Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-07-2012, 16:27
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Stiekem ben ik blij met mn mini-badkamer dadelijk Het is klein, maar je bent dan ook zo klaar
Minibadkamers zijn fijn. Alles binnen handbereik, overal tegels, geen loze ruimte die je in de rest van je huis beter zou kunnen gebruiken.
Oud 04-07-2012, 16:32
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Strafpunten voor dingen die je afhaalt / laat bezorgen / of die kant en klaar zijn, zoals diepvriespizza's of kant-en-klaarmaaltijden? Als je zelf pizza maakt kan dat nog best gezond zijn ook
Ja maar ook voor bijvoorbeeld helemaal niet avondeten omdat je de hele dag hebt lopen snaaien.
Oud 04-07-2012, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Fiets wassen (ja dat kan ook toch): 2 punten
Oud 04-07-2012, 16:36
Verwijderd
Is om halfnegen uit bed komen (of hoe laat staan burgers op) al genoemd?
Oud 04-07-2012, 16:40
Verwijderd
Nou, meer strafpunten voor te laat uit bed komen
Oud 04-07-2012, 16:40
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Is om halfnegen uit bed komen (of hoe laat staan burgers op) al genoemd?
Burgers staan tussen 7 en half 8 op zodat ze kunnen douchen, ontbijten met echtgenoot/echtgenote en "de kids" en dan om kwart over 8 in hun auto kunnen stappen zodat ze om 9 uur op hun kantoorbaan zijn.
Oud 04-07-2012, 16:54
Verwijderd
In dat geval stem ik voor 1 punt voor tussen zeven en halfacht opstaan. Hoewel dat de ochtendmensen wel een beetje een oneerlijk voordeel geeft, misschien. Vooral als ze een baan hebben.

Dus misschien moet het een bonuspunt zijn, en mag je 'm alleen als je voor twaalven nergens moet zijn, en mag je er maar één per week.
Oud 04-07-2012, 16:56
Verwijderd
Tevens: hoeveel strafpunten is afhaaleten bestellen, en dan niet gewoon één portie maar twee, omdat er een supervoordelige megaromantische stelletjesactie is, en je wil morgen ook de hele dag niet naar buiten, dus dat komt mooi uit, maar het is wel een supervoordelige megaromantische stelletjesactie dus dan doe je een leuk jurkje aan en make-up op en je haren mooi zodat je straks naar beneden kunt dartelen en de bezorgman niet denkt dat je hier in je eentje de pauper uithangt, met je kilo spareribs?

Ik ga me straks ook weer omkleden naar mijn pyjama, als dat verschil maakt.
Oud 04-07-2012, 17:45
Verwijderd
Citaat:
In dat geval stem ik voor 1 punt voor tussen zeven en halfacht opstaan. Hoewel dat de ochtendmensen wel een beetje een oneerlijk voordeel geeft, misschien. Vooral als ze een baan hebben.

Dus misschien moet het een bonuspunt zijn, en mag je 'm alleen als je voor twaalven nergens moet zijn, en mag je er maar één per week.
Er zijn zoveel oneerlijke voordelen Gnork wint alles doordat ze toevallig KIDS heeft.
Oud 04-07-2012, 18:17
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Tevens: hoeveel strafpunten is afhaaleten bestellen, en dan niet gewoon één portie maar twee, omdat er een supervoordelige megaromantische stelletjesactie is, en je wil morgen ook de hele dag niet naar buiten, dus dat komt mooi uit, maar het is wel een supervoordelige megaromantische stelletjesactie dus dan doe je een leuk jurkje aan en make-up op en je haren mooi zodat je straks naar beneden kunt dartelen en de bezorgman niet denkt dat je hier in je eentje de pauper uithangt, met je kilo spareribs?

Ik ga me straks ook weer omkleden naar mijn pyjama, als dat verschil maakt.
Wat voor eten is het? Spareribs? Dan zou ik gewoon in pyjama open doen (want wie weet is je PARTNER ook wel in pyjama en gaan jullie een munch-fest houden). Is het tweemaal filet mignon met wijnsaus en krieltjes? Dan zou ik idd netjes opgedoft naar beneden dartelen.

