Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2004, 21:07
gekkie:D
gekkie:D is offline
Citaat:
saartje 88 schreef op 11-12-2004 @ 14:25 :
ja, ik heb het idee dat heel veel mensen gaan denken dat ik ze spontaan ga bespringen .
Dat idee had ik ook, ik ben zelf bi. Bij mij reageren de mensen die het weten wel positief.
Volgens mij zijn veel meer mensen dan dat je denkt bi/lesbisch/homo.

Die vriendin van jou lijk me een onzekere doos, je kan denk ik wel betere vrienden krijgen.

Je moet zelf weten of je het vertelt. Maar persoonlijk vind ik 'uit de kast komen' maar raar, je vertelt het toch ook niet als je hetero bent?
Advertentie
Oud 12-12-2004, 09:53
saartje 88
saartje 88 is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 11-12-2004 @ 21:21 :
Het antwoord mag dus duidelijk zijn: NEE!
ok dan is het goed hoor
Oud 12-12-2004, 09:54
saartje 88
saartje 88 is offline
[

Je moet zelf weten of je het vertelt. Maar persoonlijk vind ik 'uit de kast komen' maar raar, je vertelt het toch ook niet als je hetero bent? [/B][/QUOTE]

mam, pap, ik moet jullie wat vertellen, ik ben hetero
Oud 28-12-2004, 13:28
Apomes
Apomes is offline
Ik vraag me af, hoe je zoiets het best tegn je ouders verteld
Oud 28-12-2004, 13:29
Verwijderd
Citaat:
Baka² schreef op 09-12-2004 @ 20:04 :
Ik denk dat als jij er uiteindelijk zeker van bent dat je op meisjes valt, en dat gewoon op een normale manier tegen haar moet zeggen dat je lesbisch bent. Gewoon zeggen dat je er mee zit dat zij zo over homoseksuelen denkt, maar dat je daar zelf niets aan kan doen. Ook dat je daardoor jullie vriendschap niet kwijt wil raken.
Ik verwacht wel dat ze het dan wel zou accepteren. Zeker als je ook erbij verteld dat zij niet bang hoeft te zijn dat jij haar wil versieren of iets met haar wil doen oid.

Meestal in zulke gevallen blijkt het meeste gewoon bluf te zijn als ze iemand zo in werkelijkheid schijnen te kennen. Ze zal het er een tijdje moeilijk mee hebben, maar niet dat het super ernstig word ofzo.
helemaal mee eens
Oud 28-12-2004, 13:40
elledc
elledc is offline
Zo zijn mensen nu eenmaal, we hebben altijd vooroordelen maar eens we die persoon beter kennen vallen onze vooroordelen weg.
Wat verweg is is vreemd, eens dichtbij is het veel minder vreemd.
Oud 29-12-2004, 23:30
juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Ik denk dat je het sowieso aan die vriendin moet vertellen, dat jij het niet zo belachelijk vind en er zelf mee zit.
Misschien bedoelde ze dat wat ze zei helemaal niet zo.

Ik had ook een vriendin die soms van die gekke dingen kon zeggen, maar op dat moment zich niet realiseerde dat er misschien goede vrienden van haar wél zo zouden zijn. Dan kan het best eens een andere zaak worden.

Mocht ze je daarna niet accepteren, dan is het vanzelfsprekend een vriendin van niets. (En laat ik je zeggen dat er daar maar weinig van rondlopen en als je ze tegenkomt je ze beter kwijt dan rijk bent.)
Oud 29-12-2004, 23:33
juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Citaat:
Apomes schreef op 28-12-2004 @ 14:28 :
Direct is het beste, maar niet abstract ('homo' zeggen werkt soms erg negatief...). Een voorbeeld van verliefdheid, of een persoon.
Vertellen dat je verliefd bent op Truus. Ja, en Truus is een meisje. Of gezellig samen met paps naar mooie vrouwen kijken en daar commentaar op geven. Het is subtiel, maar is soms wel de makkelijkste manier met ouders.
En als ze er dan zelf over beginnen, beaam je netjes. Dat bespaart wat "Mam, pap, willen jullie even om de tafel gaan zitten?" spanningen. En dan kunnen ouders niet rustig iets verwerken, wat weer resulteert in niet-fijne reacties. (Want het is logisch dat het een schok is, als je er nog nooit bij hebt stilgestaan.)
Oud 30-12-2004, 00:11
Al Murphy
Al Murphy is offline
Hoe kan je nu fan zijn van een politicus? Nuja, ik heb sowieso vrij weinig respect voor homohaters, (extreem) rechts en ook wel voor Geert Wilders...

