Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Oh, ja.
Je kan natuurlijk in 1 jaar die 4 vakken doen bij een ROC, volwassenenonderwijs. Voor 4 vakken moet dat te doen zijn in 1 jaar. ROC's hebben vaak speciale programma's voor mensen met een verkeerd profiel, zoals jij, om in één jaar de profielvakken te halen. Dus informeer eens bij het ROC, de sector volwasseneneducatie in je woonplaats (of waar er een ROC is). |
![]() |
||
Citaat:
Ik zou zelf ook biologie erbij doen, heb je echt hard nodig (ik zie zelf dat mensen die N&T zonder bio gedaan hebben meer moeite hebben met biologische onderwerpen, en die maken toch een groot deel uit van de studie)
||
![]() |
Citaat:
Biologie was vroeger (onder de oude stijl) ook niet verplicht voor geneeskunde; alleen natuur- en scheikunde waren verplicht, biologie werd wel aangeraden. |
![]() |
|
Biologie is geen probleem. Heb Biologie12.
Maar ik denk dat ik dan maar eerst gewoon C&M afstudeer en daarna nog scheikunde, natuurkunde en wiskunde b1.. ![]() Ik heb wel wiskunde a12 is dat niet goed genoeg? ![]() Wiskunde b1 kan je bij ons op school niet eens kiezen op een E&M of C&M- profiel. ![]() Dank allemaal voor jullie reacties! ![]() Laatst gewijzigd op 08-03-2004 om 07:12. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik vermoed inderdaad dat weinig mensen zonder biologie geneeskunde zijn gaan studeren onder de oude stijl. Al is kennis van VWO-biologie echt niet vereist om geneeskunde te kunnen doen (qua kennisniveau). Waarom is heel simpel: zoveel leer je niet op het VWO. Als je er nou bijvoorbeeld meer over anatomie en de Latijnse namen van organen zou leren, en bijvoorbeeld het mechanisme van ziekte, zou je er al véél meer aan hebben. Zoals VWO-biologie nu is is het eigenlijk niet diepgaand genoeg en heb je er niets aan. Ik vind dat VWO-biologie moet worden opgesplitst in een mens/dierkundig en een plant/milieukundig deel. ![]() Dan zou je (in het mens/dierkundig deel) dieper op de stof in kunnen gaan, en dan zou VWO-biologie een echte voorbereiding op een serieuze studie zijn. |
![]() |
|
Verwijderd
|
is het niets om je properdeus op hbo farmakunde te halen of dat versneld te doen. ik denk dat je dan meer kans hebt dan bij een toelatingstest, want dan is nog niets zeker.
of je moet een hele andere studie gaan doen. of het staatexamen doen... dat zou ik doen. btw ik ben bij een opendag geweest van farmacie en ken iemand die het studeerde. het is een zware studie waar je veel scheikunde voor nodig hebt. mss is het beter om een keer meetelopen om zeker te weten dat het lukt. suc6 iig ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar ik moet even kijken of er hier ergens een ROC oid in de buurt is. ![]() Dankje. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Farmacie ibrk | 7 | 31-03-2015 15:56 | |
Studeren |
farmacie of geneeskunde fysicachemie | 3 | 25-01-2013 21:08 | |
Studeren |
Verschil farmacie vs farmaceutische wetenschappen htcxe | 4 | 23-07-2012 10:14 | |
Studeren |
Farmacie hulpje | 1 | 04-08-2010 17:41 | |
Algemene schoolzaken |
Ik wil misschien Farmacie of Tandheelkunde doen. Wie kan mijn vragen beantwoorden...? Verwijderd | 3 | 14-06-2003 18:51 | |
Algemene schoolzaken |
Studenten Farmacie holy_ann | 0 | 05-05-2003 09:51 |