Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2008, 15:46
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Graag gedaan hoor.
Nu is mijn inspiratie voorlopig wel weer even op, na drie verhalen () dus ben blij dat jij morgen weer aan de beurt bent!
ehh ja, waar ga ik al die weggelopen toeristen vandaan toveren?
okey, ik ga nú schrijven, goed he?
Oud 19-08-2008, 15:50
Femic
Femic is offline
Ik ga zo naar huis, maar ik blijf bij m'n stem op Kunst. Sowieso al mijn eerste verdachte plus ik wil de gelijkspeltactiek niet in de war schoppen (al was het alleen maar omdat ik dan vast van wolvengedrag word beschuldigd ). Het wachten is dus nog even op Basjeeh en fizzle.
Oud 19-08-2008, 16:05
Verwijderd
Citaat:
ehh ja, waar ga ik al die weggelopen toeristen vandaan toveren?
okey, ik ga nú schrijven, goed he?
Die tover je gewoon naar de andere kant van het land.
Oud 19-08-2008, 17:53
geen punt :|
geen punt :| is offline
Hmm als twee mensen hun stem niet doorgeven komen we nog geen steek verder. Ik twijfel nu om toch Basjeeeh te gaan stemmen, omdat hij z'n stem niet bekend heeft gemaakt. Hij doet 3 posts, maar maakt niet bekend wat ie zelf gaat stemmen. Het lijkt nu net of ie niet hoeft te stemmen.
Oud 19-08-2008, 18:01
Verwijderd
In de hoop dat ik er de volgende ronde nog ben, wil ik vast melden dat ik het erg gek vind, dat mensen voor gelijkspel gaan.

Ik vind het wel knap dat de wolven mensen kunnen overtuigen van het feit dat gelijkspel beter is.. " met de kans dat het geen gelijkspel wordt.'

Waarom ga je voor gelijkspel in de hoop dat het geen gelijkspel wordt. Het lijkt me beter om er meteen een wolf uit te zetten, anders zitten we tijdens de volgende hangronde met nog maar 5 goede spelers tegen 3 wolven. (tenzij de wolven voor de eerste keer proberen op de wolfsbane te stemmen).

Voor wolven is het natuurlijk handig, want dan stemmen ze sowieso de dorpeling er uit en hebben ze hun wolf, basjeeh, kunnen beschermen. Deze 'gelijkspel is goed' actie is voor mij een bewijs dat basjeeeh inderdaad een wolf is en dat de wolven proberen hem te beschermen, door mij ineens verdacht genoeg te maken voor gelijkspel.
Oud 19-08-2008, 18:13
Er valt wel wat uit het stemlijstje te halen door gelijkspel, omdat de wolven geen stem hebben. Dus het heeft wel zin denk ik, gelijkspel. Alleen als nu 2 hun stem niet bekend maken is gelijkspel wel heel onhandig.
Oud 19-08-2008, 18:22
Verwijderd
Basjeeh
Dun Hout
Kunst
Neko
Uice

Dun Hout
Katje

Kunst
Sherco
Femic
Röps

Basje en Fizzle hebben nog geen stem doorgegeven nou valt ons plan mooi in duigen. En het maakt Basjeeh weer iets verdachter imo, misschien voelde hij zich in het nauw gedreven en reageerde hij daarom niet op de vraag op wie hij ging 'stemmen'..
Oud 19-08-2008, 19:17
Basjeeh
Dun Hout
Kunst
Neko
Uice
Röps

Dun Hout
Katje

Kunst
Sherco
Femic

Ik weet dat deze wijziging me in zekere zin verdacht maakt, maar nu mag Basjeeh er uit ook.
Oud 19-08-2008, 19:30
Spelleider
Spelleider is offline
Femic, die de hele reis vreemder en vreemder begon te vinden, vond zichzelf de aangewezen persoon om op onderzoek uit te gaan. Nu ze niet meer van Ford Prefect te horen kon krijgen wat er op het strand was gebeurd, Azaelia ogenschijnlijk dood was, was Røps haar enige kans. Femic zag niets in Røps, zeker niet omdat hij waarschijnlijk betrokken was bij een misdrijf. Maar ze besloot haar persoonlijke voorkeur opzij te schuiven, eens een keer niet op basjeeh te geilen, en Røps mee uit eten te vragen. Ze had een visrestaurant in Roermond gezien. Roermond was goed te bereiken met het openbaar vervoer, niet erg groot, wel gezellig druk met een leuk plein in het midden van de stad waar je een goed biertje van de tap kon krijgen. Røps kennende was hij daarvoor wel te porren. Femic had het hele plan al uitgedacht…

Kunst, Jøce, Røps, Femic, Fizzle en Dun Hout waren de enige van het reisgezelschap die momenteel in het hotel verbleven. De anderen waren nog steeds spoorloos. Missy maakte zich grote zorgen en Hanneke was ook behoorlijk opgewonden. In plaats van de hele tijd “!” te roepen, was haar woordenschat ineens uitgebreid met “?!” en “!!!!!!!!!”
Andijvie had enkele dagen geleden al besloten dat reisleidster toch niets voor haar was. Ze had beter naar haar ouders moeten luisteren. Ze sprak nu wel vloeiend Japans, maar er waren nog zoveel andere talen. Die kon ze ook gaan leren, en dan kon ze overal te werk gaan als tolk. Ze zou iedere taal naar iedere taal vlekkeloos kunnen vertalen…
Andijvie was een snelle leerling. In de afgelopen weken sprak ze al bijna vloeiend Chinees. De talen Frans en haar Amhaars was ook niet meer zo goed als het geweest was. Het leek haar wel wat om met Kunst of Basjeeh mee te gaan naar hun vaderland en daar, tussen de locals, de taal te leren. Frankrijk was een goed ontwikkeld land, ze kende het enigszins en ze wist waar ze heen wilde. Bovendien zou ze haar vrienden en familie nog regelmatig kunnen opzoeken. Maar dan basjeeh *kwijl*. Als ze met hem mee zou gaan, had ze geen leuke omgeving nodig. Alleen al naar hem kijken was leuk genoeg. En zo droomde Andijvie nog een tijdje verder.

