Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2004, 15:01
Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
owlbeer schreef op 08-03-2004 @ 09:34:
*Meldt zich af*

die nieuwe regels klinken met helemaal niet goed in de oren. Het haalt de simpelheid (en daarmee de lol) uit het spel.

- 15 deelnemers
- 2 weerwolven
- weerwolven stemmen mee als dorpelingen
- 1 tovenaar, 1 ziener (die mag zeggen wat hij weet) en 1 wolfsbane

- De wolfsbane mag in de nacht van de tovenaar, ziener en de weerwolven op pad gaan om een weerwofl te doden. Hiervoor kiest hij iemand waarvan hij denkt dat het een weerwolf is. Zo ja, hebben we een dode weerwolf zo niet, gebeurt er niks.
Helemaal niet mee eens
1) Als we ff aan het spelen zijn heeft iedereen vrij snel door wat de rollen zijn en wat die allemaal mogen
2) Als de weerwolven mogen stemmen als dorpelingen hebben ze veel te veel macht. Zoals blijkt uit dit spel is het helemaal niet zo dat omdat ze met zo weinig zijn ze meteen allemaal dood zijn
3) De wolfsbane krijgt op die manier weer teveel macht. Misschien kunnen we doen dat hij 1x (of 2x) op jacht mag gaan?
Oud 08-03-2004, 15:06
BleuQueen
BleuQueen is offline
dan is der een actieve tovenaar en dan eten de weerwolven die meteen op

maar ik denk nog steeds dat MieX en JC Superstar de weerwolven zijn.

mag ik pm met wie de weerwolven zijn?
Oud 08-03-2004, 15:09
Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
BleuQueen schreef op 08-03-2004 @ 16:06:
dan is der een actieve tovenaar en dan eten de weerwolven die meteen op

maar ik denk nog steeds dat MieX en JC Superstar de weerwolven zijn.

mag ik pm met wie de weerwolven zijn?
Inderdaad ja, de ziener mag niet vertellen wat hij wil. Dan ligt hij er meteen uit. Of je hebt mensen die de tovenaar nadoen en gewoon een naam roepen.
Oud 08-03-2004, 15:11
Sjoerd
Sjoerd is offline
In het echt is hie rook een spel van.
Alleen dan heb je nog een dief, cupido, heks, onschuldig meisje en burgemeester.
Het is ook leuk als dat hier zou komen.
Dief: weet niet precies wat die doet.
Cupido: mag mensen koppelen in de nacht. in het geheim.
heks: mag een drankje maken om iemand te doden én in diezelfde nacht ook nog een speler terug te toveren.
Onschuldig meisje: mag stiekem kijken als de weerwolfen bezig zijn, maar dat kan niet hier.
Burgemeester, die lijdt het stemmen enzo, als die vermoord word, benoemd die een ander iemand tot burgemeester, kan ook niet hier.
Dan is het alleen dat eerst de ziener komt, die mag kijken wat de mensen zijn. Dan de weerwolfen, die vermoorden iemand, de heks die doet wat die kan doen.
Cupido kan die nacht ook koppelen, darana 's ochtends stemmen.

^
Is heel leuk in het echt, en hier ook wel hoor.
Ik zou het gewoon op 20 spelers houden, wanneer komt het volgende "weerwolf-spel"?
Oud 08-03-2004, 15:13
BleuQueen
BleuQueen is offline
Citaat:
zjoerd schreef op 08-03-2004 @ 16:11:
In het echt is hie rook een spel van.
Alleen dan heb je nog een dief, cupido, heks, onschuldig meisje en burgemeester.
Het is ook leuk als dat hier zou komen.
Dief: weet niet precies wat die doet.
Cupido: mag mensen koppelen in de nacht. in het geheim.
heks: mag een drankje maken om iemand te doden én in diezelfde nacht ook nog een speler terug te toveren.
Onschuldig meisje: mag stiekem kijken als de weerwolfen bezig zijn, maar dat kan niet hier.
Burgemeester, die lijdt het stemmen enzo, als die vermoord word, benoemd die een ander iemand tot burgemeester, kan ook niet hier.
Dan is het alleen dat eerst de ziener komt, die mag kijken wat de mensen zijn. Dan de weerwolfen, die vermoorden iemand, de heks die doet wat die kan doen.
Cupido kan die nacht ook koppelen, darana 's ochtends stemmen.

