Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2013, 20:32
Verwijderd
Quis, las ik nou dat jij een opa en oma in Pey hebt/had? Dat is best dichtbij.
Advertentie
Oud 04-05-2013, 20:37
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Ik kom net wat Google Street View-beelden tegen waarbij de camera-auto duidelijk door een boom is heengereden. Er zit een tak met dennennaalden die klaarblijkelijk aan de camera is blijven hangen door het beeld, en dat niet op één foto.
Verwijderd
Citaat:
http://www.telegraaf.nl/tv/opmerkeli...iertruc__.html

Wat een vies filmpje en een vieze man. Ook een vieze premisse, dat je een excuus nodig hebt om niet met een random kwalbak te zoenen als je vrijgezel bent :') Lekker jolig doen over een milde vorm van aanranding. Ik hoop dat hij een paar keer op z'n bek getimmerd is.
Gatverdamme wat een mongool
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Yo, ik ga zo voor je kijken. Pontormo zelf kan heel erg goed, kan ook een opdrachtgever zijn maar ik ken het schilderij verder niet, dus ja.
Dat het Pontormo is (of wordt verondersteld te zijn) staat in ieder geval wel op wiki, maar dat is natuurlijk geen goede bron
Oud 04-05-2013, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Quisje, rond 13.00 op festivalterrein morgen is nog steeds het plan?
Wij zijn om 13:00 op CS als het goed is (komen van verschillende kanten) en nemen dan de sneltram. Dus dat zal wel 13:20 of zo worden?
Oud 04-05-2013, 20:43
Verwijderd
Citaat:
Quis, las ik nou dat jij een opa en oma in Pey hebt/had? Dat is best dichtbij.
Jup.
Oud 04-05-2013, 20:46
Miekje*
Miekje* is offline
Bluh, ik heb buikpijn en ben aan de diarree Ik wil helemaal niet aan de diarree zijn, dat is zo vies
Oud 04-05-2013, 20:51
Verwijderd
Citaat:
Wij zijn om 13:00 op CS als het goed is (komen van verschillende kanten) en nemen dan de sneltram. Dus dat zal wel 13:20 of zo worden?
Ok, dan ben ik er rond die tijd, zullen we toch voor de ingang afspreken? Dacht dat ik Lot en Elien wel mee kreeg, maar die willen uitslapen dus die gaan wat later denk ik, dus dan wacht ik liever voor de ingang
Oud 04-05-2013, 20:51
Verwijderd
Oei ik vergeet Roos, wat onaardig, nog even met haar checken.
Oud 04-05-2013, 20:52
Verwijderd
Citaat:
Ok, dan ben ik er rond die tijd, zullen we toch voor de ingang afspreken? Dacht dat ik Lot en Elien wel mee kreeg, maar die willen uitslapen dus die gaan wat later denk ik, dus dan wacht ik liever voor de ingang
Ik vind het prima. Is er maar een ingang dan, ik dacht meer? We stappen uit bij halte 5 mei plein (ja zo heet ie echt) en ik heb geen idee wat dan het dichtste bij is.
Trouwens, Lorelei en Absinthe kwamen toch ook of niet?
Oud 04-05-2013, 20:53
Verwijderd
Citaat:
Bluh, ik heb buikpijn en ben aan de diarree Ik wil helemaal niet aan de diarree zijn, dat is zo vies
Ai, beterschap. Veel drinken!
Oud 04-05-2013, 20:53
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het prima. Is er maar een ingang dan, ik dacht meer? We stappen uit bij halte 5 mei plein (ja zo heet ie echt) en ik heb geen idee wat dan het dichtste bij is.
Oh ja in mijn hoofd is er altijd maar een, maar daar is de rest van de wereld het niet mee eens dus dat gaat altijd fout
Oud 04-05-2013, 20:55
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ai, beterschap. Veel drinken!
Dankje! En het is gelukkig (nog) niet zo erg *afklopt*
Oud 04-05-2013, 20:56
Verwijderd
Beterschap Miekje!
Oud 04-05-2013, 20:58
Verwijderd
Citaat:
Oh ja in mijn hoofd is er altijd maar een, maar daar is de rest van de wereld het niet mee eens dus dat gaat altijd fout
Google maps zegt me dat die halte aan het noorden van het park ligt, dus we zullen de meest noordelijke ingang gaan zoeken. En verder hebben we natuurlijk telefoons.
Oud 04-05-2013, 21:03
Verwijderd
Oh wacht. De bussen stoppen weer ergens anders. Eeeeeehm.
Oud 04-05-2013, 21:04
Verwijderd
Moeilijk schilderij
Oud 04-05-2013, 21:05
Chick Rock
Chick Rock is offline
Nog steeds mee bezig?
Oud 04-05-2013, 21:06
Verwijderd
Ik heb net de grootste fout van mijn leven gemaakt.
Oud 04-05-2013, 21:07
Miekje*
Miekje* is offline
Even voor het idee, mensen. Als ik klasgenoten en/of andere mensen moet geloven, ben ik een saaie doos wat sociaal leven betreft. Even voor de beeldvorming: afgezien van een handjevol mensen van de kinderboerderij heb ik geen vrienden. Mijn klasgenoten vind ik niet leuk genoeg om mee om te gaan buiten school/passen niet bij me. Ik kan goed overweg met mijn schoonzusje en zwager en kom daar weleens over de vloer, maar dat hoort meer bij familiedingen, vind ik. Verder ga ik niet uit en/of neem deel aan andere sociale activiteiten. Dan ben ik toch niet zo'n hele erge socially awkward pinguin, of wel?
Oud 04-05-2013, 21:08
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik heb net de grootste fout van mijn leven gemaakt.
Ben je zwanger? Dan: ja. Anders al het vast wel meevallen.
Oud 04-05-2013, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Ben je zwanger? Dan: ja. Anders al het vast wel meevallen.
Nee,gelukkig niet.

ook al ben 4 maanden niet meer ongesteld geweest
Oud 04-05-2013, 21:10
Verwijderd
Ok sann, het is bij nader inzien een beetje lastig te zeggen wanneer we precies gaan zijn, want het hangt af van de aansluitingen en zo. Als lief en ik elkaar snel vinden en zo door kunnen lopen naar de sneltram komen we bij de noordelijke ingang aan 20 over, maar het kan ook een kwartier later worden als we die missen. Er gaan ook nog bussen maar die doen er ook lang over en stoppen dan weer bij de andere ingang en blah.
Maar ik ga je smssen!
Oud 04-05-2013, 21:14
Verwijderd
Citaat:
Nog steeds mee bezig?
Ik heb eerst nog een potje gegamed hoor was 10 minuutjes bezig .

Maar goed, de dragers zijn inderdaad Jozef van Arimatea en Nikodemus. Nikodemus bij de voeten, Jozef bij het hoofd. De centrale vrouwfiguur is Maria, met haar metgezellinnen. De vrouw in het rood vooraan zal Maria Magdalena moeten zijn, ze heeft een lok lang haar en is in het rood gekleed , dus dat het is meest logische. Een van de vrouwen zal waarschijnlijk Maria van Klopas zijn, maar mijn iconografieboek gaat verder niet op haar in, dus echt zeker weten doe ik dat niet, maar zij is volgens de bijbel aanwezig en zal daarom dus wel zijn afgebeeld . Het mannetje in het bruin zal Pontormo wel zijn ja, maar ook dat kun je niet met zekerheid zeggen. Ik kan er niet achterkomen waar het schilderij precies voor bedoeld was en of het dus een opdrachtgever kan zijn.
Oud 04-05-2013, 21:15
Verwijderd
Er doen wel veel Maria's mee met de bijbelse afbeeldingen.
Oud 04-05-2013, 21:15
Verwijderd
Altijd 3!
Oud 04-05-2013, 21:16
Verwijderd
Dat ene college wát ik heb gevolgd ging ook over de kruisiging zelf volgens mij, en dan moesten we dus elke keer vertellen wie wie was en waarom we dat dachten. Standaard is het eerste 'Maria 1 staat daar, Maria 2 daar en Maria 3 daar.'