Fizzle zet van de stress al aan haar 48e kopje thee en ze was nog maar 2 uur haar bed uit. Het werd wel een beetje irritant, want ze moest iedere keer naar de wc. Toen ze voor de 40e keer naar de wc moest, werd ze het zat. Ze liep naar de receptie en vroeg daar of ze ook potjes hadden, voor babies en kleine kinderen. De man achter de balie keek haar fronsend aan, besloot er geen worden aan vuil te maken en liep naar achter. Hij kwam terug met een roze en een blauwe: “Doe allebei maar” zei Fizzle met een stalen gezicht. Dat was mooi makkelijk, want anders moest ze nog steeds naar de wc om ze te legen.

Kunst was altijd erg geïnteresseerd in architectuur. Amsterdam vond ze wel leuk, maar het viel haar toch tegen, omdat er geen echt interessante gebouwen waren te vinden. Ze wilde nog wel graag naar Utrecht om daar de domtoren te bezoeken. Ze had Jøce voorgesteld, gezien ze toch in Limburg waren, nu eerst eens te gaan kijken wat er in Maastricht te doen was. Jøce vond het een goed idee. Hij had van zijn broertje begrepen dat die met Femic naar Roermond zou gaan, dus dan kwamen ze elkaar in ieder geval niet tegen. Hij was nog steeds geïrriteerd omdat zn broertje hem alleen had gelaten. En hij was nog meer geïrriteerd omdat hij zo geheimzinnig deed over wat hij dán die avond had uitgespookt. Kunst produceerde een glimlachje. Dat voelde goed, na al die tranen van het afgelopen etmaal.

Sherco was radeloos… Wat moest ze nu? Hoe zou ze nu terugkomen in Mexico? Sherco had al zo vaak drugs gesmokkeld. Op die manier was ze in staat haar reizen te betalen, de wereld te zien, nieuwe mensen te ontmoeten! En moest je haar nu eens zien. De arme Sherco… mét twee koffers met kleding die ze had gekocht maar zónder ticket om straks weer terug te kunnen naar Mexico. Want het geld kon ze wel shaken nu ze die koffer kwijt was. In de reisgids had ze gelezen dat Nederlanders erg tolerant waren en ook open minded als het gaat om drugs. Ze betwijfelde echter of dat ook in combinatie met smokkel geldt en zo ja: of de politie er dan hetzelfde over dacht als de bevolking. Ze besloot het risico niet te nemen. Ze zou niet meer terug gaan naar de groep en ze zou haar geld bij elkaar moeten verdienen. Sherco was niet de persoon om lang ergens bij stil te blijven staan. Ze besloot de trein te nemen naar Utrecht en daar naar werk te gaan zoeken. Ze had gehoord dat er ergens een grote brug moest zijn in Utrecht, met veel restaurants en dergelijke. Daar zou ze vast wel ergens aan het werk kunnen. Enig probleem: Haar Engels was niet al te best: “bridge?” vroeg ze daarom aan verschillende voorbijgangers. “Ahh, you mean the red bridge… rode brug… right?” antwoordde iemand. Sherco had geen idée of dat was wat ze bedoelde, daarom antwoordde ze: “don’t know… I want to work there” “yeah yeah” antwoordde de man “I think you mean the red bridge, walk with me”. En dat deed ze.

Dun Hout had een heerlijke avond in het hotel gehad, maar nu was hij toch een beetje somber. Hij had verwacht al de meiden te kunnen versieren, maar het liep op niets uit. Iedereen viel op die Basjeeh. Nu had de reisleiding ook nog bedacht, naar een plaats, genaamd “Utrecht” te gaan. Hij wist nog niet zeker of hij wel mee wilde. Hij had geen zin meer in het groepsgebeuren. Toen iedereen tegensputterde “he, nee, niet weer zo’n eind in de bus… laten we we hier blijven” vond Dun Hout het ineens een prachtig idee. “Ik ga wel mee” zei hij. En zo gebeurde het dat hij, als enige reiziger met drie reisleidsters zijn weg vervolgde naar Utrecht. De anderen bleven nog een nachtje in het heuvelachtige Limburg.

Basjeeh was er al eerder met de koffer met het witte spul, vandoor gegaan. Hij had het op het rennen gezet. Later, op een veilige plek, zou hij onderzoeken wat het spul was. Maar Jøce had er zo gretig naar staan kijken dat hij dát risico niet kon nemen.
Basjeeh was in een achterafgelegen wasserette aangekomen. Er was niemand te zien en de deur kon gewoon open. Het leek hem niet de plek waar veel mensen kwamen en daarom de perfecte plek om te kijken wat het was. Hij rook eraan. Niets. Hij liet een beetje door zn vingers stromen. Kon van alles zijn. Hij proefde eraan. Niet lekker. Hmm, wat kon het toch zijn? Het was wit, smakeloos, geurloos…. “Pieeeep” hoorde hij. Basjeeh keek verschrikt om. Toen hij zag dat het slechts een keurig oud dametje was, die de deur opende, zuchtte hij van opluchting. Te vroeg gejuicht! De vrouw bleek de eigenaresse van de wasserette en begon tegen hem te schelden: “Waspoeder jatten he? Uit mijn wasserette?!! Wat denk je wel niet! Jij Vlegel, wegwezen!” waarna ze hem sloeg met haar handtasje. Het zou Basjeeh niets verbazen als er een strijkijzer in dat handtasje zat, want het was behoorlijk hard. Basjeeh rende weg, zonder koffer. Enkele straten verderop minderde hij vaart en nam hij plaats in een cafeetje waar hij koffie bestelde. Niet wetende dat enkele honderde meters verderop een paar kilo coke als wasmiddel gebruikt zou worden. Na de koffie besloot hij terug te keren naar het hotel om daar te gaan slapen.

Katje en Neko* waren beiden het hotel uitgerend. Ze wisten niet wast ze zouden gaan doen, maar wel dat ze vreselijk veel lol wilden hebben en chinees konden praten. De eerste geschikte gelegenheid die ze daarvoor tegenkwamen was een Chinees-Indisch restaurant. De eigenaar was een Chinese man van middelbare leeftijd en enkele serveerster waren ook van Chinese afkomst. Hoewel iedereen in Nederland schijnt te denken dat chinezen alleen maar thee drinken, klokten Katje en Neko* in een sneltreinvaart liters bier achterover. Onder de bank, waar ze op zaten, vonden ze een oude, Engelstalige krant. Ze waren melig en vonden het wel grappig om oud nieuws te lezen:

” Chinezen drinken het meeste bier ter wereld. In China is in 2005 meer dan 30 miljard liter bier achterover geslagen, een stijging van vijf procent ten opzichte van een jaar eerder. Wereldwijd werd er bijna 156 miljard liter bier gedronken. Dat meldde het Japanse persbureau Kyodo woensdag.”

”156 miljard liter bier?” Giechelde Katje “dan mogen we nog wel even doordrinken” waarna ze haar hand opstak om er nog 4 te bestellen.

Ondertussen waren Femic en Røps in Roermond aangekomen. Omdat het nog vroeg was, namen de twee eerst plaats op het grote plein, wat volgebouwd stond met gezellige terrasjes. Het zonnetje scheen lekker en naar de lucht kijkend, leek er geen regenbuitje op komst. Perfect dus om Røps uit te horen. Eerst praatten de twee over koetjes en kalfjes. Na 4 biertjes mikte Femic het erop: “Wat een interessante vakantie, vind je ook niet?” “Interessant… hm-m”. “Ik bedoel, al die vreemde dingen die er gebeuren. Volgens mij zijn sommige mensen niet te vertrouwen. Kunst vertrouw ik niet helemaal. Die moet ik in de gate houden. En Ford Prefect… Tja, ik heb echt grote vraagtekens bij hem.” “hm-m” herhaalde Røps weer “Is er eigenlijk iemand die ik wel vertrouw?” vroeg Femic een beetje ondeugend. Dit keer keek Røps op. “Ja” zei Femic “Volgens mij ben je zo’n beetje de enige die ik echt kan vertrouwen. Daarom wilde ik ook zo graag met jou naar Roermond” zei ze met een lief stemmetje. Ze raakte daarbij heel even zijn wang aan. Røps werd rood. Hij viel wel voor de charmes van Femic. Hij wilde graag wat zeggen, maar verder dan hm-m kwam hij niet. Hij had natuurlijk wel informatie die Femic interessant zou vinden en waarmee hij indruk kon maken… Iedere keer als hij zijn mond open wilde doen om daar iets over te zeggen, speelde zijn geweten een rol, en deed hij zijn mond dicht. Femic keek hem vragend aan en terwijl ze dat deed tekende ze een vis op haar bierfiltje. Røps zag het en moest nog meer blozen.
Inmiddels was Basjeeh wakker geworden. Hij was niet gewend om lang te slapen. Na zijn witte-poeder-avontuur was hij vroeg zijn bed in gegaan. Hij keek op zijn wekker, halfdrie… Hij woelde nog wat in zijn bed en vlak voordat hij weer in slaap viel, schrok hij wakker: COKE! Natuurlijk was het coke! Alles viel nu op zijn plaats… Jøce die zo verlekkerd zat te kijken, Sherco die in paniek was weggerend en natuurlijk was het geen wasmiddel. Dat mens van de wasserette was gek! Het róók niet eens naar wasmiddel. Basjeeh begon te ijsberen. Hij had zojuist miljoenen misgelopen! Uit frustratie begon hij met zijn hoofd tegen de deur te bonken. Andijvie, die niet veel verderop lag te slapen hoorde dit. Ze stond op en met een slaperig hoofd liep ze naar de slaapkamer van Basjeeh. Basjeeh wachtte niet af totdat Andijvie wat vroeg, hij ratelde maar door over wat er was gebeurd. Andijvie probeerde hem te troosten. Ze hebben úren zitten praten over deze bizarre vakantie, totdat Andijvie voorzichtig voorstelde om met zn tweeen naar ethiopie te vertrekken. Stiekem, zonder dat de anderen dat merkten.
Nog voor het plan goed en wel besproken was, zat het paar in het vliegtuig en was van Nederland niets meer over dan een klein stipje.

Basjeeh is opgehangen door de dorpelingen. Een goede keuze want hij was één van de bloeddorstige weerwolven. De wolven mogen morgen een maaltje voor twee personen uitkiezen. Succes

Uice
Ford Prefect (verrader)
Kunst
Lucky Luciano (ziener)
Röps
Cherry Springs (dorpeling/geliefde)
Mutsieprutsie (tovenaar)
Sherco
Katje
Femic
Basjeeh (weerwolf)
fizzle-fluffy
Kazet Nagorra (dorpeling/geliefde)
Krynn (leerlingheks)
Azaelia (dorpeling)
Dun Hout
Neko
Twinkebel (heks)

blauw = opgehangen
rood = opgegeten
paars = gestorven aan liefdesverdriet
Oud 19-08-2008, 19:31
Verwijderd
aaah wieieiehgooahnjj eindelijk
Oud 19-08-2008, 19:36
Neko*
Neko* is offline
Yeah
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Sorry, vergeten te posten - eerste schooldag enzo. Ik heb op Basjeeh gestemd.
Sherco
Sherco is offline
Nog 2 te gaan!
Oud 19-08-2008, 19:39
Verwijderd
Citaat:
Sorry, vergeten te posten - eerste schooldag enzo. Ik heb op Basjeeh gestemd.
Wel vergeten te posten, maar niet vergeten te stemmen? Apart. En 6 minuten na de uitslag posten dat je op Basje hebt gestemd...je staat weer bovenaan mijn verdachtenlijst
Oud 19-08-2008, 19:40
Dat hadden we ff nodig

En wat een super lang verhaal Leuk weer!
Oud 19-08-2008, 19:44
Femic
Femic is offline
Woehoe! Leuk verhaal ook.
En fizzle is natuurlijk weer de onschuld zelve. Goed, we'll see hoe 't morgen verloopt.
Oud 19-08-2008, 19:45
Ik heb Basjeeh lopen verdedigen
Oud 19-08-2008, 19:46
Verwijderd
Hè verdorie!

Maar ik heb er wel een reisje naar Ethiopië aan over gehouden.

Succes wolfjes van me!
Oud 19-08-2008, 19:47
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik vind het zo flauw he! Ik spreek altijd de waarheid en niemand gelooft me ooit
Oud 19-08-2008, 19:49
Verwijderd
Fantome Dat verhaal!
Oud 19-08-2008, 19:54
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik heb Basjeeh lopen verdedigen
We hebben een nieuwe verdachte.
Oud 19-08-2008, 19:56
Sherco
Sherco is offline
Citaat:
We hebben een nieuwe verdachte.
Oui, jou
Oud 19-08-2008, 20:00
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik heb trouwens vlak voor het verhaal gepost werd gestemd, het is niet alsof ik wel gestemd had en niet gepost. De Spelleider pmde me dat ik nog niet had gestemd.
Oud 19-08-2008, 20:01
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Oui, jou
Niet zo dom doen je kunt beter op een schuldige stemmen!
Oud 19-08-2008, 21:34
Verwijderd

Zoals ik al zei.
nu maar afwachten wat de wolven doen. ik vind Fizzle en Röps verdacht. Fizzle is duidelijk en Röps om die post met "Ik heb de wolven lopen te verdedigen :cry: ", Wat ik niet vertrouw. als dorpeling leg je daar de aandacht niet op.
Oud 19-08-2008, 22:26
Als wolf wel inderdaad xD
Oud 20-08-2008, 01:47
Verwijderd
Haaah!! Dus idd toch basjeeh!!

Ik vind nu femic heeel verdacht omdat ze meteen alles deed om er gelijkspel uit te slepen ipv het er uit stemmen van basjeeeh en echt gigantisch haar best heeft gedaan om dat te voorkomen wat er dus op doet lijken dat ze veel te graag basjeeeh er in wil houden. Vooral omdat ze op het einde (toen iets duidelijker werd dat basjeeh een grotere kans had om er uit gestemd te worden) ze iets minder enthousiast werd..

Heeeeell verdacht

oja, ik heb vanaf morgen introductie week van de uni, dus als ik een dagje niet reageer komt het daardoor.. Sorry alvast..

Ik vind truowens Uice een stuk minder verdacht omdat hij als enige ingaat op mijn duizend theorie in spe's... Terwijl de rest zich meer bezig hield met hoe we er de volegnde ronde achter zouden kunnen komen, wie er misschien wel en wie er msischien iet verdacht zijn...
Oud 20-08-2008, 06:59
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
Fantome Dat verhaal!
beetje lang geworden
Oud 20-08-2008, 09:48
Verwijderd
Citaat:
beetje lang leuk geworden
Oud 20-08-2008, 10:27
Femic
Femic is offline
Citaat:
Ik vind nu femic heeel verdacht omdat ze meteen alles deed om er gelijkspel uit te slepen ipv het er uit stemmen van basjeeeh en echt gigantisch haar best heeft gedaan om dat te voorkomen wat er dus op doet lijken dat ze veel te graag basjeeeh er in wil houden. Vooral omdat ze op het einde (toen iets duidelijker werd dat basjeeh een grotere kans had om er uit gestemd te worden) ze iets minder enthousiast werd..
Pardon? Ik vond jou verdachter dan Basjeeh, daarom stemde ik op jou ipv hem, ik hou er niet van om op iemand te stemmen omdat de rest dat doet. Maar dat gelijkspelidee kwam zeker niet van mij.
Citaat:
Tenzij er een gelijkspel actie ingezet word (hebben we nog niet gedaan geloof ik he?), dan ben ik bereid mijn stem te lenen
Citaat:
Als ik nog op tijd weer kijk en zie dat er gelijkspel dreigt, ben ik nog wel bereid m'n stem te wijzigen, want gelijkspel is wel het laatste dat we nu willen.
Citaat:
Gelijkspel is wel een interessant plan op zich.
Citaat:
Even een uitleg waarom gelijkspel imo nu geen ramp zou zijn, voor de goede orde: we zijn nu met zn tienen, waarvan drie wolven, dat is verhoudingsgewijs een groot aantal stouterds die niet kunnen stemmen, en er zijn geen heks en verrader meer om roet in het eten te gooien. Dus de kans dat gelijkspel in het stemlijstje ook uitmondt in gelijkspel->wolven kiezen is niet zo groot, het is waarschijnlijker dat dan 1 van de twee sterft, en dan weten we in welk rijtje sowieso een wolf zit.
Citaat:
Ja gelijkspel lijkt me ook wel interessant, met nog 10 spelers is daar zeker wel wat uit af te leiden.
Citaat:
Ja, eens, gelijkspel op papier kan informatie verschaffen. Maar gelijkspel met echte stemmen willen we voorkomen I s'pose. Dus dan moeten we ervoor zorgen dat er op papier precies een gelijkspel komt. Er moet wel in één van de rijtjes een wolf zitten en dan weten we dus meteen in welk rijtje.
Alhoewel.. Wat als er in beide rijtjes een wolf zit? Dan is 't dus tóch gelijkspel en weten we nog niks..
Citaat:
Ja, als de derde wolf op iemand anders stemt. Maar dan weten we dat er in ieder rijtje 1 wolf zit.
Voorbeeldjes ter verduidelijking:

4 mensen stemmen op Kunst
4 mensen stemmen op Basje
2 mensen stemmen op iets anders

Uitslagen:
Kunst sterft --> in Basjeehs rijtje zit minstens een wolf
Basjeeh sterft --> in Kunsts rijtje zit minstens een wolf
Gelijkspel --> in beide rijtjes zit 1 wolf, en de derde is een van die 2 alto-stemmers

Even er vanuitgaande dat iedereen eerlijk is over zijn stem en niemand vergeet te stemmen.

Wat ook kan is proberen om 5 stemmen op Kunst en 5 stemmen op Basjeeh te krijgen, dan hebben we ook duidelijkheid. Maar dan moet iedereen wel mee willen werken. En wie dat niet doet is dan ook verdacht
Citaat:
Die 5 vs 5 lijkt me niet zo handig, want dan weet je nog niks. Stel 5 stemmen op Basjeeh en 5 stemmen op Kunst en Basjeeh vliegt eruit. Dan kunnen er 2 of 3 wolven in het rijtje van Kunst zitten. En dus 0 of 1 wolf in het rijtje van Basjeeh. Het enige waar je dan achter bent is dat er minimaal 2 wolven in het rijtje van Kunst zitten en maximaal 1 in het rijtje van Basjeeh. Dus 3 vs 3 of 4 vs 4 is dan beter..
Citaat:
Ik maak mijn stem op Kunst definitief en hoop dat we er een gelijkspel uit kunnen slepen (of een dode wolf, natuurlijk )
Citaat:
Ik ga zo naar huis, maar ik blijf bij m'n stem op Kunst. Sowieso al mijn eerste verdachte plus ik wil de gelijkspeltactiek niet in de war schoppen (al was het alleen maar omdat ik dan vast van wolvengedrag word beschuldigd ).

Ga mij dus geen dingen in de schoenen schuiven waaraan ik niet schuldig ben. Ik stond niet zo te springen om die gelijkspeltactiek, omdat ik 't gevaarlijk vond. Ik heb als één van de eersten m'n stem bekend gemaakt en vervolgens gingen anderen daar een gelijkspeltactiek omheen bouwen. Ik heb uiteindelijk m'n stem niet veranderd, omdat toen ik naar huis ging van m'n werk (en daarna was ik niet meer op tijd online) nog steeds die gelijkspelactie werd ingezet en ik niet beschuldigd wilde worden van sabotage. Maar ik heb dus niet mijn stem aangepast aan dat idee, het enige dat ik heb gedaan is aangegeven dat het een gevaarlijke tactiek is en uiteindelijk m'n stem niet veranderd (omdat iedereen toch nog overtuigd was van die tactiek). Dat achteraf Basjeeh wolf bleek, is natuurlijk bijzonder goed nieuws, maar kon ik niet weten.
Oud 20-08-2008, 18:37
Spelleider
Spelleider is offline
Dun Hout stond midden in een groep teleurgesteld reizigers achtereenvolgens de vogeltjesdans, de kabouterdans en de pizzahut te doen. Basjeeh was teruggegaan naar zijn eigen land! En er waren zeker nog een aantal chickies over. Misschien dat hij nu eindelijk een kans maakte. Hij was de shock van de avond ervoor alweer een beetje te boven. Hij was met Hanneke en Missy naar Utrecht geweest, terwijl de rest achterbleef. Ze liepen wat rond. De reisleiding kende de stad ook niet erg goed en wisten de leukste bezienswaardigheden niet te vinden. Aan het einde van de middag kwamen ze op de rode brug terecht. Dun Hout keek zijn ogen uit. Natuurlijk had hij wel eerder prostituees gezien. Maar zo openlijk? Hij had wel gelezen dat het in Nederland niet strafbaar was, maar dit had hij niet verwacht. Hij vroeg aan Hanneke wat het nu zou kosten om een half uurtje… Hanneke liet hem zijn zin niet afmaken en antwoordde alleen met “?”. Dun Hout keek haar even aan. Hij wist helemaal niet dat ze dat kon! Maargoed, nog steeds geen antwoord op zijn vraag… Hij liep op één van de meisjes, die daar leek te werken, af. Hij was halverwege de vraag toen hij het mooie meisje in haar gezicht keek. Maar dat was Sherco! Sherco probeerde nog vol te houden dat ze hem niet kende maar het had geen zin meer. Dun Hout had haar overduidelijk herkent. Dun Hout schaamde zijn ogen uit zijn kop. Om nu uitgerekend aan haar te gaan vragen… Hoe kon hij zo stom zijn! “!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!” Hoorde hij achter zich. Hanneke was zich rot geschrokken om Sherco hier te zien. Aan e andere kant was ze ook opgelucht omdat haar reizigster terug was en boos om wat ze had gedaan. Hanneke wist niet wat ze met al die emoties aanmoest…
Missy ging resoluut te werk. Ze pakte Sherco bij haar arm, nam haar mee de H&M in, kocht kleren voor haar, ging een eetcafé in gaf Sherco de kleding: “Ga je maar omkleden in de wc’s” was Missy beveel. Sherco durfde niets tegen Missy in te brengen. Ze had Missy nog nooit zo resoluut iets horen zeggen. En eigenlijk wist ze ook wel dat Missy gelijk had. Ze besloot haar alles te vertellen.
Voor Dun Hout was het allemaal maar moeilijk te bevatten, maar het feit dat Basjeeh weg was, maakte alles goed.

Fizzle Fluffy had besloten zich af te zonderen van de groep. Ze was de plagerijen zat. Kunst had haar nu al een tijdje met rust gelaten, omdat die nog erg verdrietig was om haar goede vriendin Mutsieprutsie. “Als ik nu eens…Wat als….” Er kwam een plan bij Fizzle naar boven. Niemand had de moeite genomen om Kunst te troosten met haar grote verlies. Maar Kunst was wel populair. Wat als zíj Kunst nu eens ging troosten? Misschien kon ze een wit voetje bij haar halen zodat Kunst het voor haar op zou nemen en haar niet meer zou pesten. Fizzle baalde ervan dat ze niet populair was en daar moest maar eens verandering in komen.

Hanneke en Missy kwamen de eetzaal ingelopen. “We hebben bedacht vandaag eens verder te reiden richting het oosten van het land. We kunnen de hunebedden bekijken, heerlijk door de bossen op de Hondsrug fietsen en naar het Krullermullermuseum”. Fietsen?! Alweer? De groep protesteerde maar Missy verzekerde hen dat het dit keer leuk zou worden en ze niet alles hoefden te fietsen. Om 11 uur zou de groep vertrekken.

Femic was haar idealistische ideeën om achter de waarheid te komen nog niet vergeten en had alweer een volgend plan. In het hotel waar ze vannacht zouden slapen, zou per ongeluk een kamer te kort zijn. Vervolgens zou zij aanbieden haar kamer te delen met Rups. Dit zou hij uiteraard accepteren. Eens kijken wat hij dit keer te vertellen heeft…Behendig stal ze de telefoon van Hanneke om dit even te regelen.

Rups vond de vorige avond met Femic erg leuk. Jammer dat ze daarna geen interesse meer voor hem leek te hebben. Hij had dan ook niet veel interessants te vertellen gehad. Of misschien wel… Maar hij twijfelde nog steeds of hij dat zou vertellen.

Uice zat gefascineerd te kijken naar 'Nu we er toch zijn'. Hij begreep niet heel veel van wat de mannen te vertellen hadden, maar hij herkende zijn eigen land maar al te goed. Al die knackebrod etende mensen. Uit hetgeen wat er gebeurde, maakte Uice op dat de gastvrijheid in zijn land werd getest. Ze waren nu in een stadje, niet ver van zijn huis vandaan. Het leek erop dat de heren van het programma grote moeite hadden om een slaapplek te vinden. Uice baalde er een beetje van want hij wilde niet dat zijn land als ongastvrij te boek kwam staan bij de andere reizigers. Misschien moest hij zelf maar het iniatief nemen om hen het tegendeel te bewijzen. Uice pakte zijn geld en liep naar de supermarkt. Onderweg kwam hij langs een beddenspeciaalzaak: "Disneykussen, €11,95" adverteerde de zaak. Uice moest hardop lachen voordat hij verder liep. Hij laadde zijn wagentje vol met allerlei lekkere dingen. Weer terug in het hotel, legde hij alle spullen klaar in de bus. In het nieuwe hotel zou hij dan iedereen in zijn kamer uitnodigen en er een relaxt feestje van maken. Om te zorgen dat dat zou gebeuren, kon hij de reisleiding uiteraard niet uitnodigen.

Katje en Neko* leken opgewekter dan ooit. Het uitje naar het chinees restaurant was een ware break voor hun geweest en nu konden ze er weer helemaal tegenaan. Vooruit, de pijnstillers hielpen daar ook wel aan mee. De twee zorgden voor een goeie sfeer in de groep, tot grote opluchting van de reisleiding.
Hanneke was ook vrolijk !-) riep ze de hele tijd. Missy had vandaag slechts 3 keer alle passagiers geteld, dat was toch weer 87 keer minder dan normaal.

In de bus was nog steeds iedereen erg vrolijk, en voordat ze het doorhadden, arriveerden ze in het Drentse landschap. Missy begon te vertellen: "Deze provincie is vernoemd naar een jonge vrouw. Ze was een groot schrijverstalent. Verder stond ze bekend om haar intelligentie, humor en bescheidenheid."
Niemand besteedde er echt aandacht aan. De meeste begrepen dan ook niet waar bovenstaande over ging.

Neko* en Katje, nog steeds in een opperbest humeur, besloten het Drentse Assen een bezoekje te gunnen. De meiden wilden samen op stap, maar Kunst bleef maar aandringen dat ze mee wilde. Neko* en Katje zagen het nut er niet van in. Kunst sprak Frans en zij Chinees. Kunst weigerde om Engels te praten en hun Engels was ook niet om over naar huis te schrijven. Maargoed, ze konden Kunst moeilijk verbieden om ook naar Assen te gaan, dus het werd een uitstapje voor drie. Nederland stond in het teken van de olympische spelen en dat was ook in Assen weer te merken. Er kwam een reporter op het Chinese uiterlijk van de twee mooie dames af. De reporter wilde graag hún mening weten over de olympische spelen in Peking en het schenden van de mensenrechten door China. De reporter verstond geen Chinees maar wel Frans. Kunst bood gretig aan om te vertalen. Zo gezegd zo gedaan.
"Vind je het terecht dat de Olympische spelen in China is"
"Ja. antwoordde Katje. Ik vind dat Sport los moet staan van het al dan niet schenden van de mensenrechten"
"Ja. Vertaalde Kunst. Ik vind zeker dat de olympische spelen in China moeten zijn. Het bewijs dat China zoveel medailles behaald, bewijst wel dat China een uberland is"
"Verklaar u nader"
"Sport en politiek horen gescheiden te zijn. China is een land, waar veel mensen kei en keihard trainen voor de sport. Zij verdienen het om zo'n prachtevenement in eigen land te hebben"
"Nou, er wordt altijd zo negatief gedaan over China. Maar heb je wel eens goed naar je eigen land gekeken. Die Hollanders zouden allemaal verbannen, of beter nog, vermoord, moeten worden" vertaalde Kunst.
Kunst wist zelf niet wat haar mankeerde. Ze snapte niet waarom ze dit Katje aandeed, maar het gebeurde gewoon.
Het interview werd rechtstreeks uitgezonden en duizenden mensen kwamen naar de plaats van het interview. Katje werd opgetild door de enorme massa mensen en op handen gedragen. En nee, niet omdat ze zo geliefd was. Neko probeerde Katje te redden, maar ze kwam niet door de grote massa heen. Het duurde niet lang voordat ze haar uit het oog verloren was.
Reizen vanwege al het gedoe omtrend de Olympische spelen... en dan loopt het hier nog veel erger af. Wie had dat gedacht.
Neko* was Kunst helemaal vergeten en keerde zonder haar terug naar het hotel, hopend dat ze Katje nog terug zou zien.

Katje is vandaag opgegeten door de wolven. Zij was dorpeling.
Zullen de dorpelingen morgen een goede keuze maken?
Stemmen graag weer voor halfnegen.