^
Is heel leuk in het echt, en hier ook wel hoor.
Ik zou het gewoon op 20 spelers houden, wanneer komt het volgende "weerwolf-spel"?
wat heb je aan die Cupido?? en het is niet echt duidelijk wat de dief en de heks doen

maar het volgende weerwolfspel is als dit afgelopen is
Oud 08-03-2004, 15:21
Sjoerd
Sjoerd is offline
Citaat:
BleuQueen schreef op 08-03-2004 @ 16:13:
wat heb je aan die Cupido?? en het is niet echt duidelijk wat de dief en de heks doen

maar het volgende weerwolfspel is als dit afgelopen is
Die dupido kan koppelen, en als dara een vermoord van word, gata de lover ook dood, van verdriet en Als een burger met een weerwolf wordt gekoppeld, veranderd het hele doel van het spel, dan moeten ze proberen iedereen te vermoorden.
De heks mag drankjes maken om mensen terug te halen en te vermoorden, vermoorden is handig, om de weerwolfen uit te roeien, en terug halen...Uhm..Tsja..ik heb het spel niet bedacht.
Dief weet ik niet helemaal.
Oud 08-03-2004, 15:23
BleuQueen
BleuQueen is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 07-03-2004 @ 20:57:

voor het volgende spel (bijvoorbeeld):
* 2 spelleiders
* 30 deelnemers, waarvan:
- 3 weerwolven
- 1 tovenaar
- 1 ziener
- 1 wolfsbane
- 1 wekker
- 1 dorpsoudste (kunnen we ook dorpsgek van maken, want het is 'gek' als je ineens 2 functies omwisseld?)
- 22 dorpelingen

en dan de regels wat aanpassen, ik ben het wat dat betreft wel eens met Charmed Prue, maar niet wat betreft het stemmen van de weerwolven, dan krijgen ze wel erg veel macht, denk ik..
maar daar valt natuurlijk gewoon over te discussieren
ik ben het hier wel mee eens, alleen er zijn dan wel een beetje veel dorpelingen. Misschien kunnen we dan nog een paar functies bedenken?
De wekker en dorpsoudste vind ik wel een leuk idee, maar de dorpsoudste moet dan niet weerwolven kunnen verwisselen en ik vind dan ook niet dat de rest het moet weten wie hij van functie heeft verwisseld.
Maar dat idee van het orakel lijkt me niet leuk, want als je dan het antwoord fout hebt en je rol wordt meteen onthuld, is het spel ook niet meer zo leuk.
Oud 08-03-2004, 15:24
Sjoerd
Sjoerd is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 07-03-2004 @ 20:57:
normaal gesproken zeg ik wel wie er uit ligt, maar als ik nog niet alle stemmen binnenheb en het is gelijkspel, dan wacht ik nog even..maar dat zal ik dan niet meer doen
de nieuwe functies vind ik leuk!

verder is het gelijkspel en mogen de weerwolven dus even stemmen wie ze willen ophangen..

en iedereen die ook spelleider wil zijn, wil die even duidelijk posten dat die dat willen zijn, dan kan er geloot worden ofzo?
verder hoef ik niet zo mee te doen aan het spel, in ieder geval nog niet, ik vind spel leiden wel leuk en ik heb nu ook weer wat meer tijd dus ik zal weer gewoon op tijd zijn, althans meestal

voor het volgende spel (bijvoorbeeld):
* 2 spelleiders
* 30 deelnemers, waarvan:
- 3 weerwolven
- 1 tovenaar
- 1 ziener
- 1 wolfsbane
- 1 wekker
- 1 dorpsoudste (kunnen we ook dorpsgek van maken, want het is 'gek' als je ineens 2 functies omwisseld?)
- 22 dorpelingen

en dan de regels wat aanpassen, ik ben het wat dat betreft wel eens met Charmed Prue, maar niet wat betreft het stemmen van de weerwolven, dan krijgen ze wel erg veel macht, denk ik..
maar daar valt natuurlijk gewoon over te discussieren
wat is een wolfsbane, wekker, dorpsoudste?
Verder lijkt het me wel ene leuk idee.
Oud 08-03-2004, 15:26
BleuQueen
BleuQueen is offline
Citaat:
zjoerd schreef op 08-03-2004 @ 16:24:
wat is een wolfsbane, wekker, dorpsoudste?
Verder lijkt het me wel ene leuk idee.
een wolfsbane is eigenlijk een gewone dorpeling, maar die kan niet opgegeten worden
Dorpsoudste: De dorpsoudste kan zowel worden opgehangen als opgegeten. De dorpsoudste kan 1x (ofzo) de functies van 2 personen omwisselen. Hij/Zij stuurt dan een PM naar de spelleider(s) en de functies van die twee personen worden verwisseld (tenzij één van hen een weerwolf is, of als ze allebei dezelfde functie hebben). Deze 2 ontvangen dan een PM van de spelleider en krijgen ook te horen met wie ze van functie gewisseld hebben.
Wekker: Hij kan één keer in het gehele spel een dode (gehangene of opgegeten) tot leven wekken maar moet daarbij wel een andere naam opgegeven die hierbij zal sterven.
Oud 08-03-2004, 15:27
jet
jet is offline
ik wil erg graag spelleidster zijn, en ik ben ook vaak online.. en ik wil sowieso meedoen met t nieuwe spel
Oud 08-03-2004, 15:29
Sjoerd
Sjoerd is offline
Citaat:
BleuQueen schreef op 08-03-2004 @ 16:25:
de heks is dan al zoiets als de wekker die Charmed Prue bedacht had. maar die cupido lijkt me op zich niet zo leuk
iedereen zo zijn eigen mening, maar ikd enk dat het hie rook niet zo'n superidee is, maar in hte cht is het wel leuk om dat te doen.
Oud 08-03-2004, 15:31
Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
zjoerd schreef op 08-03-2004 @ 16:29:
iedereen zo zijn eigen mening, maar ikd enk dat het hie rook niet zo'n superidee is, maar in hte cht is het wel leuk om dat te doen.
In het echt? En dan maakt de heks een drankje om iemand te vermoorden of tot leven te wekken?
Oud 08-03-2004, 15:31
Sjoerd
Sjoerd is offline
Citaat:
jet666 schreef op 08-03-2004 @ 16:27:
ik wil erg graag spelleidster zijn, en ik ben ook vaak online.. en ik wil sowieso meedoen met t nieuwe spel
me2
Oud 08-03-2004, 15:32
Sjoerd
Sjoerd is offline
Citaat:
Silver rain schreef op 08-03-2004 @ 16:31:
In het echt? En dan maakt de heks een drankje om iemand te vermoorden of tot leven te wekken?
Nee, maar kijk er is zo'n zpel uit gebracht hiervan..en dan nep vermoorden enzo, maar het spelen in het echt.. je wete wat ik bedoel
Oud 08-03-2004, 15:36
Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
zjoerd schreef op 08-03-2004 @ 16:32:
Nee, maar kijk er is zo'n zpel uit gebracht hiervan..en dan nep vermoorden enzo, maar het spelen in het echt.. je wete wat ik bedoel
Ik snap het
Moet weerwolfspel nadat dit topic vol is weer een maand de koelkast in?
Oud 08-03-2004, 15:37
Sjoerd
Sjoerd is offline
Citaat:
Silver rain schreef op 08-03-2004 @ 16:36:
Ik snap het
Hoop het niet. Dan moet ik weer zo lang wachten
Oud 08-03-2004, 15:43
MieX
MieX is offline
Citaat:
Silver rain schreef op 08-03-2004 @ 16:36:
Ik snap het
Ik ben bang van wel
Oud 08-03-2004, 15:44
Sjoerd
Sjoerd is offline
Citaat:
MieX schreef op 08-03-2004 @ 16:43:
Ik ben bang van wel
Maar.. Niet getreurd! Hij komt wl weer
Oud 08-03-2004, 15:47
AlopiA
AlopiA is offline
nee, je mag 2x 500 posts, en dit is #1, dus als 'ie vol is mag er nog 1 geopend worden
Oud 08-03-2004, 15:48
Sjoerd
Sjoerd is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 08-03-2004 @ 16:47:
nee, je mag 2x 500 posts, en dit is #1, dus als 'ie vol is mag er nog 1 geopend worden
Mooizo!
Mag je je nu al aanmelden? Wie worden de spelleiders?
Oud 08-03-2004, 15:48
MieX
MieX is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 08-03-2004 @ 16:47:
En toch werd het 2e "verkloot mij quote" topic meteen gesloten
Oud 08-03-2004, 15:50
Sjoerd
Sjoerd is offline
Citaat:
MieX schreef op 08-03-2004 @ 16:48:
En toch werd het 2e "verkloot mij quote" topic meteen gesloten
er mogen nog maar 78 berichten geplaatst worden!
Oud 08-03-2004, 15:55
MieX
MieX is offline
Citaat:
zjoerd schreef op 08-03-2004 @ 16:50:
er mogen nog maar 78 berichten geplaatst worden!
Ik vind wel dat we eventueel een 2e topic zouden mogen openen om het spel nog even af te maken, maar als we niet al te hard spammen lukt het wel in dit topic aangezien er nog maar 5 mensen meedoen.
Oud 08-03-2004, 15:58
Sjoerd
Sjoerd is offline
Citaat:
MieX schreef op 08-03-2004 @ 16:55:
Ik vind wel dat we eventueel een 2e topic zouden mogen openen om het spel nog even af te maken, maar als we niet al te hard spammen lukt het wel in dit topic aangezien er nog maar 5 mensen meedoen.
5 Dat is weinig!
Dusss..al best snel de volgende!
Oud 08-03-2004, 15:59
MieX
MieX is offline
We zijn al bezig vanaf 7 februari he, dan is t logisch dat t zo lang duurt
Oud 08-03-2004, 16:00
Sjoerd
Sjoerd is offline
Citaat:
MieX schreef op 08-03-2004 @ 16:59:
We zijn al bezig vanaf 7 februari he, dan is t logisch dat t zo lang duurt
Idd. Maar nu zal er wel een stuk minder gespamd worden, ik ga weg..
Oud 08-03-2004, 16:01
AlopiA
AlopiA is offline
Cut the spam mensen! dit topic moet mee tot het einde van het spel!
Oud 08-03-2004, 16:07
BleuQueen
BleuQueen is offline
Als de mensen die spelleider willen worden over voor 21.00 10 maart een pm naar AlopiA sturen, kan zij alvast dan kijken wie de nieuwe spelleider wordt en die haar dus helpt.

