| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat ik me afvraag is, hoeveel punten je krijgt als je bv. Renault heb. En beide rijders eindigen in de punten. Zou je dan alleen van de hoogste of van beide krijgen? |
|
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Is het dan niet slimmer om die tussenliggende achterblijvers de pits in te sturen, zodat ze weer achteraan kunnen sluiten?
|
|
|
|
|
|
Groots nieuws dat ij heel blij maakt:
Geen tractiecontrole meer vanaf 2008 30 maart 2007 De internationale autosportbond FIA heeft besloten de tractiecontrole vanaf 2008 weer te verbieden. Deze beslissing is genomen in samenspraak met alle Formule 1-teams. Het technisch reglement voor 2008 is al aangepast. "De wagen mag niet uitgerust zijn met een systeem of apparaat dat in staat is om het doorslippen van de wielen tegen te gaan of het buitensporig gasgeven van de coureur te compenseren", luidt de aangepaste regel in het technisch reglement nu. In 2001 werd de tractiecontrole toegestaan om het feit dat de FIA niet in staat bleek om te controleren of een auto wel of niet was uitgerust met dit systeem. Vanaf volgend jaar worden alle wagens echter voorzien van een zogenoemde ECU (Engine Controle Unit), die met behulp van ruim honderd sensoren gegevens over de motor en de auto kan verzamelen. Met dit systeem kunnen de teams niet alleen sneller aan de afstelling werken en sneller strategische beslissingen nemen, de FIA kan dankzij de ECU ook beter controleren wat er zich allemaal in de motor afspeelt.
|
|
|
|
Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt, met of zonder traction controle. De coureurs zullen wel even moeten wennen, maar daar hebben ze de hele winter voor. Er zullen niet snel coureurs door de mand vallen, want ze hebben allemaal in lagere klasses gereden, waarin in 9 van de 10 gevallen ook zonder TC wordt gereden...
Neemt niet weg dat ik er blij mee ben dat dit gebeurd. Wat mij betreft zo weinig mogelijk technische hulp tijdens het rijden.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|
|
Het blijft de vraag of een verbod op traction control alleen voldoende is. Tot zover bekend blijven driver aids als het electronisch gaspedaal en differentieel gewoon toegestaan. En deze technieken vormen een belangrijk onderdeel van de huidige traction controlsystemen.
Verder is het niet verrassend dat de banden niet worden aangepast. De FIA heeft ons wel vaker blij gemaakt met een dode mus. |
|
|
|
|
|
We kunnen gaan zitten jammeren hoe niet betrouwbaar de FIA is en wat er allemaal nog meer moet gebeurden. Dat moet je ook vooral doen als je dat echt wil. Ik ben iig heel blij met deze stap. Hoe minder electronica des te beter.
|
|
|||
|
Citaat:
Citaat:
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/moto...ne/6447171.stm Op zichzelf ben ik niet tegen het gebruik van elektronische hulpmiddelen in de autosport, zolang het maar niet gebeurt in de koningsklasse. De Formule 1 is immers opgericht als rijderskampioenschap. Vanuit dit oogpunt heb ik geen bezwaar tegen elektronische hulpmiddelen Sportcar-klassen, omdat deze zijn opgericht als kampioenschappen voor autofabrikanten. |
|||
|
|
|
|
De FIA werkt niet altijd in één lijn nee. Nu konden ze niet anders dan de TC toestaan, omdat er niet op te controleren viel, maar er zijn veel andere voorbeelden.
Bijvoorbeeld dat ze het inhalen willen bevorderen. Dit wordt echter bemoeilijkt door de motorbevriezingen. En de motorbevriezingen zijn volgens mij tot stand gekomen om de kosten te drukken. Maar waar besteden de teams dat geld nu aan? Juist, aan de aerodynamica, omdat men de motor maar tot op bepaalde hoogten mag veranderen. Zachte banden krijgen trouwens een witte groef. BRON |
|
| Advertentie |
|
|
![]() |
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[Tweewekelijks] Op welke partij ga jij stemmen bij de Tweede Kamerverkiezingen? #2 Axel11 | 99 | 24-06-2012 12:02 | |
| Software & Hardware |
Nieuw systeem voor video-editing/gaming Idiotique | 25 | 09-08-2008 23:30 | |
| Vrije tijd |
[F1] Häkkinen sluit comeback uit Tofke_H | 7 | 08-02-2005 20:50 | |
| Software & Hardware |
[toetsenbord] F1, F2, F3 etc. RoSaLiNi | 4 | 17-12-2002 00:34 | |
| Vrije tijd |
dag Verstappen - Rothengatter: Verstappen mogelijk terug bij Arrows rickert | 138 | 13-08-2002 22:37 | |
| Vrije tijd |
De F1 Presentaties: Toyota, B.A.R, Jaguar, Renault, Mclaren, Ferrari, Williams,Sauber Mitros | 53 | 07-02-2002 12:41 | |