Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb al sinds een ronde of twee een vaag vermoeden gehad, waar ik tot nu toe maar niet aan wilde. Maar nu alle "gewone" dorpelingen uit het spel zijn en beide geliefden dus een speciale functie moeten hebben, denk ik dat ik het maar beter op tafel kan gooien. Ik ben bang dat onze ziener een geliefde is. Dit betekent natuurlijk dat deze misbruik maakt van zijn functie en als volgt te werk gaat: zienerig doen en sommige goeieriken in het openbaar duidelijk vrijpleiten, waardoor de ziener-geliefde het vertrouwen van desbetreffende goeieriken wint. Het gevolg hiervan is dat deze goeieriken de ziener-geliefde dan ook geloven wanneer deze zijn geliefde vrijpleit van slecht-zijn. Het maakt niet uit of de vorige functie van diens geliefde een goede functie was, of een slechte functie: door te zeggen dat diens geliefde goed is, zorgt de ziener-geliefde ervoor dat zijn geliefde buiten schot blijft en de dorpelingen achter iemand anders aan gaan. Met de bescherming van de tovenaar aan diens kant (want wanneer de ziener-geliefde de tovenaar heeft gevonden, zorgt de ziener-geliefde ervoor dat deze het vertrouwen van de tovenaar wint en zo dus ook diens bescherming, want de tovenaar is essentieel voor hun overleving), kan de ziener-geliefde vervolgens de dorpelingen ongestoord naar de andere slechteriken leiden. Zo wint de ziener-geliefde natuurlijk nóg meer aanzien en vertrouwen onder de dorpelingen en lopen de dorpelingen aldus met open ogen de geliefden-val in. Een evilziener-geliefde (indien deze niet geliefde is met de ziener) kan trouwens ook dezelfde tactiek hanteren, door zich simpelweg voor te doen als ziener en verder de zojuist beschreven handelingen te verrichten. Ik ben echter geneigd te denken dat we daar niet mee te maken hebben, want: waar blijft onze échte ziener met zijn hints dan? Naast Pluizig Kutje (die dorpeling bleek te zijn) heb ik maar één ander persoon zien hinten, en we weten inmiddels allemaal wel wie dat is (zelfs de zeer slim gebleken wolven, die deze persoon niet hebben proberen te eten omdat ze weten dat de tovenaar het ook wel weet: alleen een stekeblinde tovenaar zou deze persoon niet beschermen). Cliché dus (ja, haar niet bij naam noemen is hetzelfde als doen alsof er geen grote roze olifant in de kamer is). Als deze evilziener-geliefde zou zijn, waar is onze échte ziener dan? Deze is dan in ieder geval niet één van de actieve spelers, want anders had deze allang een hintje laten vallen. De echte ziener zou dan dus één van de stillere spelers moeten zijn. Deze hebben allemaal heel recentelijk weer gepost, wat betekent dat ze de gelegenheid hadden om te hinten (al was het maar als goedmakertje voor hun stilheid) maar dat deden ze niet. Het lijkt me dus sterk dat één van hen de ziener is, want die zou dat gewoon gedaan hebben. Aldus denk ik niet dat we met de zojuist beschreven evilziener-mogelijkheid te maken hebben. Als we al een evilziener-geliefde hebben, dan moet deze geliefde met de ziener zijn en hebben ze afgesproken dat één van hen zienerig doet en de ander zich gedeisd houdt (met als gevolg dus maar één iemand die zit te hinten). Ziener en evilziener is trouwens wel een optimale combinatie voor de geliefden: dan kunnen ze iedere eetronde afspreken om ieder een verschillende persoon op te vragen en zo dus binnen mum van tijd weten wie de wolven en verrader zijn, en wie de speciale goede functies zijn. ![]() ![]() Goed, de ziener-geliefde-mogelijkheid dus. Met wie is Cliché dan geliefde? Hoogstwaarschijnlijk met iemand die ze publiekelijk heeft vrijgepleit (of anders eventueel iemand die op de achtergrond is en niet verdacht door anderen, voor wie er dus geen aanleiding was om deze uit het niets vrij te pleiten). De volgende, nog levende personen zijn volgens haar niet verdacht (variërend van "niet verdacht" tot "absoluut niet verdacht" of "helemaal niet verdacht"): Black Mamba (ik) - Eetronde 3 (dit topic): in deze post. - Hangronde 5 (dit topic): in deze post. - Hangronde 7, 1 (dit topic): in deze post. - Hangronde 7, 2 (dit topic): in deze post. - Hangronde 7, 3 (dit topic): in deze post. - Eetronde 7 (dit topic): in deze post. Derk Boerrigter - Hangronde 3 (vorig topic): in deze post. - Hangronde 6 (dit topic): in deze post. - Eetronde 7 (dit topic): in deze post. Lady Grey - Hangronde 5 (dit topic): in deze post. RareVogel - Hangronde 6 (dit topic): in deze post. Spaanse Kraag - Hangronde 5 (dit topic): in deze post. - Hangronde 6 (dit topic): in deze post. Mij viel hier zojuist iets heel frappants aan op: ze zegt (as recent as hangronde 6) dat ze mij, Derk Boerrigter en RareVogel niet verdacht vindt. Wij zijn echter - samen met Stoer. - de laatste nog levende personen uit het Pro-Ananiem-rijtje van hangronde 1. Iedereen is het er over eens dat er in dat rijtje minstens één wolf moet staan. Nu heeft Cliché in het verleden (naar aanleiding van mijn posts) wel gedacht dat Stoer. geliefde kon zijn met Yin Li, maar sloot vrijwel uit dat Stoer. een wolf kon zijn. Sinds kort daarna Stoer. geen geliefde bleek te zijn met Yin Li, heeft ze met geen woord meer over Stoer. gerept, al lijkt het er wel op dat ze Stoer. vertrouwt (en Stoer. vertrouwt ook op Cliché). Maar als Cliché ten tijde van hangronde 6 al heeft gezegd mij, Derk Boerrigter en RareVogel niet verdacht te vinden, dan zegt ze in feite dat Stoer. dus wel de wolf uit het Pro-Ananiem-rijtje van hangronde 1 moet zijn. Waarom zegt ze dat dan ook niet rechtuit en houdt ze haar mond over Stoer. en wil ze inplaats van Stoer. tijdens hangronde 7 liever BBK16 ophangen? Omdat BBK16 de laatste wolf is en zij en (wolf?-)geliefde Stoer. dan hebben gewonnen? Dat Cliché het overigens niet al tijdens hangronde 6 aankaartte, is omdat ze weerwolf Yin Li dood wilde hebben (begrijpelijk). Maar dan alsnog: waarom trok ze dan vervolgens in hangronde 7 haar mond niet open? Stoer. heeft er trouwens in ieder geval ook geen bezwaar tegen om BBK16 uit het spel te werken (zie deze en deze post uit hangronde 7). In ieder geval kunnen ik, Derk, RareVogel en Stoer. niet met z'n vieren onschuldig zijn. Nu kan het best zijn dat ze Derk en mij wel heeft opgevraagd (en onze functies dus met zekerheid weet) en haar uitspraak betreffende RareVogel en Stoer. slechts vermoedens waren, dus het bovenstaande hoeft nog niet meteen iets te betekenen. Maar Cliché zal nu wel eens duidelijk moeten gaan uitleggen wie ze van ons vieren dan wél in aanmerking vindt komen voor een slechterik, want zoals ik al zei, we kunnen niet alle vier onschuldig zijn! O ja, nog even terug op wat ik eerder zei over dat de geliefde van een ziener-geliefde hoogstwaarschijnlijk publiekelijk is vrijgepleit door de ziener. Ik ben één van degenen die is vrijgepleit, en daarnaast heb ik eerder ook meerdere keren gezegd Cliché niet verdacht te vinden, waardoor ik op het eerste gezicht de schijn tegen heb. Echter, als ik werkelijk haar geliefde was geweest, had ik nooit deze post geschreven, want dan heb ik er alleen maar mezelf mee. Van mij is het dus hoogst onwaarschijnlijk dat ik haar geliefde ben. Twee van de anderen - Lady Grey en Spaanse Kraag - hadden ook nog best plausibel als geliefde kunnen zijn, als datgene wat ik net zei over het Pluizig Kutje-rijtje van hangronde 1 niet aan de orde was. Maar aangezien het tóch aan de orde is, lijkt het onwaarschijnlijk, want waarom zou Cliché dan zo lang mogelijk proberen om degenen van het Pluizig Kutje-rijtje uit de schijnwerpers te houden door ze vrijwel allemaal als onverdacht te bestempelen? Het lijkt er dus dat haar geliefde in het Pluizig Kutje-rijtje van hangronde 1 zit. Dit moet dan Derk Boerrigter, RareVogel of Stoer. zijn. Stoer. lijkt het waarschijnlijkst, aangezien Cliché niet meer over haar gerept heeft. Bovendien verklaart het ook waarom Stoer. opeens heel graag op Alpaca's wilde stemmen in hangronde 7, terwijl ze voorheen Alpaca's totaal niet verdacht vond. Het is echter niet onmogelijk dat Derk of RareVogel het eventueel ook zou kunnen zijn. Bij Derk zou het dan eventueel kunnen dat hij mij op mij wilt stemmen omdat ik in het hele spel de enige ben geweest die hem verdacht heeft gevonden, waarmee ik dus een potentieel gevaar ben voor hem en zijn geliefde Cliché en het zaak is om mij zo snel mogelijk uit de weg te ruimen. Maar dat strookt dan wel weer niet met waarom Cliché mij niet verdacht vindt - als zij geliefde met hem was, zou je toch denken dat ze dan lekker met hem had meegedaan. Dus nee, ik acht het niet zo waarschijnlijk (maar desondanks niet onmogelijk) dat zij geliefde is met Derk. Wel blijft het raar dat Derk (die ook wel moet inzien dat er een aanzienlijke kans is dat Cliché ziener is) niet naar haar veelvuldige hints over mij luistert en er prat op blijft gaan om op mij te stemmen. Maar in ieder geval, de geliefde van Cliché moet dan dus Stoer. óf RareVogel zijn. Het lijkt er dus op dat Alpaca's (sorry Alpaca's! ![]() O ja, als laatste: eigenlijk is het misschien ook niet zo verwonderlijk dat cupido Pro-Ananiem Cliché tot geliefde heeft gemaakt. Alles wat met romantiek te maken heeft wordt vaak als klef en cliché ervaren... dus in die zin past Cliché ook wel als geliefde. Daarnaast heeft haar waarschijnlijke geliefde Stoer. een hart als avatar, dat past ook weer goed. Gek eigenlijk dat niemand dat over Stoer. had gezegd, dat men eerder dacht aan mensen als Pluizig Kutje en Kutjeplof, of Kutjeplof en Spaanse Kraag. Soms is misschien de meest obvious mogelijkheid inderdaad de juiste, blijkbaar. ![]() EDIT: Ik vond net nog iets dat vóór Cliché als geliefde pleit. Tijdens hangronde 4 zei Achterwerk tegen Cliché dat zij nog wel eens een geliefde zou kunnen zijn. Meteen in de daaropvolgende eetronde (eetronde 4) wordt Achterwerk opgegeten. De geliefde van Cliché moet dus waarschijnlijk wel een wolf zijn die zijn medewolven ervan had overtuigd om Achterwerk op te eten, want anders is het wel érg toevallig. Aldus: als wij deze ronde Cliché ophangen, gaat er hoogstwaarschijnlijk ook een wolf dood. Laatst gewijzigd op 16-12-2011 om 03:48. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Hmm, even nog een paar aanvullingen op mijn post van zojuist.