Laatst gewijzigd op 08-03-2004 om 16:13.
Oud 08-03-2004, 19:36
AlopiA
AlopiA is offline
De tijd vervalt nu, anders moeten jullie weer een hele dag wachten, ik heb 1 stem binnengekregen, voortaan beetje beter opletten dorpelingen!

JC Superstar is opgehangen, jullie eerste weerwolf, way to go dorpelingen!

weerwolf mag iemand opeten, tot morgen 21.00 uur
Oud 08-03-2004, 20:18
Paris
Paris is offline
Ik had dus wel gelijk!
Oud 08-03-2004, 21:04
Rian-x-
Rian-x- is offline
Jammuhr
Maar we hebbe het wel goed gedaan he
Zet um op weerwolfbuddy!!!
Oud 09-03-2004, 08:40
graag gedaan
graag gedaan is offline
Oud 09-03-2004, 13:15
AlopiA
AlopiA is offline
dorpeling lifeafterdeath is opgegeten..
de dorpelingen mogen weer, tot morgenavond 9 uur

succes maar weer!

(ik zal trouwens later vandaag gaan beginnen aan de nieuwe 'waterdichte' regels voor het spel, dat lijkt me wel handig na al die aanpassingen )
Oud 09-03-2004, 13:38
Paris
Paris is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 09-03-2004 @ 14:15:
dorpeling lifeafterdeath is opgegeten..
de dorpelingen mogen weer, tot morgenavond 9 uur

succes maar weer!

(ik zal trouwens later vandaag gaan beginnen aan de nieuwe 'waterdichte' regels voor het spel, dat lijkt me wel handig na al die aanpassingen )
Waarom niet half 9 vanavond? Of heb je geen tijd? Als het goed is hoeven er maar 2 mensen te stemmen.
Oud 09-03-2004, 13:40
Paris
Paris is offline
Nog over:

