Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() haha zou wel grappig zijn, dan zitten Theodoors vrienden daar duizend hamburgers te bakken en dan verschijnen er ineens forumers. Ze waren al erg geschokt door de aanwezigheid van Uice en Paranoide op mijn housewarming. Havock was er ook, maar hem vonden ze niet schokkend. |
![]() |
|
En Aldan, ondanks dat ik zelf niet in wat jij bij God denkt geloof, vind ik het wel erg mooi dat jij dat doet.
![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik heb een heel ambivalent gevoel over gelovigen. Nu heb je natuurlijk heel veel verschillende gelovigen, en hoe ze ermee omgaan (terroristen en enge extremisten vs. mensen die er niemand kwaad mee doen, even grof gesteld), maar dat bedoel ik niet eens.
Ik zit heel erg tussen 'lekker doen wat je zelf wil, hartstikke goed voor je dat je in iets gelooft' en ' ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Ik probeer eigenlijk sowieso mensen niet te veroordelen. Dat lukt niet altijd, maar ik doe mijn best en ik ben er nu al veel beter in dan, zeg, drie jaar geleden. Misschien ben ik over vijftig jaar ofzo wel oppermaster.
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ik zei toch ook niet dat ik alles letterlijk neem? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik stoor me vooral aan gelovigen die eraan vast blijven houden dat er een schepper is, en een hiernamaals etc etc, omdat ze bang zijn voor het idee (of het idee niet kunnen vatten) dat alles zinloos is, en dat we er gewoon ZIJN.
Zelf heb ik, als rasechte pessimist en nihilist ( ![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Ik zou wel in God willen geloven, denk ik. Maar ik weet alleen nog niet precies hoe en wat, maar ik vind het ook wel weer moeilijk om daarover na te denken, want dan raakt mijn hoofd meestal een beetje in de knoop, zegmaar.
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() En nu ga ik thee drinken, dáág!
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Voor hen is het idee te eng dat we gewoon op aarde zijn, dat we ook weer sterven, en dat in principe alles zinloos is. Dat is toch de reden voor veel mensen om een geloof (of iets anders spiritueels) aan te hangen, zingeving, antwoorden, iets om hoop van te krijgen. En dat is allemaal best prima, maar ik vind het soms storend naief. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
|