pieker je eerst veel voordat je iets doet?! en hoe zou je het dan willen?!

dit zijn slechts voorbeelden... je kan zelf ook allerlei dingen bedenken.

@ fb's: als dit teveel lijkt op een bestaand topic mag je hem verwijderen hoor. xxx
hahah, ik heb me niet echt aan de ts begint regel (nouja, regel?!) gehouden. om alsnog even antw. te geven op mijn eigen vraag.

Ik wil mensen altijd helpen, dat wil ik wel graag zo houden, maar ik wil op het moment ook ff mezelf uit de shit helpen. ik heb al die jaren niet echt aan mezelf gedacht, begin ik me steeds meer te realiseren, en dat is iets wat ik nu wel ga doen. (over 3 tot 5 weken... wachtlijst ja)

iets anders wat ik zou willen veranderen, is dat ik wat minder snoep en dus dunner wordt. ik weet wel dat niet iedereen een fotomodel look kan hebben, maar het liefst heb ik dat wel Maargoed... misschien is het dan beter om te veranderen dat ik wat positiever over mezelf ga worden ipv die strenge eisen te stellen.

verder zou ik wat meer moed willen hebben en zeggen wat ik denk.

dat was het even voor nu. kus! wen
Oud 05-03-2004, 21:42
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Ik ben een totale mislukkeling en k typ dit nu huilend... ik ben zo wit als een spook, lelijk, plat en wordt er ook best mee gepest. Ook ben k in me klas verlegen omdat veel mensen me daar kleineren door hoe k eruit zie! Ik ben ook van lann om in mezelf te gaan snijden maar ikk heb t goede moment ervoor niet gevonden.. ik moet mezelf straffen voor hoe ik eruit zie.. dat k zo mijn ziel met deze verpakking op de wereld ben gezet!
Dit lucht op!
Oud 05-03-2004, 21:52
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Ilsetjuhh schreef op 05-03-2004 @ 22:42:
Ik ben een totale mislukkeling en k typ dit nu huilend... ik ben zo wit als een spook, lelijk, plat en wordt er ook best mee gepest. Ook ben k in me klas verlegen omdat veel mensen me daar kleineren door hoe k eruit zie! Ik ben ook van lann om in mezelf te gaan snijden maar ikk heb t goede moment ervoor niet gevonden.. ik moet mezelf straffen voor hoe ik eruit zie.. dat k zo mijn ziel met deze verpakking op de wereld ben gezet!
Dit lucht op!
({)(})
lieve schat. ik wil een paar dingen tegen je zeggen.
Ik denk niet dat je lelijk bent, maar daar kan ik niet over oordelen, maar het is nu heel erg belangrijk dat je wat aan je onzekerheid gaat doen. want weet je, ze pakken je echt niet omdat je zo lelijk bent hoor.. het gaat erom dat je zo onzeker bent en dat je je daarom laat pakken.
oowww en schat, laat dit forum geen trigger voor je zijn. Echt waar... het snijden lost niets op... je raakt er echt alleen depressief van... echt, geloof me!!!
Oud 05-03-2004, 22:19
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Ilsetjuhh schreef op 05-03-2004 @ 22:42:
Dit lucht op!
ik heb hierop al gereageerd... maar je krijgt ook een pm van me.
Oud 05-03-2004, 22:27
Balance
Balance is offline
Ik klets veel over onbenullige dingen en zeur geregeld, om het maar niet over échte problemen te hebben. Zelfs mijn beste vriendin vertel ik niet alles en de dingen díe ik vertel, vertel ik meestal veel te laat. Ik zou dus zeker wel wat makkelijker willen zijn wat dat betreft.
Ook wil ik wat meer aan mezelf denken. Niet egoïstisch, maar wel voor mezelf opkomen. Over het algemeen lukt dat me tegenwoordig wel, maar ik kan nog moeilijk 'nee' zeggen en vergeef mensen te snel. Daar baal ik soms wel van.
En wat meer zelfvertrouwen zou geen overbodige luxe zijn..
Oud 05-03-2004, 22:48
dr.phil 2
dr.phil 2 is offline
ik kan soms weleens verlegen zijn en ik zou wel wat mondiger zijn en ik zeg vaak te verkeerde dingen maar ik weet nooit wanneer ik dat doe . Dus iegenlijk zou ik willen voor de mensen met wie ik omga dat ik weet wanneer ik verkeerde dingen zeg anders moeten zij weer onnodig boos worden.
Oud 06-03-2004, 20:49
saartjeh
saartjeh is offline
wat meer open, dingen die ik denk en wil zeggen zeg ik wel, maar dat wat ik niet durf te denken zal ik ook nooit zeggen. waarom? geen id. irl lijkt alles zoveel anders en dan een paar keer. me grote scheur kan ik wel opentrekken en voor mezelf opkomen ook wel, ook geen moeite met het woordje nee, moeite met het woorje ja
Oud 07-03-2004, 00:05
Verwijderd
ik zou wat stabieler willen zijn, een gewoon leventje willen leiden.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 15:08
MoO
MoO is offline
- ben je verlegen, maar wil je eigenlijk stoer zijn?!
Ik ben het beide.
Ik kan heel erg verlegen zijn, maar ik wil niet stoer zijn.
Wat er ook gebeurt ik blijf mezelf, en daarom zeggen mensen snel dat ik gek ben, (positieve manier ) maar ik ben gewoon mezelf! Naar die mensen draai ik me rug naartoe.
- zeg je snel wat je denkt, terwijl je beter je mond kan houden? (of juist andersom?!!)
Daar heb ik wel eens last van ja, maar vooral iets zeggen en er later enorm veel spijt van krijgen.
- leg je makkelijk contacten of juist niet?!
Op vakantie niet zo, dan moeten ze naar mij toe komen.
Maar gewoon als er vreemde normale kinderen vna mijn leeftijd zijn waar ik mee moet praten als ik bv op dansen zit, onderhand zat, lukt het me wel. Maar dan moeten het geen breezersletten ofzo zijn, want dan durf ik vaak niet goed.
- ben je spontaan, of pieker je eerst veel voordat je iets doet?!
en hoe zou je het dan willen?!
Ik ben spontaan maar ik ben een enorme twijfelaar, uiteindelijk kies ik dan iets, maar dan heb ik er evenlater weer spijt van..
Du sik zou liever willen dat ik de juiste keuzes snel kan maken. Maar dat komt later nog wel. Eerst even mijn pubertijd afwachten.
-Hoe ik het liefste wil zijn?
Iemand die weet wie hij is.
Oud 07-03-2004, 15:49
0o-pearl-o0
0o-pearl-o0 is offline
ik ben best wel verlegen, ben snel 'beschaamd' omdat ik te snel zeg, en niet echt goed nadenk, ga niet snel op mensen af, ik wacht liever tot zij komen.
het rare is alleen dat mijn vriendin de laatste 2 andersom zoui zeggen over mij. Zij vindt dat ik eigenlijk best wel goede opmerkingen maak (oké, er zij uitzonderingen!!) en vind dat ik juist makkelijk met mensen omga, dat ik best wel vlot ben!! eigenlijk best wel vaag.......

