![]() |
||
Citaat:
Ik weet toch een aantal passages uit het OT die ons dingen ovr god leren. Exodus leert ons bijvoorbeeld al een hele hoop over misdaden die god bereid is te begaan, en die vervolgens wel verbied voor de mensen. Genesis leert ons dat god niet almachtig is, aangezien hij moet rusten. (waaruit logischerwijs volgt dat zijn krachten niet onuitputtelijk zijn)
|
![]() |
||
Citaat:
Ik ben niet allemachtig en rust ook wel eens als ik helemaal niet moe ben ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar of God lui is... Tja, als Hij echt een harde werker was had Hij de rotzooi hier op Aarde ook wel ff op kunnen ruimen.
||
Citaat:
Beetje vreemd ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En hoezo heeft vrijdag geen nummer? Hoe wordt vrijdag genoemd?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hij hoeft zijn creatie niet te aanschouwen, want binnen een oneindig kleine tijd weet hij alles wat er te weten valt. Langer kijken voegt daar niets aan toe omdat hij gewoon in zijn geheugen kan kijken terwijl hij andere dingen doet. Omdat hij almachtig is, kan hij alles tegelijkertijd doen wat hij maar wil, dus kan hij voor eeuwig "aanschouwen" terwijl hij de rest van "zijn ding" doet. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar dat zeg ik vanuit mijn mens-denken, dus is het niet zo. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het jeugdjournaal moet ook het nieuws makkelijker uitleggen dan in het grote journaal. Dat is ook niet voor niets ![]()
||
Citaat:
wie weet is het veel ingewikkelder dan dat wat je denkt te zien.
||
Citaat:
Stel, ik bouw iets cools. Ik weet hoe alles zit, maar toch bedenk ik: "Hey, ik ben hip, ik heb iets moois gebouwd, ik ben tevreden, laat ik nog even gaan zitten blij zijn over mezelf en dat ik dit kan." God was gewoon tevreden over zn schepping, en bleef nog even zitten kijken. Almachtig betekent niet dat je vanalles tegelijk moet doen. Het kán, maar het hoeft niet. Je bent toch almachtig, dus dat beslis je lekker zelf.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() dat bedoelde ik met de pot verwijt de ketel
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Weerleg maar, dan neem ik determinisme weer serieus. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
(En als almachtig wezen kan dat, als het al een zonde is, je aan je almachtige reet roesten,want er is toch niemand die je er op gaat aankijken, en als ze dat wel doen,dan pwn je ze, want je bent almachtig.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Trouwens, geef eens een voorbeeld van een verschijnsel dat wij kunnen waarnemen, dat niet verklaard kan worden? |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Lees mijn tekst maar bij vraag aan de atheisten, hier op religie. En het ontstaan van alles is ook nog niet verklaard. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
precies, God staat boven de tijd, Hij heeft de tijd zelfs geschapen. Iets goddelijks kan niet in menselijke termen beschreven worden. Ik zal me er niet aan wagen om te raden waarom God dit zo heeft laten schrijven, maar ongetwijfeld heeft Hij er een goede reden voor gehad. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Edit: trouwens, het gaat over zaken die wij niet zouden kunnen verklaren, niet over zaken die we nu niet kunnen verklaren. Laatst gewijzigd op 11-01-2005 om 09:19. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
nog even om terug te komen: 1. Er is niet verklaard dat licht zich als deeltje of als golf gedraagt. 2. Waarom een atoomkern vervalt is niet te verklaren, men denkt dat dit random gebeurt, nogal makkelijke oplossing imo 3. Men heeft waarnemingen gedaan, waaruit zij tot de conclusie is gekomen dat er een bigbang moet zijn. Anders wordt mijn vraag: Waarom zet het heelal uit? 4. De wijze waarop mineralen gericht zijn in zeer oude gesteenten laat zien dat de magnetische dipool van de aarde soms geheel verdwijnt, en een compliceert veld vertoont met vele polen verdeeld over de gehele planeet. Wanneer de dipool terugkeert kan het zijn dat de noord en zuid pool van plaats hebben verwisseld. De laatste omkering gebeurde ongeveer 780 000 jaar geleden gedurende een periode van verscheidene duizend jaren. Nu denken Gauthier Hulot en zijn collega’s van het Instituut voor Aardwetenschappen in Parijs dat ze vroege aanwijzingen hebben voor nog een omkeer. Ze gebruikten de data van de Ørsted satelliet voor het bestuderen van vreemde variaties in het magneetveld van de aarde. In het bijzonder is een grot stuk onder Zuid Afrika gericht in de tegenovergestelde richting van de rest van het aardse magneetveld en is gedurende honderden jaren aan het toenemen. De anomalie heeft al de totale sterkte van het aardmagneetveld gereduceerd met ongeveer 10%. Als de groei doorzet met dezelfde snelheid zal het aardmagnetische veld verdwijnen over iets meer dan twee millennia. De Ørsted satelliet is echter de eerste satelliet die momentopnames heeft gedaan van het aardmagnetische veld sinds 20 jaar en zulk zeldzame data maakt het moeilijk om toekomstige verschuivingen te voorspellen. Hulot zegt dat we niet echt kunnen zeggen wat er zal gebeuren, maar we zijn in een ongewone toestand terecht gekomen dat misschien gerelateerd is aan een omkeer 5. De botten zijn toch waargenomen, waar komen die dan vandaan. Dit toont alleen aan de wetenschap absoluut niet ver genoeg is om over de meeste dingen iets zinnigs te zeggen. Als je geen eens botten van dieren op je eigen planeet kan plaatsen... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
2. Jawel, instabiliteit van de atoomkern. We weten alleen niet wanneer de atoomkern gaat vervallen, maar dat is ook principieel onmogelijk. De overige punten weet ik niet genoeg van. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
2. ![]() |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
2. Dat weten we wel, we kunnen namelijk de kansverdelingen afleiden. We kunnen dus voorspellen wat de spreiding is. |
![]() |
||
Citaat:
maar bij het vervallen van atomen. Waarom welke nauw percies op een bepaalt tijdstips vervalt. Dat was toch nog niet verklaart? Misschien zit daar god wel achter, hij kies de hele dag welke atoom uit elkaar vallen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Voor details verwijs ik je naar een leerboek over atoomfysica. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||