Uice
Ford Prefect (verrader)
Kunst
Lucky Luciano (ziener)
Röps
Cherry Springs (dorpeling/geliefde)
Mutsieprutsie (tovenaar)
Sherco
Katje (dorpeling)
Femic
Basjeeh (weerwolf)
fizzle-fluffy
Kazet Nagorra (dorpeling/geliefde)
Krynn (leerlingheks)
Azaelia (dorpeling)
Dun Hout
Neko
Twinkebel (heks)

blauw = opgehangen
rood = opgegeten
paars = gestorven aan liefdesverdriet

Laatst gewijzigd op 20-08-2008 om 19:50.
Oud 20-08-2008, 18:37
Spelleider
Spelleider is offline
en waarom is mijn verhaal zo breed?
sorry, dat krijg ik niet meer goed
en Rups en Uice moeten natuurlijk de Zweedse namen zijn, bladie. Als ik me verveel verander ik dat morgen nog wel

dat stomme forum werkt niet echt mee vandaag

Laatst gewijzigd op 20-08-2008 om 18:45.
Oud 20-08-2008, 18:45
Verwijderd
Oud 20-08-2008, 18:49
Verwijderd
Dorpeling is nog het beste. Jammer van een actieve speelster.
Oud 20-08-2008, 18:54
Verwijderd
Hoezo het beste, er zitten geen speciale goede functies meer in hoor, alleen nog dorpelingen en wolven. (Ja, en een bane, maar die is zijn powerzzz al kwijt.)
Oud 20-08-2008, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Hoezo het beste, er zitten geen speciale goede functies meer in hoor, alleen nog dorpelingen en wolven. (Ja, en een bane, maar die is zijn powerzzz al kwijt.)
oja.
Oud 20-08-2008, 18:55
Verwijderd
Nou succes verder dorpelingen. Kill 'em all.
Oud 20-08-2008, 18:56
Sherco
Sherco is offline
Jammer van Katje!
Nog 8 spelers, nog 2 wolven te gaan!
Oud 20-08-2008, 19:07
Uice
Uice is offline
Zes tegen twee en wij zijn aan zet, dat moet lukken. Wel jammer van één van de actievere spelers.

Laatst gewijzigd op 20-08-2008 om 19:34.
Oud 20-08-2008, 19:09
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik wacht even jullie theoriën af, want ik ben nog geen ervaren speler genoeg om fatsoenlijk te kunnen spuien en oordelen.
Jammer van Katje trouwens! Maar nog steeds zijn er drie keer zoveel dorpelingen als wolven he, geen paniek!
Oud 20-08-2008, 19:21
Uice
Uice is offline
Even een paar ideeën:

Ik vind het vrij opvallend dat de wolven geen gebruik hebben gemaakt van Katje’s gelijkspelplan in de vorige hangronde. Als Kunst een dorpeling is, had dit behoorlijk in hun voordeel kunnen werken; ze hadden kunnen proberen gelijkspel te veroorzaken tussen Kunst en Basjeeh en vervolgens Kunst kunnen laten doden. Maar Basjeeh heeft niet eens gestemd. Waarom hebben ze deze kans aan zich voorbij laten gaan?
De enige reden die ik zou kunnen bedenken, is dat Kunst ook een wolf is. Als het dan gelijkspel was geworden, was er sowieso een wolf dood en werd het daarmee meteen duidelijk dat de overlevende ook een wolf is. Vandaar dat Kunst nu bovenaan mijn lijst staat.

Wat betreft Röps vind ik het, zoals vaker gezegd, verdacht dat hij eerst telkens benadrukt dat hij Basjeeh niet verdenkt:

Citaat:
Mijn theorie dat basjeeh verrader is kan ook de prullenbak in en als wolf was hij vorig spel wel anders bezig
Citaat:
Bas en Dun vind ik dus allebei niet verdacht.
Citaat:
Hoewel ik in the end wel mee ga op Kunst omdat ik Basjeeh niet verdacht vind.
Citaat:
Blugh wat een geschaap op Basjeeeh. Dan maar degene stemmen die ik van Kunst en Basjeeeh het meest verdacht vind. Met een beetje mazzel zitten er 2 wolven tussen de Basjeeh stemmers en blijft hij er alsnog in.
, maar hem op het laatst toch het spel wil zien verlaten. Misschien omdat hij zelf een wolf is, zag dat Basjeeh toch niet meer te redden was en zich op het laatste moment wilde indekken met een stem op een wolf?

Fizzle vind ik om de genoemde redenen een beetje verdacht, maar ik denk dat het deze hangronde toch Kunst gaat worden, omdat ik als zij geen wolf is echt niet snap waarom de wolven geen gebruik hebben gemaakt van het gelijkspelplan. Heeft iemand anders hier misschien een verklaring voor?
Oud 20-08-2008, 19:30
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
hmm! Goed opgemerkt, Uice! Je bent een erg fijne speler trouwens, je merkt veel op ^^
Oud 20-08-2008, 19:32
Jammer Katje! Ze stemde gisteren op Dun Hout en gaat hierboven opeens over op Fizzle. Eens kijken wie er nog in zitten:

Uice
Kunst
Röps
Sherco
Femic
fizzle-fluffy
Dun Hout
Neko

Hmm ik weet het ff niet meer... Basjeeh kennende (ik was vorige keer samen met hem en Flowtje wolf), begint ie een hele tactiek uit te stippelen vanaf het begin. Wie gaat het stille schaap spelen, wie doet dit, wie doet dat. En dat een wolf hem de hele tijd verdacht heeft lopen maken valt ook niet uit te sluiten.

Uit stemlijstjes is ook niet veel te halen. Drie die niet op Basjeeh stemden, maar een wolf is graag zeker en stemt graag snel mee op een wolf. Aan de andere kant is het handig voor de wolven een beetje de stemmen te spreiden. Zeker nu ze met 3 waren.

Fizzle vertrouw ik in ieder geval het meest nog steeds en Kunst vind ik nu minder verdacht (ook al klopte haar beschuldiging richting Femic niet echt, dat zou eerder op Katje of mij af te schuiven zijn).
Blijven over Uice, die ongeveer wel hetzelfde speelt als vorige keer/keren, Neko* die verdacht werd gemaakt door de verrader, Dun Hout die ik gisteren niet verdacht vond maar hierboven best een vreemde opmerking maakt, Sherco en Femic.

Gezien de spreiding die gister voor de wolven handig was, heeft er wellicht één op Kunst gestemd en één op Basjeeeh. Dus Femic of Sherco kom ik op uit. (en ik snap dat het verdacht is dat ik m'n stem daar gisteren last minute veranderde... ik heb de achterliggende reden daarvoor gegeven, maar verdacht is het wel)
Oud 20-08-2008, 19:46
Citaat:
*wall of text*
Hmm, dat de wolven het gelijkspel niet wilden is niet echt heel duidelijk te zien toch? Alleen dat Basjeeh zijn stem niet bekend maakte duidt daar op, maar verder waren de stemmen redelijk gelijk verdeeld.

Even kijken, Sherco begon de stemming op Kunst. Femic laat het meer richting gelijkspel komen. Ik dan nog meer, maar ik haal m'n stem weg

Die stemwijziging van mij past wel mooi in jouw verhaaltje trouwens Geen gelijkspel willen, dus dan toch maar op Basjeeh stemmen. Dat vrijpleiten en dan die stem-verandering is verdacht, maar zou ik dat als wolf doen?
Oud 20-08-2008, 19:47
Verwijderd
Citaat:
Dun Hout had haar overduidelijk herkent.
Ohohoh.

Enne, ik mag niks meer (als Basjeeh de neger) zeggen hè?
Oud 20-08-2008, 19:51
Missy
Missy is offline
Citaat:
en waarom is mijn verhaal zo breed?
sorry, dat krijg ik niet meer goed
en Rups en Uice moeten natuurlijk de Zweedse namen zijn, bladie. Als ik me verveel verander ik dat morgen nog wel

dat stomme forum werkt niet echt mee vandaag
Dat komt door de '!!!!'. Er zitten nu spaties tussen.
Oud 20-08-2008, 19:52
Uice
Uice is offline
Citaat:
Hmm, dat de wolven het gelijkspel niet wilden is niet echt heel duidelijk te zien toch? Alleen dat Basjeeh zijn stem niet bekend maakte duidt daar op, maar verder waren de stemmen redelijk gelijk verdeeld.
Als Basjeeh en de andere twee wolven vroeg in het spel hadden gestemd, had het misschien gelijkspel kunnen worden, omdat ze de anderen dan ook in bepaalde stemposities hadden 'gedwongen'. Ik weet natuurlijk niet wanneer de andere twee wolven hebben gestemd, maar het valt mij wel op dat Basjeeh niet meegedaan heeft.

Citaat:
Die stemwijziging van mij past wel mooi in jouw verhaaltje trouwens Geen gelijkspel willen, dus dan toch maar op Basjeeh stemmen.
Als je een wolf bent maakt zo'n stemwijziging op het laatste moment natuurlijk niet uit, want je kunt dan toch niet stemmen.

Citaat:
Dat vrijpleiten en dan die stem-verandering is verdacht, maar zou ik dat als wolf doen?
Zou je het als dorpeling doen?
Oud 20-08-2008, 20:00
Sherco
Sherco is offline
Ik vind Kunst en Fizzle nog steeds verdacht, zeker na Uice's theorie. Rops wordt voor mij ook meer verdacht, aangezien hij met een (in mijn ogen) vreemde theorie komt, als je eerst het stuk van Uice hebt gelezen. Het lijkt mij juist logisch dat de wolven op hun mede-wolf hebben gestemd, al was het maar om te voorkomen dat hij word opgegeten, omdat dorpelingen denken dat er al "genoeg" stemmen op hem zijn. Daarij heeft Basjeh helemaal geen stem doorgegeven, en Fizzle pas last-minute. Ik ga dus op een van deze 3 (Kunst, Fizzle of Rops) stemmen, ik weet nog niet wie
Oud 20-08-2008, 20:06
Even het topic doorgespit. Basjeeh heeft niet echt heel vaak iets gezegd. Meestal waren het 3 posts in één keer. Sorry voor mijn driedubbel-post trouwens.

Nadat de geliefden zijn opgegeten in nacht 2, zegt hij dit:
Citaat:
Verder vind ik het wel verdacht dat Kazet opgegeten is, omdat hij een best slimme speler is (als dorpeling) en dat de wolven blijkbaar bang voor hem waren/zijn. Dan zou een wolven-combinatie met drie onbekenden op DK niet mogelijk zijn, maar die kans is sowieso al klein.
Opvallende zin. Ik weet niet wie er "onbekend" zijn op DK? En hoe wist hij dat Kazet een slimme speler is, hij deed voor de 2e keer mee en vorig spel was hij op dag 2 al opgehangen.

Het stemlijstje op dag 3, toen Lucky gehangen werd, tegen de avond. Nog niet alle stemmen waren bekend, maar dit was wel bekend:
Spoiler

Op het moment dat Basjeeh zijn stem op Azaelia bekend maakte, stond Kunst haar stem op Azaelia er al en Ford's stem op LL nog niet. Die van Uice staat nog niet helemaal vast op dat moment. Stel dat Kunst wolf is, zouden ze dan allebei op dezelfde stemmen? Lijkt me niet het geval, dus Kunst valt voor mij af als wolf.
Oud 20-08-2008, 20:07
Femic
Femic is offline
Zo er worden alweer flink theorieën gepost. Ben nu bij vrienden op bezoek, dus geen tijd om verhaal en alle theorieën te lezen, wilde alleen ff de uitslag weten. Morgen ben 'k op m'n werk, dus heb ik alle tijd om 'ns goed te lezen en te bedenken op wie ik ga stemmen!

Regels voor berichten