![]() |
||
Citaat:
Maar jah, op een gegeven moment houdt die service van de NS gewoon weer op, omdat er teveel misbruik van gemaakt wordt en dan zeikt iedereen weer op de NS.
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
Het is zo dat de service van de NS er niet beter van wordt nee maar als je niet kan rijden of de hoeveelheid treinen die er rijden niet 100% aankan dan moet de NS zijn rooster dusdanig aanpassen dat er geen vertragingen zijn. Natuurlijk kan er een bovenleiding stuk zijn of iemand heeft zn auto op het spoor geparkeerd maar dat wordt volgens mij ook verzekerd door de verzekering. Als een trein te laat is omdat de stoptrein die ervoor reed te traag is met mensen in laten stappen en je hierdoor je aansluiting mist.. tsja, dan ligt het probleem toch echt bij de NS. Kijk naar Japan, daar zijn ze welliswaar iets fanatieker met hun baan maar waarom zou dat hier niet kunnen? Nederlanders houden er toch zo van om altijd stipt optijd te zijn? Beetje krom vind ik dat dan weer. Verder ook s'nachts met de nachttrein wordt het perron ook nog afgesloten. Goed voor de veiligheid, dat wel, maar waar mag je zitten? Naast Jan de Zwerver! Goed geregeld NS! Je eigen treinen veilig stellen maar passagiers kanker je mooi op de grond. Tsja weinig keus om met iets anders te gaan niet waar? Tot slot, personeel van de NS is ook alles dan behulpzaam, tuurlijk, zijn er zat die het wel goed doen maar als ik een keer vraag hoe ik van Den Haag naar Rotterdam moet gaan (welk spoor de trein rijdt) krijg ik te horen dat ik maar de trein naar Amsterdam moet nemen en dan naar Leiden en dan de stoptrein naar Delft. Wanneer je dan vriendelijk opmerkt dat Delft toch bij Rotterdam, dus in het zuiden ligt, ligt en niet bij Amsterdam krijg je de wind van voren met opmerkingen dat hij het beter weet en je het anders zelf mag uit zoeken en vervolgens maar weg loopt! Prachtige service! Om nog maar te zwijgen hoe inefficient het beroep conducteur maar daar komt al verandering in met toll portjes, ik mag toch echt hopen dat met de besparingen de treinen nu eindelijk eens wel op tijd gaan rijden want ik word er (na pas 1 jaar!) strontziek van.
||
Citaat:
![]() Daarnaast, ik zou niet willen dat de trein op de seconde precies rijdt. Straks gaan we ook nog vergaderingen en afspraken op de seconde precies afspreken, dan krijg je pas stress in je leven. Tuurlijk is vertraging vervelend, maar zoals in Japan hoeft het bij mij ook niet. |
![]() |
||
Citaat:
Overigens ben ik wel voor het londense metro systeem, waar gewoon elke 3 minuten een metro komt, maar dat werkt hier simpelweg niet ![]() Grappig detail is wel dat mensen daar serieus rennen om de metro te halen ![]()
||
Citaat:
Tuurlijk snap ik dat je waanzinnig baalt als je vertraging hebt júist bij een tentamen (ik heb het ook al een keer gehad), maar geld terug vorderen voor iets waar je geen recht op heb (dus ook bij vertragingen waar je geen last van hebt gehad) is niet terecht naar mijn idee. En Gimme more beer: ik heb me ook zo verbaasd over die Engelsen die rennen voor een metro. ![]()
||
Citaat:
![]() Sarah woont vast niet in de Randstad aan haar sympathiserende mening te horen ![]()
||
Citaat:
Als het geld daarvoor niet beschikbaar is is er ook nog zoiets als een lening maar ik betwijfel dat ze dat nodig zullen hebben aangezien ze ook al hebben aangekondigt dat er een nieuw dienstregeling is. Ik vraag me af of ze nu rijden naar capaciteit! ![]() Begrijp me niet verkeerd, het liefst heb ik dat de NS om de 10 minuten hier stopt maar als ze dat simpelweg niet kunnen ga het dan niet op de dienstregeling zetten. En om nog maar te zwijgen over de grote hoeveelheid vertragingen die NIET omgeroepen worden; verdwijnt ineens je trein van het boordje en komt er een andere trein voor in de plaats. Bij de vraag, aan de conducteur van desbetreffende trein, waar de trein blijft zegt hij doodleuk "Nah ehh.. hij komt niet! effe wachten op de volgende ![]() Goedzo! Zo krijg je mensen aan het openbaarvervoer ![]()
||
Citaat:
Wat me trouwens ook opvalt, als er "+/- 5 minuten" vertraging is, is het altijd precies 5 minuten. Je zou denken "Nou uh.. minuutje of 2 moet kunnen" maar dat is slechts valse hoop ![]() Ik keur het niet goed, want het is een vorm van oplichting maar de NS doet net zo hard zijn best om te sluieren dat je je geld terug kan krijgen of vermelden dat er een vertraging is.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() En @Hardstylesage: dat voorbeeld telt niet (half uur vertraging doordat een andere trein 5 minuten vertraging had en je daardoor je aansluiting miste). Ze geven alleen geld terug als de trein zelf meer dan een half uur te laat was en je kaartje hoger is dan een bepaald bedrag (weet ik niet meer uit m'n hoofd).
||
Citaat:
![]() ![]() Alstublieft, Zoals U ziet, mijn beste Balance, is het zeer zeker wel mogelijk om terug te vorderen wanneer men een aansluiting mist. ![]() EDIT: Dat 1/50ste deel is van 30 minuten vertraging
Laatst gewijzigd op 25-11-2004 om 08:21. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Zoiets zie je nou niet bij de HTM of Connexxion. Maar die komen ook niet zo vaak te laat als een trein, meen ik.
||
Citaat:
![]() Wel heel grappig btw dat ze precies mijn treinen noemen! En de trein op Alphen mis je vaak zat als je uit Leiden komt, want de overstaptijd is nog geen 1 minuut en je moet van perron wisselen. Maar als je daarover gaat zeuren krijg je geen geld terug, aangezien je dan harder had moeten rennen ![]()
||
Citaat:
![]() Heel leuk als je op 8.48 rekent en je ziet hem om 8.42 langs je huis rijden ![]() En de NS verbergt niet dat je geld terug kan vragen. Elke conducteur waarbij je gaat klagen zegt 'ik kan er niks aan doen, maar je kan wel geld terug vragen'. maar dat doen ze ook maar om van je gezeur af te zijn ![]() En er komen elke dag waanzinnig veel restitutieformulieren binnen bij de NS. Het kost hen alleen al klauwen met geld om het bedrijf te betalen dat al die formulieren verwerkt. Al betalen ze natuurlijk wel het minimumloon van 15-jarigen ![]()
|||
Citaat:
![]() Citaat:
"Hey waarom rijdt mn trein niet? ![]() "Ja we hadden geen zin om op tij-- ehh.. vertraging-- gladheid!! ![]() "Godverdomme ![]() "Wat moet ik nou doen? ![]() "U kunt de trein van xx:xx nemen op spoor x ![]() *loopt weg* "Onze excuses voor het ongemak ![]() Het zal mij niks verbasen als in de training van een conducteur verwijzingen naar een restitutieformulier als allerlaatste middel gebruikt wordt. Immers, als je bij een bedrijf werkt zou ik het liever zonder oplossen en als het echt niet meer kan of de klant er specifiek naar vraagt op wijzen. Maar dit is natuurlijk maar gissen. Daarnaast, een vriend van me had ook een trein die te vroeg weg ging. Deuren gingen al dicht, dus hij sprong tegen de conducteur naar binnen. Had die conducteur ook nog het lef om te zeggen dat hij hem bij de spoorweg politie zou aangeven als hij het nog een keer zou doen. Toen de conducteur gewezen werd op het feit dat hij te vroeg weg ging stond hij met zijn mond vol tanden ![]()
||
Citaat:
maar officieel kun je wel een boete krijgen als je na het fluitje van de conducteur nog snel in de trein springt. Hier was pas nog een topic over volgens mij... Toch erg flauw als dat gebeurt terwijl een trein te vroeg vertrekt.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Niets mis mee lijkt me zo ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Gelukkig zijn het meestal aardige conducteurs dus ik hoef hem niet heel vaak te missen. Maar dan is het idd pech voor de mensen die al in de trein zitten dat die conducteur op ons wacht en dat zij daardoor een paar minuten vertraging oplopen.
||
Citaat:
15 tot 20% heeft vertraging. Ik geloof dat afgelopen jaar de treinen 84% op tijd reden. Dat zijn dan van de treinen die zijn opgegeven (een minuut te laat = te laat maar wordt niet geregistreerd, pas als het op het boord staat) ze mochten hierdoor trouwens hun treinkaartje met 5% verhogen omdat ze hun target hadden gehaald. Daarnaast mag er nog 3% wegens inflatie. Als jij een half uur niet veel vind dan is dat jouw mening, als jij niks te doen heb verder is een half uur niet veel maar ik besteed mijn tijd liever beter dan te gaan staan wachten op een trein. Stel je aansluiting mis je 1 keer per week. Dan sta je per jaar meer dan een dag voor niks te wachten. Als die trein niet rijdt werk ik liever door op school of ga wat eerder weg zodat ik die trein ervoor heb. Daarnaast moet de NS wel bussen inzetten als een trein niet rijdt. Immers als je de gestrande reizigers laat verrekken op een koud station kan je er van op aan dat ze grotere claim aan hun klote krijgen dan dat ze al hebben d.m.v. die vertraginsformulieren. Tot slot, het is leuk en aardig dat de NS opgeeft dat ze 4 keer in een uur rijden naar een plaats, als ze het niet waar kunnen maken moeten ze het niet in hun dienstrooster plannen. Dat is toch niet zo heel erg moeilijk? Dan plan je een trein minder in als je het niet trekt. Maakt mij blij, weet ik waar ik aan toe ben. En je laatste punt dat er zit plaatsen zijn e.d. slaat nergens op want het heeft helemaal niks met vertragingen te maken. Mij maakt het ook niet veel uit of ik wel of niet een zitplek heb, als ik maar kom waar ik wezen moet.
||
Citaat:
![]() Anyways, zoals ik al zei vind ik dat men een dienstrooster naar behoren hoort te maken en lukt het niet dan moet je dat als professioneel maatschappij aangeven. Het is jammer dat sommige erg lakoniek over vertragingen doen, het is toch stelen, in ruime zin, van de consument.
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Persoonlijk vindt ik dat Nederland erg staat te mekkeren op de NS. Nationale volkssport nummer 2. Jezus man...je zal nog eens een half uurtje of een uurtje later ergens aankomen....boeie...ga je druk maken om iets zinnigs ofzo. Ik weet niet of jij enig idee hebt over het plannen van dingen, maar reken maar dat het echt niet eenvoudig is om op het overvolle spoor hier in nederland een dienstregeling te plannen. En onverwachte dingen kun je nou eenmaal niet inplannen, dus loopt er wel eens een trein vertraging op. So be it, relax. Er komt er echt nog wel eentje hoor....haal diep adem, tel tot tien en wacht gewoon even rustig op de volgende trein.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
en dan is de NS gewoon ontzettend onbetrouwbaar.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Inchecken bij de NS Tripp | 15 | 02-01-2012 05:40 | |
Werk, Geld & Recht |
Geld terug bij vertraging Verwijderd | 8 | 28-12-2010 18:19 | |
De Kantine |
The new Sony saaibershot #210 Verwijderd | 500 | 20-05-2008 18:12 | |
Verkeer & Vervoer |