Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2004, 12:25
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gothic schreef op 11-11-2004 @ 14:25 :
tijd om het huis uit te gaan misschien?
Echt niet. Dat zou ik nu echt nog niet aankunnen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-11-2004, 13:05
Luna
Luna is offline
De laatste tijd ging het behoorlijk klote tussen mij en mn ouders maar dat lag voornamelijk aan mij.
Nu ben ik bijna anderhalve maand het huis uit en gaat het al veeel beter
Oud 12-11-2004, 13:11
Stefanie
Stefanie is offline
Ik heb bijna mn hele leven lang met mijn moeder gewoond. Ik die tijd hebben we heel vaak ruzie gehad, vaak ging het om niets...
Onze relatie is nooit echt super geweest en steeds minder na haar vertrek.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 21:14
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
nee. jij wel?

sorry.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 19:39
marrel
marrel is offline
Mja hoe is de relatie eigenlijk. In principe denk ik dat hij normaalgesproken wel redelijk is maar de laatste tijd hebben we zoveel ruzie. Ze zijn best streng en mja een gemiddeld persoon van 16 gaat zich daartegen verzetten en das niet echt geweldig
Oud 17-11-2004, 15:21
Querid0
Querid0 is offline
Ik zelf vind dat ik een beter met me vader op kan schieten, dan met me moeder... Maar dat kan ook komen doordat mijn vader voor werk heel veel in het buitenland zit voor een paar maanden.
Niet dat mijn relatie met mijn moeder heel slecht is. Ik kan normaal gesproken wel goed met me moeder overweg.
Maar als we echt hele erge ruzie hebben.. Die soms wel es tot 2/3 weken duren.. voordat alles dan weer echt helemaal goed is.

Niet leuk in iedergeval...
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 17:30
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 12-11-2004 @ 13:25 :
Echt niet. Dat zou ik nu echt nog niet aankunnen.
waarom niet?
Oud 17-11-2004, 20:19
I-alone
I-alone is offline
@Justhanna, dat lijkt me het meest verschrikkelijke om van hun te horen! *knufft*

Ja, over het algemeen wel. Met mijn moeder het beste, mijn stiefvader is een schat, maar ik moet nog wel es wennen aan weer een vaderfiguur om me heen. Mijn vader blijft mijn vader, maar vaak zie ik hem niet en dat hoeft van mij ook niet echt. Ik ga nu wel heen voor mezelf en niet alleen meer om het feit dat hij mijn vader is en dat ik er dus heen ''moet''. Dat ervaar ik zelf al als een hele vooruitgang.
Oud 24-11-2004, 22:48
JCG
JCG is offline
Ik vind dat de beste ouders ter wereld heb. Ze proberen me altijd te helpen.
Oud 24-11-2004, 23:14
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Kut-ouders. Hebben alleen nog maar de Godsganse dag ruzie over triviale dingen en proberen elkaar bij iedere ruzie helemaal finaal af te breken, de grond in te boren, persoonlijk tot op het bot toe af te branden, mekaar aan gruzelementen te schelden. Mijn ouders hebben al jaren een door en door verrot huwelijk. En ik zit er elke Godsganse dag middenin. Ik word er zo schijtziek van! Mijn pa en ma zijn net Theo van Gogh en Leon de Winter in discussie.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 23:15
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gothic schreef op 17-11-2004 @ 18:30 :
waarom niet?
Omdat ik daar nog helemaal niet aan toe ben. Weg van huis, de hele week weg uit m'n woonplaats, weg uit m'n vertrouwde huis, uit m'n vertrouwde omgeving, een eind weg van m'n vrienden, voor mezelf zorgen. Nee, dat gaat niet lukken.

Laatst gewijzigd op 25-11-2004 om 00:08.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 23:21
bracelance
bracelance is offline
ja
Oud 25-11-2004, 03:27
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
Met me moeder nu wat meer. maar nog vaak ruzie enzo.
En met me vader kon ik altijd heel goed opschieten. Maar die is er nu niet meer.
Oud 25-11-2004, 14:18
Ruudje
Ruudje is offline
Met mijn vader kan ik wel redelijk overweg. Mijn stiefmoeder zegt me niet eens gedag meer, dus ja... dat loopt niet bepaald lekker.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 14:22
Briseïs
Briseïs is offline
Ik kan wel goed overweg met mijn ouders. We zijn niet ontzettend close ofzo, en ik praat ook niet overal over met ze, maar volgens mij zou dat op zich wel kunnen. Alleen met mn vader heb ik soms knallende ruzie, dat is dan echt erg.
Oud 25-11-2004, 16:37
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
ja, sinds de laatste tijd heel goed.
is wel eens anders geweest, maar nu gaat het prima. uiteraard zijn er wel eens conflicten, maar dat heb je altijd wel. verschil is dat we het nu beter kunnen uitpraten en daar ben ik erg blij mee.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 17:19
Verwijderd
Citaat:
metallica schreef op 10-11-2004 @ 20:25 :
Jah, bij mij is het zo ongeveer hetzelfde. Ik ga dan begeleidt wonen doen als het goed is...Maar idd financieel is het kut.
Ik heb vaak het gevoel dat ik alleen maar eet en slaap thuis meer niets, alsof ik het spook van het huis ben, ze praten nauwelijks met me. Ik moet vaak al blij zijn met een goeiemorgen.
Ik vind het knap dat je de stap naar begeleid wonen gemaakt hebt. Ik kan/durf dat niet. Niet om mijn ouders, die gun ik mijn aanwezigheid niet meer. Maar wel om mezelf, want mensen die niet weten wat begeleid wonen voor je kan doen, en dat je niet gestoord of wat dan ook bent als je via begeleid wonen uit huis gaat, plakken een enorm etiket op je. Aangezien ik daar toch al vatbaar voor ben, doe ik dat maar niet..
Ik red me thuis wel, negeren werkt wel.. En soms maar proberen aardig te doen, krijg er alleen zo weinig voor terug...
Ze zeggen dat ze van me houden, maar merk er bar weinig van!
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 18:00
Njits
Njits is offline
Ja, op zich wel
Niet dat we ooit echt praten of zo (Ja, van: hoe ging het op school en is er nog iets bijzonders gebeurd en hoe laat ga jij op de computer), maar we maken in ieder geval geen knallende ruzie of zo
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 09:06
WolterB
WolterB is offline
Met mn moeder kan ik redelijk goed to goed opschieten. Zij heeft iig altijd door als er wat aan de hand is met me en ik weet dat ik altijd bij dr terecht kan als het nodig is, alleen doe ik dat niet vaak.
Soms hebben we echt hele goede gesprekken en ik weet dat ik echt alles bij haar aan kan kaarten als iets mij hoog zit en dat ze altijd zal luisteren en me probeert te helpen.
Mijn vader zie ik niet echt hele vaak omdat mijn ouders gescheiden zijn en als ik niet op mn kamer zit, ik meestal richting mn moeder ga. Ik kan ook over bepaalde zaken niet met hem praten door dingen die er in het verleden gebeurd zijn en ik weet niet of ik hem er wel mee kan confronteren en vooral niet wat zijn reactie dan zal zijn. Daarom doe ik dit ook niet en blijven de gesprekken vaak redelijk oppervlakkig.
Oud 08-12-2004, 10:30
mimima
mimima is offline
ik heb een sterke band met mijn ouders , dus ja
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 10:44
Flærynn
Flærynn is offline
Ik kan alleen met mijn ouders overweg als ik ze een tijdje niet heb gezien en ik de avond daarvoor op tijd naar bed ben gegaan. En zelfs dan is het maar de vraag of het niet binnen 5 minuten ruzie wordt.
Maar soms kan ik ook een avond met ze op de bank hangen zonder dat er iets vervelends gebeurt, en zelfs een goed gesprek hebben (gelukkig).
Oud 08-12-2004, 11:04
Mara
Mara is offline
Nee. Mijn vader werkt de hele dag, is alleen 's avonds thuis en dan strontchagrijnig. M'n moeder werkt parttime, ligt rest van de tijd op bed. Verder moet ik 't huishouden doen en doet er niemand anders iets, dit vind ik érg vervelend, vooral omdat ik er nooit voor bedankt word o.i.d.
Verder hebben we discussies over van alles en nog wat, en vind ik ze nogal kortzichtig. Hun humor is Ab Normaal-niveau, en als ik dan niet lach dan krijg ik naar m'n hoofd dat ik zo'n verwend vwo-kind ben.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 11:49
Stefanie
Stefanie is offline
Ik heb eigenlijk m'n hele leven alleen met mn moeder gewoond en dat was niet altijd even leuk. Zij werkte overdag altijd en 's avonds was ze moe en had geen geen zin/tijd om iets met mij te doen... We hadden vaak ruzie om nutteloze dingen.

Sinds ik op kamers zit is dat veranderd. We zien elkaar niet vaak meer en dat bevalt eigenlijk wel.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 12:40
deringmeester
deringmeester is offline
mun pa is stoer
en mun moeder is bang voor me
Die snapt me niet.
Oud 13-12-2004, 16:48
LittleLucille
LittleLucille is offline
ja op sommige gingen super goed en met sommige onderwerpen is het huis te klein
Oud 13-12-2004, 16:55
M@rco
M@rco is offline
Over het algemeen wel. Met mijn moeder beter dan met mijn vader, hoewel, beter... ik heb gewoon een andere band met mijn moeder dan met mijn vader. Met mijn moeder bespreek ik dingen waar ik het met mijn vader nooit over zou hebben. Mijn vader, tja... hij snijdt het vlees aan en kijkt voetbal, zogezegd. Er is wat meer afstand. Nou is het ook zo dat ie al zolang als ik hem ken regelmatig dagen/weken van huis is voor zijn werk, dus over het algemeen zie ik hem ook minder dan mijn moeder.

Overigens, wat Mark Almighty zei komt mij bekend voor. Mijn vader kan soms ook van die enorm koppige, kinderachtige acties hebben... laatst aan tafel zat ie ontzettende onzin over computers te verkondigen, toen ik hem daar op wees (nou ja, eigenlijk zette ik hem gewoon voor lul, maar dan moet ie maar normaal doen - en als je het normaal zegt dan hóórt ie het geeneens) heeft ie ook een paar dagen niks gezegd. Ook niet als ik iets tegen hem zei
Oud 13-12-2004, 17:09
Xonzo
Xonzo is offline
nope
oorzaak van al mijn problemen die dan ook weer oorzaak zijn van andere problemen. maar zij liggen gewoon aan de basis
volgend jaar ga ik het huis uit
Oud 13-12-2004, 19:13
JJ13
JJ13 is offline
soms wel, soms niet. ik woon nu op kamers, dus door de week heb ik nooit ruzie met mn ouders (ja, soms door de telefoon), maar thuis is het vaak of heel erge ruzie, of t is supergezellig. mn ouders en ik zijn het vaak oneens, t meeste heb ik ruzie met mn moeder.
Oud 13-12-2004, 21:40
?OWAN!
?OWAN! is offline
ik woon nu een half jaar op mijzelf, eerst bij mijn moeder, 20 jaar, daarna 2 jaar bij mijn vader (ze zijn al 15 jaar uit elkaar)
Met mijn moeder kan ik best goed overweg, ook al weet ik dat ik enkele jaren geleden mij niet al te best tegen haar heb gedragen.
Wij proberen zo open mogelijk voor elkaar te zijn. Maar zij weet eveneens dat ik haar niet alles wat op mijn hart ligt vertel

Mijn vader daarentegen is een ander verhaal, hij heeft het huis al op mijn 8e verlaten en heeft daardoor veel van mijn respect voor hem verpest ik heb het in de afgelopen jaren het contact kunnen verbeteren. Maar af en toe blijft hij een gesloten deur, en erg moeilijk om mee om te gaan.
Oud 14-12-2004, 10:21
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Ja ik heel goed!!!
Oud 14-12-2004, 11:58
Bloem
Bloem is offline
Ja, heel goed.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 18:28
Luna
Luna is offline
ik mis mn mamma stiekem soms wel nu ik uit huis ben.
mn vader minder, we lijken teveel op elkaar en dat botst nogal. Vorige week stonden we nog tegen elkaar te schreeuwen, maar het komt meestal ook snel weer goed
Oud 18-12-2004, 13:44
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Het ging altijd al niet bijster goed tussen mij en m'n ouders, maar de afgelopen weken is het echt ver-schrik-ke-lijk!
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 13:57
Xonzo
Xonzo is offline
joepie eigenlijk, eindelijk eens ruzie met mn ma, maar echte ruzie. Tijd dat ze me leert kennen
Oud 19-12-2004, 00:57
masterdj
masterdj is offline
met mn moeder over het algemeen wel
met mn pa totaal niet klootzak..
Oud 19-12-2004, 02:25
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 25-11-2004 @ 15:22 :
Ik kan wel goed overweg met mijn ouders. We zijn niet ontzettend close ofzo, en ik praat ook niet overal over met ze, maar volgens mij zou dat op zich wel kunnen.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 11:10
Experiment
Experiment is offline
Over het algemeen heel goed, kan goed met ze praten, ze steunen me en zijn trots op me
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 14:25
Rossantha
Rossantha is offline
Ik kan heel goed met mijn moeder opschieten. In vele opzichten ben ik net zo geweest als haar vroeger. We zijn ook soort van hele goede vriendinnen van elkaar. En ruzie's heb je altijd weleens. Ook met je beste vrienden.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 13:10
Impulse
hmm, valt mee, zolang ze zich niet teveel met mij bemoeien gaat het wel goed, maar helaas ze doen nix anders.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 16:23
Verwijderd
hmm.....ik kan wel goed met ze overweg, vertel ze niet alles......maar ja dat ligt aan my.
Maar ja het scheelt ook als je op kamers woont maar daarvoor ook niet echt problemen gehad.
*zwaai* *feest ff op muziek van black sabbath*
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 17:30
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 10-11-2004 @ 12:19 :
Ja, zeer goed, hoewel ik me natuurlijk soms wel gruwelijk aan ze erger.
Jup, ik ook.
Over het algemeen kan ik wel met ze opschieten, alleen zeuren ze me soms nogal aan mn hoofd.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 15:51
Plo
Plo is offline
me moeder is meer iemand die meestal maar met een half oor luistert, me vader is iemand met wie je dan wél weer iets kan overleggen etc, maar die bekijkt dingen soms ietwat te veel vanuit zijn eigen standpunt; niet genoeg inlevingsvermogen in het doen/laten/denken v.d. ander, denk ik.

