Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2005, 16:11
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Bloedpropje schreef op 17-03-2005 @ 16:52 :
haha, wij hadden helemaal geen boek
en daar was ik wel tevreden mee
Wij wel maar we gebruiken hem niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2005, 16:31
Ilsuuuh
Ilsuuuh is offline
CKV1, heb ik nu ik vind het echt een heel leuk vak om te doen, ik heb ook ckv 3 beeldend dat is ook echt leuk maar daar gaat het hier niet om!!

Welk boek wordt er bij jouw op school gebruikt?
'De verbeelding'

Is het boek makkelijk te gebruiken?
Ja, het is allemaal heel erg duidelijk, alleen de lijntjes zijn af en toe een beetje te kort maarjah!

Zijn de (praktijk)opdrachten uit het boek leuk of gebruiken jullie die opdrachten nooit?
Praktijk opdrachten moeten we ook maken er staan dr per hoofdstuk drie in en we moeten op onze school 2 amken per hoofdstuk! De meesten zijn wel leuk, andere niet.

Vind je dat het boek er leuk uitziet (plaatjes, titels)?
Ja,

Vind je het duidelijk of begrijp je sommige stukken uit het boek niet?
Duidelijk!

Succes dermee!
Oud 17-03-2005, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 17-03-2005 @ 00:16 :
gelukkig doet men bij kcv vaak dezelfde soort onzin.
(....)
In de drie jaar dat ik KCV heb, heb ik nog nooit enig creatieve opdracht hoeven maken. Alleen maar schriftelijke opdrachtenn Maar misschien is dat op andere scholen anders.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 17:41
Balance
Balance is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 17-03-2005 @ 18:07 :
In de drie jaar dat ik KCV heb, heb ik nog nooit enig creatieve opdracht hoeven maken. Alleen maar schriftelijke opdrachtenn Maar misschien is dat op andere scholen anders.
oh, dat zou kunnen natuurlijk.

Bij ons moesten ze collages ed maken over thema's die binnen KCV pasten. Wij moesten collages maken over thema's als de liefde. Heel veel verschil was er bij ons dus niet te zien
Ja, het enige verschil was dat wij in totaal zo'n 6 van dat soort opdrachten kregen (ook grotere knutselwerken of foto's maken ed), terwijl zij er maar 2 kregen en de rest van de lessen kletsten.
Oud 17-03-2005, 19:16
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 17-03-2005 @ 18:41 :
oh, dat zou kunnen natuurlijk.

Bij ons moesten ze collages ed maken over thema's die binnen KCV pasten. Wij moesten collages maken over thema's als de liefde. Heel veel verschil was er bij ons dus niet te zien
Ja, het enige verschil was dat wij in totaal zo'n 6 van dat soort opdrachten kregen (ook grotere knutselwerken of foto's maken ed), terwijl zij er maar 2 kregen en de rest van de lessen kletsten.
Dat is wel waar. Ik heb het idee dat de belasting voor KCV leerlingen wat hoger ligt dan voor CKV. Er is vaak sprake van het maken van PO's en handelingsdelen. Anderzijds prijs ik mezelf gelukkig als ik zie hoe al die anderen hard aan hun dossier zitten te zwoegen en ik een simpel opdrachtje moet maken.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 19:43
Bubbel Design
Bubbel Design is offline
We hadden geen boek, we gingen filmpjes kijken en diashowtjes.. en overhoringen kwamen van stencils.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 06:42
Verwijderd
Bij ons heeft iedereen CKV gehad als ie van school komt, op BBL en KBL na want die zitten niet in de bovenbouw bij ons.

3&4 VMBO krijgen ook CKV, activiteiten bezoeken, knutselwerkjes maken..

4HAVO&4VWO krijgt gewoon een bagger pakket.

- We moeten aan het begin van het jaar al onze bonnen inleveren omdat school dingen voor ons gaat uitzoeken. Je moet dus voor al je activiteiten zelf gaan betalen, en als het gratis is moet je het eerst aan haar vragen want misschien is het niet goed geneog voor CKV..

- We hebben het boek "Ziender Ogen Kunst" (CKV1) denk ik maar 1 keer gebruikt, toen we dat gedoe van die moldau moesten zien in het boek. Voor de rest kan je het boek eventueel gebruiken als inspiratie van praktische opdrachten.

Ik vind dat je bij ons best veel moet doen voor CKV1.
- 10 culturele activiteiten
- 4 PO's met daarin 1 praktische activiteit (een zelf gemaakt muziekstuk, een scene, een perfromance) en 1 theoretische scriptie van 2000 woorden.
- Elke periode 3 presentaties over verschillende onderwerpen waaronder iets uit je scriptie.
- Nutteloze opdrachten die de docent aangeeft.

Waardoor ik 140 minuten per week gewoon niets zit te doen omdat je in de les geen tijd mag besteden aan theoretische dingen omdat je daar de PC voor nodig hebt. En praktische dingen kunnen niet uitgebreid want er is geen apart materiaal gekocht voor CKV1-ers dus die mogen kleine beetjes lenen van de 1e, 2e en 3e klas.

Gatverdamme, ik haat het vak echt
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 09:38
Balance
Balance is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 17-03-2005 @ 20:16 :
Dat is wel waar. Ik heb het idee dat de belasting voor KCV leerlingen wat hoger ligt dan voor CKV. Er is vaak sprake van het maken van PO's en handelingsdelen. Anderzijds prijs ik mezelf gelukkig als ik zie hoe al die anderen hard aan hun dossier zitten te zwoegen en ik een simpel opdrachtje moet maken.
wat ik zeg is juist het tegenovergestelde. Met 'wij' had ik het over vwo leerlingen (dus CKV) en met 'zij' over de gymnasiasten (en dus KCV). Zij deden echt helemaal niks in hun lessen KCV, op een enkel knutselopdrachtje na.
Oud 18-03-2005, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 17-03-2005 @ 00:16 :
gelukkig doet men bij kcv vaak dezelfde soort onzin.

@MetalliCat: de echte inhoud mbt kunst en het er dieper op in gaan gebeurt bij ckv2. Dat krijg je als je vakken eindeloos gaat splitsen in verschillende delen; je houdt enerzijds een oppervlakkig, mislukt vak over en anderzijds een vak dat juist veel te veel gericht is op theorie.
Ik weet het. Ik heb overigens CKV-1, 2 en 3 gehad.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 20:03
Essie_88
Essie_88 is offline
Citaat:
Balance schreef op 16-03-2005 @ 15:57 :
Wij hadden Palet, hoewel we het zelden gebruikten. Die enkele keer dat ik het heb moeten gebruiken vond ik het afschuwelijke opdrachten en stomme thema's. Ik raad het niet aan.
idd
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 17:33
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Wij hadden de "Bespiegeling" ofzoiets. Best interresant
Oud 21-03-2005, 17:59
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 18-03-2005 @ 10:38 :
wat ik zeg is juist het tegenovergestelde. Met 'wij' had ik het over vwo leerlingen (dus CKV) en met 'zij' over de gymnasiasten (en dus KCV). Zij deden echt helemaal niks in hun lessen KCV, op een enkel knutselopdrachtje na.
Oh, sorry, verkeerd gelezen. Ik heb een ander beeld afgezien van het culturele dossier, maar dat verschilt waarschijnlijk per school ook.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten