Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-11-2004, 19:35
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Mijn vriend zit voor een heel schooljaar in Duitsland met erasmus. (Saarbrücken)

Heeft er nog iemand ervaring met dit? Vriend of vriendin ook lang weg, of weg geweest? Zelf weg geweest? Hoe zijn jullie er uit gekomen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-11-2004, 19:39
Cookie
Cookie is offline
heb ik geen ervaring mee, maar ik zou m zoveel mogelijk opzoeken..sterkte
Oud 15-11-2004, 20:12
Verwijderd
uitmaken natuurlijk.. straks ben je 10 maanden trouw en dan komt hij terug en dan zijn jullie uit elkaar gegroeid... wie weet wie hij tegen komt en wie jij tegen komt...
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 20:16
ilse
ilse is offline
hoelang hebben jullie al wat? is het je dan wel waard om het te proberen? wel errug lang...
Oud 15-11-2004, 20:21
Thee Muts
Thee Muts is offline
Ik zou dat niet kunnen. Op het moment dat mijn vriend tijdens onze relatie alleen naar het buitenland vertrekt (voor lange tijd), dan zou voor mij de relatie over zijn. Ik kan helemaal niet zo lang zonder hem, en ik ben veel te bang dat je een stuk uit elkaar groeit. Zoals het was voordat hij weg ging, wordt het nooit meer. Want je bent een tijd zonder elkaar geweest, maar je bent je wel beide blijven ontwikkelen.

Ook zou ik er best moeite mee hebben als hij mij op zou geven om voor lange tijd naar het buitenland te gaan. Ook als dat een droom van hem zou zijn. Want dan zou ik hem laten gaan, hij moet zijn dromen achterna gaan en ik wil hem daar niet in beletten. Maar op dat moment gaan zijn droom en zijn relatie met mij dus niet samen, wat voor mij het einde van de relatie zou betekenen. Blijkbaar pas ik dan niet in zijn leven op dat moment. En in de periode dat hij weg is, wil ik ons allebei de vrijheid geven om ons inderdaad afzonderlijk van elkaar te kunnen ontwikkelen. En hoe het daarna zou zijn als hij weer terug zou zijn, dat kunnen we dan wel weer bekijken. Maar mijn leven is me te veel waard om die gok te nemen met de afspraak dat we gewoon weer vrolijk verder zouden gaan als hij weer terug is. Plus dat mijn gevoel voor hem zou veranderen en verwateren als ik hem zo'n tijd niet zou zien.
Oud 15-11-2004, 20:31
Verwijderd
lekker aanhouden natuurlijk! je hebt tegenwoordig internet, telefoon, sms en goedkope vliegtickets. Natuurlijk wel realistisch zijn dat jullie elkaar kunnen ontgroeien maar als je er voor gaat moet het kunnen!
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 20:59
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
we zijn twee jaar samen, en zien elkaar zoveel als we kunnen (dit gaat tot zeker 1 keer per maand)
uitmaken no way dus

dit maakt ons enkel sterker, en we beseffen meer en meer hoeveel we aan elkaar hebben en van elkaar houden.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 21:03
Fade of Light
Fade of Light is offline
Ligt er heel erg aan waar in Duitsland. West duitsland, daar ben je onderhand in een uurtje auto rijden
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 22:02
Anaïs
Anaïs is offline
Mja, ze is 17 (als het klopt) dan mag ze nog niet rijden é...

Jij eens naar hem, hij naar jou, kerstmarkt in Keulen... Hij heeft misschien ook wel wat vakantieperiodes?

'k Zou het er moeilijk mee hebben, maar ik zou het zeker ook niet kunnen uitmaken. 'k Zou gewoon meegaan, moest het kunnen, maar ja, dat is waarschijnlijk niet zo é...

Goed contact houden, veel vertellen, ... zodat je niet uit elkaar groeit.

Succes
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 22:02
Sitroentje
Sitroentje is offline
Citaat:
fruitvliegje schreef op 15-11-2004 @ 21:59 :
we zijn twee jaar samen, en zien elkaar zoveel als we kunnen (dit gaat tot zeker 1 keer per maand)
uitmaken no way dus
lees ik dit verkeerd of ben ik de enige die vind dat 1 keer op een maand heeeeeel weinig is? ok, zeker 1 keer per maand, maar dit wil zeggen dat er maanden zijn dat je hem maar 1 keer ziet...
of bedoelde je wanneer hij in Duitsland zou zitten?
Oud 15-11-2004, 22:51
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Sitroentje schreef op 15-11-2004 @ 23:02 :
of bedoelde je wanneer hij in Duitsland zou zitten?
Goh.
Oud 15-11-2004, 23:07
annetjuh
annetjuh is offline
niet zeiken feest vieren
Oud 16-11-2004, 00:17
bamiPoep
bamiPoep is offline
koop een tarzan
Oud 16-11-2004, 07:27
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef op 15-11-2004 @ 23:51 :
Goh.
ik vond het toch ook klinken alsof ze elkaar NU soms maar één keer per maand zien hoor
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 08:26
G.T.C.
G.T.C. is offline
ik moet volgend jaar een lange periode stage lopen, en het jaar daarop WÉÉR!!! Ik had in principe plannen om naar het buitenland te gaan. Dat leek me wel een ervaring. Maar ook weer niet zo dat het een droom van me is.

Nu het de laatste tijd wel duidelijk voor me is dat mijn vriendin en ik richting 'samen wonen' gaan wil ik niet meer naar het buitenland. Ik ben ervan overtuigd dat je veel te veel veranderd na zo'n lange tijd weg zijn. Het zal niet meer hetzelfde zijn als je terug komt.
En ook mijn vriendin zal zichzelf verder ontwikkelen. je hebt niet meer regelmatig dat gevoel van jeeej wat zijn we toch een leuk stel.
Dan geloof je zelf op een gegeven moment eigenlijk niet meer in de relatie. terwijl je jezelf wel de hele tijd aan het aanpraten bent dat het allemaal weer het zelde zal zijn als je bij elkaar bent.

nee die gok wil ik echt niet wagen.... Daar is mijn relatie te waardevol voor.
Oud 16-11-2004, 10:25
Sitroentje
Sitroentje is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 16-11-2004 @ 08:27 :
ik vond het toch ook klinken alsof ze elkaar NU soms maar één keer per maand zien hoor
dankje!

on topic: gewoon proberen elkaar zo veel mogelijk te zien, en kijken of het zo werkt... meer kan je niet doen, denk ik
Oud 16-11-2004, 11:19
kleinmeisje
kleinmeisje is offline
Bij mij werkte het niet, dit komt omdat mijn ex nogal veel moeite heeft met contact zoeken en we altijd het beste face to face contact hadden.
Oftewel ik werd te onzeker van het weinige en dan ook nog eens weinig zeggende contact en hij kon geen contact maken eigenlijk. Dus hebben we besloten dat we geen relatie konden hebben zo.
Dus ik zou eerst eens kijken hoe jullie contact hebben als jullie elkaar niet zien, bellen jullie elkaar of belt alleen 1 van 2en en is hier al eerder ruzie over geweest? Dit zijn goede tekens denk ik om te kijken of het jullie zal lukken.
Mijn vriend en ik wisten eigenlijk beide wel dat het ons niet zou lukken maar we wilden het toch proberen.
Ik geloof er nog steeds wel in dat het kan, ik ken mensen waarbij het al tijden goed gaat, maar het hangt er dus heel erg van af of jij kan leven met zeer weinig face to face contact met je vriend.
Oud 16-11-2004, 11:34
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 16-11-2004 @ 09:26 :
ik moet volgend jaar een lange periode stage lopen, en het jaar daarop WÉÉR!!! Ik had in principe plannen om naar het buitenland te gaan. Dat leek me wel een ervaring. Maar ook weer niet zo dat het een droom van me is.

