Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2010, 21:33
Verwijderd
Citaat:
para, ik reageer nog uitgebreid op je pm maar niet zeg maar nu want ik zit bij jor en dan zakt mijn concentratie naar het niveau *kwijl valt op toetsenbord*, al is het maar omdat ik altijd het idee heb dat hij continu op mijn scherm zit te kijken
Ah, prima hoor

Citaat:
wat zijn gepekelde tomaten?
Nou, het is zoiets als augurken, alleen dan dus met tomaten. Het is wel lekker, al zien de plaatjes op Google er niet heel smakelijk uit.

Advertentie
Oud 22-03-2010, 21:33
Verwijderd
Citaat:
Hm, mijn maag doet alsof er stenen inzitten.
Huh? Daar kan ik me weinig bij voorstellen.
Oud 22-03-2010, 21:34
Verwijderd
Oh, misschien zijn ze niet gepekeld maar iets anders.
Verwijderd
Citaat:
Zoiets ja.
nooit achter die malle tomaten gezocht!
Verwijderd
Citaat:
Hoi sann.
Hoi quis
Verwijderd
Citaat:
Oh toen was ik al bijna thuis. En ik stap op de terugweg altijd al uit bij Westplein, omdat dat sneller is naar perron 14 dan via de andere kant.
Ik had speciaal mijn haar met dat masker voor je gewassen.
Oud 22-03-2010, 21:35
Verwijderd
Ik heb eigenlijk best een hele leuke avond gehad met een oud huisgenoot die met zijn vriendin langskwam, terwijl ik dacht dat het tamelijk walgelijk zou worden .
Oud 22-03-2010, 21:35
Verwijderd
Citaat:
Huh? Daar kan ik me weinig bij voorstellen.
Pijn!
Oud 22-03-2010, 21:36
Verwijderd
Oh, ik heb ook patissons waar zo'n zelfde soort truuk mee is uitgehaald. Dat is al bijna een heel maal!
Verwijderd
Citaat:
Ik wou net zeggen, als het lijkt op augurken zijn het tomaten in 't zuur. Pekelen lijkt me vrij onmogelijk met zulke vochtige dingen.
Verwijderd
Citaat:
Pijn!
Oud 22-03-2010, 21:38
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik om de dag, want ik douche ook om de dag. Als ik douche en ik was mn haar niet wordt het extra vettig, door de vochtigheid of zo.
ja dat heb ik ook, vet raar!
Verwijderd
Citaat:
Oh, ik heb ook patissons waar zo'n zelfde soort truuk mee is uitgehaald. Dat is al bijna een heel maal!
Hmm, ik dacht dat die alleen als siervrucht werden gebruikt. Zijn ze lekker?
Verwijderd
Citaat:
ja dat heb ik ook, vet raar!
Volgens mij is dat best normaal, ik heb het ook
Oud 22-03-2010, 21:40
Verwijderd
Citaat:
Hmm, ik dacht dat die alleen als siervrucht werden gebruikt. Zijn ze lekker?
Ik vind van wel Maar ik heb ze eigenlijk nooit anders gegeten dan in de augurkenbehandeling, dus ik weet niet wat ik er anders van zou vinden. Ze zijn een beetje pompoenachtig, geloof ik.
Oud 22-03-2010, 21:41
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
ingemaakt!

Gepekeld is in zout.
Verwijderd
Citaat:
Ik wou net zeggen, als het lijkt op augurken zijn het tomaten in 't zuur. Pekelen lijkt me vrij onmogelijk met zulke vochtige dingen.
Ah, ik haalde die twee door elkaar. Of meer, ik dacht dat ze hetzelfde betekenden.
Verwijderd
Oja ingemaakt
Verwijderd
Citaat:
Ik vind van wel Maar ik heb ze eigenlijk nooit anders gegeten dan in de augurkenbehandeling, dus ik weet niet wat ik er anders van zou vinden. Ze zijn een beetje pompoenachtig, geloof ik.
Het zijn pompoenen dus dat zal wel ja! Projectje voor volgende winter it is.
Oud 22-03-2010, 21:42
Verwijderd
In Rusland maakte mijn moeder altijd zelf allemaal ingemaakte groente voor in de winter, en dan hadden we duizend weckpotten met dingen erin onder het bankstel staan. Als kind kroop ik er graag bij. Bij de potten dan, niet bij de groente.
Oud 22-03-2010, 21:45
Verwijderd
Citaat:
ingemaakt!