Oud 04-05-2013, 21:16
Verwijderd
Je hebt me een nieuwe Maria geleerd. Maria zelf en Maria Magdalena en die andere kon ik niet.
Oud 04-05-2013, 21:18
Verwijderd
Ik vond het eigenlijk helemaal geen typische kruisafname . Meestal zie je het kruis dan nog, en sowieso, volgens mijn handboek moet Nikodemus eigenlijk kruiden en shizzle bij zich hebben en moet de maagd Maria de rechterhand van Jezus vast houden. Volgens mij hoort Jozef eigenlijk ook de spijkers te hebben enzo . Maar ik lees wel net de het "flauwvallen" van Maria ook wel vaak voorkomt. In haar metgezellinnen dus
Oud 04-05-2013, 21:18
Verwijderd
Citaat:
Je hebt me een nieuwe Maria geleerd. Maria zelf en Maria Magdalena kon ik die andere niet.
Maria van Klopas, tante van Jezus.
Oud 04-05-2013, 21:19
Verwijderd
Citaat:
Maria van Klopas, tante van Jezus.
*noteert*
Oud 04-05-2013, 21:21
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik vond het eigenlijk helemaal geen typische kruisafname . Meestal zie je het kruis dan nog, en sowieso, volgens mijn handboek moet Nikodemus eigenlijk kruiden en shizzle bij zich hebben en moet de maagd Maria de rechterhand van Jezus vast houden. Volgens mij hoort Jozef eigenlijk ook de spijkers te hebben enzo . Maar ik lees wel net de het "flauwvallen" van Maria ook wel vaak voorkomt. In haar metgezellinnen dus
Kunstenaars nemen nogal eens wat artistieke vrijheid
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Even voor het idee, mensen. Als ik klasgenoten en/of andere mensen moet geloven, ben ik een saaie doos wat sociaal leven betreft. Even voor de beeldvorming: afgezien van een handjevol mensen van de kinderboerderij heb ik geen vrienden. Mijn klasgenoten vind ik niet leuk genoeg om mee om te gaan buiten school/passen niet bij me. Ik kan goed overweg met mijn schoonzusje en zwager en kom daar weleens over de vloer, maar dat hoort meer bij familiedingen, vind ik. Verder ga ik niet uit en/of neem deel aan andere sociale activiteiten. Dan ben ik toch niet zo'n hele erge socially awkward pinguin, of wel?
Iemand?
Verwijderd
Citaat:
Kunstenaars nemen nogal eens wat artistieke vrijheid
Ja. Dat frustreert me enorm . Stomme lui. Hou je gewoon aan de bijbel, dan is het ten minste duidelijk.
Oud 04-05-2013, 21:22
Verwijderd
Citaat:
Awh, 'kon'
Ssssst quote weg, nu kan ik het snel veranderen alsof er niets is gebeurd.
Oud 04-05-2013, 21:23
Verwijderd
Citaat:
Iemand?
Een socially awkward penguin zijn is niet hetzelfde als een rustig sociaal leven hebben. Dat tweede is blijkbaar wel op jou van toepassing, maar zo te lezen ben je er tevreden mee dus prima toch? Sommige mensen zullen dat saai noemen, maar wgaf.
Oud 04-05-2013, 21:24
Verwijderd
Citaat:
Iemand?
Waarom zou je mega veel vrienden moeten hebben? Als je alleen met die mensen om wilt gaan moet je dat gewoon doen. Dan maar saai zijn.
Oud 04-05-2013, 21:25
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Een socially awkward penguin zijn is niet hetzelfde als een rustig sociaal leven hebben. Dat tweede is blijkbaar wel op jou van toepassing, maar zo te lezen ben je er tevreden mee dus prima toch? Sommige mensen zullen dat saai noemen, maar wgaf.
Een rustig sociaal leven, wat een mooie uitdrukking is dat Die ga ik vaker gebruiken.