Nu het de laatste tijd wel duidelijk voor me is dat mijn vriendin en ik richting 'samen wonen' gaan wil ik niet meer naar het buitenland. Ik ben ervan overtuigd dat je veel te veel veranderd na zo'n lange tijd weg zijn. Het zal niet meer hetzelfde zijn als je terug komt.
En ook mijn vriendin zal zichzelf verder ontwikkelen. je hebt niet meer regelmatig dat gevoel van jeeej wat zijn we toch een leuk stel.
Dan geloof je zelf op een gegeven moment eigenlijk niet meer in de relatie. terwijl je jezelf wel de hele tijd aan het aanpraten bent dat het allemaal weer het zelde zal zijn als je bij elkaar bent.

nee die gok wil ik echt niet wagen.... Daar is mijn relatie te waardevol voor.
Wij zijn overtuigd dat we samen blijven. En als het misloopt, wat is de relatie dan waard? Uit zo'n ervaring kom je enkel maar sterker uit.
Je mag elkaar niet in de weg staan om je dromen waar te maken, als het goed is heb je achteraf nog tijd genoeg om samen te zijn.
Mijn zus en haar vriend hebben dit ook meegemaakt, een paar jaar geleden. Nu hebben ze net samen een huisje gekocht.

We schrijven brieven naar elkaar, elke week. En geen 1 blz lange brieven, maar dit kan oplopen tot 3 bladen voor en achterkant. We schrijven over wat we meemaken in ons leventje, en hoe we ons voelen. Een beetje zoals een dagboek.
Via internet hebben we ook af en toe contact. We hebben beide een programmatje waarmee we gratis en zo lang we willen naar elkaar kunnen bellen over het internet.

En natuurlijk zal het niet hetzelfde zijn als hij terugkomt, maar het eerste half jaar van onze relatie was ook anders dan het volgende half jaar, en dat op zijn beurt ook anders dan het half jaar erop...
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 11:36
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
En met 40 euro geraak ik bij hem (heen en terug)
Wel een uur of 6 treinen.

Ik verdien elke week in de bakker 40 euro, dus dat is al geen probleem.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 12:50
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 16-11-2004 @ 08:27 :
Tutje.

Natuurlijk is dat nu, want hij zit nu al in 't buitenland.
Oud 16-11-2004, 14:29
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef op 16-11-2004 @ 13:50 :
Tutje.

Natuurlijk is dat nu, want hij zit nu al in 't buitenland.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 16:19
Verwijderd
Ik ga over een jaar 9 maanden naar Australie... misschien vlieg ik 1 of 2x naar huis tussendoor maar meer zal het niet zijn.
Mja ik weet niet of het dan nog aan is natuurlijk..
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 20:11
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
Kristaco schreef op 16-11-2004 @ 17:19 :
Ik ga over een jaar 9 maanden naar Australie... misschien vlieg ik 1 of 2x naar huis tussendoor maar meer zal het niet zijn.
Mja ik weet niet of het dan nog aan is natuurlijk..
heb je een vriend?

Pff, het is emotioneel echt wel hard hoor...
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 20:37
Verwijderd
Citaat:
fruitvliegje schreef op 19-11-2004 @ 21:11 :
heb je een vriend?

Pff, het is emotioneel echt wel hard hoor...
Ja, ik zou het wel heel moeilijk vinden denk ik!

Ik heb het geluk dat mijn vriend zelf niet gebonden is aan iets hier qua werk of thuis (hij heeft beiden wel, maar zit niet vast). Ik ga zelf misschien een opleiding in een andere stad of zelfs een ander land volgen en dan gaat hij gewoon met me mee.

Wanneer hij weg zou gaan, tsja.. als ik zou kunnen zou ik met hem meegaan maar als ik een opleiding zou doen gaat dat niet. Ik denk dat we het hetzelfde aan zouden pakken als jullie.

