| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
|
Citaat:
waarom geen raid 0 1. prijs 2. onbetrouwbaarheid (striping verhoogt met 2 schijven de kans op crashen met 50%)
|
||
|
|
||
|
Citaat:
twee dingen ,1. laten we gewoon ophouden om met zeuren over wel of geen raid0 / raid1 ik denk dat de topicstarter dit best zelf kan uitmaken. voor hem dan hier even de punten op een rijtje, - het is duurder - het is sneller - het is onbetrouwbaarder (al hoe wel de meningen hier over verdeeld zijn, maar toch anders krijg ik weer ruzie met king )2. king heb je een link voor me waar dat van die onbetrouwbaarheid zwart op wit staat? (heb al even gezocht maar jou 50% kan ik nergens terug vinden).... even voor de duidelijkheid dit is geeeeen flame ![]() -de postbode-
|
|
|
|
bij RAID0 (striping) wordt de ene helft van de data naar de ene schijf geschreven en de andere helft naar de andere schijf, daardoor wordt theoretisch gezien de snelheid 2x zo hoog, maar dus ook de betrouwbaarheid met 50% verlaagd, wanneer een van de twee schijven crasht ben je de data op de andere schijf ook kwijt, want met halve data kan je niets (even simpel uitgelegd..)
|
|
|
|
||
|
Citaat:
bvb -de postbode-
|
|
||
|
Citaat:
Zelfde geldt als je raid 0 met 3 schijven neemt. Snelheid is 3 keer zo groot, kans op uitval is net zo goed 3 keer zo groot. |
||
|
|
||
|
Citaat:
dat had ik kunnen bedenken ![]() -de postbode- thanx btw
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
-de postbode-
| Advertentie |
|
|
![]() |
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| Software & Hardware |
PC Samenstellen Kasprowski | 8 | 10-09-2009 21:10 | |
| Software & Hardware |
Online sites om pc's samen te stellen met wat (oudere low end onderdelen) Warsocket | 13 | 15-12-2008 00:30 | |
| Software & Hardware |
[Algemeen] PC samenstellen Unique Clone | 64 | 09-04-2005 21:34 | |
| Software & Hardware |
[pc] Samengestelde pc geeft geen beeld en doet niks Orion16 | 34 | 03-10-2003 11:07 | |
| Software & Hardware |
Zelf bouwen van een nieuwe PC moeilijk ??? Atje85 | 20 | 20-02-2003 18:00 | |
| Software & Hardware |
(nieuwe pc) samenstellen AirRaid | 22 | 23-11-2002 13:53 | |