Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2004, 06:43
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
Lotte schreef op 21-11-2004 @ 23:19 :
Ik snap heus de liefde wel, ben ook regelmatig verliefd en heb enkele vriendjes gehad, maar ik ga nu nog niet voor een vaste relatie. Ik ben nog maar 15 hoor, dan ga ik nog van mijn scholieren leven genieten zonder al teveel vaste verplichtingen. En bij dat leventje hoort af en toe (tijdens feestjes e.d.) even los gaan en dan gewoon stomme dingen doen waarom je later hard kan lachen, en die gewoon leuk zijn om te ervaren.
Je sapt de verliefdheid dan, niet de liefde. Anders had je het zowiezo met me eens geweest. Zoals Dusjcrib.

En ik kan ook los gaan tijdens feesjes, en stomme dingen doen waarom ik later hard kan lachen. Of bedoel je (want daar komt het toch precies steeds weer op neer?) ook jongens versieren ?

Plus, voor een vaste relatie "ga" je niet. Je hebt een vriendje, kan ook los zijn, je begint er van te houden, en zo WORDT het een vaste relatie. Veel bewuste inspraak heb je daar niet bij.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-11-2004, 09:53
Verwijderd
Citaat:
fruitvliegje schreef op 22-11-2004 @ 07:43 :
Je sapt de verliefdheid dan, niet de liefde. Anders had je het zowiezo met me eens geweest. Zoals Dusjcrib.

En ik kan ook los gaan tijdens feesjes, en stomme dingen doen waarom ik later hard kan lachen. Of bedoel je (want daar komt het toch precies steeds weer op neer?) ook jongens versieren ?

Plus, voor een vaste relatie "ga" je niet. Je hebt een vriendje, kan ook los zijn, je begint er van te houden, en zo WORDT het een vaste relatie. Veel bewuste inspraak heb je daar niet bij.
Precies, ik dacht bij mn vriend echt niet 'nou, dit ga ik een vaste relatie maken hoor!'. Ik had helemaal geen zin in een relatie, ik vond het wel lekker zo vrij! Ik heb het na anderhalve maand om die reden ook nog uitgemaakt toen, maar vervolgens voelde ik me doodongelukkig had geen oog voor andere jongens en was iedere keel dolblij wanneer ik mijn vriend weer zag, dat is toen dus snel weer aangegaan. We deden het toen echt van dag tot dag, het is heel lang onzeker geweest maar die gevoelens voor elkaar bleven de overhand houden. Ook hij heeft nog verlangd naar een vrijgezellen bestaan, we hebben toen ook nog erge problemen gehad en het is weer uit geweest daardoor, maar toen was hij dus doodongelukkig en was er geen meisje die ook maar in de buurt van mij kwam. Dat is toen ook vanzelf weer aangegaan en nu zijn we maar gestopt met al dat leeftijds 'zijn we niet te jong' gezeik.

Je kunt met je verstand nu wel heel leuk gaan beslissen dat je nog in het rond wilt kunnen zoenen en je niet wilt binden, maar als dat laatste nu hetgene is waar je het gelukkigst van wordt, zélfs als de ander een tijd in het buitenland zit. Ik kan niet stoppen met iets waar mijn hart in ligt uit puur rationele overwegingen, dus geef ik me er maar aan over en zou ik een jaar niet bij elkaar in de buurt wonen dus ook willen volhouden.

En inderdaad, ik ga nog regelmatig los en doe spannende dingen, maar dingen waar ik persoonlijk meer uithaal dan speeksel uitwisselen met een volslagen vreemde.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 17:25
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 22-11-2004 @ 10:53 :
Precies, ik dacht bij mn vriend echt niet 'nou, dit ga ik een vaste relatie maken hoor!'. Ik had helemaal geen zin in een relatie, ik vond het wel lekker zo vrij! Ik heb het na anderhalve maand om die reden ook nog uitgemaakt toen, maar vervolgens voelde ik me doodongelukkig had geen oog voor andere jongens en was iedere keel dolblij wanneer ik mijn vriend weer zag, dat is toen dus snel weer aangegaan. We deden het toen echt van dag tot dag, het is heel lang onzeker geweest maar die gevoelens voor elkaar bleven de overhand houden. Ook hij heeft nog verlangd naar een vrijgezellen bestaan, we hebben toen ook nog erge problemen gehad en het is weer uit geweest daardoor, maar toen was hij dus doodongelukkig en was er geen meisje die ook maar in de buurt van mij kwam. Dat is toen ook vanzelf weer aangegaan en nu zijn we maar gestopt met al dat leeftijds 'zijn we niet te jong' gezeik.

Je kunt met je verstand nu wel heel leuk gaan beslissen dat je nog in het rond wilt kunnen zoenen en je niet wilt binden, maar als dat laatste nu hetgene is waar je het gelukkigst van wordt, zélfs als de ander een tijd in het buitenland zit. Ik kan niet stoppen met iets waar mijn hart in ligt uit puur rationele overwegingen, dus geef ik me er maar aan over en zou ik een jaar niet bij elkaar in de buurt wonen dus ook willen volhouden.

En inderdaad, ik ga nog regelmatig los en doe spannende dingen, maar dingen waar ik persoonlijk meer uithaal dan speeksel uitwisselen met een volslagen vreemde.
welkom in de wereld van de liefde
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 14:52
minie
minie is offline
juist.. ik vind ook dat ook al heb je 'n vaste relatie kun je nog wel naar feestjes gaan en lekker los doen!
Net of het alleen maar leuk is als je de hele tijd met 'n ander kust
als je gelukkig bent met je vriend heb je die andere jongens niet nodig.
En leeftijd heeft er niks mee te maken!
Als je dan op je 15e al gelukkig bent met je vriend en je kunt toch nog feesten, dan is 't toch goed of niet dan?
Oud 23-11-2004, 15:23
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Mensen die hier zo simpel reageren weten niet wat houden van is.

Lekker laten gaan fruitvliegje je houdt van die jongen en ondanks dat hij nu in het buitenland zit moet je er gewoon lekker voor gaan

Hoelang zit hij nou al in het buitenland en wanneer komt hij terug?
Heb je hem al gezien in die tussentijd?

Als je allebei echt van elkaar houd en gewoon zoveel mogelijk contact houd moet dat echt wel goed komen.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 15:55
-bambi-
-bambi- is offline
Citaat:
MissKiss1985 schreef op 23-11-2004 @ 16:23 :
*knip*
mee eens
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 16:23
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
MissKiss1985 schreef op 23-11-2004 @ 16:23 :
Mensen die hier zo simpel reageren weten niet wat houden van is.

Lekker laten gaan fruitvliegje je houdt van die jongen en ondanks dat hij nu in het buitenland zit moet je er gewoon lekker voor gaan

Hoelang zit hij nou al in het buitenland en wanneer komt hij terug?
Heb je hem al gezien in die tussentijd?

Als je allebei echt van elkaar houd en gewoon zoveel mogelijk contact houd moet dat echt wel goed komen.
Hij zit er al van eind september, en ik heb hem al een paar keer gezien ja. Deze donderdag komt hij naar huis (en heb net een koortslip ), voor het weekeind. Dan zie ik hem niet tot aan de kerstvakantie (=een maand)

22 juli heeft hij gedaan met heel zijn jaar. Maar in februari heeft hij anderhalve maand verlof en komt hij naar huis. Overigens kan ik hem zowat elke vakantie (kerst, paas, krokus) zien, en heel af en toe een weekeindje, zoals nu.

We schrijven elke week brieven, vanaf volgende week heeft hij internet op zijn kot (een uurtje per dag wel maar), we hebben beide een webcam en iets op over internet gratis te telefoneren.

Dus de wil om elkaar te blijven zien,horen en schrijven, is er zeker
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 08:41
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
nou dat kan niet mis gaan toch. Jullie zien elkaar nog steeds zo vaak mogelijk dus

en februari is hij 1,5 maand bij je heerlijk toch..

gaat helemaal goed komen met jullie 2
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 15:31
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik studeer momenteel in Leuven (Belgie) en mijn vriend woont in IJmuiden. Voordat ik hier ging studeren hadden we al een lange afstandsrelatie dus voor ons is er eigenlijk niet veel veranderd. We zien elkaar denk ik nu eigenlijk vaker of net zo vaak als toen (lang leve de OV-vergoeding). Verder kom je met msn en telefoon een heel eind.
Reageren

Regels voor berichten