Citaat:
Citaat:
1. 2 wolven onder Pro-Ananiem, 1 wolf onder Pluizig Kutje (Yin Li), 1 wolf (Snaartje) onder The Economist. Geen enkele wolf los. 2. 1 wolf onder Pro-Ananiem, 2 wolven onder Pluizig Kutje (Yin Li & ?), 1 wolf (Snaartje) onder The Economist. Geen enkele wolf los. 3. 1 wolf onder Pro-Ananiem, 1 wolf onder Pluizig Kutje (Yin Li), 2 wolven (Snaartje & ?) onder The Economist. Geen enkele wolf los. 4. 1 wolf onder Pro-Ananiem, 1 wolf onder Pluizig Kutje (Yin Li), 1 wolf onder The Economist (Snaartje) en 1 wolf los. Zelfs Cliché had op een gegeven moment erkend dat dit de enige mogelijkheden zijn. Citaat:
![]() Verder: last but not least, houd ook in het achterhoofd dat Cliché en Stoer. geen moment verdenkingen naar elkaar hebben geuit. Dit geldt ook voor Cliché en de andere mensen die zij vrij heeft gepleit. Zo heb ik haar een tijd lang niet verdacht gevonden en hebben mensen als Derk Boerrigter en RareVogel er ook geen blijk van gegeven haar ooit verdacht te hebben gevonden. In principe blijven deze mensen dus ook in beeld als mogelijke geliefde van Cliché. Mensen, het kan me niet schelen wat jullie van me denken, maar ga deze theorie in ieder geval even na. Niet zomaar afkeuren zonder het zelf te hebben onderzocht. Daar hebben jullie alleen maar jezelf mee. Als jullie bereid zijn te vechten voor ons dorpelingen (want now is the time, nu telt het meer dan ooit), dan hebben jullie die paar minuutjes leeswerk er wel voor over, hoop ik. Ondertussen geef ik nu al mijn stem door op Cliché. Ik hoop van harte dat ik straks niet de enige ben. Laatst gewijzigd op 16-12-2011 om 06:14. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
@ Black Mamba. Weet je... ik verwacht voor bijna 100% dat jij goed bent, maar je trekt wederom de verkeerde conclusies. In ieder geval over mij. En je gebruikt ook nog dingen tégen mij, die ik juist deed om ook eensgezindheid te krijgen (meestemmen op Alpaca's). Ik ging voor Japonica. BBK poste daar plausibel over dat Japonica waarschijnlijk geen slechte rol had en omdat jij zo duidelijk aangaf voor Alpaca's te gaan, ging ik met je mee en vroeg ik zelfs nog andere mensen om ook mee te gaan. Ik vind het een beetje lullig dat je dan weer zoiets tegen me gebruikt.
En na dit alles denk ik dát jij geliefde bent. En ik vind het ook helemaal terecht als jullie nu winnen, want je hebt het prachtig gebracht. En nee: Je verhaal van 'dan zou ik dit toch zelf niet typen' gaat niet op. Dan kun je net zo goed de bank beroven, naar de politie gaan en zeggen dat jij helemaal in het profiel van de bankberover past en waarschijnlijk ook nog op de camerabeelden staat, maar ómdat je dit zegt, zullen ze je toch wel laten gaan? ![]() |
![]() |
|
Dus, n.a.v. bovenstaande post, ga ik dan maar niet meer op zoek naar de evilziener (zoals ik eerder wou doen)
want blijkbaar hebben we genoeg aan jou. Black Mamba Derk Boerrigter (1) Stoer. Cliché Black Mamba (2) Nog niet gestemd: Benbekant16 Cliché Kutjeplof Lady Grey RareVogel Spaanse Kraag |
![]() |
|
Mij is niet helemaal duidelijk waarom Cliche dan ziener zou moeten zijn.
Het ophangen van een evilziener zou een kadootje aan de wolven zijn, omdat ze de posts dan kunnen teruglezen. Aan de andere kant kan deze geen invloed meer uitoefenen bij het stemgedrag. Toch denk ik dat het nuttiger is om een wolf op te hangen dan dat we zoeken naar een mogelijk evilziener. Wel interessant dat de geliefdes dus ook allebei een functie hebben... Stoer. zou nu gebruik kunnen maken van de verdachte status van BM (doordat hij alpaca's eruit wilde hebben, maarja we stemmen toch niet elke keer een wolf eruit? daar zijn er dus meerdere schuldig aan), of Stoer heeft gelijk. Ik vind het lastig. Ik kan tot 3 uur stemmen, daarna moet ik weg. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Net als Stoer durf ik ook met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te stellen (wat een heerlijke uitdrukking) dat Black Mamba een goede functie heeft. Maar ik heb al eerder gezegd dat ze imo goed een geliefde zou kunnen zijn. Nu denk ik dat nog iets sterker, en heeft de andere geliefde bovendien een slechte functie.
Ze is vrij duidelijk in wie ze denkt dat de ziener is, en daarin ben ik het met haar eens. Vervolgens wijst ze erop dat de ziener waarschijnlijk geliefde is, en wel met Stoer. En nu moet en zal Cliche hangen. Het klopt dat Cliché en Stoer elkaar geen moment (openlijk) hebben verdacht. Nee, ze hebben beiden zelfs meerdere malen expliciet gezegd de ander te vertrouwen. Dat zou nogal dom zijn als ze echt geliefden zijn, imo. Goed, nu eens een theorie van mij (jaja): - Cliche is ziener, heeft BM opgevraagd, haar goede functie gezien en pleit haar daarom nu vrij (de geliefden zijn immers onzichtbaar) - Cliche heeft de slechtegeliefde nog niet opgevraagd, of iig nog niet genoemd als verdachte in haar ogen - Daarom is het noodzaak dat ze NU hangt, voordat de andere geliefde genoemd kan worden Dan is er geen vuiltje aan de lucht, dan is 100% zeker wie ziener was, heeft BM een paar prachtige expliciete onschuldigheidsverklaringen om mee te wapperen én is haar sl;echtegeliefde nooit genoemd door de dode ziener. Want waarom anders zo hameren op de vermoedelijke ziener ophangen adhv een theorie? Waarom niet het vermoedelijke liefje (Stoer) hangen, dan kom je ook te weten of je vermoedens kloppen, en zonder de ziener te riskeren. Ik stem op Black Mamba. |
![]() |
|
Het is niet het belangrijkst of Cliche ziener is, maar of ze geliefde is, dus. Toch? Ik vind Black Mamba's theorieën interessant, al zijn ze gigantisch lang, er is erg goed over nagedacht. Bovendien kan ik me voorstellen dat het een probleem is als de ziener geliefde is, maar het is zekerder dat ze ziener is dan dat ze geliefde is toch? Het is best wel kak eigenlijk om je eigen ziener op te hangen in de hoop dat ze geliefde is. Dan stem ik liever op Stoer., liever iemand die mogelijk wolf en mogelijk geliefde is dan iemand die mogelijk zíener en mogelijk geliefde is. Aldus.
||
Citaat:
Naar de evilziener hoeven we ook niet per se op zoek tho. De geliefden moeten we hebben. Ik heb je post gelezen BM, en wil daar eigenlijk vooral nog aan toevoegen dat Cliché voor een standaard ziener teveel lijkt te weten (ik wil al haar vrijpleitingen en verdenkingen nog wel eens onder de loep nemen als ik daaraan toekom). Dit kan inderdaad goed duiden op koppel-zijn met wolf/verrader/evilziener. Ik weet alleen niet zo goed waarom bijvoorbeeld Kutjeplof of Spaanse Kraag niet die geliefde kan zijn, maar ik zal je theorie nog eens moeten lezen.
||
Citaat:
- wat dat betreft is de worst-case dat we de verrader hangen omdat de leerling dan verrader wordt. Ziener hangen is nu niet zo'n punt. - wat is nu de verdenking tegen Black Mamba? Enkel dat hij een vrij sluitende theorie post over geliefde Cliché en daardoor juist ZELF geliefde is? Echt? Dat laatste dat je zegt is speculatie, BM post feiten over Cliché. Die speculatie is overigens zwak, want Black Mamba kan niet weten wat cliché in de afgelopen nacht heeft gedaan en had dan dus eerder voor Cliché moeten gaan (het was al veel eerder duidelijk dat ze sprak over 'functies' van Black Mamba en Derk namelijk). - als Cliché geen geliefde blijkt, dan ja, dan is Black Mamba dat misschien wel. Hangen we hem toch de volgende hangronde op? We weten dat zowel Cliché als Black Mamba geen wolf zijn, dus een wolf-dorpeling koppel wint niet door Cliché eerst op te hangen. - de andere geliefde hangen zou wat mij betreft ook kunnen, maar ik vind het nog niet duidelijk genoeg dat dit Stoer. moet zijn. En nu komen de verdenkingen dat ik geliefde van Black Mamba zou zijn natuurlijk. Neen ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Undercover Weerwolfspel #1 Spelleider | 480 | 07-12-2011 09:07 | |
De Kantine |
Undercover Weerwolfspel #1 Vowel | 220 | 30-11-2011 21:15 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #89 Napraten / discussie regels? snoopy | 176 | 19-11-2011 11:48 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #89 deel 2 Spelleider | 501 | 16-11-2011 23:16 |