maar kwa uiterlijk zou ik wel wat langer willen zijn, en wat zwaarder!! veel mensen zeggen dat ze te dik zijn, maar ik ben juist te dun (oke, niet te dun, maar wel te licht!!!) en zou wat aan willen komen!! nou is bij mij eten geen goede optie, omdat ik een snelle stofwisseling heb, maar ik ga over een tijdj enaar de sportschool, als ik wat ouder ben!! ik denk dat wat vollere mensen dat ook beter kunnen doen dan de hele tijd niets eten, want je verbrandt vet, en krijgt er spieren van!!!

dat is eigenlijk wel alles.... ik ben blij met wie ik ben en hoe ik ben en dat zou iedereen eigenlijk moeten zijN!!!!!
Oud 10-03-2004, 14:57
x-Jola-x
x-Jola-x is offline
najah eigenlijk ben ik wel blij met zoals ik ben!
maar als ik wat mocht veranderen, hehe:

kzou wel graag:
- wat langer zijn, iets mooier figuur willen hebben
- sneller kunnen leren (bio kost me zoveel tijd )
- iets sneller contacten willen leggen met vreemden, ik stap niet zo snel op vreemde luitjes af, laat ze eerder naar mij toekomen.
- kzou soms wel iets meer voor mezelf op mogen komen, 'k zeg niet zo snel iets van dingen die mij dwarszitten, bijvoorbeeld zo'n rotstreek die m'n vriendin me een paar keer heeft geflikt.. ik denk dan altijd dat het aan mij ligt..
- soms vind ik dat ik een beetje te gek/raar doe
Oud 10-03-2004, 18:14
JinxParis
JinxParis is offline
- Ik zou wel een mooier figuur willen hebben (ben nou begonnen met diëten)
- Ik ben heel druk als ik mensen ken, en heel stil bij vreemden. Ik zou ook wel eens stil willen zijn bij mijn vrienden
- Ik zou minder vaak depressief willen zijn

Als ik zou mogen kiezen, zou ik iemand anders willen zijn.. Ik ben constant onzeker, depressief en ik heb geen figuur.. Ik heb geen leven, alleen online, en weinig vrienden.. Ik ben al 2 keer sexueel misbruikt in het verleden, en suïcidaal geweest en weer aan't worden (ik voel dat aankomen, het gaat van diep naar dieper naar bodem. Dodelijke depressies..
Oud 10-03-2004, 22:27
Snow White
Snow White is offline
Ik ben ;

Perfectionistisch
Hoogsensitief
Snel afgeleid
Zwart-wit denker/voeler

Ik wil worden;

een 70% is goed genoeg- denker
wat meer afstand van mijn heftige emoties
Meer geconcentreerd kunnen zijn/werken