Goh, hoe ik reageer/zou reageren als een goede vriend van me zegt dat hij homo is. De laatste keer dat iemand me dat vertelde, heb ik er met een nogal schuine mop op gereageerd, en in een weg gevraagd of hij dan seks met me wilde. We hebben eens goed gelachen, en zijn toen terug gekeerd naar de orde van de dag.

Sommige mensen vinden het stoer om stevige standpunten in te nemen. Misschien wilde je vriendin gewoon stoer overkomen, en meent ze het niet echt zo erg.
Oud 30-12-2004, 08:51
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
vertel het gewoon en als ze het niet accepteren verdienen ze jouw vriendschap niet eens..
mensen die zo denken kan je maar beter links laten liggen.
die komen zichzelf nog wel een keer tegen.
Oud 30-12-2004, 10:47
Verwijderd
Nou, als je zeker weet dat je het bent, gewoon lekker vertellen. gaan ze raar lopen doen? Dumpen die zooi. Belachelijk.
Oud 19-03-2005, 18:53
Koetjeboo
Koetjeboo is offline
goed beetje late reactie maar leiver laat dan nooit
ik heb ook vrienden die 't extreem ranzig vinden, fout vinden en er niks in zien..
maar ze accepteren me wel zoals ik ben en gaan gewoon met me om
niks mis mee, zolang ze 't zelf maar niet hoeven te doen
dat ze zegt dat ze 't dus smerig enz. vind hoeft helemaal niks te zeggen, dikke kans dat ze gewoon normaal met je om blijft gaan (zolang je maar niet probeert haar te versieren) omdat ze je verder heel ok. vind
Oud 19-03-2005, 22:13
-(L)-
Wat een 'vriendin'. Als je zeker weet dat je 't bent, en zij zou dat niet kunnen accepteren, dan zou ik haar gewoon aan de kant zetten.
Oud 21-03-2005, 09:24
Rippin Kittin
Rippin Kittin is offline
Citaat:
saartje 88 schreef op 09-12-2004 @ 19:56 :
Een vriendin van me zei een paar weken geleden tegen mij hoe ze over homo's denkt. Ze zei dat het goor is. Ik vroeg daarop wat ze zou doen als ze erachter kwam dat een vriend of vriendin van haar homo was. Ze zei daarop tegen mij dat ze dan niets meer met die persoon te maken wilde hebben.
Nu zit ik daar behoorlijk mee, want ik denk dat ik zelf ook op meisjes val. Ik weet het alleen niet helemaal zeker en daarom zeg ik er voorlopig niks over.
Nu weet ik echt niet meer wat ik moet doen. Ik wil nog heel graag bevriend met haar zijn, en er is nog een goede vriendin van me die anti-homo is.
wat moet ik nu doen??
(sorry als ik dingen zeg die al gezegd zijn, maar ik heb geen tijd/zin om dit hele topic door te gaan lezen)

Ten eerste: als je DENKT dat je op meisjes valt, zul je er ook wel op vallen... zoiets weet je gewoon denk ik; vanaf een jaar of 12 of zo weet je het diep van binnen wel als je lesbisch/bi/homo bent...
(dat was iig zo bij mezelf (bi) en de homo's, lesbische meiden en biseksuelen die ik ken)

Over die vriendin van je: Ze kan best een homohater zijn; sommige mensen zijn nu eenmaal erg narrow-minded... maar het zou ook best kunnen zijn dat ze zoiets alleen maar zegt om stoer te zijn. Bepaalde mensen moeten altijd iets hebben om af te zeiken, en minderheden zijn dan erg voor de hand liggend. Ik weet niet of ze ook andere dingen/mensen afzeikt?
Er bestaat zelfs een kleine kans dat ze zelf ook op meisjes valt, en dit probeert te verbloemen door middel van zogenaamd homo's vies te vinden. (dat heb ik namelijk ook jaren gedaan )
En als het echt een goede vriendin van je is, zal ze het wel accepteren... iig uiteindelijk wel... want als het beestje een naam heeft wordt het (meestal) een heel ander verhaal.

