Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2002, 19:15
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
wie heeft er nog meer een klapkaak? of hoe je dan ook noemt , en heb je er veel last van?
Vroeger had ik er wel vaak last van, met eten bijvoorbeeld, ging ie steeds klappen , maar laatste tijd heb ik er minder last van, al speelt ie soms nog wel is op.

Maar goed: de echte vraag: weet iemand wat je er tegen kunt doen? zonder allemaal ingewikkelde operaties ensow, k heb het een paar x aan mn tandarts gevraagd, maar die zegt steeds: 'daar kijken we nog wel is naar', hebben we nog nooit gedaan dus...
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 19:18
Mollusc
Mollusc is offline

Klapkaak? Leg even uit alsjeblieft?!

Mollusc
Oud 16-05-2002, 19:22
DJ Incompetent
Citaat:
Mollusc schreef:

Klapkaak? Leg even uit alsjeblieft?!

Mollusc
weet ook niet bter te beschrijven eigenlijk, ik noem t altijd zo , Als je je mond dicht doet brengt je kaak een klapgeluid voort, soms doet t ook pijn
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 19:44
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
of als je je kaak opendoet je bij de zijkant je kaak hoort knakken en bijna uit de kom voelt schieten? Dat heb ik eigenlijk.
Oud 16-05-2002, 20:18
DJ Incompetent
Citaat:
Darkened Sky schreef:
of als je je kaak opendoet je bij de zijkant je kaak hoort knakken en bijna uit de kom voelt schieten? Dat heb ik eigenlijk.
mja dat bedoel ik eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 20:20
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Heb ik heel soms ook wel es. Gaat altijd na verloop van tijd weer over. Weet ik niet hoe 't komt
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 15:11
Oen
Oen is offline
Mn vriendin heeft het bij het zoenen, en soms kan dat voor haar heel pijn doen, ik vind het meestal wel grappig klinken, maar heb toch steeds de spanning, of ze nu wel of geen pijn heeft.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 15:26
Aurora
Aurora is offline
Jah ik heb het ook af en toe.. dan schiet het idd uit de kom zeg maar.. kan je ook voelen daarzo bij je oor haha.. najah ik ben iig naar de tandarts gegaan en die zei dat ik 7 keer per dag 5 minuten ( ) met mn ene hand tegen mn kin moest duwen terwijl ik hem open deed en met mn andere handmoest ik mijn kaak zeg maar weer 'terugduwen', zodattie niet uit de kom schoot.. najah ik hoop dat je het snapt, vast niet ..
Oud 17-05-2002, 16:06
Jenseltjuh
Jenseltjuh is offline
keb daar ook last van...ik dacht dat ik de enige was

mijn rechterkaak heeft dat heel erg en ik kan het zelf ook doen zeg maar....soms als ik in gedachten ben doe ik dat tot het pijn doet (klinkt een beetje raar maar ok...)

links is minder, maar soms voel ik hem wel...

soms als ik gaap doet het heel erg pijn en ik vind het echt niet leuk...hoe grappig het ook klinkt...

ik vraag me ook af of er wat aan te doen is, behalve die oefening van de tandarts dan.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 17:51
Verwijderd
Mijn vriend heeft dat ook. Doet volgens mij bij hem niet echt pijn, maar als hij bijvoorbeeld kauwt hoor je telkens 'tik-tik-tik' (nou ja, ergens wel harder dan dat ).
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 02:30
DJ Incompetent
Citaat:
bloem schreef:
Jah ik heb het ook af en toe.. dan schiet het idd uit de kom zeg maar.. kan je ook voelen daarzo bij je oor haha.. najah ik ben iig naar de tandarts gegaan en die zei dat ik 7 keer per dag 5 minuten ( ) met mn ene hand tegen mn kin moest duwen terwijl ik hem open deed en met mn andere handmoest ik mijn kaak zeg maar weer 'terugduwen', zodattie niet uit de kom schoot.. najah ik hoop dat je het snapt, vast niet ..
jaja, iig bedankt voor de tip
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 02:30
DJ Incompetent
veel "lotgenoten" trouwens
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 13:23
Suusjuh
Suusjuh is offline
ik heb ut alleen bij ut zoenen :-D maarre sorry kweet nie wat je er tegen moet doen. Mijn orthodontist toen der tijd zei dat je elke keer voor en nadat je gegeten hebt moest zeggen :zeven zwanen zwemmen Zamen over de zwarte zee. dan praat je namelijk 'van boven naar beneden' met je mond...(vaag ja ik weet het maar ja het hielp toen wel..)
Oud 19-05-2002, 14:36
marieke_temp
marieke_temp is offline
jajajaja heb ik ook gehad. ben ervoor bij de kaakchirurg geweest en het heeft een heeeeeeeeeeele mooie naam, ff kijken, hoe was het ookalweer.... craniomandibulaire dysfunctie. oftewel nietgoedfunctionerende kaken.
vooral meisjes hebben er last van, komt waarschijnlijk door te slappen kaakspieren. de tip die darkened sky van de tandarts kreeg heb ik ook gehad, en daarbij 6 weken alleen zacht voedsel, dan kan je echt geen brinta meer zien, maar het werkt wel want ik heb er bijna geen last meer van
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 14:49
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Was dat niet bloem?
Oud 19-05-2002, 19:22
Emilia
Emilia is offline
Ja, ik heb da ook en mijn moeder en broer ook. Ik ben altijd bang dat ik mijn mond nie meer ga toekrijgen (als ik bij voorbeeld stokbrood eet).
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 20:14
DJ Incompetent
Citaat:
meriekuh schreef:
jajajaja heb ik ook gehad. ben ervoor bij de kaakchirurg geweest en het heeft een heeeeeeeeeeele mooie naam, ff kijken, hoe was het ookalweer.... craniomandibulaire dysfunctie. oftewel nietgoedfunctionerende kaken.
vooral meisjes hebben er last van, komt waarschijnlijk door te slappen kaakspieren. de tip die darkened sky van de tandarts kreeg heb ik ook gehad, en daarbij 6 weken alleen zacht voedsel, dan kan je echt geen brinta meer zien, maar het werkt wel want ik heb er bijna geen last meer van
kan je dat misschien nog iets bter uitleggen dan? snap die tip nog niet helemaal
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 21:32
marieke_temp
marieke_temp is offline
Citaat:
Darkened Sky schreef:
Was dat niet bloem?
ehhmm.... jaaaaaaaaaaa....

en die oefening is heel makkelijk.
zet je elleboog op tafel oid, met je handpalm omhoog, vingers naar voren (kommetje dus) leg daar je kin in, doe je mond open door je kaak naar beneden te duwen, en daarna gewoon weer dicht. als je dat elke dag ff 2x 5 minuutjes doet worden je kaakspieren sterker en gaat het redelijk over
ik heb trouwens niemand gehoord over problemen met zoenen, die ik toch echt wel had...
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 12:09
M@rco
M@rco is offline
Ik heb 't zelf ook, maar heb er verder geen last van ofzo...
Oud 22-05-2002, 10:57
KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
ja, ik heb dat ook, ik kan mijn kaak ook op drie verschillende standen zetten zeg maar, is wel grappig, en met eten en zoenen vooral hoor je 2 keer *Knakskie!* <-- ofzow
ik heb er al een paar jaar 'last' van en vroeger zat mn kaak wel eens vast. Maar ach, ik laat me er niet aan helpen ofzow, en die oefeningen...misschien doe ik het wel...geen zin in eigelijk <-- KNAK! ouww.

Oud 23-05-2002, 14:28
DJ Incompetent
Citaat:
meriekuh schreef:

ehhmm.... jaaaaaaaaaaa....

en die oefening is heel makkelijk.
zet je elleboog op tafel oid, met je handpalm omhoog, vingers naar voren (kommetje dus) leg daar je kin in, doe je mond open door je kaak naar beneden te duwen, en daarna gewoon weer dicht. als je dat elke dag ff 2x 5 minuutjes doet worden je kaakspieren sterker en gaat het redelijk over
ik heb trouwens niemand gehoord over problemen met zoenen, die ik toch echt wel had...
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 20:50
Somebody Special
Somebody Special is offline
Heb ik ook, vind ik wel
Oud 25-05-2002, 23:40
the Comebackkid
the Comebackkid is offline
ik heb juist het tegenovergestelde, zeer sterke kaken die maar blijven doormalen vooral 's nachts, dan knars ik aan 1 stuk door, droom ik dat ik aan het eten ben en knars ik zo mijn hele tanden kort en klein, nu ja, ik heb wel sterke tanden dus tot nu toe nog geen enkel gaatje veroorzaakt. maar die enorme sterke doorschijnende laag op mijn tanden aan de voorkant zit toch niet meer op mijn kiezen.

Regels voor berichten