Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2005, 15:48
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 24-01-2005 @ 16:46 :

er is geen film die oproept om ongelovigen te vermoorden, tenminste niet in de islam. Wél mensen, waaronder zowel ongelovigen als hun Moslimbroeders zelf, die hen aanvallen, of de aanvaller helpen. Getuiuge Irak.
Hoezo 'er is geen film die oproept ongelovigen te vermoorden'. Ik durf te wedden dat Al Zarqawi in zijn privéstudiootje in een buitenwijk van Baghdad wel degelijk filmpjes maakt waarin wordt opgeroepen ongelovigen te vermoorden. Dat jij van mening bent dat een goede moslim zo'n film nooit kan maken, doet daar niet aan af. Er zijn mensen die zichzelf zeer goede moslims vinden en die oproepen ongelovigen af te slachten. We discussiëren niet over de vraag of de islam dat toestaat, want dat is een vraag van uitleg van de teksten.

En bovendien, ik heb dit al eens vaker betoogd, je kunt het begrip 'verdedigen' zover oprekken als je zelf wilt, net zoals Amerika een geheel nieuwe definitie heeft gegeven van het begrip 'preventieve aanval' na Irak.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2005, 15:49
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
RanC schreef op 24-01-2005 @ 16:45 :
Alleen bij de domme westerlingen, net zoals alleen domme moslims voor de Jihad zijn.

En helaas zijn domme mensen veruit in de meerderheid.
nee, helaas is dat niet waar. ik durf met alle oprechtheid te beweren dat minimaal de helft van het Westen bang is voor de Islam. daarentegen is het mensen die aanleiding zien voor de Jihad, vele malen kleiner. Natuurlijk zijn die mensen die aan de Jihad doen vele malen gevaarlijker, maar vooralsnog vind ik dat vooral in Nederland veel te overdreven wordt gereageerd.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 15:53
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-01-2005 @ 16:48 :
Hoezo 'er is geen film die oproept ongelovigen te vermoorden'. Ik durf te wedden dat Al Zarqawi in zijn privéstudiootje in een buitenwijk van Baghdad wel degelijk filmpjes maakt waarin wordt opgeroepen ongelovigen te vermoorden. Dat jij van mening bent dat een goede moslim zo'n film nooit kan maken, doet daar niet aan af. Er zijn mensen die zichzelf zeer goede moslims vinden en die oproepen ongelovigen af te slachten. We discussiëren niet over de vraag of de islam dat toestaat, want dat is een vraag van uitleg van de teksten.

En bovendien, ik heb dit al eens vaker betoogd, je kunt het begrip 'verdedigen' zover oprekken als je zelf wilt, net zoals Amerika een geheel nieuwe definitie heeft gegeven van het begrip 'preventieve aanval' na Irak.
Er is op deze hele wereld geen enkele film (geweest) die gemaakt is door Moslims, en zegt dat je een ander moet doden omdat hij of zij Moslim is. Ik daag je uit met voorbeelden te komen. Wel is het zo dat tijdens zulke video's wordt gezegd van deze ongelovigen bla bla bla, maar dan wordt vooralsnog allen de ongelovige groep die hen iets heeft aangedaan bedoelt.

Jij denkt alles te kunne verklaren door simpelweg te zeggen dat bepaalde mensen de Kuran verkeerd interpreteren. Ik weet dat dat niet zo is. Als je bijvoorbeeld een verklaring van de grootste terrorist aller tijden, bin laden er bij zou pakken, en van het begin tot het einde zou afluisteren, zou je tot de zelfde conclusies komen.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 16:02
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 24-01-2005 @ 16:53 :
Er is op deze hele wereld geen enkele film (geweest) die gemaakt is door Moslims, en zegt dat je een ander moet doden omdat hij of zij Moslim is. Ik daag je uit met voorbeelden te komen. Wel is het zo dat tijdens zulke video's wordt gezegd van deze ongelovigen bla bla bla, maar dan wordt vooralsnog allen de ongelovige groep die hen iets heeft aangedaan bedoelt.
Zucht. Jij hebt dus een soort IMDB-achtig overzicht met alle films die ooit, wanneer dan ook, waar dan ook ter wereld, gemaakt zijn door moslims en die iets te maken hebben met ongelovigen? Nee? Ik ook niet, ik zeg alleen dat de kans me niet onaanzienlijk lijkt dat dat soort films daadwerkelijk gemaakt worden.

Citaat:
Jij denkt alles te kunne verklaren door simpelweg te zeggen dat bepaalde mensen de Kuran verkeerd interpreteren. Ik weet dat dat niet zo is. Als je bijvoorbeeld een verklaring van de grootste terrorist aller tijden, bin laden er bij zou pakken, en van het begin tot het einde zou afluisteren, zou je tot de zelfde conclusies komen.
Gelukkig ga je rechten studeren, dan leer je namelijk iets over deze materie (uitleggingskwesties en hermeneutiek). Ik hoop alleen niet dat je daardoor ernstig in de knoei komt met je geloof.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 16:14
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-01-2005 @ 17:02 :
Zucht. Jij hebt dus een soort IMDB-achtig overzicht met alle films die ooit, wanneer dan ook, waar dan ook ter wereld, gemaakt zijn door moslims en die iets te maken hebben met ongelovigen? Nee? Ik ook niet, ik zeg alleen dat de kans me niet onaanzienlijk lijkt dat dat soort films daadwerkelijk gemaakt worden.

ik denk te weten dat zo'n video niet bestaat, omdat ik wederom dénk te weten wat denkwijze van deze mensen zijn. je zei niet dat je dacht dat de kans dat zoiets zou kunnen bestaan niet uit te sluiten, maar je zei letterlijk "Hoezo 'er is geen film die oproept ongelovigen te vermoorden'. Ik durf te wedden dat Al Zarqawi in zijn privéstudiootje in een buitenwijk van Baghdad wel degelijk filmpjes maakt waarin wordt opgeroepen ongelovigen te vermoorden."
Dat is toch heel wat anders. Ik zou de eerste zijn om te zeggen dat zulke mensen zo hard mogelijk moeten worden aagepakt, indien ze anderen slechts om hun geloof vermoorden, of whatever.( nu ben ik ook tegen mensen als bin laden die burgers aanvallen hoor, begrijp me niet verkeerd!).
Nu zeggen bepaalde Moslims aanvallen, omdat ze genoeg hebben van het incasseren.
Citaat:
Gelukkig ga je rechten studeren, dan leer je namelijk iets over deze materie (uitleggingskwesties en hermeneutiek). Ik hoop alleen niet dat je daardoor ernstig in de knoei komt met je geloof.
hoezo dat ?
ik kan trouwens de mening die mij wordt opgedragen ook leren, naast mijn eigen mening. Dan weet ik beide visies, en kan ik zelf beoordelen wat goed is, en wat fout. maar op mijn proefwerkblaadje hetgeen zij willen horen opschrijven
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 19:27
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 24-01-2005 @ 09:15 :
Het zou een oplossing zijn, maar dan denk ik dat landverraad nadrukkelijk betrekking moet hebben op acties voor organisaties die op een Europese lijst van verboden organisaties staan. Anders zou het artikel te makkelijk gebruikt kunnen worden om mensen op te sluiten voor acties voor een op zichzelf legitieme organisatie die alleen aan een enkele staat onwelgevallig zijn.
Ja, daar ben ik het wel mee eens. Al denk ik dat een dergelijke lijst door Nederland zelf ook wel kan worden opgesteld binnen Europees verband, zolang er maar een mate van controle is daarop. En er moet natuurlijk sowieso wel sprake zijn van een geweldsdaad of een voorbereiding daarop, enkel rondlopen met een bordje met 'Al Qaeda is cool' voldoet daar natuurlijk niet aan.
Oud 24-01-2005, 19:29
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 24-01-2005 @ 17:14 :
ik Nu zeggen bepaalde Moslims aanvallen, omdat ze genoeg hebben van het incasseren.
Wat incasseren, precies? Ik heb niet de indruk dat de moslims als groep nou buitengewoon bedreigd zijn. Er zijn heel wat groepen die meer bescherming verdienen en nodig hebben dan de moslims van de wereld.
Oud 24-01-2005, 19:59
meisje
meisje is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 24-01-2005 @ 16:53 :

Ik wil je even erop wijzen dat 'goed' een relatief begrip is. Wat jij onder een 'goede' moslim verstaat, wil niet zeggen dat anderen dat ook zo zien.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 20:24
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
McCaine schreef op 24-01-2005 @ 20:29 :
Wat incasseren, precies? Ik heb niet de indruk dat de moslims als groep nou buitengewoon bedreigd zijn. Er zijn heel wat groepen die meer bescherming verdienen en nodig hebben dan de moslims van de wereld.
vanaf het Sykes-Picot verdrag, tot de dag van vandaag is er zoveel gebeurt, dat k niet weetwaar ik moet beginnen. Een korte opsomming van wat er nu aan de hand is:
Servie, 6 miljoen doden volgens een s.comforummer. Maar volgens mij waren het er veel minder. In ieder geval veel Moslimdoden.
Palestina, had ik 2 weken geleden de cijfers van ingezien, van het aantal doden sinds de 2e intifada, ruim 4000 Palestijnen ( maar ook 1000 israeli's).
Afghanistan, hoeveel weet ik niet
Irak, een keer hoorde ik 200000, een keer 20000, ik weet hte niet, maar weer heel veel Moslims.
Indonesie, het grootste moslimsland van de wereld, wordt bestuurd door Christeen ofzo, ik weet ook daar niet hoe alles in mekaar steekt, maar ook daar zijn er veel Moslimdoden gevallen.
Verscheidene Islamitische Afrikaanse landen, daar heb ik helemaal geen benul van, maar ik weet wel dat tienduizenden zijn vermoord.
En dit is wat een leek als dat ik ben weet, van wat er nu aan de gang is.
*edit* tjetjenie
Wie zijn die andere groepen die meer bescherming nodig hebben?

Laatst gewijzigd op 24-01-2005 om 20:33.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 20:29
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
meisje schreef op 24-01-2005 @ 20:59 :
Ik wil je even erop wijzen dat 'goed' een relatief begrip is. Wat jij onder een 'goede' moslim verstaat, wil niet zeggen dat anderen dat ook zo zien.
Wat precies goed is zijn de Moslims het voor 99,5 % eens. Maar tussen die halve procent zit geen terroristische aanslag plegen ofzo. Maar dingen als, voor hoe lang aan schapenvlees mag ik in me bezit hebben, en dit soort zeer kleine dingen.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 20:49
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 24-01-2005 @ 21:24 :
vanaf het Sykes-Picot verdrag, tot de dag van vandaag is er zoveel gebeurt, dat k niet weetwaar ik moet beginnen. Een korte opsomming van wat er nu aan de hand is:
Servie, 6 miljoen doden volgens een s.comforummer. Maar volgens mij waren het er veel minder. In ieder geval veel Moslimdoden.
Jawel, maar evengoed ook veel Kroaten en Serviërs dood.

Citaat:
Afghanistan, hoeveel weet ik niet
Een aantal duizenden geloof ik. Voornamelijk vermoord door andere moslims, mag ik er wel bij zeggen.

Citaat:
Irak, een keer hoorde ik 200000, een keer 20000, ik weet hte niet, maar weer heel veel Moslims.
Ook waar, maar voor een belangrijk deel ook vermoord door andere moslims. Er komen veel meer mensen om in die voortdurende autobom-aanslagen e.d. dan er door Amerikanen ooit zijn gedood in Irak.

Citaat:
Indonesie, het grootste moslimsland van de wereld, wordt bestuurd door Christeen ofzo, ik weet ook daar niet hoe alles in mekaar steekt, maar ook daar zijn er veel Moslimdoden gevallen.
Indonesië wordt helemaal niet door Christenen bestuurd. Er zijn wel veel doden gevallen ja, maar dat kwam doordat het een militaire dictatuur was en men poogde alle 'Communisten' uit te moorden.

Citaat:
Verscheidene Islamitische Afrikaanse landen, daar heb ik helemaal geen benul van, maar ik weet wel dat tienduizenden zijn vermoord.
Maar weer bijna alleen door andere moslims.

Maar wat ik maar wil zeggen is, dat het absoluut niet het geval is, historisch gezien, dat moslims tot de meer bedreigde groepen behoren. Integendeel; het aantal groeit gestaag en zowel binnen als buiten de traditionele islamitische regio's.
Veel ernstiger bedreigd zijn bijvoorbeeld de Joden, die nu al zowat als een bedreigde diersoort kunnen worden beschouwd, bij wijze van spreken. Zelfde verhaal voor de Armeniërs, de Twa, een heel aantal Amerikaanse Indianenvolkeren, de traditionele Zuid-Amerikaanse Indianenculturen, de Tibetanen, de Uyguren, etc. Allemaal volkeren die veel meer bedreigd zijn en veel meer bescherming verdienen dan de moslims als groep.
Oud 24-01-2005, 20:54
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 24-01-2005 @ 21:24 :
OMG, mischien moet jij de verslagen over Atjeh en vooral Oost-Timor er eens op na lezen, plus de verslagen rond zogenaamde verkiezingen.

Als ik dit punt lees dan krijg ik het idee dat je feitenkennis rond Indonesie ronduit ontoereikend is.
Oud 26-01-2005, 14:22
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 24-01-2005 @ 01:17 :
Duitsland: honderden moslims op exportlijst

Duitse ambtenaren zijn bezig met het maken van lijsten waarop honderden Islamitische strijders staan, die dankzij een nieuwe wet het land uitgezet zullen worden. De actie, die letterlijk vertaald "vegen" is gedoopt, moet uiteindelijk voorzien in het uitzetten van honderden buitenlanders.

De actie is gebaseerd op een passage van de nieuwe immigratiewet die sinds 1 januari van kracht is. In de wet staat dat buitenlanders op grond van een op feiten gebaseerde prognose, waaruit zou blijken dat er een gevaar zou zijn, uitgezet kunnen worden. De betreffende passage is door de Duitse minister Otto Schily van Binnenlandse Zaken ingevoerd, ondanks tegenstand van "de Groenen".

Volgens de Beierse minister Günther Beckstein geeft deze wet "nieuwe mogelijkheden die consequent moeten worden gebruikt". Voor de betrokkenen geldt dan niet meer de "normale" rechtsgang die geldt voor een uitzetting, maar wordt men voor een speciale federale rechtbank gedaagd, zonder de mogelijkheid van hoger beroep. Deze rechtbank zou mogelijk tot 2.000 zaken per jaar gaan behandelen. De minister van Binnenlandse Zaken stelde dat dat het deelnemen aan trainingskampen van Al Qaeda een duidelijke reden is om een buitenlander uit te zetten. Ook het verspreiden van videobeelden die oproepen tot een "heilige oorlog" kan met dezelfde maatregelen bestraft worden.

Duitse afkeer tegen liberale wetten
Sinds bekend werd dat de Arabieren die in 2001 de aanvallen op de VS leidden in Duitsland uitkeringen ontvingen, zijn Duitsers gaan twijfelen aan de liberale wetten waarvan militanten kunnen profiteren. De nieuwe wet is een voorbeeld van de reeks maatregelen die Duitsland wil nemen tegen het terrorisme.
bron

Is dit goed, of is dit slecht?
barst los!
Dit lijkt akelig veel op de deportaties van de joden gedurende WOII
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 14:25
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 26-01-2005 @ 15:22 :
Het doet me eerder denken aan de deportatie van gevangenen naar Australië door Engeland.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 14:30
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 26-01-2005 @ 15:25 :
Het doet me eerder denken aan de deportatie van gevangenen naar Australië door Engeland.
kan ook, ja.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 14:41
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Ach, liever deporteren dan importeren.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 14:43
Verwijderd
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 26-01-2005 @ 15:41 :
Ach, liever deporteren dan importeren.
neo-nazi. Ze mogen jou deporteren naar mars.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 15:43
RanC
RanC is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 26-01-2005 @ 15:43 :
neo-nazi. Ze mogen jou deporteren naar mars.
De nazi's konden ook niet tegen mensen met een andere mening.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 17:02
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Het lijkt er helemaal niet op.
Oud 26-01-2005, 18:50
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ook nog trauma's aan het verwerken ofzo?

Die vergelijking slaat nergens op.
Oud 27-01-2005, 12:44
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 26-01-2005 @ 18:02 :
Het lijkt er helemaal niet op.
wie zegt dat ze dat niet aangrijpen om willekeurig moslims die hard werken voor hun geld en met de maatschappij meedraaien het land uit te zetten? Ze hoeven nieteens wat te bewijzen. een vermoeden is al genoeg. Dan klopt die vergelijking wel degelijk.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 13:05
Verwijderd
Nee. Ook dan nog niet.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 14:18
schapie_schapie
schapie_schapie is offline
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 14:21
Joostje
Joostje is offline