Bovendien: Je hoeft het helemaal niet aan je vriendin te vertellen dat je lesbisch/bi bent. Dat zijn immers jouw zaken, en daar heeft zij niets mee te maken... je kunt het altijd nog overwegen het haar te vertellen als je uiteindelijk een vriendinnetje hebt... ik weet niet waarom, maar als je al een relatie hebt voelen mensen zich over het algemeen minder bedreigd... misschien dat het er iets mee te maken heeft dat ze 'bang' worden dat je verliefd op ze wordt op zo...
anyway: ik heb het mijn beste vriendin pas verteld toen ik al 3 maanden een relatie had met een meisje. Zij nam dit tamelijk goed op... maar okay, het is wel iemand van wie ik wist dat ze niet narrow-minded is.

Wat ik verder nog ff kwijt wil:
Je vriendin weet niet dat jij op meisjes valt. Daarom moet je de negatieve dingen die ze zegt over homo's niet te serieus nemen... ik weet dat dit moeilijk is, maar voel je alsjeblieft niet gekwetst door uitspraken van iemand die niet weet waar ze over praat. Deze vooroordelen moet je niet te persoonlijk oppakken... (ja okay; makkelijker gezegd dan gedaan )

ff vraagje:
Wat zeg jij eigenlijk als ze zo lullig doet over homo's?!

Veel suc6

Laatst gewijzigd op 21-03-2005 om 09:30.
Oud 21-03-2005, 09:28
Rippin Kittin
Rippin Kittin is offline
Citaat:
Apomes schreef op 28-12-2004 @ 14:28 :
je kunt t beter zelf vertellen dan dat ze er zelf achter komen
dat is dus bij mij gebeurd... en toen gingen ze door t lint... OMG wat heb ik toen veel problemen gehad

Maar ik denk dat je t t beste eerst aan een ouder kunt vertellen; degene waar je het beste mee kunt praten en dergelijke... enkele subtiele hints... en daarna een soort van bekentenis... onder het afwassen of zo... (zo zou ik t doen als ik mijn leven een aantal jaar terug kon draaien )
Oud 21-03-2005, 09:40
Verwijderd
Beetje sund van die vriendin... Maar het kan zijn dat ze dit zei vanuit vooroordelen, dat ze het nog nooit van dichtbij heeft meegemaakt.

Als ze erachter komt en ze reageert nog steeds zo, lekker laten gaan. Die kun je dan volgens mij beter kwijt zijn.
Maar het kan ook zijn dat ze, doordat ze het nu van dichtbij meemaakt, anders ziet...
Oud 21-03-2005, 15:26
GoldenSample
GoldenSample is offline
mensen die wat tegen homo's of lesbies hebben zouden mijn vrienden niet kunnen zijn...
Oud 24-03-2005, 18:48
Rippin Kittin
Rippin Kittin is offline
Citaat:
GoldenSample schreef op 21-03-2005 @ 16:26 :
mensen die wat tegen homo's of lesbies hebben zouden mijn vrienden niet kunnen zijn...
goed zo

van mij ook niet
Oud 24-03-2005, 20:24
snoodaard
snoodaard is offline
Ik ben zelf ook lesbisch. Zullen we haar uitnodigen en met z'n 3en er achter komen hoe mooi liefde is ?

