Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2007, 23:20
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 18-01-2007 @ 13:21 :
11. When walking in open territory, bother no one. If someone bothers you, ask him to stop. If he does not stop, destroy him.

Niet serieus te nemen.
Vind 't wel een bruut uitgangspunt eigenlijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2007, 11:26
Uice
Uice is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-01-2007 @ 00:20 :
Vind 't wel een bruut uitgangspunt eigenlijk.
Dan gaat het Wilderstuig allerlei moslims vernietigen.
Oud 27-01-2007, 18:29
PieceOfMind
PieceOfMind is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=652541

-edit-

Citaat:
Juice schreef op 27-01-2007 @ 12:26 :
Dan gaat het Wilderstuig allerlei moslims vernietigen.
Hallo, ik ben zelf autistisch, maar zelfs ik weet dat het niet lettelijk bedoelt is. Het "destroyen" is een ritueel, waarbij je die persoon uit je gedachten bant, en heeft niets te maken met moorden, of andere nare zaken.

Citaat:
Ragnar schreef op 19-11-2004 @ 19:46 :
Ik heb eens een essay over het (Laveyaanse) Satanisme geschreven en over diens passende plaats in onze huidige maatschappij.

Daarvoor heb ik vooral de Satanic Bible als uitgangspunt gebruikt.
En wat een kort door de bocht zaadboek is dat zeg.

Altijd grappig als mensen van internet geplukte dingen ervan te pas en te onpas gebruiken. Als je het hele boek leest vallen je ontzettend veel onvolkomenheden en contradicties op.
Ja, fijn voor je dat je het hebt gelezen, echt top!
Dit is dus precies wat Lavey in gedachten had. Er zitten inderdaad erg veel tegenstrijdigheden in, zodat je er zelf over na kan denken, en het niet met alles eens bent. Dit is denk ik ook een uitgangspunt van De Bijbel.

Laatst gewijzigd op 27-01-2007 om 18:38.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2007, 23:36
Il organista
Il organista is offline
Citaat:
PieceOfMind schreef op 27-01-2007 @ 19:29 :
Dit is denk ik ook een uitgangspunt van De Bijbel.
De tegenstrijdigheden in de bijbel zijn er door de schrijvers expres ingelegd om zo mensen te stimuleren tot nadenken? Dit lijkt me erg sterk.
Oud 28-01-2007, 13:44
PieceOfMind
PieceOfMind is offline
Citaat:
Il organista schreef op 28-01-2007 @ 00:36 :
De tegenstrijdigheden in de bijbel zijn er door de schrijvers expres ingelegd om zo mensen te stimuleren tot nadenken? Dit lijkt me erg sterk.
Waarom? De Bijbel is al erg oud. Heel veel mensen bekijken het heel erg oppervlakkig, maar als het nou eens wat diepgaander is? Uiteraard kan je hier eeuwig over door discussiëren, maar het lijkt me wel interessant, om daar toch eens wat meningen over te horen.
Oud 28-01-2007, 18:24
bliepp
bliepp is offline
Citaat:
PieceOfMind schreef op 28-01-2007 @ 14:44 :
Waarom? De Bijbel is al erg oud. Heel veel mensen bekijken het heel erg oppervlakkig, maar als het nou eens wat diepgaander is? Uiteraard kan je hier eeuwig over door discussiëren, maar het lijkt me wel interessant, om daar toch eens wat meningen over te horen.
Goedzo...

Iig, mensen... Er is een boek, ABRAXAS "Alles over Satan en het satanisme" geschreven door Stefan de Raedt-van Wien. Hij heeft heel veel onderzoek gedaan en alles op een rijtje gezet. Een goed overzicht. Dus als je geïnteresseerd bent, zeker de moeite waard om even te lenen uit de bieb, als hij al niet uitgeleend is.
En als iemand weet waar dit boek nog te koop is, hoor ik het graag.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2007, 19:01
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Heel veel mensen bekijken het heel erg oppervlakkig, maar als het nou eens wat diepgaander is?
Dat kunnen we van kabouter Plop ook zeggen, maar hoe realistisch of zinnig is dat?
Oud 28-01-2007, 23:07
Il organista
Il organista is offline
Citaat:
Of de bijbel diepgaand is, is een heel andere vraag dan de vraag of bijbelschrijvers expres tegenstrijdigheden in de bijbel hebben aangebracht. Het eerste zal ik niet ontkennen, het tweede is natuurlijk onzin: vaak wisten bijbelschrijvers niet eens van andere bijbelschrijvers wat ze geschreven hadden.
Oud 04-02-2007, 21:20
homehapero
homehapero is offline
manmanman die site is hilarisch!
Magus Peter H. Gilmore, High Priest
Magistra Peggy Nadramia, High Priestess
hehe lijkt mij een beetje kinderachtig...

voor de rest lijkt het mij niet echt een religie... moet je die immers niet beleven met rituelen enzo (kerkgaan, mediteren,offeren,...)
en ik vind het ook een beetje raar dat ze voor de naam 'satanisten' gekozen hebben als ze niets met satan te maken hebben.... mij lijkt het immers nogal logisch dat voor vele mensen de associatie snel gemaakt is

btw: als ze niets met satan te maken hebben, waarom staat de hele site dan vol pentagrammen, duivels, bokken en noem maar op?
Oud 04-02-2007, 21:31
bliepp
bliepp is offline
Citaat:
Il organista schreef op 29-01-2007 @ 00:07 :
Of de bijbel diepgaand is, is een heel andere vraag dan de vraag of bijbelschrijvers expres tegenstrijdigheden in de bijbel hebben aangebracht. Het eerste zal ik niet ontkennen, het tweede is natuurlijk onzin: vaak wisten bijbelschrijvers niet eens van andere bijbelschrijvers wat ze geschreven hadden.
Ja, en veel bijbellezers nemen de Bijbel veel te letterlijk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten