Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zo'n inenting vind ik echter weer eens een van de vele slechte ideeen uit de koker van de anti-rookfundamentalisten van Stivoro. Op deze manier haal je de eigen verantwoordelijkheid bij mensen weg. Natuurlijk is een verslaving niet iets fijns, maar in zekere zin is wel of geen roker zijn een keuze van het individu zelf. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ik vind dit veel te ver gaan. het is een inbreuk op de eigen keuzevrijheid en verantwoordelijkheid van mensen.
Laatst gewijzigd op 02-12-2004 om 07:48. |
![]() |
||
Citaat:
En nee, roken is per definitie niet te vergelijken met polio, maar wat is het dat je afneemt van zo'n kind? De kans om verslaafd te raken aan nicotine?
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ja, het is net zoiets als (jongens)besnijdenis |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
In beide gevallen verander je een orgaan en beperk je de mogelijkheid tot het ervaren van bepaalde genotsprikkels. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 02-12-2004 om 21:45. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Een sigaret is ranzig als je nog nooit gerookt hebt.
||
Citaat:
als je een keer verslaafd bent moet je wel roken om je rustiger te voelen....
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||||
Citaat:
Verder valt een verslaving niet onder het 'ervaren van een genotsprikkel'. Het is in zijn essentie een veroorzaker van een gevoel van tekort hebben aan, in dit geval, nicotine. Je verdraaid de feiten als je het 'bevredigen' van die verslaving een genotsprikkel noemt. Verder kan iemand prima roken zonder verslaafd te zijn, en voor zover mensen het lekker vinden om na eten, tijdens een biertje, of na de sex een sigaretje te nemen; die wordt niemand afgenomen. Citaat:
Ik begrijp Henri de Penri ook wel.. je beperkt de keuzevrijheid van het kind; mits je stelt dat verslaving een keuze is. Ik vind dat roken een keuze is, en een verslaving niet. Als je namelijk buiten proporties gaat roken, zul je altijd verslaafd raken, of je het wilt of niet. In die zin is een inenting de enige vorm van keuze qua nicotine-verslaving. Even naar hendrixx toe: Je stelt maatregelen voor die ernstig de vrijheid belemmeren van rokers. Als je op deze manier elke negatieve trend in de samenleving tegen wilt gaan, krijg je een politiestaat van ongekende proporties. Daarnaast is een dergelijk beleid gestoeld op jouw mening, en dat leg je op die manier op aan derden. En als je dan stelt dat de overheid dwangmatige middelen tegen roken zou moeten gebruiken, dan neem ik aan dat je een verplichte inenting ook niet uitsluit. (zie: bovenstaande) Dit zou de ziektekosten omlaag brengen betreffende aandoeningen gerelateerd aan roken, en zou bovendien een enorme daling van aantal rokenden teweegbrengen lijkt me. (Is er toevallig een enquete gedaan om aan rokenden te vragen of ze zouden stoppen als ze niet verslaafd zouden zijn op dat moment?) Citaat:
![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 04-12-2004 om 12:14. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Waar treed ik in de vrijheid van een roker? |
![]() |
||
Citaat:
Er wat van zeggen heeft geen nut, want dan zeik je en moet je maar ergens anders gaan staan. Wat denken wij niet rokers wel. Inhaleer onze damp, en anders wegwezen. Volgens mij zou het andersom moeten zijn. Of die peuk uit of wegwezen. Stelletje zelfmoordenaars.
|||
![]() |
Citaat:
Het komt dus allemaal wel. Maar duurt lang. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Zit je met een roker in de auto, en vraag je of hij/zij niet wil roken.... dat is meestal geen probleem. Maar in een restaurant... nooit vraagt iemand achter je: heb je er last van als ik een peuk opsteek. En op feestjes... tja, mensen gaan gewoon roken. Vragen niet eerst of mensen er last van hebben. De volgende komt binnen en denkt: oh, er mag gerookt worden... |
![]() |
||
Citaat:
![]() En de andere 2 situaties verlopen helemaal zoals jij zegt. Het wordt echt tijd dat de overheid ingrijpt met een verbod. Niet laf doen en maar belasting blijven vangen maar gewoon verbieden in openbare plaatsen.
||
![]() |
Citaat:
En toch ben ik voorzichtig optimistisch: steeds meer mensen - vooral die zelf niet roken - lijken eindelijk door te krijgen dat moeten meeroken niet normaal is. Dus: blijf het roepen! ![]() Serieus: blijf mensen erop aanspreken. Spoor mensen aan hun mond WEL open te doen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar idd, mensen moeten hun mond open doen. En het gewoon zeggen als ze niet willen dat er iemand rookt. Jammer dat de horeca niet meer meewerkt. Zonder hun steun zijn niet rokers nog steeds parasiet. En nu ist tijd om te maffen. Laat zat weer. ![]()
|
Over dat artikeltje wat in de Metro stond; daar stond duidelijk in dat het bedrijf wat over de vaccinaties het niet wilden gebruiken.
Enfin. Ik vind het onzin. Je moet zelf weten of je gaat roken of niet, je weet de risicio's ervan. Wat een gezeik over dat gerook, alsof je niet verslaafd kan raken aan alcohol. *steekt sigaret op*
|
He Floris_22 en hendrixx, kan het weer on-topic?
Fijn dat jullie elkaar overigens gevonden hebben, misschien is een praatclubje onder de warme vleugels van Stivoro wel de oplossing. Hopen dat een 'undercover roker' niet de boel komt verzieken met argumenten.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Flora & Fauna |
Katten laten rode puntjes/vlekjes achter miekmuis | 29 | 21-04-2007 18:35 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Roken verboden in openbare gelegenheden Groot-Brittannie hhendrikxx | 498 | 11-03-2006 13:29 | |
Verhalen & Gedichten |
Winnaar Verhalenwedstrijd: Adrian Nederlof en zijn broer. Verwijderd | 51 | 08-06-2005 05:41 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Adriaan Nederlof en zijn broer Ieke | 0 | 11-04-2005 17:42 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Roken in publieke gebouwen - Hoe zit het nou? hhendrikxx | 500 | 25-01-2005 20:28 |