Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() En ik wou ff duidelijk maken wat het nut was van het talenonderwijs, aangezien jij daar geen nut in zag. Beweer jij nu trouwens dat je voor Frans 1/ Duits 1 zowel lezen, schrijven, luisteren en spreken moet doen op jouw school ![]()
||
Citaat:
Op VWO is het bij ons op school 't zelfde dacht ik, maar dat weet ik niet zeker. Vorig jaar was het bij ons op school zo: VWO: Fa1: lezen, schrijven Fa2: spreken, luisteren HAVO: Fa1: spreken luisteren Fa1: lezen schrijven Dit jaar is ingevoerd dat je alle onderdelen moet doen, of je nu 1 of 1,2 hebt. 2 is gewoon een uitbreiding op 1. |
![]() |
||
Citaat:
![]() In ieder geval een goede zaak dat je alle onderdelen moet doen ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Maar ik heb het over het VWO bij ons op school, Duits en Frans stoppen daar al na de vierde. Ik ben van mening dat een persoon die zich interesseert in iets als techniek, evenveel aan Duits en Frans heeft als iemand die van talen houdt aan Wiskunde. Dus waarom zou Wiskunde a1 dan ook niet na de vierde op houden?
||
Citaat:
![]() Dat Frans en Duits bij jou na de 4e al stoppen vind ik erg zielig. Wat leer je dan in hemelsnaam!? Je hebt enigszins wel gelijk, maar laat ze dan allebei minstens tot de 5e doorgaan. Zoals het nu is kun je beide maar amper vergelijken, bij wiskunde A1 heb je toch meer onderwerpen dan bij Frans 1 en Duits 1 ![]() ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar goed, bij mij op school is 't in ieder geval niet 't geval dat Du1 en Fa1 op VWO al in de 4e wordt afgesloten. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Ik zou met Einstein liever Duits praten dan Engels, om te voorkomen dat ik in de lach schiet ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Hoi lieveRds
KhooP daT alles gOed met Joellie gaaT.... Kheb egt dringend jullie hulp nodig… Kzit in 6vwo en ben op zoek naar un PO wiskunde…die ik het liefst nog vandaag of morgen heb…Wie van jullie heeft er eentje voor me liggen, staan op de pc???..pleaze help me kben egt ten einde raad..… ( het hoeft niet perse un po te zijn uit de 6de, als het maar op havo of vwo niveau is gedaan, in de bovenbouw, dus de 4de, 5de, of 6de klas, het onderwerp of de soort wiskunde die is gebruikt maakt me niet uit..) Help Me PleaZe!!! Je kunt mailen naar me ( missy_maroclady@hotmail.com ), of gewoon un berichtje hier achter laten of un pmmetje sturen... Khoop snel iets te krijgen!! XXje FZ! ( ps. nie Messen met Mn emaIl...hij staat alleen hier omdat ik ut egt egt egt nodig heb....)[/b] |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Jij hebt geen recht van slagen als je zo te werk gaat ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() En ik sta nu zelfs een zes voor wiskunde, maar in de vierde stond ik wel een magere vier, ja en dat is dan toch best irritant als je wel redelijk goed bent in andere dingen ![]() ![]() Maar logaritme en normale verdeling heb je verder toch niet nodig bij geschiedenis? Sowieso heb ik eigenlijk nooit wiskunde nodig gehad bij geschiedenis, maar daar kan ik me op zich nog wel iets bij voorstellen.. Bij aardrijkskunde kan je het inderdaad wel nodig hebben, maar op vwo zit dat niet bij C&M, hè ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Logaritmes zijn nuttig omdat je vast weleens een grafiek tegen zult komen met een logaritmische schaalverdeling. Je moet dan gewoon kunnen aflezen en een beetje snappen wat er mee bedoeld wordt. Statistiek daarentegen zul je vaker nodig hebben dan je denkt. Nou denk ik niet dat je vaak bij dingen als geschiedenis moet gaan rekenen met de normale verdeling (ik kan het ook mis hebben), maar er zal vast ergens vakliteratuur zijn waarin statistieken aan bod komen die de normale verdeling gebruiken. Je moet het gewoon een keer gezien hebben, maar er zijn niet veel andere manieren om wiskunde te toetsen dan sommen maken. Ik denk dat je er veel moeite mee zal hebben om open vragen over wiskunde te beantwoorden (uitleg over hoe verdelingen in elkaar zitten enz.) als je er totaal geen aanleg voor hebt. ![]() Wiskunde is gewoon belangrijk in de maatschappij en je moet er wat van gezien hebben, zeker op VWO niveau.
||
Citaat:
Van de rest ben ik het wel met je eens, statistiek vind ik ook wel belangrijk (over logaritme weet ik totaal niets, niet eens wat het is, maar je zult wel gelijk hebben ![]() ![]() Maar ja ![]()
||
Citaat:
![]() Khaat die man
||
Citaat:
![]() Wat heeft dat te maken met het CE Wiskunde A1 En volgens mij maken de meeste leraren hun eigen proefwerken ![]()
||
Citaat:
Ik heb altijd alles wat uit m'n hoofd kon (of mbv een papiertje) gedaan, terwijl mijn klasgenoten allemaal met de GR gingen knoeien. Zij maakten vaak fouten omdat ze de verkeerde trucjes bij de verkeerde sommen toepasten. Maar doordat ik moest gaan denken (zonder GR) gebruikte ik de goede technieken; ik dacht namelijk eerst na over wat er gebeurt moest worden. En dat leerde de docent je nooit! Als ik vriendinnen hielp, dan vertelde ik ook altijd eerst waaróm je iets doet. Vaak lukte het hen dan vrij snel om zelf de sommen op te lossen.
||
Citaat:
![]() ![]() In de vierde niet en dat ging ook fout ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[WI] Wiskunde B, vernieuwde 2e fase Matthijss | 6 | 09-03-2009 18:32 | |
HAVO |
Wiskunde A12 SpecialX | 1 | 25-05-2006 13:20 | |
Eindexamens 2003 |