Advertentie | |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Maar het verschil tussen TMF en Jan Wolkers is dat Jan Wolkers in 1969 ook al in die termen schreef (Turks Fruit), terwijl toen amper de eerste naakte vrouw op de Nederlandse televisie was geweest. Ik bedoel, zijn schunnige taalgebruik heeft niet met de tijdsgeest van nu te maken, maar met Wolkers' stijl (of misschien wel de tijdsgeest van de jaren 60 / 70). Leuke foto trouwens, maar wie is het nog meer opgevallen dat hij dat Kappa-vest al de hele Boekenweek aanheeft? ![]()
||
Citaat:
![]() Overigens vind ik Wolkers echt een vies mannetje.. Ik hou sowieso al niet van zijn soort boeken, maar op televisie had ik helemal zoiets van... "Ieuw".
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens vindt ik discusseren over de goedheid van een schrijver doelloos. Dat is net zo iets als kibbelen om de smaak van spruitjes. De een vindt ze lekker, de ander niet. De een houdt van een "schunnige" of "vunzige" manier van schrijven, met her en der een fantasievolle beschrijving van korrels zand op een vrouwenlichaam, de ander niet. Dat gratis reizen mits boekenweekgeschenk bij je vind ik een goede actie, morgen maar es gratis "even" naar Amsterdam ofzo. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
van die woorden...? Ik snap echt niet dat Wolkers in 2005 nog steeds controversieel is. Dat er blijkbaar nog steeds mensen zijn die het gebruik van woorden als 'kut' en 'neuken' zien als denigrerend. Ik kan echt niet geloven dat je Jan Wolkers als een viespeuk ziet. Als er iemand mooie beschrijvingen van onder andere het lichaam en seks kan geven dat is het Wolkers wel. Een landschap van gebruind vlees waarop zand, dat aan haar huid kleefde, donzigheid bracht. Ik zag dat ze haar lippen natgemaakt had. Ze glommen als bloedbladen met dauw. Is ze een duivelin of een eigengereide meid met verstand, dacht ik. Ze leek onneembaar. (bladzijde 11) Overigens vind ik de kijk van Ronald Giphart op seks in boeken ook wel aardig. Als Giphart tijdens een lezing de vraag krijgt waarom er zoveel seksuele pasages in zijn boeken staan vraagt hij meestal het volgende: - Trek jij jezelf nooit af? - Vinger jij jezelf nooit? Waarom mag ik er dan niet over schrijven. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Hij heeft absoluut talent, maar er kleeft toch iets viezigs aan. En dan heb ik nog niet eens moeite met kut & neuken, maar meer met zijn vergelijkingen zoals je hier ook hebt gequote: 'ze glommen als bloedbladen met dauw'.
||
Citaat:
Wat ik niet snap is dat je het volgende zegt: Bij jan wolkers is dat duidelijk niet zo. Kun je dat onderbouwen met argumenten? Ik vind bijvoorbeeld Jan Wolkers altijd bijzonder respectvol tegen zijn vrouw. Is het geen 'houden van' als je 'kut' en 'neuken' schrijft? |
![]() |
||
Citaat:
Ik bedoel met dat er geen sprake van liefde is, of iig vaak niet ten verdieste van, als iemand naast iemand op een stoel ploft en zegt, zal ik je ff aftrekken op de wc? |
![]() |
||
Citaat:
Moet het altijd over liefde gaan als je over seks praat? Kun je die twee dingen niet afzonderlijk zien. Oke, genoeg gekut en geneukt. We gaan nu dus over op aftrekken! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Dat stukje wat jij aanhaalt is juist wel mooi vind ik. Maar ik ben het met Simoen eens, ik vind het woord kut gewoon onbeschoft. Dat is gewoon mijn mening en dat heeft helemaal niks te maken met het wel of niet controversieel zijn van zijn boeken. Ik erger me gewoon aan dat soort woordgebruik. Ik vind het ook prima dat er over sex geschreven wordt, ook los van liefde. Dat is gewoon iets wat ook bij mensen hoort. Het gaat me echt alleen maar om het woordgebruik, dat ik dat respectloos vind.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik lees trouwens net een essay van Wolkers over Rome...5 bladzijdes geen gekut en geneuk...fantastisch!!! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Nationale boekenweek-spel snoopy | 73 | 28-08-2011 14:02 | |
Verhalen & Gedichten |
Boekenweek Lilium | 15 | 16-03-2008 11:18 | |
Verhalen & Gedichten |
Enquête Leesgedrag santje17 | 62 | 16-05-2006 19:42 | |
Verhalen & Gedichten |
De Boekenweek! Hakkie | 20 | 13-03-2004 19:23 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Gratis reizen met boekenweekgeschenk *Burning water* | 31 | 22-03-2003 08:43 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Heeft iemand afgelopen boekenweek een boek gekocht? Musliston | 2 | 06-08-2000 18:29 |