Groetjes, knuffels en kusjes,

Snoodaard.
Oud 24-03-2005, 21:04
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 11-12-2004 @ 21:21 :
Het antwoord mag dus duidelijk zijn: NEE!
en zo is't.
Oud 24-03-2005, 21:28
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Rippin Kittin schreef op 21-03-2005 @ 10:28 :
je kunt t beter zelf vertellen dan dat ze er zelf achter komen
dat is dus bij mij gebeurd... en toen gingen ze door t lint... OMG wat heb ik toen veel problemen gehad

Maar ik denk dat je t t beste eerst aan een ouder kunt vertellen; degene waar je het beste mee kunt praten en dergelijke... enkele subtiele hints... en daarna een soort van bekentenis... onder het afwassen of zo... (zo zou ik t doen als ik mijn leven een aantal jaar terug kon draaien )
Ik heb het moeder gewoon verteld tijdens TV kijken "mama ik ben homo".
Ze vond het helemaal geen erg! Mama heeft het dan tegen mijn zussen en famillie verteld...niemand die problemen had!
Oud 24-03-2005, 21:30
Rippin Kittin
Rippin Kittin is offline
Citaat:
Apomes schreef op 24-03-2005 @ 22:28 :
Ze vond het helemaal geen erg! Mama heeft het dan tegen mijn zussen en famillie verteld...niemand die problemen had!
Wow, relaxt

Laatst gewijzigd op 25-03-2005 om 07:35.
Oud 24-03-2005, 21:35
Vice
Vice is offline
Citaat:
Apomes schreef op 24-03-2005 @ 22:28 :
Bij mij is het gelukkig ook nooit een probleem geweest.
Oud 25-03-2005, 18:16
thegoodlife
thegoodlife is offline
Je moet je eens afvragen of je iemand die je niet neemt zoals je bent uberhaupt wel als vriendin wilt hebben. Diegene kan een mening hebben maar dat wilt nog niet zeggen dat jij je daarom anders moet gaan gedragen of niet jezelf mag zijn en voor je sexuele geaardheid mag uitkomen. En als ze het raar vindt, gaat ze toch lekker "betere" hetero vriendinnen zoeken?
Oud 27-03-2005, 10:53
IRKill
IRKill is offline
Ik wou ook nog ff reageren, ik mag dan misschien jongen en hetero zijn maar ik snap best dat je t er moeilijk mee hebt. Zeker omdat je niet zeker weet of je wel of niet lesbisch bent. Maar al ben je wel lesbisch dan wil dat toch niet zeggen dat je meteen je vriendin leuk vind ( als je hetero bent val je toch ook niet op je gewone vrienden ook al zijn die van het andere geslacht). Je vrienden hebben je gewoon te accepteren zoals je bent. En als je erover uit bent of je wel of niet lesbisch bent zou ik eerst aan je vrienden uitleggen dat je ze zelf ook niet anders gaat bekijken omdat jullie gewoon vrienden zijn. Maar in ieder geval kom je er wel achter wie je echte vrienden zijn. In ieder geval suc6.
Oud 21-09-2006, 14:08
Saskiah^^
Saskiah^^ is offline
Citaat:
saartje 88 schreef op 09-12-2004 @ 19:56 :
Een vriendin van me zei een paar weken geleden tegen mij hoe ze over homo's denkt. Ze zei dat het goor is. Ik vroeg daarop wat ze zou doen als ze erachter kwam dat een vriend of vriendin van haar homo was. Ze zei daarop tegen mij dat ze dan niets meer met die persoon te maken wilde hebben.
Nu zit ik daar behoorlijk mee, want ik denk dat ik zelf ook op meisjes val. Ik weet het alleen niet helemaal zeker en daarom zeg ik er voorlopig niks over.
Nu weet ik echt niet meer wat ik moet doen. Ik wil nog heel graag bevriend met haar zijn, en er is nog een goede vriendin van me die anti-homo is.
wat moet ik nu doen??
Ze moet een beetje respect hebben voor zulke mensen, dus ook voor jou, zelf ben ik ook bi en zou ik ook behoorlijk schrikken, maar ik zou het haar dan maar niet vertellen, voel je niet aangesproken
Oud 21-09-2006, 22:17
Bloem
Bloem is offline
Je hoeft geen topics van een jaar oud te uppen, hoor
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten