Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
ik zie de commissie-fetsjisten al in hun knuisjes wrijven: hier zit er weer een aan te komen
er mag weer een dom onderzoek uitgevoerd worden, zodat we strax een heel mooi rapport krijgen... ... en nog steeds die 15 miljard kwijt zijn
|
In de zorg worden de meeste spullen "in de zak gestoken", als dat al kan, kan ik me best voorstellen dat het een corrupt zooitje is.
Niet te moeilijk doen en al helemaal geen onderzoek, gewoon maatregelen nemen dat er in ieder geval een betere administratie op poten komt. "Ontraceerbaar" zegt voor mij genoeg, dat wordt weer een hele hoop geld en gespeculeer om er uiteindelijk achter te komen dat het gewoon administratiefouten en standaard bedrijfsfraude is...
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Zo werkt het ook in de zorg en voor je het weet wordt er ineens een miljard extra uitgetrokken waar het eigenlijk niet nodig is...
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dit heeft te maken met het belijd van de voorafgaande jaren. De ziekenhuizen hoefden toen geen specerfike lijst op te geven en nu ineens wel. Daarbij hangt het ook met de manier van de geldstroom verdeling samen. Het wordt als het ware op 1 hoop gegooit en daarvan krijg je de verdeling binnen het ziekenhuis zelf. Als je wil weten hoe alles precies wordt uitgegeven ben je ontzettent veel tijd en geld kwijt, wat dus ook een beetje nutteloos is imo. Ik geloof er wel in dat het nuttig is besteed. Misschien aan vervaning van wat oudere apperatuur en meubulair, misschien aan onderhoud, misschien aan de opleiding van personeel.
||
Citaat:
Dit is typisch een voorbeeld van de nalatigheid en inefficientie van het staatsbedrijf. Wanneer dit om een privaat bedrijf zou gaan zou er onmiddelijk een strafrechtelijk onderzoek ingesteld worden! Denk maar aan parmalat en andere recente voorbeelden van grootschalige fraude. Aangezien het hier over een staatsbedrijf gaat moeten we het zeer waarschijnlijk maar doen met een comissie die oordeeld dat "de informatie over de geldstromen in de periode 1994-2002 zo slecht is dat verder onderzoek weinig zinvol is"! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |