![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder zie ik de relevantie van het al dan niet 'elitair' zijn niet in. Ik vind het echt zo'n holle Fortuyn-term. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
eli·te (de ~, ~s) 1 kleine, besloten groep van vooraanstaande, bevoorrechte mensen De PVDA'ers en CDA'ers van deze wereld beginnen een behoorlijk besloten groep te vormen. Ze zorgen daarvoor door in de top baantjes aan elkaar door te schuiven. Verder is deze groep zeker vooraanstaand en bevoorrecht. Dus voldoet die groep aan de term elite. Het vooraanstaande kun je niet om heen. Vooraanstaande mensen heb je altijd in iedere maatschappij. Maar het beslotene karakter van deze groep moet wat mij betreft veranderen. Het wordt tijd dat de gewone burger weer naar boven kan stromen in de politiek en mee kan helpen om te bepalen wat in het belang van dit land is en niet een bepaalde laag die het contact met de maatschappij voor een groot deel kwijt is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hoe zou ik het anders willen zien? Nieuwe talenten die een kans krijgen binnen de poltiek. Burgemeesters afkomstig uit de gemeenschap zelf, zodat ze weten wat er speelt onder de gewone man.Commissarisen van de koningin die afkomstig zijn uit de provincie. Topmannen die falen worden ontslagen en niet weggepromoveerd naar een andere mooie functie. O ja, als je het er niet mee eens bent. Reageer dan alstjeblieft met steekhoudende tegenargumenten in plaats van het af te doen als holle Fortuynistische retoriek. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
En mocht men er dan toch in slagen zetels te krijgen in het parlement, dan wil dat nog niet betekenen dat ook invloed kan uitoefenen op het kabinetsbeleid. De coalitiepartijen hameren in de achterkamertjes alles dicht, waardoor er voor het parlement weinig mogelijkheden zijn het beleid te veranderen. Dat er sprake is van elitevorming is niet vreemd. Het systeem van evenredige vertegenwoordiging werd niet voor niets tijdens de verzuiling in het leven geroepen. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Natuuurlijk is enige mate van sociale zekerheid nodig. Maar de Nederlandse verzorgingsstaat heeft niets met solidariteit meer te maken. Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Daarnaast is het een feit dat in landen met een minder ontwikkelde verzorgingsstaat dat de samenlevingsverbanden sterker zijn. Datzelfde gold voor Nederland van voor de jaren '70. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Ten tweede is het niet meer dan logisch dat je hard moet knokken vooraleer je inspraak krijgt. Het is logisch dat je niet automatisch invloed uit kunt oefenen op het kabinetsbeleid. Daarvoor heb je nu eenmaal een Kamermeerderheid nodig. Kom verder niet aan met termen als 'achterkamertjespolitiek'. Als ik graag met Fortuyn had willen debatteren, had ik me wel naar de andere wereld geholpen. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als ik denk aan boeren in Nederland denk ik aan bvb suiker dat in andere landen veel goedkoper geproduceerd kan worden Als ik denk aan landbouwsubidies ruik ik oneerlijke handel Als ik denk aan landbouwsubsidies denk ik aan al die andere handelssamenwerkingen die zonder dat wij daar makkelijk achter kunnen komen gesloten worden Voedsel moet daar gekweekt worden waar het t meest efficient en met de minste landbouwgiffen, kassen en genetische manipulatie groeit Als we toch weer met Nederland is vol politiek beginnen: we hebben weinig ruimte en veel geld dus laten we ons voedsel halen uit landen waar veel ruimte en weinig geld is |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En met voedsel proef je soms uit welk land het komt. Het verschil in klimaat bepaalt toch een klein smaakverschil. Het is dus wel een verruiming van het assortiment door de landbouw hier in stand te houden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Wie is het mooiste meisje/de mooiste jongen die je het laatst hebt gezien? Mark Almighty | 499 | 04-05-2007 09:57 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Groen Links: Nieuw kabinet heeft weinig te bieden op het gebied van emancipatie Kitten | 53 | 11-03-2007 11:54 | |
Laten we de stemplicht invoeren. Dr.Spex | 55 | 03-09-2003 20:59 | |
Nederland accepteert VS transporten Gatara | 157 | 27-02-2003 09:02 | |
Waar zou je op stemmen als er weer verkiezingen komen? autodropje | 478 | 02-02-2003 22:17 | |
Groenlinks populair onder studenten Vincent Vega | 23 | 22-02-2002 13:37 |