Edit: oh, ik ben een mongooltje; ik las niet op tijd dat het idd spareribs waren. Nou, dan in je pyjama!
Oud 04-07-2012, 18:27
Em.
Em. is offline
Opdoffen en dan aan de bezorgman vragen of ie trek heeft in spareribs.;d;d;D

Overigens vind ik het wel een leuk bedacht topic, maar zo te zien zou ik vooral heel veel minpunten scoren als ik mee zou doen. Ik ben waardeloos als burgervrouw! Maar goed, ik woon dan ook nog bij m'n ouders en alles, dat maakt vast ook best veel uit.
Oud 04-07-2012, 18:44
Verwijderd
Als ik tussen zeven en half acht opsta, ben ik te lang in bed gebleven
Oud 04-07-2012, 18:53
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Als ik tussen zeven en half acht opsta, ben ik te lang in bed gebleven

Ik verbaas me er soms wel eens over dat er om 6:00 al mensen OP STRAAT zijn. Dan moeten die om 5:00 's nachts al opstaan. Dat is toch geen LEVEN?
Oud 04-07-2012, 18:53
Verwijderd
Ja, niet dat ik dan te laat kom ofzo, dat valt wel mee, ik hoef nu pas om half negen te beginnen. Maar ik kan dan niet meer op de fiets en ik heb haast.
Op donderdag moet ik trouwens om 8 uur beginnen, maar dan moet ik in Almelo zijn dus dan kan ik toch al niet op de fiets.

Laatst gewijzigd op 04-07-2012 om 19:02.
Oud 04-07-2012, 18:58
Verwijderd
Update:

Opruimen: 1 punt per kamer
Wc schoonmaken: 1 punt per 4 gebruikers, af te ronden naar boven
Afstoffen: 1 punt
Dierenhok of kattenbak schoonmaken: 1 punt
Afwassen: 1 punt per 4 eters, af te ronden naar boven
Otto aan straat zetten en weer ophalen, of vuilniszakken naar container brengen: 1 punt
Stofzuigen: 1 punt voor een kamer, 2 punten voor een huis/flat tot 60 m2, 3 punten voor een groter huis/flat
Dweilen of moppen: 1 punt voor een kamer, 2 punten voor een huis/flat tot 60 m2, 3 punten voor een groter huis/flat
Badkamer schoonmaken: 2 punten per 4 gebruikers, af te ronden naar boven
Ramen lappen: 1 punt per raam
Keukenkastjes uitsoppen: 3 punten
Auto wassen: 3 punten
Fiets wassen (ja dat kan ook toch): 2 punten
Was draaien: 1 punt
Was opvouwen: 1 punt
Strijken: 2 punten
Uitgaven bijhouden: 1 punt
Bed verschonen: 1 punt

Handwerken: bonuspunt
Koekjes, brood of gebak bakken: bonuspunt
Op een kind passen: bonuspunt per dagdeel per kind (maximaal 5 bonuspunten per etmaal hiervoor, want anders maakt Klaverhap ons allemaal in)
Iets doen met je opa of oma: bonuspunt per dagdeel
Vrijwilligerswerk: bonuspunt per dagdeel
Bed opmaken terwijl er niemand op je slaapkamer gaat komen: bonuspunt
Iets repareren in huis: bonuspunt
Iets op volgorde zetten: bonuspunt
Een kast of lade opruimen: bonuspunt
Tussen 5:30 en 8:30 opstaan: bonuspunt
(ik spreek nu vaak mensen over hun slaappatroon, en mijn ervaring is dat mensen die niet vroeg op hoeven maar wel burgerlijk zijn, zoals thuismoeders van tieners, doorgaans tussen 7:30 en 8:30 opstaan. En mensen die vroeg beginnen met werken of lang moeten reizen zullen vaak om 6:00 opstaan, en mensen die in diensten werken en vroege dienst hebben staan dus wel eens om 5:30 op, Sann)

Bezorgmaaltijd, kant-en-klaarmaaltijd of geen avondmaaltijd eten: 1 strafpunt
Meer dan 90% van de dag je pyjama dragen: 1 strafpunt

Laatst gewijzigd op 05-07-2012 om 08:07.
Oud 04-07-2012, 19:30
Verwijderd
Tussen 5.30 en 8.30 opstaan s.v.p., dan heb ik er ook nog wat aan
Oud 04-07-2012, 19:32
Verwijderd
ok, ik heb ge-edit
Oud 04-07-2012, 19:36
Verwijderd
Bam, weer minimaal 3 punten per week erbij
Oud 04-07-2012, 19:58
Balance
Balance is offline
Hmpf, mijn huis is 60m2, maar als ik die stofzuig is dat mooi wel een woonkamer, keuken, toilet, hal, gang, overloop, badkamer, slaapkamer, rommelkamer. Bij een groter huis zijn gewoon de slaapkamers en woonkamer wat groter, maar echt zoveel meer werk is dat niet, ik vind dit al een klere karwei. Idem voor dweilen/moppen

Oh en ik mis nog bed verschonen, koelkast op houdbaarheid controleren en plantjes water geven
En telt vaatwasser inruimen en uitruimen als afwassen?
En bonuspunt voor halfuurtje / uurtje sporten? Want de echte huisvrouw zorgt ook goed voor zichzelf!
Oud 04-07-2012, 20:13
Verwijderd
Bed verschonen vind ik bij de was doen horen, eigenlijk.

Plantjes water geven is een goede. Daar had ik nog niet aan gedacht. Daarom heb ik ook alleen vetplanten, want ik denk daar nooit aan
Vaatwasser inruimen en uitruimen weet ik niet eigenlijk. Inruimen kost, als je het goed doet, niet meer tijd dan de afwas op het aanrecht zetten en daar krijg je nou ook geen punten voor maar uitruimen is misschien wel wat. Wat vinden mensen?

En ik vind het heel goed als je sport, maar niet per se burgervrouwelijk
Oud 04-07-2012, 20:24
Balance
Balance is offline
Nee joh, bed verschonen hoort niet bij de was doen. Nou ja, bed afhalen misschien, maar dat stomme dekbed weer in die dekbedhoes krijgen is zo verschrikkelijk irritant, dat ik het altijd zo lang mogelijk uit stel (tot ik wil gaan slapen en het nog steeds niet heb gedaan)

En vaatwasser inruimen is geen werk, maar vaatwasser uitruimen hik ik altijd tegenaan. Ik ben wel eens gaan afwassen omdat ik geen zin had in vaatwasser uitruimen Dus ik vind het gelijkwaardig
Oud 04-07-2012, 20:28
Verwijderd
Bed verschonen vind ik apart. Ik verschoon mijn bed, maar ik was dan niet per se er direct achteraan.
Oud 04-07-2012, 20:39
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Bed verschonen vind ik bij de was doen horen, eigenlijk.
Je omkleden hoort toch ook niet bij de was doen?
Oud 04-07-2012, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Je omkleden hoort toch ook niet bij de was doen?
Het huishoudelijke deel ervan (kleren in de wasmand stoppen en schone kleren in de kast hebben liggen) wel, lijkt me. Of bij opruimen, als de kleren zich tussendoor op de grond bevinden. Of wil je ook burgervrouwpunten voor je omkleden?
Oud 04-07-2012, 20:47
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Het huishoudelijke deel ervan (kleren in de wasmand stoppen en schone kleren in de kast hebben liggen) wel, lijkt me. Of bij opruimen, als de kleren zich tussendoor op de grond bevinden. Of wil je ook burgervrouwpunten voor je omkleden?
Nee, maar kijk: gedragen kleren in de wasmand gooien vind ik niet echt huishouden. Sowieso dingen in de wasmand gooien niet. Die wasmand staat er toch, en die kleren moeten toch ergens heen.

Het verschonen van een bed is echter een gedoe.
Oud 04-07-2012, 20:51
Verwijderd
Ja, ik doe dat eigenlijk nooit, dus ik weet ook niet hoe veel werk het is, maar omkleden is niet zo'n goed voorbeeld, want je bedoelt juist dat het extra huishoudelijk werk is, en omkleden is geen huishoudelijk werk
Maar er mag best een punt voor bed verschonen bij, hoor.
Oud 04-07-2012, 20:54
Balance
Balance is offline
Ik snap de "Badkamer schoonmaken: 2 punten per raam" niet zo
Hoezo per raam?
Oud 04-07-2012, 20:58
Verwijderd
Bed verschonen is zeker een punt waard. En vaatwasser uitpakken ook.
Oud 04-07-2012, 21:04
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ja, ik doe dat eigenlijk nooit, dus ik weet ook niet hoe veel werk het is, maar omkleden is niet zo'n goed voorbeeld, want je bedoelt juist dat het extra huishoudelijk werk is, en omkleden is geen huishoudelijk werk
Maar er mag best een punt voor bed verschonen bij, hoor.
Nee, ik snapte gewoon niet waarom je vond dat bed verschonen onderdeel is van de was doen. Het lijken mij twee losse zaken, net als omkleden en de was doen.

Los daarvan vind ik inderdaad ook dat het bed verschonen huishoudelijk werk is. Sterker nog: het is meer werk dan een was draaien, wat praktisch geen werk is.
Oud 04-07-2012, 21:27
Carn
Carn is offline
Ik ben een wasmachine aan het uitzoeken en smul van dit soort recensies:

"Vanaf de eerste dag dat ik de wasmachine in huis heb vind ik het een sieraard in de badkamer qua vormgeving"
Oud 04-07-2012, 21:29
Verwijderd
Vanaf wanneer gaan we punten bijhouden?
Oud 04-07-2012, 21:29
Verwijderd
Citaat:

"Vanaf de eerste dag dat ik de wasmachine in huis heb vind ik het een sieraard in de badkamer qua vormgeving"
Oud 04-07-2012, 21:31
Carn
Carn is offline
het schijnt overigens wel een erg goede te zijn; dus maar even op de shortlist ermee.
Oud 04-07-2012, 21:45
Turk February
Turk February is offline
Citaat:

Vast een Macfan.
Oud 04-07-2012, 21:47
Balance
Balance is offline
Citaat:

Ik weet niet of je aan een heel krap budget zit, maar als je enigszins ruimte hebt, zou ik altijd gaan voor een wasmachine die een uitstelfunctie heeft. Ik vind dat het meest irritante aan mijn huidige wasmachine: als ik de was aan wil zetten tijdens m'n werk of als ik slaap, dan draait 'ie dus meteen. Vervolgens ligt m'n was nog zo'n 7 uur lang verkreukelt en nat op elkaar voordat ik het er uit kan halen.
En als je was- en droogmachine (als die er ook komt) op dezelfde stop moeten, dan is het ook handig om met tijden te kunnen werken.
Oh en een signaal als je wasmachine klaar is, is ook handig
Oud 04-07-2012, 21:48
Carn
Carn is offline
Citaat:
Vast een Macfan.
Geschreven door iemand met een leeftijd van "61 - 70 jaar".

Het zou kunnen, maar ik gok van niet ;p
Oud 05-07-2012, 06:08
Verwijderd
Ik ga nu opstaan, bonuspunt!
Oud 05-07-2012, 07:03
Verwijderd
Mijn dag gisteren volgens de puntenlijst:

In 3 kamers opgeruimd (twee slaapkamers, 1 studeerkamer): 3 punten
Afgewassen: 1 punt (wel een vaatwasser, maar pannen was ik met de hand af, dus ik vind 1 punt wel verdiend )
Otto van straat gehaald (dag ervoor aan straat gezet): 1 punt
2x was gedraaid: 2 punten
Heel veel was opgevouwen: 1 punt (of mag ik daar meer punten voor tellen?)

Op kind gepast: hele dag, dus 4 dagdelen? = 4 bonuspunten
Bed opmaken terwijl er niemand op je slaapkamer gaat komen: 1 bonuspunt
Opgestaan om 6.30 uur: 1 bonuspunt

8pt + 6 bonus = 14 punten
Oud 05-07-2012, 07:30
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Vandaag:
Opgestaan om 7:15: 1 punt
afgewassen: 1 punt
Plantjes water gegeven: 1 punt

Totaal:
3 punten
Oud 05-07-2012, 08:07
Verwijderd
Citaat:
Ik snap de "Badkamer schoonmaken: 2 punten per raam" niet zo
Hoezo per raam?
hm, daar is een stuk over ramen lappen weggevallen bij het copy-pasten
Oud 05-07-2012, 08:08
Verwijderd
Voor gisteren krijg ik 1 bonuspunt voor opstaan om 6:50.
Oud 05-07-2012, 09:57
Verwijderd
Gister 2 punten: opstaan om 5.30 en was opvouwen.
Oud 05-07-2012, 10:07
Lorelei
Lorelei is offline
Ik stem toch echt voor een soortgelijk beste-studenten-topic
Oud 05-07-2012, 10:31
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
5:30 is niet burgerlijk, het was toch tussen 7 enhalf 8?
Oud 05-07-2012, 10:32
Verwijderd
Bed opgemaakt en ik ben nu was nummer 1 aan het draaien. 2 punten
Oud 05-07-2012, 10:39
Verwijderd
Citaat:
5:30 is niet burgerlijk, het was toch tussen 7 enhalf 8?
Als je om 6:30 op je werk moet zijn is het niet erg burgerlijk om pas na 7 uur je bed uit te komen!
Oud 05-07-2012, 10:54
Verwijderd
Tot nu toe:
Was gedaan (1 punt), 1 dagdeel op kind gepast (1 bonuspunt), bed opmaken (1 bonuspunt), opgestaan om 6.50 (1 bonuspunt) = 4 punten
Oud 05-07-2012, 12:09
Verwijderd
Kamer ook opgeruimd! Dus totaal nu al 3 punten.

En nu heb ik een prachtige excelsheet gemaakt voor mijn uitgaven enzo, dus daar mag ik ook een punt voor toch ?

Laatst gewijzigd op 05-07-2012 om 13:03.
Oud 05-07-2012, 21:44
Verwijderd
Vandaag krijg ik een punt voor opstaan om 6:20 en een voor de woonkamer opruimen!
Oud 05-07-2012, 21:45
Zeppelin
Zeppelin is offline
Krijg je ook punten als je de klusjes hebt uitbesteed aan je kind? Ik heb hem tenslotte zelf gemaakt...

Regels voor berichten