'En, wat ga jij doen van het weekend?'
'Niet zoveel, ik heb een rustig sociaal leven.'
Oud 04-05-2013, 21:26
Verwijderd
Citaat:
Ssssst quote weg, nu kan ik het snel veranderen alsof er niets is gebeurd.
Leef je uit; post verwijderd
Oud 04-05-2013, 21:26
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Iemand?
Wat de anderen zeggen. Als jij hier blij mee bent, prima, als jij eigenlijk ook vindt dat je een saai sociaal leven hebt, dan doe je er wat aan. Maar niet omdat anderen vinden dat je dat zou moeten doen.
Oud 04-05-2013, 21:27
Verwijderd
O, zo te zien verspilde moeite, want Frayne had hem ook al gequote, voor jou zie ik. Maar toch bedankt.
Oud 04-05-2013, 21:28
Miekje*
Miekje* is offline
Ik vind het overigens wel lekker rustig.

En ik heb een flink online sociaal leven, dat telt vast ook.
Oud 04-05-2013, 21:28
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ja. Dat frustreert me enorm . Stomme lui. Hou je gewoon aan de bijbel, dan is het ten minste duidelijk.
Zeikerd waarom studeer je ook alweer kunstgeschiedenis?
Oud 04-05-2013, 21:29
Verwijderd
ik ga maar met 3 mensen van school en als sociaal leven echt om. Op familieleden na.
Ik houd zelf niet van dat drukke gedoe. ik ben deze vakantie geen 1 keer uit geweest of echt sociaal geweest. En de anderen zijn elke dag de stad in, uitgaan mensen bezoeken hier een barbecuetje daar,. Alleen zondag is mijn beste vriendin hier geweest.
Oud 04-05-2013, 21:29
Verwijderd
@miek, ik ben zelf ook zo, anderen vinden dat saai. Moeten ze zelf weten. Ik vind de meeste mensen te saai en ik houd van een heleboel dingen niet. Zoals naar buiten gaan of uitgaan enzo. Dan leer je ook niet veel mensen kennen.
Oud 04-05-2013, 21:32
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
@miek, ik ben zelf ook zo, anderen vinden dat saai. Moeten ze zelf weten. Ik vind de meeste mensen te saai en ik houd van een heleboel dingen niet. Zoals naar buiten gaan of uitgaan enzo. Dan leer je ook niet veel mensen kennen.
Ik heb dat ook ja, wel ook deels met een andere reden natuurlijk. Ik ben natuurlijk wel zo'n onzekere muts die bang is dat dat heel raar is en daarom ben ik zo blij met het forum, altijd wel gelijkgestemden
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik kon me ook al niet voorstellen dat ik er echt de enige in zou zijn. Mezelf vermaken vind ik veel leuker.
Verwijderd
Quis: zie facebookchat en anders contacten we morgen wel even, komt goed
Oud 04-05-2013, 21:35
Miekje*
Miekje* is offline
Oh Pip, ik wou nog even zeggen dat ik elke maand weer denk dat ik jouw Sintcadeautje opnieuw koop en langs kom brengen, maar je hebt ondertussen vast al een nieuwe portemonnee En het ontbreekt me steeds aan tijd/geld. Ik vind het wel heel stom dat het niet is aangekomen, want ik had het heel goed ingepakt en helemaal mooi gemaakt enzo, en ik had er ook nog een zak snoep bij gedaan voor je jong En ik moest een beetje huilen toen ik las dat 'ie niet was aangekomen.
Oud 04-05-2013, 21:36
Verwijderd
Citaat:
Ik kon me ook al niet voorstellen dat ik er echt de enige in zou zijn. Mezelf vermaken vind ik veel leuker.
+ ik zou me vooral niks aantrekken van wat klasgenoten ''vinden''. Dat zijn ook maar meninkjes van mensen die blijkbaar nog niet lang genoeg op de aardkloot rondlopen om te snappen dat mensen verschillende soorten behoeften hebben en dat daar een waardeoordeel over vellen nogal onnozel is.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten