Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En ja, het doet aan als een oud verhaal. Er staan wel vaker oud aandoende Oma Duck-verhalen in, met eenzelfde tekenstijl als deze. Ziet er goedkoop, lelijk en ondoordacht uit. Ach. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
het is waar ja. zeker de laatste maanden gaat de duck snel achteruit. Waar het vroeger bleef bij sommige hiawatha of knabbel en babbel verhalen die niet leuk waren, nu worden er gewoon schandalige fouten gemaakt. et begint bijna op die o-zo-slechte pockets te lijken.. maar goed.. om de dd nou op te zeggen... nee
||
Ik geloof dat ik de kwaliteit van het blad maar eens ga opschroeven met wat eigen inbreng.
![]() De Donald Duck is al jaren een goedkoop aftreksel van alles wat de Duckwereld nog meer aan strips te bieden heeft. Barks en Don Rosa spannen de kroon in goed en kwalitatief werk, maar voor een weekblad produceren ze niet genoeg (ehh, dat wil zeggen: Don Rosa. Hoewel, Barks al helemaal niet natuurlijk, maar ik dwaal af ![]() Waarom mensen er überhaupt nog op geabonneerd blijven is mij een raadsel. Als je dan toch al lid wil zijn van een Duck-blad, word dat dan van de DD-Extra. Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik heb verschillende keren de Duitse 'Micky Maus' (weekblad) en 'Die beste geschichten von Donald Duck- Sonderheft' (maandblad) gekocht. Een wereld van verschil met de Nederlandse uitgaven! Veel dikker, bij ieder verhaal vermelding van schrijver, tekenaar en zelfs vertaler en geen verhaaltjes voor kleintjes zoals Hiawatha of Rakker, maar alleen maar Donald Duck en Mickey Mouse! En regelmatig artikelen over de tekenaars.
![]() Net zoals in Skandinavië, waar de bladen worden uitgegeven door Egmont, waar Don Rosa rechtstreeks voor werkt. Moesten ze zo in Nederland ook doen! ![]() Ik ga een revolutie plegen! Ik ga de redactie in Nederland omverwerpen! Wie doet er mee?? |
![]() |
||
Citaat:
![]() Don Rosa heeft een verhaal gemaakt waarin Oom Dagobert zijn zus Dora weer terugziet! Het is net gepubliceerd in Skandinavië, dus ik verwacht het binnen 2 jaar in Nederland. Het staat in het Zweeds op www.mcduck.nl. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Is Don Rosa degene die de tekeningen van o.a. dat Fort Duckburg-verhaal heeft gemaakt? Die verhalen zijn altijd zo mooi. Met die kleine humordetails.
![]() Overigens vind ik, dat buiten die genoemde verhalen, de DD Extra volkomen waardeloos is. En dan ook *echt* waardeloos. Al een jaar of twee. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Die echte albums: Ik vind het ontzettent irritand dat die verhalen van de Dagobert serie "Het Levensverhaal van Oom Dagobert" allemaal uit die oude album's komen. Die ken ik al lang en gaan ze het op zo'n manier weer herhalen ![]()
||
Citaat:
De Donald Duck Extra is inderdaad de laatste twee jaar in kwaliteit erg achteruit gegaan. dat komt door de herdrukken van superoude, kinderlijke -en vaak lelijk getekende- verhalen uit de USA (meestal van Tony Strobl -gestorven in 1991, kun je nagaan...). En dát komt weer doordat de uitgever van DDE in nederland -Sanoma- in geldnood zit en het dus goedkoper is herdrukken te plaatsen i.p.v. nieuwe verhalen aan te kopen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik kan die verhalen uit de eerste 20 dagobert en de eerste 40 van Donald wel dromen ontdertussen ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik heb net even gekeken, in de dagobertalbums waar ik het over heb staan maar heel weinig nummers van het verhaal. Meestal staat er gewoon geen nummer en als die er wel staan iets van WD.US en dan een nr of WD.C en een nummer, alleen C en een nummer en WR. US en een nummer. Zegt me werkelijk helemaal niks.
|
![]() |
Solero ga dan weg als je het niet interessant vindt.
Ik vindt zelf ook dat de kwaliteit van de Donald duck achteruit is gegaan. Aan die 4-plaatjes-stripjes in de brievenbus kan ik me echt dood ergeren, zo flauw. Ze stoppen hem ook overvol met knabbel en babbel en weet ik veel wat voor onzin. Ik heb ook een abonnement op de DD extra en ben al een paar jaar 'fan' van Don Rosa verhalen. Ik vind ze ook leuker dan die van Barks (heb zo'n 70 Barks albums). Eigenlijk is dat speciale verhaal eens in de 3 maanden de enige reden om de DD extra te houden (mn vader heeft de normale nu geloof ik opgezegd). |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik ben het met je eens DT
hoewel Barks natuurlijk geniaal was; hij heeft heel Duckstad gemaakt, is Don Rosa zoveel beter. Er komen zo veel aspecten uit de geschiedenis in voor. voor mij verschilt het niet veel met literatuur ![]() Don Rosa's tekenstijl zou minder zijn, omdat die van Barks zo simpel is, maar juist die vele details maken de strips van Don Rosa zo mooi. die nieuwe DD-extra's zijn niet echt goed nee.. k ga al die oude maar 'ns 2e hands kopen. En DT, als Don Rosa een nieuw verhaal maakt, komt het uiteindelijk ook nog wel in een album terecht. (ook mooier papier!) wat vinden we overigens van de pockets (bagger) ?
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Toch blijft het ultieme leesplezier natuurlijk besloten liggen in de Don Rosa- en Carl Barks-verhalen. Barks was geniaal omdat hij in zijn simpelheid toch zeer sterke en humoristische situaties wist te vertolken tot een stripverhaal. Ons aller Keno geeft daar echter nog een extra dimensie aan: hij combineert het nuttige met het aangename, oftewel het handboek van de jonge woudlopers met de beslommeringen van Oom Dagobert. Geweldige combinatie: het heeft spanning, avontuur, diepgang. Samen met de fantastische manier van tekenen en de pielige, humoristische details (alleen al dat D.U.C.K. in het openingspanel!) leidt dit tot een verheffing van het stripverhaal tot kunst in haar uiterste souplesse! Goed, misschien liet ik me even meesleuren, maar ik ben er wel weg van. ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
@ MarkB:
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Maar die volgens mij is er inhoudelijk geen verschil met de gewone pockets hoor. Dacht ik tenminste. ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
Qua inhoud: ik heb ze heel lang leuk gevonden, maar de laatste jaren kocht ik ze eigenlijk alleen nog maar, omdat ik hoopte dat er nog verhalen van Giorgio Cavazzano of Corrado Mastantuono zouden komen. Maar helaas: niks ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Muziektopic #8 Verwijderd | 406 | 07-02-2013 09:46 | |
Vrije tijd |
Eredivisie 2006/2007 topic # 3. Verwijderd | 500 | 10-05-2007 20:37 | |
De Kantine |
Donald Ducks sexylexy | 372 | 23-08-2005 19:01 |