kaarin
MieX
a*rainbow*girl
Oud 09-03-2004, 13:44
kaarinetjuh
kaarinetjuh is offline
hmmmmz
ben benieuwd
Oud 09-03-2004, 13:46
owlbeer
owlbeer is offline
Ik vind dat Cupido idee juist wel kikke. Dan wordt het voor de weerwolven veel lastiger om zomaar iemand op te eten. Eet je iemand op hoor je de volgende ochtend dat het je lover was. Hmz klinkt goed
Oud 09-03-2004, 13:47
Verwijderd
*spamt er ff tussendoor*
Oud 09-03-2004, 14:04
BleuQueen
BleuQueen is offline
Citaat:
Solero schreef op 09-03-2004 @ 14:47:
*spamt er ff tussendoor*
Ga dat op onzin doen. Er mogen maar 2 topics achter elkaar en wij vinden dit toevallig leuk spel oké? Dus ga het voor ons niet verpesten.
Oud 09-03-2004, 15:03
AlopiA
AlopiA is offline
de weerwolf mag stemmen gelijke stand
Oud 09-03-2004, 16:36
Sjoerd
Sjoerd is offline
Citaat:
owlbeer schreef op 09-03-2004 @ 14:46:
Ik vind dat Cupido idee juist wel kikke. Dan wordt het voor de weerwolven veel lastiger om zomaar iemand op te eten. Eet je iemand op hoor je de volgende ochtend dat het je lover was. Hmz klinkt goed
Nee, want je weet dan met wie je gekoppeld wordt, en wat diegene is. en als het een koppel is met een weerwolf en een burger dan veranderd het hele doel van het spel, dan moeten die 2 proberen iedereen te "vermoorden"!
Oud 09-03-2004, 17:05
AlopiA
AlopiA is offline
opzich is het natuurlijk wel een aardig idee, dat cupido, maar dan gaat het wel ineens bijna dubbel zo snel met de verloop van het spel, dus dan duurt het wel erg kort.
Verder is er op elke deelnemer 1x gestemd, dus is er nog steeds gelijk spel, dus mag de weerwolf iemand opeten, ik zie wel wanneer de stem binnen is, ik weet niet of ik er vanavond nog een keer ben, maar ik zal proberen om nog een keer te komen en anders horen jullie het morgen
Oud 09-03-2004, 17:30
Spelleider!
Spelleider! is offline
Ik (=AlopiA) heb ook maar vast een spelleidersaccount gemaakt, dat leek me wel handig, de naam spelleider bestond al, dus ik heb Spelleider! gedaan
blijf gewoon pm'en naar alopia voorlopig, deze is voor later
en ja, idd, ik heb er een speciale hotmailaccount voor aangemaakt je mag blijkbaar niet 2x dezelfde email gebruiken
Oud 09-03-2004, 17:48
Sjoerd
Sjoerd is offline
Hallo! Mensen die nog spelleider willen worden bij het volgende weerwolfspel, kunne zich vandaag en morgen alleen nog maar aanmelden!
Oud 09-03-2004, 17:50
Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 09-03-2004 @ 16:03:
de weerwolf mag stemmen gelijke stand
gelijke stand?? Hoe heeft dit kunnen gebeuren
Oud 09-03-2004, 18:49
kaarinetjuh
kaarinetjuh is offline
Ja maar als de weerwolf mag stemmen. Dan wordt er een dorpeling opgegeten.
Dan hebben de wolven toch gewonnen?
Oud 09-03-2004, 18:51
Paris
Paris is offline
Citaat:
kaarinetjuh schreef op 09-03-2004 @ 19:49:
Ja maar als de weerwolf mag stemmen. Dan wordt er een dorpeling opgegeten.
Dan hebben de wolven toch gewonnen?
nee, want er is dan nog 1 dorpeling over. En de wolven hebben pas gewonnen als alle dorpelingen dood zijn. En de dorpelingen als alle wolven dood zijn.
Oud 09-03-2004, 18:59
Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
Spelleider! schreef op 09-03-2004 @ 18:30:
Ik (=AlopiA) heb ook maar vast een spelleidersaccount gemaakt, dat leek me wel handig, de naam spelleider bestond al, dus ik heb Spelleider! gedaan
blijf gewoon pm'en naar alopia voorlopig, deze is voor later
en ja, idd, ik heb er een speciale hotmailaccount voor aangemaakt je mag blijkbaar niet 2x dezelfde email gebruiken
!

En inderdaad, er wordt zo een dorpeling weggestemd maar dan stemt de laatste dorpeling de weerwolf weg dus de dorpelingen winnen.
Oud 09-03-2004, 19:00
kaarinetjuh
kaarinetjuh is offline
Citaat:
a*rainbow*girl schreef op 09-03-2004 @ 19:51:
nee, want er is dan nog 1 dorpeling over. En de wolven hebben pas gewonnen als alle dorpelingen dood zijn. En de dorpelingen als alle wolven dood zijn.
maar hierna mogen de wolven stemmen
dat is er 1 en die kan dan maar op 1 iemand stemmen
Oud 09-03-2004, 19:13
Paris
Paris is offline
Citaat:
kaarinetjuh schreef op 09-03-2004 @ 20:00:
maar hierna mogen de wolven stemmen
dat is er 1 en die kan dan maar op 1 iemand stemmen
de weerwolven mogen nu stemmen, dus blijft er 1 weerwolf over-1 dorpeling, die dorpeling stemt dat de weerwolf weg. Dorpelingen hebben gewonnen
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten