![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
@ Qwuartz, met hype bedoel ik dat opeens iedereen het erover heeft, dat er twintig miljoen boeken over te koop zijn, dat die boeken in elke boekhandel liggen, dat op televisie erover gesproken wordt, in kranten en in magazines. En dat terwijl overgevoeligheid al eeuwen bestaat en het eigenlijk niet echt iets nieuws is, behalve de nieuwe naam die ze er aan vastgeplakt hebben. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
En wat je zegt over 'de drang overal een etiketje aan te hangen' is nu precies wat mij zo vreselijk irriteert. Want waarom zou je overal een etiket aan hangen? Straks krijgen we ook nog een begrip voor alle andere karaktereigenschappen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Goed, dan snappen we elkaar ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik kan helaas niet voor je opzoeken waar dat onderzoek is gedaan en zo.. ik weet namelijk niet meer waar ik het vandaag heb.. de krant geloof ik. En ik kan het ook niet erg.. geweldig brengen. Ik kom niet helemaal uit m'n zinnen vandaag. |
![]() |
||
Citaat:
En sinds maar 2% hoogbegaafd is, kan je wel gaan roepen dat 70% van die 2% depressief is, maar ja .. |
![]() |
||
Citaat:
Over dat 2%.. reken maar eens uit hoeveel 2% op 16 miljoen is en je zult zien dat er nog best wel veel hoogbegaafden in Nederland alleen al zijn. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() (*kuch* En misschien nog wel een groter aantal minder intelligente mensen ![]() .. denk dat je toch alles in z'n geheel moet bekijken wil je echt iets kunnen zeggen of 70% van de hoogbegaafde mensen veel is of niet .. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar goed.. of het nou 2% of 20% is.. 70% van 'deze mensen' zegt ongelukkig te zijn.. ik zou zeggen dat er dan wel een soort van verband zou moeten zijn. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik denk ook dat je het in z'n geheel moet bekijken.. en dat er waarschijnlijk meer mensen depressief zijn die niet hoogbegaafd zijn, dan mensen die wel hoogbegaafd zijn. Maar ik denk wel dat als je gaat kijken welke 'groep' mensen vaker depressief is, dat je dan o.a. op hoogbegaafden uit komt. En dat dat dan maar 2% is en dus in verhouding niet veel mensen zijn, dat begrijp ik. Maar het percentage is, denk ik, erg hoog als je het vergelijkt met anderen 'groepen'. (ik vind het zo lullig om het in groepen te verdelen.. maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel) |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar ja voor de rest heb je gelijk. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar goed.. eigenlijk ging het topic over het verband mooi/lelijk-depressief. En ik denk dat wel redelijk duidelijk is hoe men daar over denkt. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Dit topic is verwarrend.. door dat topic op L&R ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dat topic van "wat vind jij een mooi mens" of zo. Door de topictitel van dit topic raak ik steeds in de war omdat ik meestal eerst naar L&R ga en daarna meteen doorspring naar psych. En omdat ik daar ookal op jou reageerde. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Mja, dat ben ik met je eens. Maar er zijn genoeg mensen die zeggen "hij heeft een mooi innerlijk" (om van te kotsen, vind ik persoonlijk.. maar goed :>) en blijkbaar was dat wel de 'bedoeling' van het topic. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik kan helaas niet voor je opzoeken waar dat onderzoek is gedaan en zo.. ik weet namelijk niet meer waar ik het vandaag heb.. de krant geloof ik. En ik kan het ook niet erg.. geweldig brengen. Ik kom niet helemaal uit m'n zinnen vandaag. Maar ik geloof dat het inderdaad in een krant stond. Volkskrant of Trouw of zo. Ze hadden (o.a.) enquetes gehouden onder hoogbegaafde jongeren. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Eerst had je het over 70% van de hoogbegaafden; nu is 't dus al gereduceerd tot 70% van de hoogbegaafde jongeren. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Nah, volgens mij was het zo.. dat ze onderzoek hadden gedaan naar hoogbegaafden die nog naar school gingen. En dat deze mensen voor een groot deel ongelukkig waren door school.. de verveling en het onbegrip wat daarbij hoort.. Maar ik zie dat ik dat in m'n eerste post er niet bij had gezet (dat het over schoolgaande hoogbegaafden ging).. dat was mijn fout. En volgens mij was er nog een onderzoek een keer eerder gedaan.. onder alle hoogbegaafden of hoogbegaafden boven de 18.. en daar kwam ook een hoog percentage uit.. maar dat is allemaal zo vaag bij gebleven dat ik daar helemaal geen uitspraken over durf te doen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Daarnaast is "ergens ongelukkig door zijn" nog iets heel anders dan "depressief". |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En verder: Dat hoogbegaafde (jongeren) eerder de neiging kunnen vertonen tot depressiviteit is goed mogelijk. Maar dat kan je even goed zeggen van mensen die minder materiële middelen hebben of mensen die een ongeluk hadden en nu verlamd zijn of mensen die... Je hebt veel factoren die een rol kunnen spelen in een depressie, zelfs 'lelijk zijn'. Maar voor zover ik weet is er ook nog een erfelijke gevoeligheid en de draagkracht van mensen en dus niet alleen hun omgeving/situatie/uiterlijk. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Tuurlijk ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Als ik arm ben, maar 'k heb veel vrienden kan ik nog steeds gelukkig zijn. Dat ik nu wat minder modieuze kleren kan kopen e.d. kan voor mij bv. van minder groot belang zijn. Het is dus afhankelijk hoe de persoon zelf er mee omgaat. Factoren die buiten de persoon liggen kunnen een persoon vlugger in de put duwen, maar het ligt vooral aan de persoon zélf. Een hoogbegaafde persoon kan zowel problemen hebben met zijn hoge iq (denk aan sociale isolatie of zo), maar kan het net zo goed super vinden (meer vrije tijd, want moet zich minder bezighouden met studeren of hij kan net zaken bestuderen die hij heel interessant vindt...). Als hij enkel het negatieve ziet kunnen die aspecten die zijn hoogbegaafdheid met zich meebrengen hem inderdaad ongelukkig maken. |
![]() |
|
Verwijderd
|
http://www.nu.nl/news.jsp?n=471293&c=80
Als we dit Zweedse onderzoek kunnen geloven is de kans juist groter op depressie en de gevolgen daarvan als je een laag IQ hebt. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Wat hebben we toch een klote samenleving trophus | 64 | 04-09-2008 12:36 | |
Liefde & Relatie |
Bij elkaar passen? Mingster | 63 | 04-03-2005 20:07 | |
Lifestyle |
Mooie mensen foto-topic Pan Am | 499 | 06-06-2003 22:09 | |
De Kantine |
fototjes van mooie dames en heren the reflecting god* | 145 | 01-07-2002 11:45 |