![]() |
|
![]() |
ik heb ut alleen bij ut zoenen :-D maarre sorry kweet nie wat je er tegen moet doen. Mijn orthodontist toen der tijd zei dat je elke keer voor en nadat je gegeten hebt moest zeggen :zeven zwanen zwemmen Zamen over de zwarte zee. dan praat je namelijk 'van boven naar beneden' met je mond...(vaag ja ik weet het maar ja het hielp toen wel..)
![]()
|
jajajaja heb ik ook gehad. ben ervoor bij de kaakchirurg geweest en het heeft een heeeeeeeeeeele mooie naam, ff kijken, hoe was het ookalweer.... craniomandibulaire dysfunctie. oftewel nietgoedfunctionerende kaken.
vooral meisjes hebben er last van, komt waarschijnlijk door te slappen kaakspieren. de tip die darkened sky van de tandarts kreeg heb ik ook gehad, en daarbij 6 weken alleen zacht voedsel, dan kan je echt geen brinta meer zien, maar het werkt wel want ik heb er bijna geen last meer van |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
en die oefening is heel makkelijk. zet je elleboog op tafel oid, met je handpalm omhoog, vingers naar voren (kommetje dus) leg daar je kin in, doe je mond open door je kaak naar beneden te duwen, en daarna gewoon weer dicht. als je dat elke dag ff 2x 5 minuutjes doet worden je kaakspieren sterker en gaat het redelijk over ik heb trouwens niemand gehoord over problemen met zoenen, die ik toch echt wel had... |
![]() |
|
ja, ik heb dat ook, ik kan mijn kaak ook op drie verschillende standen zetten zeg maar, is wel grappig, en met eten en zoenen vooral hoor je 2 keer *Knakskie!* <-- ofzow
![]() ik heb er al een paar jaar 'last' van en vroeger zat mn kaak wel eens vast. Maar ach, ik laat me er niet aan helpen ofzow, en die oefeningen...misschien doe ik het wel...geen zin in eigelijk ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
ik heb juist het tegenovergestelde, zeer sterke kaken die maar blijven doormalen vooral 's nachts, dan knars ik aan 1 stuk door, droom ik dat ik aan het eten ben en knars ik zo mijn hele tanden kort en klein, nu ja, ik heb wel sterke tanden dus tot nu toe nog geen enkel gaatje veroorzaakt. maar die enorme sterke doorschijnende laag op mijn tanden aan de voorkant zit toch niet meer op mijn kiezen.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Black Eyed Kids Rikje18 | 23 | 05-09-2012 20:55 | |
De Kantine |
Verliefd zijn is niet saai! #466 Miekje* | 500 | 19-12-2008 16:31 | |
Drugs & Alcohol |
Drugs en je ouders Verwijderd | 99 | 05-12-2008 13:16 | |
Drugs & Alcohol |
[mdma] Trillend beeld + effect tegen gaan Verwijderd | 20 | 21-07-2008 18:55 | |
Eten & Drinken |
ergeren aan eetgewoontes/manieren? mandarijntje22 | 52 | 26-02-2006 02:18 | |
Lichaam & Gezondheid |
knakkende kaken miro | 42 | 10-07-2003 17:13 |