Al met al nooit knallende ruzie.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 15:59
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik kan echt super goed opschieten met mijn moeder. Ik kan haar alles vertellen en ze is ook helemaal niet streng op bepaalde punten. TUurlijk hebben we wel eens ruzie, maar dat maak ik dan maar zo snel mogelijk weer goed enzo, want ik kan er over het algemeen niet zo tegen. Ook lijken we best veel op elkaar, dus dat is best maf als we dingen over elkaar te weten komen.

mijn vader is minder. Het is een schat, maar hij heeft van die dingen dan kan k hem wel villen. Bijv. had ik net een vriendje, liet ik hele leuke foto's zien van ons tweetjes, begint hij over dat het niet moeders mooiste is. Toen heb ik echt een paar dagen niet meer tegen hem gepraat. Vond ik zo'n kutstreek.

Dus over het algemeen is de sfeer hier redelijk goed.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 14:39
Wicked Witch
Wicked Witch is offline
Citaat:
JCG schreef op 24-11-2004 @ 23:48 :
Ik vind dat de beste ouders ter wereld heb. Ze proberen me altijd te helpen.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 14:46
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik was de afgelopen week uithuizig, dus je kunt je wel voorstellen hoe goed ik met m'n ouders overweg kon, de laatste tijd. Inmiddels ben ik weer thuis en spelen we stommetje, oftewel: we praten nergens meer over en doen alsof er niks gebeurd is.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 14:52
JackieZ
JackieZ is offline
Ik heb alleen een moeder en ik kan erg goed met haar over weg, hoewel ik eigenlijk nooit met haar praat. Ze weet ook niet zo goed wat zich in mijn leven afspeelt. Ik schaam me best wel soms omdat ze mijn moeder is.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 14:57
Euryalo
Euryalo is offline
mijn vader is echt geweldig..hoewel hij ook zn vervelende momenten heeft..(hard zingen in de winkel etc. dingen waar je als klein pubertje niet altijd blij mee bent..maar voor buitenstaanders eigenlijk best grappig zijn)

mn verhouding met mn moeder ..woont ook niet bij mij thuis...gelukkig

maar ach
Oud 27-12-2004, 18:01
flikkenlovertje
flikkenlovertje is offline
Citaat:
Ilsetjuhh schreef op 09-11-2004 @ 20:54 :
Kunnen jullie goed overweg met je ouders?
Ik kan eigenlijk heel goed overweg met mijn ouders. Ik woon op dit moment nog steeds thuis, maar we komen steeds tot een compromis als het mij aangaat
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 06:41
Timmert
Timmert is offline
Met m'n moeder kan ik bovengemiddeld goed door de bocht, met haar nieuwe vriend ook. Niks te klagen . Ze is bijna altijd begripvol en snapt goed wat er in me omgaat zonder daar opdringerig gedrag bij te vertonen.

M'n vader woont ergens anders (bij z'n ouders volgens mij), daar botert het niet zo mee, maar dat is een te lang verhaal om nu te vertellen. Kort gezegd komt het erop neer dat hij in z'n hoofd niet helemaal fris is, en dat heeft erg hard doorgewerkt in onze relatie.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 11:31
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
met men moeder kan ik meestal wel goed overweg. Behalve als ze gaat zeuren over dat ik meer over men gevoelens moet praten met haar. Als ik dat wil doe ik dat wel maar dat begint ze aardig te snappen nu.

Men vader nee dat word hem niet helemaal. Echt van een band kan je niet spreken. Hij kijkt naar me om als hem dat uitkomt enzo. Niet geweldig.. zen hoofd is niet echt lekker fris van binnen en wat er vroeger gebeurt heeft niet echt een goede invloed gehad op onze band.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten