Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2005, 16:14
Verwijderd
Ja, dus, en? Niet is iedereen is jou. Godzijdank niet nee.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2005, 16:19
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 20-02-2005 @ 17:14 :
Ja, dus, en? Niet is iedereen is jou. Godzijdank niet nee.
Dus is je bewering ongegrond. Sterker nog, in mijn klas op het tvwo zaten een hoop mensen die later NG of NT zijn gaan doen. Die spreken allemaal goed tot zeer goed Engels.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 16:20
-(L)-
Citaat:
Bernero schreef op 20-02-2005 @ 16:29 :
Je kunt je echt niet overal verstaanbaar maken met alleen Engels, hoe veel mensen dat ook mogen denken. Daarom zitten Frans 1 en Duits 1 ook in het gemeenschappelijk deel, iedereen moet daar wel iets van weten. Ik ben zelfs van mening dat het opsplitsen van die talen zinloos is, want met alleen lezen kom niet ver.
Ik heb ook nergens gezegd dat ze opgesplitst moeten worden. Het enige wat ik ermee wilde zeggen is dat iemand met wiskundeA1 blij moet zijn dat ze het een heel stuk makkelijker hebben. Iemand die slecht is in wiskunde heeft het met wiskunde A1 lang niet zo moeilijk, als iemand die slecht is in de talen met Fa1/Du1, want daar moet je nog steeds alle onderdelen doen (althans bij mij op school is dat zo).
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 16:23
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-02-2005 @ 17:19 :
Dus is je bewering ongegrond. Sterker nog, in mijn klas op het tvwo zaten een hoop mensen die later NG of NT zijn gaan doen. Die spreken allemaal goed tot zeer goed Engels.
Sommigen hebben echt een plaat voor hun kop.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 17:17
Bernero
Bernero is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 20-02-2005 @ 17:20 :
Ik heb ook nergens gezegd dat ze opgesplitst moeten worden. Het enige wat ik ermee wilde zeggen is dat iemand met wiskundeA1 blij moet zijn dat ze het een heel stuk makkelijker hebben. Iemand die slecht is in wiskunde heeft het met wiskunde A1 lang niet zo moeilijk, als iemand die slecht is in de talen met Fa1/Du1, want daar moet je nog steeds alle onderdelen doen (althans bij mij op school is dat zo).
Dat over het opsplitsen was ook maar een toevoeging van mijn kant

En ik wou ff duidelijk maken wat het nut was van het talenonderwijs, aangezien jij daar geen nut in zag.

Beweer jij nu trouwens dat je voor Frans 1/ Duits 1 zowel lezen, schrijven, luisteren en spreken moet doen op jouw school
Oud 20-02-2005, 18:29
-(L)-
Citaat:
Bernero schreef op 20-02-2005 @ 18:17 :
Beweer jij nu trouwens dat je voor Frans 1/ Duits 1 zowel lezen, schrijven, luisteren en spreken moet doen op jouw school
Ik moet bij Frans1 (op havo): lezen, spreken, luisteren en 't onderdeel schrijven gedeeltelijk (geen brieven iig).

Op VWO is het bij ons op school 't zelfde dacht ik, maar dat weet ik niet zeker.

Vorig jaar was het bij ons op school zo:
VWO:
Fa1: lezen, schrijven
Fa2: spreken, luisteren

HAVO:
Fa1: spreken luisteren
Fa1: lezen schrijven

Dit jaar is ingevoerd dat je alle onderdelen moet doen, of je nu 1 of 1,2 hebt. 2 is gewoon een uitbreiding op 1.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 21:12
Bernero
Bernero is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 20-02-2005 @ 19:29 :
Ik moet bij Frans1 (op havo): lezen, spreken, luisteren en 't onderdeel schrijven gedeeltelijk (geen brieven iig).

Op VWO is het bij ons op school 't zelfde dacht ik, maar dat weet ik niet zeker.

Vorig jaar was het bij ons op school zo:
VWO:
Fa1: lezen, schrijven
Fa2: spreken, luisteren

HAVO:
Fa1: spreken luisteren
Fa1: lezen schrijven

Dit jaar is ingevoerd dat je alle onderdelen moet doen, of je nu 1 of 1,2 hebt. 2 is gewoon een uitbreiding op 1.
Hmm bij ons is Frans 1 / Duits 1 op VWO alleen lezen, op Havo lezen en luisteren. Ik dacht dat overal zo was

In ieder geval een goede zaak dat je alle onderdelen moet doen , had ik ook best willen doen
Oud 21-02-2005, 14:38
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 20-02-2005 @ 13:52 :
Ik neem aan dat je 't over VWO hebt, maar waarom zou wiskunde A1 daar al na de 4e moeten ophouden? Bij ons op school krijg je Du1 en Fa1 ook tot in de 5e (of 6e, weet ik niet zeker) als je VWO doet. Waarom zouden CM'ers er dan op bevoordeeld moeten worden met dat hun 'moeilijke vak' al in de 4e stopt?
Je zegt dat het handig is kennis van Duits en Frans te hebben, maar wat heeft iemand daar nou aan die iets in de techniek wil gaan doen?

Sorry, maar ik vind dat C&M'ers gewoon bevoordeeld worden op bepaalde gebieden, maar goed dat is mijn mening...

En tenslotte zie ik mijn geval het nut niet in van 't kennen van DU en FA, maar dat zal dan ook wel aan mij liggen
Ik snap wel wat je bedoeld en ben het grootendeels wel met je eens, hoewel ik het geen prettig idee vind dat ik van jou maar naar de havo moet gaan Want ik ben helemaal niet zo'n ster in talen, ben slecht in lees-luister- en spreekvaardigheid

Maar ik heb het over het VWO bij ons op school, Duits en Frans stoppen daar al na de vierde. Ik ben van mening dat een persoon die zich interesseert in iets als techniek, evenveel aan Duits en Frans heeft als iemand die van talen houdt aan Wiskunde. Dus waarom zou Wiskunde a1 dan ook niet na de vierde op houden?
Oud 21-02-2005, 14:49
gekkie:D
gekkie:D is offline
Elke keer als ik dit soort dingen lees ben ik weer zo blij dat ik wiskunde al heb afgesloten!!!
Oud 21-02-2005, 18:30
Bernero
Bernero is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 21-02-2005 @ 15:38 :
Ik snap wel wat je bedoeld en ben het grootendeels wel met je eens, hoewel ik het geen prettig idee vind dat ik van jou maar naar de havo moet gaan Want ik ben helemaal niet zo'n ster in talen, ben slecht in lees-luister- en spreekvaardigheid

Maar ik heb het over het VWO bij ons op school, Duits en Frans stoppen daar al na de vierde. Ik ben van mening dat een persoon die zich interesseert in iets als techniek, evenveel aan Duits en Frans heeft als iemand die van talen houdt aan Wiskunde. Dus waarom zou Wiskunde a1 dan ook niet na de vierde op houden?
Voor mijn part mag het allemaal tot de 6e doorgaan

Dat Frans en Duits bij jou na de 4e al stoppen vind ik erg zielig. Wat leer je dan in hemelsnaam!? Je hebt enigszins wel gelijk, maar laat ze dan allebei minstens tot de 5e doorgaan. Zoals het nu is kun je beide maar amper vergelijken, bij wiskunde A1 heb je toch meer onderwerpen dan bij Frans 1 en Duits 1 Misschien zijn een aantal onderwerpen van wiskunde A1 wel overbodig, ik ken niet heel het examenprogramma daarvan (zal ik nog ff nakijken), maar die statistiek moet iig wel gebeuren. Een klein beetje algebra moet ook lukken, al is het maar uit de derde klas. Een centraal examen hoeft misschien ook niet helemaal (hoewel dat imo niet zoveel extra moeite is ), maar je moet wel iets wiskundigs hebben gehad.
Oud 21-02-2005, 18:33
-(L)-
Citaat:
Bernero schreef op 20-02-2005 @ 22:12 :
Hmm bij ons is Frans 1 / Duits 1 op VWO alleen lezen, op Havo lezen en luisteren. Ik dacht dat overal zo was

In ieder geval een goede zaak dat je alle onderdelen moet doen , had ik ook best willen doen
Ja, ik vind het zelf ook een stuk beter. Als je slecht bent in 1 onderdeel, kun je het tenminste nog compenseren met andere onderdelen.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 18:39
-(L)-
Citaat:
Ik snap wel wat je bedoeld en ben het grootendeels wel met je eens, hoewel ik het geen prettig idee vind dat ik van jou maar naar de havo moet gaan
Ik bedoelde het ook niet persoonlijk, gewoon in 't algemeen. Kijk, ik moest naar HAVO vanwege de talen, ik heb nu een meisje in de klas die komt ook van VWO, en die stond voor WiskundeA1 een 3. Ik denk niet dat dat bij jou 't geval is. Ik wil alleen maar zeggen dat als je ergens echt heel slecht in bent, en het gewoon een probleem wordt om op basis daarvan nog over te kunnen gaan, dan hoor je niet op VWO thuis. En nogmaals, ik bedoel 't niet beledigend tov jou, iedereen heeft wel een slecht vak, maar ik neem niet aan dat je wiskunde zo slecht is dat je er een 3 ofzo voor staat.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 18:41
-(L)-
Citaat:
Zoals al eerder is gezegd komt wiskunde ook terug in vakken als geschiedenis en aardrijkskunde (grafieken, tabellen etc.). Ik zie duits en frans nou niet meteen terugkomen in wiskunde of natuurkunde.

Maar goed, bij mij op school is 't in ieder geval niet 't geval dat Du1 en Fa1 op VWO al in de 4e wordt afgesloten.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 18:52
Bernero
Bernero is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 21-02-2005 @ 19:41 :
Ik zie duits en frans nou niet meteen terugkomen in wiskunde of natuurkunde.
Euhm correct me if I'm wrong maar volgens mij zul je in de natuurkunde/wiskunde nog wel eens in de vakliteratuur moeten gaan zoeken. Aangezien er veel bekende Duitse en Franse natuurkundigen zijn geweest is het toch wel handig als je een woordje Duits of Frans kent Nogmaals ik heb hier nog geen ervaring mee, misschien schrijven die allemaal wel in het Engels. Maar volgens mij was het Engels in de tijd van Max Planck nog niet zo internationaal? Ik speculeer maar wat

Ik zou met Einstein liever Duits praten dan Engels, om te voorkomen dat ik in de lach schiet Om van een Fransman maar te zwijgen.
Oud 21-02-2005, 19:44
Verwijderd
Citaat:
Bernero schreef op 21-02-2005 @ 19:52 :
Euhm correct me if I'm wrong maar volgens mij zul je in de natuurkunde/wiskunde nog wel eens in de vakliteratuur moeten gaan zoeken. Aangezien er veel bekende Duitse en Franse natuurkundigen zijn geweest is het toch wel handig als je een woordje Duits of Frans kent Nogmaals ik heb hier nog geen ervaring mee, misschien schrijven die allemaal wel in het Engels. Maar volgens mij was het Engels in de tijd van Max Planck nog niet zo internationaal? Ik speculeer maar wat

Ik zou met Einstein liever Duits praten dan Engels, om te voorkomen dat ik in de lach schiet Om van een Fransman maar te zwijgen.
Je hebt wel (deels) gelijk. Een deel van de vakliteratuur is in het Duits. (het meeste is wel Engels) Echter, kennis van het Duits is niet zo belangrijk tijdens de studie. Engels wel (studieboeken, literatuur, verslagen moeten in het Engels worden getypt), maar gelukkig spreek ik dat vloeiend.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 20:18
smart_girlie
smart_girlie is offline
Hoi lieveRds

KhooP daT alles gOed met Joellie gaaT....

Kheb egt dringend jullie hulp nodig…

Kzit in 6vwo en ben op zoek naar un PO wiskunde…die ik het liefst nog vandaag of morgen heb…Wie van jullie heeft er eentje voor me liggen, staan op de pc???..pleaze help me kben egt ten einde raad..…

( het hoeft niet perse un po te zijn uit de 6de, als het maar op havo of vwo niveau is gedaan, in de bovenbouw, dus de 4de, 5de, of 6de klas, het onderwerp of de soort wiskunde die is gebruikt maakt me niet uit..)

Help Me PleaZe!!!

Je kunt mailen naar me ( missy_maroclady@hotmail.com ), of gewoon un berichtje hier achter laten of un pmmetje sturen...

Khoop snel iets te krijgen!!

XXje FZ!

( ps. nie Messen met Mn emaIl...hij staat alleen hier omdat ik ut egt egt egt nodig heb....)[/b]
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 20:23
Verwijderd
Nóg een bewijs dat het niveau van het VWO hard achteruit gaat.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 11:24
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-02-2005 @ 21:23 :
Nóg een bewijs dat het niveau van het VWO hard achteruit gaat.
Alsof zij zo representatief is voor de gemiddelde vwo leerling (tenminste, ik hoop van niet )
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 14:55
Gaea
Gaea is offline
Citaat:
smart_girlie schreef op 21-02-2005 @ 21:18 :
Hoi lieveRds

Kzit in 6vwo en ben op zoek naar un PO wiskunde…die ik het liefst nog vandaag of morgen heb…Wie van jullie heeft er eentje voor me liggen, staan op de pc???..pleaze help me kben egt ten einde raad..…

( het hoeft niet perse un po te zijn uit de 6de, als het maar op havo of vwo niveau is gedaan, in de bovenbouw, dus de 4de, 5de, of 6de klas, het onderwerp of de soort wiskunde die is gebruikt maakt me niet uit..)

Help Me PleaZe!!!

Je kunt mailen naar me ( missy_maroclady@hotmail.com ), of gewoon un berichtje hier achter laten of un pmmetje sturen...

XXje FZ!

( ps. nie Messen met Mn emaIl...hij staat alleen hier omdat ik ut egt egt egt nodig heb....)
[/B]
OMFG
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 15:23
Bernero
Bernero is offline
Citaat:
smart_girlie schreef op 21-02-2005 @ 21:18 :
Hoi lieveRds

Help Me PleaZe!!!

XXje FZ!

( ps. nie Messen met Mn emaIl...hij staat alleen hier omdat ik ut egt egt egt nodig heb....)
[/B]
Je moet blij zijn dat ik in een goede bui ben, want hier kan me toch zo kwaad om maken

Jij hebt geen recht van slagen als je zo te werk gaat
Oud 22-02-2005, 16:04
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 21-02-2005 @ 19:39 :
Ik bedoelde het ook niet persoonlijk, gewoon in 't algemeen. Kijk, ik moest naar HAVO vanwege de talen, ik heb nu een meisje in de klas die komt ook van VWO, en die stond voor WiskundeA1 een 3. Ik denk niet dat dat bij jou 't geval is. Ik wil alleen maar zeggen dat als je ergens echt heel slecht in bent, en het gewoon een probleem wordt om op basis daarvan nog over te kunnen gaan, dan hoor je niet op VWO thuis. En nogmaals, ik bedoel 't niet beledigend tov jou, iedereen heeft wel een slecht vak, maar ik neem niet aan dat je wiskunde zo slecht is dat je er een 3 ofzo voor staat.
Ik denk dat we het op zich wel eens zijn, eigenlijk En ik vind het eigenlijk ook raar dat je frans en duits1 in de vierde al afsluit, maar dat kan ik ook niet helpen Maar je hebt het dan wel drie uur per week en elke toetsweek schoolexamens en zo.

En ik sta nu zelfs een zes voor wiskunde, maar in de vierde stond ik wel een magere vier, ja en dat is dan toch best irritant als je wel redelijk goed bent in andere dingen Maar eigenlijk ben ik ook slecht in talen, dus ja

Maar logaritme en normale verdeling heb je verder toch niet nodig bij geschiedenis? Sowieso heb ik eigenlijk nooit wiskunde nodig gehad bij geschiedenis, maar daar kan ik me op zich nog wel iets bij voorstellen.. Bij aardrijkskunde kan je het inderdaad wel nodig hebben, maar op vwo zit dat niet bij C&M, hè
Oud 22-02-2005, 18:40
-(L)-
Citaat:
Vogelvrij schreef op 22-02-2005 @ 17:04 :
Bij aardrijkskunde kan je het inderdaad wel nodig hebben, maar op vwo zit dat niet bij C&M, hè
Nee klopt, op HAVO geloof ik ook niet, althans bij mij op school niet. Maar ik wilde gewoon ff aangeven dat wiskunde bij een M-stroom ook in zekere mate nuttig kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 19:00
Bernero
Bernero is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 22-02-2005 @ 17:04 :
Maar logaritme en normale verdeling heb je verder toch niet nodig bij geschiedenis? Sowieso heb ik eigenlijk nooit wiskunde nodig gehad bij geschiedenis, maar daar kan ik me op zich nog wel iets bij voorstellen.. Bij aardrijkskunde kan je het inderdaad wel nodig hebben, maar op vwo zit dat niet bij C&M, hè
Je moet ook zeker niet kijken of je het nodig hebt voor vakken op het VWO

Logaritmes zijn nuttig omdat je vast weleens een grafiek tegen zult komen met een logaritmische schaalverdeling. Je moet dan gewoon kunnen aflezen en een beetje snappen wat er mee bedoeld wordt. Statistiek daarentegen zul je vaker nodig hebben dan je denkt. Nou denk ik niet dat je vaak bij dingen als geschiedenis moet gaan rekenen met de normale verdeling (ik kan het ook mis hebben), maar er zal vast ergens vakliteratuur zijn waarin statistieken aan bod komen die de normale verdeling gebruiken. Je moet het gewoon een keer gezien hebben, maar er zijn niet veel andere manieren om wiskunde te toetsen dan sommen maken. Ik denk dat je er veel moeite mee zal hebben om open vragen over wiskunde te beantwoorden (uitleg over hoe verdelingen in elkaar zitten enz.) als je er totaal geen aanleg voor hebt.

Wiskunde is gewoon belangrijk in de maatschappij en je moet er wat van gezien hebben, zeker op VWO niveau.
Oud 23-02-2005, 16:17
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Bernero schreef op 22-02-2005 @ 20:00 :
Je moet ook zeker niet kijken of je het nodig hebt voor vakken op het VWO

Logaritmes zijn nuttig omdat je vast weleens een grafiek tegen zult komen met een logaritmische schaalverdeling. Je moet dan gewoon kunnen aflezen en een beetje snappen wat er mee bedoeld wordt. Statistiek daarentegen zul je vaker nodig hebben dan je denkt. Nou denk ik niet dat je vaak bij dingen als geschiedenis moet gaan rekenen met de normale verdeling (ik kan het ook mis hebben), maar er zal vast ergens vakliteratuur zijn waarin statistieken aan bod komen die de normale verdeling gebruiken. Je moet het gewoon een keer gezien hebben, maar er zijn niet veel andere manieren om wiskunde te toetsen dan sommen maken. Ik denk dat je er veel moeite mee zal hebben om open vragen over wiskunde te beantwoorden (uitleg over hoe verdelingen in elkaar zitten enz.) als je er totaal geen aanleg voor hebt.

Wiskunde is gewoon belangrijk in de maatschappij en je moet er wat van gezien hebben, zeker op VWO niveau.
Je eerste opmerking begrijp ik niet?

Van de rest ben ik het wel met je eens, statistiek vind ik ook wel belangrijk (over logaritme weet ik totaal niets, niet eens wat het is, maar je zult wel gelijk hebben). En ik heb sowieso moeite met wiskundesommen omdat ik nooit begrijp waar ik mee bezig ben en wanneer ik wat moet gebruiken, maar het is inderdaad soms nog best belangrijk. Al heb ik het idee dat Economie minstens zo nuttig is, en dat heb ik nooit gehad En ik vind Frans en Duits toch ook even nuttig als Wiskunde, dus ik vind nog steeds dat je die vakken eigenlijk even lang zou moeten hebben.

Maar ja
Oud 26-02-2005, 07:04
Dj Smile
Dj Smile is offline
Citaat:
Sanctus schreef op 12-02-2005 @ 16:00 :
hallo,

ik vroeg me af: als je alleen wiskunde A1 op VWO doet, moet je daar dan ook CE in doen?

greetz
Die fuckin leraar van ons maakt zelf die proefwerke !!!

Khaat die man
Oud 26-02-2005, 09:30
Bernero
Bernero is offline
Citaat:
Dj Smile schreef op 26-02-2005 @ 08:04 :
Die fuckin leraar van ons maakt zelf die proefwerke !!!

Khaat die man
euhm.....huh?

Wat heeft dat te maken met het CE Wiskunde A1
En volgens mij maken de meeste leraren hun eigen proefwerken
Oud 26-02-2005, 11:20
-(L)-
Volgens mij weet hij niet helemaal waar CE voor staat ofzo
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 16:18
Balance
Balance is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 23-02-2005 @ 17:17 :
En ik heb sowieso moeite met wiskundesommen omdat ik nooit begrijp waar ik mee bezig ben en wanneer ik wat moet gebruiken, maar het is inderdaad soms nog best belangrijk.
dat vind ik ook een beetje de fout die gemaakt wordt met wiskunde lessen. Het gaat er nooit meer om waarom je iets doet, maar altijd wat je doet. Ze leren tegenwoordig alleen nog maar trucjes aan: het liefst op de GR. Op die manier moet het makkelijker worden, maar zonder uitleg waarom je iets doet is het juist alleen maar moeilijker.

Ik heb altijd alles wat uit m'n hoofd kon (of mbv een papiertje) gedaan, terwijl mijn klasgenoten allemaal met de GR gingen knoeien. Zij maakten vaak fouten omdat ze de verkeerde trucjes bij de verkeerde sommen toepasten. Maar doordat ik moest gaan denken (zonder GR) gebruikte ik de goede technieken; ik dacht namelijk eerst na over wat er gebeurt moest worden. En dat leerde de docent je nooit!
Als ik vriendinnen hielp, dan vertelde ik ook altijd eerst waaróm je iets doet. Vaak lukte het hen dan vrij snel om zelf de sommen op te lossen.
Oud 26-02-2005, 19:01
Bernero
Bernero is offline
Citaat:
Balance schreef op 26-02-2005 @ 17:18 :
dat vind ik ook een beetje de fout die gemaakt wordt met wiskunde lessen. Het gaat er nooit meer om waarom je iets doet, maar altijd wat je doet. Ze leren tegenwoordig alleen nog maar trucjes aan: het liefst op de GR. Op die manier moet het makkelijker worden, maar zonder uitleg waarom je iets doet is het juist alleen maar moeilijker.

Ik heb altijd alles wat uit m'n hoofd kon (of mbv een papiertje) gedaan, terwijl mijn klasgenoten allemaal met de GR gingen knoeien. Zij maakten vaak fouten omdat ze de verkeerde trucjes bij de verkeerde sommen toepasten. Maar doordat ik moest gaan denken (zonder GR) gebruikte ik de goede technieken; ik dacht namelijk eerst na over wat er gebeurt moest worden. En dat leerde de docent je nooit!
Als ik vriendinnen hielp, dan vertelde ik ook altijd eerst waaróm je iets doet. Vaak lukte het hen dan vrij snel om zelf de sommen op te lossen.
Dat doe ik ook en het werkt goed
In de vierde niet en dat ging ook fout
Reageren

Regels voor berichten