Ik heb het in mijn omgeving wel veel zien gebeuren, helaas zijn al die relaties eraan kapot gegaan. Bij veel zat het echter toch al niet helemaal goed. Het is wat jij zegt, je kunt er alleen maar sterker uitkomen en als het niet lukt, tsja, dan is de relatie kennelijk niet sterk genoeg meer.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 22:42
Experiment
Experiment is offline
Een vriendin van mij heeft al ruim ene halfjaar iets met een Italiaan, het kan dus wel!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-11-2004, 12:20
Verwijderd
Ik zit het er al moeilijk mee te hebben dat ik zélf een stage van maar 1 of 2 maanden in het buitenland wil doen

maar ehm, niet echt ervaring mee, maar je kunt er best goeduit komen denk ik, of dat allicht proberen. Zo ver is Duitsland ook niet
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 12:24
Verwijderd
Citaat:
bertbart schreef op 15-11-2004 @ 21:12 :
uitmaken natuurlijk.. straks ben je 10 maanden trouw en dan komt hij terug en dan zijn jullie uit elkaar gegroeid... wie weet wie hij tegen komt en wie jij tegen komt...
Wel contact houden, maar zie het maar als je terug bent, of hij nog zo leuk is. Ondertussen gewoon beiden veel rond zoenen
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 12:31
11568
11568 is offline
He gadverdamme, je bent maar een keer jong zeg, maak het toch gewoon uit :/
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 13:23
Loesje
Loesje is offline
Als iemand 10 maanden weg is, dan is dat natuurlijk heel moeilijk en zal je elkaar missen. Al is het voor degene die achterblijft vaak moeilijker. Als je in het buitenland zit heb je zoveel nieuwe ervaringen dat je vaak niet eens de tijd hebt om over je relatie na te denken.

Er is een grote kans dat het uitgaat nadat je terug komt, je meot dan bedenken of het niet slimmer is om het van te voren uit te maken. En na die maanden in het buitenland te kijken of er nog voldoende basis is voro een relatie.

Ikzelf ga volgend jaar naar het buitenland, mijn vriendje vind dit nu wel moeilijk...maar nog echt hebben we het erniet over gehad. Ik zit nog redelijk bereikbaar (zweden) zodat we elkaar iig nog wel een aantal keer kunnen zien. (in die 7 maanden dat ik weg ben)

Als je naar australie of zoiets gaat, is dat moeilijker denk ik. De kosten die een reis daarheen kosten, zijn erg hoog waardoor je elkaar echt een half jaar niet ziet. Dan is er wel erg weinig bais voor een relatie.

Ik vind wel dat een relatie je niet in de weg moet zitten voor een eventuele buitenland ervaring. Als iemand dat graag wil, vind ik dat je degene moet laten gaan (met of zonder relatie!)
Oud 20-11-2004, 13:24
Verwijderd
Inderdaad uitmaken.

Ik zou nooit iemands ontwikkeling of grote kansen in de weg willen staan, maar idd je kunt dan wel uit elkaar groeien.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 13:29
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 20-11-2004 @ 14:24 :
Inderdaad uitmaken.

Ik zou nooit iemands ontwikkeling of grote kansen in de weg willen staan, maar idd je kunt dan wel uit elkaar groeien.
je zegt het zelf: je kunt uit elkaar groeien.
Ook als je elkaar nog 1 keer in de maand ziet, en elke week lange brieven schrijft? Af en toe eens belt over internet, af en toe eens chat.

en alle respect, maar al degene die zeggen "maak het uit, je bent maar één keer jong" "zoen in het rond", dit vind ik echt belachelijk.
ten eerste; geef me eens 1 reden waarom ik nu niet jong zal kunnen zijn? Ik heb net meer tijd voor al m'n vrienden en vriendinnen, ik kan nu doen wat ik wil.
Of nee, jullie hebben het beide over in het rond zoenen, niet?
Ik heb daar nu eenmaal geen behoefte aan, ik zie niet in wat er leuk is aan in het rond zoenen met jongens waar je geen knijt voor voelt.

Dus dit zou voor mij een ronduit belachelijke reden zijn om het gedaan te maken met mijn vriend. Onze relatie is wel meer waard dan dat.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 13:41
Fade of Light
Fade of Light is offline
Gewoon volhouden. De echte test is, volgens mij, pas als hij na die 10 maanden terug komt. Dan zie je of je uit elkaar gegroeid bent of niet.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 14:39
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Experiment schreef op 19-11-2004 @ 23:42 :
Een vriendin van mij heeft al ruim ene halfjaar iets met een Italiaan, het kan dus wel!
En wat voor één!
Oud 20-11-2004, 17:31
Verwijderd
Citaat:
11568 schreef op 20-11-2004 @ 13:31 :
He gadverdamme, je bent maar een keer jong zeg, maak het toch gewoon uit :/
Ja en je kunt geen gelukkige pubertijd hebben zonder half Nederland te neuken.

Wat een bullshit over dat rondgezoen en alles, niet iedereen haalt er voldoening uit de slet uit te hangen. Waarom zou je iets geweldigs opgeven alleen omdat je zogezegd jong bent, hoe maakt dát je gelukkiger dan?

Je hebt iemand, houdt zielsveel van diegene en dan maak je het uit omdat je jong bent en voel je je klote doordat je diegene kwijt bent en moet niet dénken aan iets uithalen met anderen, oftewel, dan ben je helemáál eenzaam. Ik snap die logica echt niet hoor.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 17:56
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 20-11-2004 @ 18:31 :
Ja en je kunt geen gelukkige pubertijd hebben zonder half Nederland te neuken.

Wat een bullshit over dat rondgezoen en alles, niet iedereen haalt er voldoening uit de slet uit te hangen. Waarom zou je iets geweldigs opgeven alleen omdat je zogezegd jong bent, hoe maakt dát je gelukkiger dan?

Je hebt iemand, houdt zielsveel van diegene en dan maak je het uit omdat je jong bent en voel je je klote doordat je diegene kwijt bent en moet niet dénken aan iets uithalen met anderen, oftewel, dan ben je helemáál eenzaam. Ik snap die logica echt niet hoor.
wij hoeven de logica dan ook niet te snappen; zij snappen de liefde gewoon niet.
hun logica is dus niet zo logisch
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 19:03
Multilot
Multilot is offline
ja ik.
We hebben het op dat moment maar uitgemaakt. Laat hem daar maar lekker het leven eens gaan ontdekken en ik hier weer. Toen hij terugkwam is het ook uitgebleven. We bleken uit elkaar gegroeid te zijn. Nu 2 jaar later, zie ik hem weer heel regelmatig en is het wrs binnenkort weer mn vriendje.

Soms was het moeilijk, maar ik ben zelf van mening dat er zo weinig is op zo'n afstand dat je dan misschien maar beter even kunt stoppen. Achteraf was het een erg goede keuze!

We hebben beide in die periode één andere relatie gehad.. Dat respecteerden we ook..

Laatst gewijzigd op 20-11-2004 om 19:05.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 22:20
Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Ik ziet hier (SanFrancisco) met allemaal buitenlandse studenten waarvan 50% een vriend(in) heeft bij aankomst.. en bij vertrek heeft nog 25% een vriend(in).. en van degene die bij vertrek nogsteeds dezelfde vriend(in) hebben als bij aankomst is 75% wel een keer vreemd gegaan.. Dus de kans dat ie niet vreemdgaat is heel klein in 10 maanden

Succes met het zoeken van een nieuwe lover
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 23:44
Apaaaj
Apaaaj is offline
Als ik van de week door de engelse sollicitatie kom ga ik vanaf april 3 maandjes naar italie stage lopen.. okee een stuk korter dan 10 maanden maar heb t er wel moeilijk mee terwijl het mn eigen keus is... heb nu een relatie vann 6.5 maand. Ik heb er ontzettend over getwijfeld en dat doe ik nu nog maarja ik wil dit al jaren dus ik laat de kans niet lopen.. en idd.. als we het niet halen is de relatie niet sterk genoeg... op dit moment loopt het niet helemaal lekker tussen ons dus ik hoop niet dat t gevolgen heeft als ik weg ben maar oke dat duurt gelukkig ook nog paar maandjes...
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 00:25
Verwijderd
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 20-11-2004 @ 23:20 :
Ik ziet hier (SanFrancisco) met allemaal buitenlandse studenten waarvan 50% een vriend(in) heeft bij aankomst.. en bij vertrek heeft nog 25% een vriend(in).. en van degene die bij vertrek nogsteeds dezelfde vriend(in) hebben als bij aankomst is 75% wel een keer vreemd gegaan.. Dus de kans dat ie niet vreemdgaat is heel klein in 10 maanden

Succes met het zoeken van een nieuwe lover
Schattige berekening en vooral schattige conclusie, maar je begrijpt zelf natuurlijk ook wel dat dat helemaal niets zegt over of haar vriend wel of niet vreemd zou kunnen gaan.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 10:34
11568
11568 is offline
Ach ja, ik zie gewoon niet in waarom je op deze leeftijd al zo serieus met relaties bezig moet zijn. Waarschijnlijk doe je dat de rest van je leven ook nog. Ik zou liever vrij zijn, al helemaal door het risico dat je totaal vervreemd bent van elkaar na die 10 maanden.
En...mij hoor je niets zeggen over in het rondzoenen, dat is nergens voor nodig en dat bedoel ik ook niet.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 10:44
Verwijderd
Citaat:
fruitvliegje schreef op 20-11-2004 @ 14:29 :
je zegt het zelf: je kunt uit elkaar groeien.
Ook als je elkaar nog 1 keer in de maand ziet, en elke week lange brieven schrijft? Af en toe eens belt over internet, af en toe eens chat.

en alle respect, maar al degene die zeggen "maak het uit, je bent maar één keer jong" "zoen in het rond", dit vind ik echt belachelijk.
ten eerste; geef me eens 1 reden waarom ik nu niet jong zal kunnen zijn? Ik heb net meer tijd voor al m'n vrienden en vriendinnen, ik kan nu doen wat ik wil.
Ik heb daar nu eenmaal geen behoefte aan, ik zie niet in wat er leuk is aan in het rond zoenen met jongens waar je geen knijt voor voelt.

Dus dit zou voor mij een ronduit belachelijke reden zijn om het gedaan te maken met mijn vriend. Onze relatie is wel meer waard dan dat.
Ik redeneerde eigenlijk ook puur vanuit mijn eigen standpunt: als ik wegga, dan zal dat hoogstwaarschijnlijk voor een jaar en langer zijn. Ik wil me dan niet gebonden voelen door een relatie en na dat jaar weer terug moeten omdat ik een vriendin heb zitten. Als ik dan een contract verlenging krijg zou ik dat ook doen.
Ik wil niet dat iemand mijn toekomst in de weg staat, en omgekeerd redeneerde ik ook zo.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 12:25
Anaïs
Anaïs is offline
Citaat:

Well spoken!

Helemaal mee eens!
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 12:48
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
11568 schreef op 21-11-2004 @ 11:34 :
Ach ja, ik zie gewoon niet in waarom je op deze leeftijd al zo serieus met relaties bezig moet zijn. Waarschijnlijk doe je dat de rest van je leven ook nog. Ik zou liever vrij zijn, al helemaal door het risico dat je totaal vervreemd bent van elkaar na die 10 maanden.
En...mij hoor je niets zeggen over in het rondzoenen, dat is nergens voor nodig en dat bedoel ik ook niet.
"serieus met relaties bezig zijn"
zo gaat dat niet hoor. je bent er niet mee bezig, het is er gewoon.
Liefde kan je niet zomaar negeren. En zeker niet als er geen reden toe is.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 17:09
11568
11568 is offline
Citaat:
fruitvliegje schreef op 21-11-2004 @ 13:48 :
"serieus met relaties bezig zijn"
zo gaat dat niet hoor. je bent er niet mee bezig, het is er gewoon.
Liefde kan je niet zomaar negeren. En zeker niet als er geen reden toe is.
Je bent er toch echt mee bezig, anders had jij dit topic heus niet neergezet. Als niemand er mee bezig was zou dit deelforum waarschijnlijk ook niet bestaan.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 17:18
juno
juno is offline
Joh, het is maar duitsland. Je kunt elkaar opzoeken. Er is telefoon en internet, dus die kosten vallen reuze mee en het kan heel vaak.

Mijn vriendje moest een half jaar stage lopen in donker Afrika. Absoluut onbereikbaar. Eens in de week een brief als het vliegtuig het haalde, eens per maand konden we bellen. Verder geen contact.

Toen waren we dus behoorlijk uit elkaar gegroeid. Het is weer goedgekomen, maar we moesten weer helemaal opnieuw voor elkaar kiezen.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 17:25
Susanne
Susanne is offline
Ik heb hier zelf geen ervaring hiermee, maar als ik me verplaats in jouw situatie zou ik niet de relatie aanhouden.. (jij hebt je keuze al gemaakt las ik) Nee zoveel reizen zou het mij niet waard zijn denk ik..
Oud 21-11-2004, 18:59
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
Susanne schreef op 21-11-2004 @ 18:25 :
Nee zoveel reizen zou het mij niet waard zijn denk ik..
Als ik dat zou denken, dan zou mijn relatie al niet goed zitten.

en 11568, ik plaatste dit forum om andere ervaringen te horen. Hoe denk jij dan dat ik er mee bezig ben?
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 20:26
Iduna
Iduna is offline
Ligt eraan waar hij naar toe gaat. Duitsland is te overbruggen, China niet. Als ik hem (met regelmaat) zou kunnen zien, bellen, e-mailen en dat soort dingen + het gevoel is er nog, zou ik het zeker proberen. Je moet wel steeds eerlijk zijn tegen elkaar, zodat je de ander niet aan het lijntje houdt.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 20:26
Verwijderd
Citaat:
11568 schreef op 21-11-2004 @ 18:09 :
Je bent er toch echt mee bezig, anders had jij dit topic heus niet neergezet. Als niemand er mee bezig was zou dit deelforum waarschijnlijk ook niet bestaan.
Ja, op die manier ben je natuurlijk me alles bezig wat je hebt. Jij bent er ook mee bezig, jij zit immers ook op dit deelforum.

Het is toch gestoord dat je iets waar je gelukkig van wordt en iemand voor wie je nu eenmaal heel erg veel gevoelens hebt op te geven alléén maar vanwege je leeftijd. Het is iets positiefs hoor, je voelt je er blijer door, waarom zou je het dan niet doen? Het is toch de bedoeling dat je je leven leeft, zo kun je alles wel uit gaan stellen onder het mom van 'ik heb nog alle tijd'.

Ik heb met mijn vriend recentelijk besloten om samen te gaan wonen. In eerste instantie hadden we zoiets 'dat komt later wel, we zijn nog zó jong!' maar ondertussen hadden we het er constant over en wilden we het ontzettend graag. Toen hebben we dat 'regeltje' van leeftijd doorbroken, waarom zouden we in godsnaam iets wat we beiden heel erg graag willen niet doen alleen om de leeftijd, daar wordt je toch niet gelukkiger van?
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 22:19
Lotte
Lotte is offline
Citaat:
fruitvliegje schreef op 20-11-2004 @ 18:56 :
wij hoeven de logica dan ook niet te snappen; zij snappen de liefde gewoon niet.
hun logica is dus niet zo logisch
Ik snap heus de liefde wel, ben ook regelmatig verliefd en heb enkele vriendjes gehad, maar ik ga nu nog niet voor een vaste relatie. Ik ben nog maar 15 hoor, dan ga ik nog van mijn scholieren leven genieten zonder al teveel vaste verplichtingen. En bij dat leventje hoort af en toe (tijdens feestjes e.d.) even los gaan en dan gewoon stomme dingen doen waarom je later hard kan lachen, en die gewoon leuk zijn om te ervaren.

Trouwen en kinderen doe ik later wel Dan kan ik namelijk niet meer zo verplichtingloos zijn.

P.s. leuk als je dat nu al wilt hoor, bedenk wel dat dit een speciale tijd is. Je zult nooit meer terug kunnen gaan. Je kan trouwens wel op jonge leeftijd al je vaste partner vinden hoor, mijn ouders hebben elkaar op de middelbare school gevonden(al zaten ze op de basisschool al bij elkaar op school).

Laatst gewijzigd op 21-11-2004 om 22:24.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten