Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
@ De rest
Ik heb geen flauw idee hoe het in elkaar zit, ik kopier paste het alleen maar. Zover ik weet zijn dr Schultz en Hazim duitsers (die het onderzoek deden) en Ashraf Dabayeh (Dept. of Civil Eng. University of Waterloo) is een loser die het gemeld heeft? ![]() ![]() ![]() Citaat:
Verder heb je geen flauw idee, over hoe een schaap geslacht moest worden. Islam komt op voor de dierenrechten, en het slecht behandelen van een kat kan je al de hel in komen (is een haddieth van). |
![]() |
||
Citaat:
Hmm, trouwens een jaar of wat terug een onderzoek in Saoudi Arabie waarbij ze bij iemand die onthoofd werd gingen onderzoeken hoe lang hij bewust bleef, de veroordeelde werd gevraagd te knipperen en rond te kijken zolang hij dat kon. Volgens mij zat de tijd die geklokt werd ergens rond de 2,5 minuten... Afijn, ik zal eens zien of ik de bron daarvan nog op kan graven.
||
![]() |
Citaat:
Broodje aap verhaal ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En verder is het niet zo gek dat jouw pa dat vindt. Hij is moslim, no shit. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Oh, een moslim bioloog verdient het niet serieus genomen te worden? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Even een vraagje aan de biologen: de cellen krijgen hun energie uit atp dat in de cellen gemaakt wordt en waarvan continu een zekere hoeveelheid aanwezig is. Voor die energie is dus geen vers bloed nodig. Hoeveel van dat spul zit er in de hersenen en hoe lang kan een zenuwcel daarmee draaien? Dat moet toch te onderzoeken zijn lijkt me. En hoe zit het met de creatine in de hersenen? Ik weet dat in de spiercellen bij maximale inspanning de atp en creatine voorraad na 10-15 seconden op is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dat kosjer en (dus ook) halal slachten hier in het slachthuis zijn toegestaan is om te voorkomen dat het thuis gebeurt onder onhygienische toestanden en zonder enig toezicht op het welzijn van het beest. De slachtwet dateert van begin vorige eeuw, en is ingevoerd om het thuisslachten uit te bannen. Vooral in brabant was dit bij boeren nog volstrekt gebruikelijk, maar het was niet bepaald bevordelijk voor de volksgezondheid. Ook joden werd in nederland altijd al tegemoetgekomen, die wonen al eeuwen hier. Het kosjer slachten werd met die slachtwet ook meteen gereguleerd. Ook moeten slagers een slagersvakdiploma hebben. Je mag maar niet zomaar een beetje amateuristisch in een beest gaan hakken. Volgens de nieuwe welzijnswet voor dieren gaat het er in islamitische slachthuizen niet volgens de regelen der kunst aan toe, en ook de keuringsdienst van waren hecht niet streng aan de eisen voor islamitische slagerijen, iets waar de gewone slagers moord en brand om krijsen, omdat zij dus strenger beoordeeld worden dan de concurrentie, maar het is nodig om nog enig toezicht te kunnen uitoefenen in de tijd dat aan betere kwaliteitsbewaking gewerkt word. En het gaat al een stuk beter dan een aantal jaren geleden. Het hakken met een bot mes is dit jaar niet een keer geconstateerd bij de intensieve controles tijdens het offerfeest, voor het eerst. Kosjer slachten is erger trouwens. Een halal slager mag kracht zetten op zijn mes, en dan kan het met een keer snijden doorgesneden zijn, maar een kosjere slachter mag geen kracht zetten, en moet dus heel wat keren die snede herhalen, zeker bij een groot beest als een koe. Dat het beest ONMIDDELIJK "weg" is en geen pijn voelt , is ook bij een snele halal slachtmethode niet waar. Van de snede voelt hij alles, en pas als de hersenen leeggebloed zijn en de reserves op zijn is het bewusteloos. Het ook moeten doorsnijden van slokdarm en luchtpijp is een onnodige beschadiging en zou ik als wreedheid willen betitelen. Hersenen die kapot zijn geknald voelen niks meer, dan zijn de neurale paden namelijk beschadigd, er komen geen berichten meer door. Blijft de vraag welk deel van de hersenen je met zo'n pin het beste te grazen kunt nemen. De kleine hersenen, waar de lichamelijke functies zetelen, het doorgeefluik tussen lichaam en grote hersenen, zitten precies in het midden, en daar richt die pin zich ook op. Als dat vernield is, is het echt voorbij in het peinskastje. Bij een grote stierenkop moet het knallen nog wel eens een paar keer herhaald worden, omdat de juiste plek gewoon niet gehaald word door die pin. Ik ben niet voor niets vegetarier. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als je een gier later de resten van die zeebra ziet oppikken dan zijn dat de laatste vezeltjes waar geen bloed meer aan zit omdat het al te lang ligt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Denk dat ik hieruit kan concluderen dat omdat voor vissen dus niet geldt dat deze geslacht worden, ze halal zijn. Het bloed dat dan blijft in organen, staat buiten de regel of het haram is.
Laatst gewijzigd op 22-03-2005 om 12:07. |
![]() |
||
Citaat:
(waarschijnlijk omdat het onpraktisch is, maar dat vind ik zelf geen goede reden, en het haalt dat hele bloed is slecht argument onderuit). |
![]() |
||
Citaat:
Even de koshere variant aanhalen: "The blood of fish does not require any removal process and may be eaten with the fish. If the blood is gathered in a container, the blood may not be consumed, unless it is recognizable as fish blood i.e. has scales in it, (as it may be confused with animal or fowl blood.) Certain blemishes and imperfections may render kosher animals and fowl as not kosher. Fish do not have any restrictions in this regard. An animal or fowl that died or was killed is not kosher, while a fish will retain its kosher status." denk dat t hetzelfde is aangaande halal/haram
Laatst gewijzigd op 22-03-2005 om 15:09. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Soms is kosher of halal eten inderdaad gezonder, maar soms heeft het er ook helemaal niks mee te maken.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ik dacht dat het is omdat het bloed het leven van het beest is. En het leven eet je niet. of iets dergelijks. waarom vissen daar dan niet onder horen, weet ik ook niet. ik heb ook geen flauw benul waarom een struisvogel niet kosher is. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
"Hé, laten we eens gezellig met elkaar... bepaalde dingen niet eten!" "(zgn. tegen een jood) En wat is dat dan, die verbondenheid? - Ja, gewoon verbondenheid..." Zoiets. >_> |
![]() |
||
Citaat:
Hans Teeuwen is vooral leuk door de manier waarop hij zijn teksten weet te brengen. tja, het schijnt tegen het zere been te zijn, maar hij is er niet minder melig door. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar, waarom het nonsens is dat een dier waarbij de slagader wordt doorgesneden prompt dood is: verklaar hoe het kan dat mensen die een hartstilstand hebben (en dus weinig of geen zuurstof meer naar de hersens komt) na behoorlijke tijden nog gered kunnen worden.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Nee, maar idd. Het is zeer opletten allemaal wat je eet ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Plastische chirurgie dat mogelijk halal kan zijn. Leves1234 | 19 | 13-01-2013 15:32 | |
Lichaam & Gezondheid |
Voeding, Gewicht & Gezondheidstopic #25 fizzle-fluffy | 500 | 08-08-2011 16:59 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Halal eten in de cel T_ID | 471 | 19-10-2009 17:04 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Gatara | 499 | 14-10-2007 19:52 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' Gatara | 500 | 05-11-2006 15:35 |