Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Voor de verkiezingen kwam hij bij ons op de UvA, beetje zieltjes werven. Het is dat ik op dat moment midden in een vergadering zat, anders zou ik naar 'm toe zijn gegaan om te vragen of hij zich niet schaamde. Een legitieme, oprechte vraag. Kom nou, beetje het leven van hardwerkende studenten zuur maken en vervolgens de vriendelijkheid zelve komen uithangen op universiteiten :')
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() fuuu ik ga dit vaker doen, met name in den winter |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En er zal toch wel meer achter zitten dan enkel bezuinigen? Bovendien is dat niets voor de PvdA, bezuinigen op onderwijs. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Hoewel ik ook hoorde dat die boete wellicht wordt opgelegd aan de universiteiten, dat is wel kut want dan kunnen ze je zelf uitschrijven zodra je het verplichte aantal studiepunten hebt behaald. Wat ook weer naadje is voor alle ijverige mensen die géén tweede studie willen, want dan kun je bijvoorbeeld geen extra keuzevakken doen, terwijl dat wel extreem nuttig kan zijn voor je kansen op de arbeidsmarkt. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik snap al die regelingen sowieso niet. Je krijgt nu bijvoorbeeld je eerste halfjaar studiefinanciering cadeau als je binnen een halfjaar stopt met een studie. Dat kost veel geld én moedigt mensen aan om niet na te denken over hun studiekeuze. Bezuinig daar dan lekker op. En de termijn waarop je één diploma gehaald moet hebben voordat je prestatiebeurs wordt omgezet in een lening is nu tien jaar, terwijl één universitaire bachelor maar drie jaar duurt. Als je die termijn nou omlaag schroeft naar zeven jaar dan bespaart dat ook enorm veel geld, én het moedigt mensen aan om niet meer dan vier jaar studievertraging te hebben, wat al behoorlijk veel is.
Al die nieuwe regelingen pakken vooral mensen aan die juist heel hard doorwerken, terwijl de studenten die overal een beetje schijt aan hebben worden gematst. Nare boel. |
![]() |
|
|