Gepekeld is in zout.
Ingemaakt in zuur dus ja. (want het kan ook met zout of suiker)

Citaat:
Ah, ik haalde die twee door elkaar. Of meer, ik dacht dat ze hetzelfde betekenden.
Pekelen is heel veel zout erop smijten zodat het uitdroogd en bewaard kan worden. Dat deden ze vroeg veel met vis en vlees.
Oud 22-03-2010, 21:46
Verwijderd
ha, roze is in het zweeds gewoon 'lichtrood', ljusröd
Oud 22-03-2010, 21:47
Verwijderd
Citaat:
Ingemaakt in zuur dus ja. (want het kan ook met zout of suiker)

Pekelen is heel veel zout erop smijten zodat het uitdroogd en bewaard kan worden. Dat deden ze vroeg veel met vis en vlees.
Ja, ik herinnerde me net de basisschoolgeschiedenislessen erover
Oud 22-03-2010, 21:47
Verwijderd
Citaat:
Die Scandinavische talen zijn zo mooi logisch!
Oud 22-03-2010, 21:48
Verwijderd
Citaat:
Wat raar, dan missen ze dus de benaming voor een hele kleur. Kunnen ze nooit de kleur roze makkelijk aanduiden.
Oud 22-03-2010, 21:50
Verwijderd
Net zoals je in het Nederlands geen woord hebt voor 'een stuk land met bomen erop, niet te dicht begroeid, te klein om een bos te heten, maar groot genoeg om niet gewoon een paar bomen te zijn'. In veel andere talen heb je daar wel een naam voor.

En in het Frans hebben ze geloof ik weer geen aparte woorden voor 'meer' en 'zee', het heet allebei gewoon 'mer'.
Oud 22-03-2010, 21:51
Verwijderd
Citaat:
Wat raar, dan missen ze dus de benaming voor een hele kleur. Kunnen ze nooit de kleur roze makkelijk aanduiden.
Maar roze ís toch niks anders dan lichtrood? Net als lichtgeel, geel met wit is?
Oud 22-03-2010, 21:52
Verwijderd
Meer in het Frans is 'lac' en zee is 'mer'.
Oud 22-03-2010, 21:54
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Cool.

Ik ontdekte pas iets heel raars van het zweeds:
Ik luister nu naar de band/hiphoppers 'Maskinen' en ik dacht dat je dat net als in het noors uitspreekt als 'Masjienen', maar zelf spreken ze het uit als 'Maghwienen' oid. En dat doen ze met elke sk-klank, echt bizar. (Zo hoorde ik in een liedje het woord 'ghwieten' maar dat bleek skiten te zijn. ) Het schijnt dat dat iets is van Zuid-Zweden.
Oud 22-03-2010, 21:55
Verwijderd
Fingerspitzengefuhl is zo'n gaaf woord waar geen Nederland equivalent van is.
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
En Schadenfreude.
Verwijderd
Citaat:
Maar roze ís toch niks anders dan lichtrood? Net als lichtgeel, geel met wit is?
Nee, roze is rood met wit én een beetje paars. En soms een klein beetje zwart. Je kunt in elk geval niet alle tinten roze benoemen met 'lichtrood', terwijl je ze wel allemaal kunt benoemen met 'roze', zeg maar.
Oud 22-03-2010, 21:56
Verwijderd
Citaat:
Meer in het Frans is 'lac' en zee is 'mer'.
Oi, dan was het een andere taal.
Oud 22-03-2010, 21:57
Verwijderd
Citaat:
En Schadenfreude.
Is dat niet leedvermaak? Al gaat het bij Schadenfreude meer om vreugde en bij leedvermaak meer om, eh, vermaak. Dus nee laat maar, het klopt niet wat ik zeg.

Duits <3
Oud 22-03-2010, 21:58
Verwijderd
Lekker ingemaakte tomaten eten met een vork en spammen op een geel forum mmm mmm mmm. Dat is hoe ik mijn dagen doorbreng.
Oud 22-03-2010, 21:58
Verwijderd
Citaat:
Nee, roze is rood met wit én een beetje paars. En soms een klein beetje zwart. Je kunt in elk geval niet alle tinten roze benoemen met 'lichtrood', terwijl je ze wel allemaal kunt benoemen met 'roze', zeg maar.
Hmmm, da's waar.
Oud 22-03-2010, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Net zoals je in het Nederlands geen woord hebt voor 'een stuk land met bomen erop, niet te dicht begroeid, te klein om een bos te heten, maar groot genoeg om niet gewoon een paar bomen te zijn'. In veel andere talen heb je daar wel een naam voor.

En in het Frans hebben ze geloof ik weer geen aparte woorden voor 'meer' en 'zee', het heet allebei gewoon 'mer'.
Nee, een meer is een "lac" in het Frans.

Edit: spuit 11
Oud 22-03-2010, 22:00
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:

plantsoen?
Oud 22-03-2010, 22:00
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik had speciaal mijn haar met dat masker voor je gewassen.
Achjee. Ik ben morgen weer in Nieuwegein!
Oud 22-03-2010, 22:01
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik vind het stom dat in het Duits de zee 'meer' heet en een meer 'see'.
Alsof ze ons express in de war willen brengen.
Verwijderd
Citaat:
Cool.

Ik ontdekte pas iets heel raars van het zweeds:
Ik luister nu naar de band/hiphoppers 'Maskinen' en ik dacht dat je dat net als in het noors uitspreekt als 'Masjienen', maar zelf spreken ze het uit als 'Maghwienen' oid. En dat doen ze met elke sk-klank, echt bizar. (Zo hoorde ik in een liedje het woord 'ghwieten' maar dat bleek skiten te zijn. ) Het schijnt dat dat iets is van Zuid-Zweden.
ja, dat is al helemaal maf bij het woord zuster, je schrijft: sjukskötare, maar je zegt iets van 'chjukgutterruh'
Verwijderd
Citaat:
plantsoen?
Nee, dat is aangeplant en bovendien wat te klein. Het gaat om een natuurlijk stukje bomen.
Verwijderd
Citaat:
Oi, dan was het een andere taal.
In het Duits is "zee" en "oceaan" allebei "Meer".
Verwijderd
Citaat:

Bosje!
Oud 22-03-2010, 22:02
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het stom dat in het Duits de zee 'meer' heet en een meer 'see'.
Alsof ze ons express in de war willen brengen.
Altijd weer die Duitsers he
Oud 22-03-2010, 22:02
Verwijderd
Citaat:
Bosje!
Dat dekt de lading ook niet.
Oud 22-03-2010, 22:03
Verwijderd
Een bekende van me zit nu in Berlijn, al een paar jaar. En hij post telkens foto's van supergave verlaten gebouwen en industrieterreinen in Duitsland. Het is daar echt mooi.
Oud 22-03-2010, 22:03
Verwijderd
Citaat:
Bosje!
Oud 22-03-2010, 22:04
Verwijderd
Citaat:
In het Duits is "zee" en "oceaan" allebei "Meer".
Je hebt ook Ozean en Hochsee. En in het Nederlans kun je tegen oceaan ook zee zeggen.
Oud 22-03-2010, 22:04
Verwijderd
Citaat:
Dat dekt de lading ook niet.
bomenveldje!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten