Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2005, 08:52
JezusIsMijnGod
JezusIsMijnGod is offline
Citaat:
willypirate schreef op 27-03-2005 @ 11:16 :
Inderdaad een mooie beschrijving

Alleen is het een oppervlakkige beschrijving van de wisselwerking tussen ons onderbewustzijn , het bewustzijn en ons fysieke lichaam.

Als je wilt begrijpen hoe de wisselwerking tussen het bewustzijn en je ziel verloopt , zul je moeten begrijpen wat het "licht" inhoud. Dat "licht" komt rechtstreeks binnen op je ziel , al zou je denken dat je ogen enkel licht kunnen opvangen. Het "licht" dat je met je ogen opvangt , is maar een klein gedeelte van het spectrum dat het gehele "licht" werkelijk inhoud.
Je ziel ontvangt wel het gehele spectrum van dat licht (denk dat dat electro-magnetisch is , maar ik vermoed dat er nog een andere vorm van energie bij betrokken is ) , en heeft vervolgens een wisselwerking met je bewustzijn=>onderbewustzijn=>fysieke lichaam(of materie).
Waarom denk je dat dit "licht" bestaat? Zou je er wat meer over kunnen vertellen want ik snap echt niet waar je het over hebt..

Je gelooft ergens in, maar je beschrijving van het "licht" is zeer wazig en vaag, dus het lijkt alsof je een fantasie theorië hebt bedacht over iets spiritueels.

Waarom denk je dat het "licht" electro-magnetisch is?

Welke andere vorm van energie vermoed je dat er bij betrokken is?

En wat is een ziel volgens jou?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-03-2005, 10:09
willypirate
willypirate is offline
Citaat:
JezusIsMijnGod schreef op 27-03-2005 @ 09:52 :
Waarom denk je dat dit "licht" bestaat? Zou je er wat meer over kunnen vertellen want ik snap echt niet waar je het over hebt..
Dit "licht" bestaat zeker , en is denk ik het hele elektro-magnetisch spectrum (wat wij mensen maar voor een gedeelte kunnen waarnemen)

Citaat:
Je gelooft ergens in, maar je beschrijving van het "licht" is zeer wazig en vaag, dus het lijkt alsof je een fantasie theorië hebt bedacht over iets spiritueels.
Het is ook wazig , dat geef ik toe , ik weet dat ik nogal moeite heb om mijn gedachten of fantasiën zo te vertalen , dat een ander zich er volledig in kan verplaatsen

Citaat:
Waarom denk je dat het "licht" electro-magnetisch is?
Omdat "licht" in dat spectrum valt. De andere spectra zijn die van de zwaartekracht , sterke en zwakke wisselwerking.

Citaat:
Welke andere vorm van energie vermoed je dat er bij betrokken is?
Tja das moeilijk uit te leggen , het is in iedergeval energenetisch van aard , maar ik weet niet of ik het energie of een kracht moet noemen. Het is in iedergeval die vorm van energie of kracht die alles uiteindelijk in beweging heeft gebracht. En waarvan de natuurkrachten (zwaartekracht , enz) zich manifesteren op het oppervlak van onze werkelijkheid. Het is die kracht of energie die ten grondslag ligt aan de oerknal en de natuurwetten.

Citaat:
En wat is een ziel volgens jou?
Onze ziel bestaat uit diezelfde energenetisch energie of kracht , die uiteindelijk ook verbonden is met onze term "leven". Alleen bevind deze zich niet op het oppervlak van de materie. (daar zijn alleen de overige krachten waarneembaar). Ik weet het klinkt als onzin , en mag ook zo door mensen geïnterpreteerd worden , dat geeft niks. Onze ziel heeft een wisselwerking met de zwaartekracht , electro-magnetisme , sterke en zwakke wisselwerking , aan het oppervlak van de materie , maar er vind ook een wisselwerking plaats met de anti-materie. Ik vermoed daardoor , dat onze ziel zich bevind op de anti-materie. Maar goed , het is wazig , i know

Laatst gewijzigd op 27-03-2005 om 10:12.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 10:45
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
willypirate schreef op 27-03-2005 @ 11:09 :
Omdat "licht" in dat spectrum valt. De andere spectra zijn die van de zwaartekracht , sterke en zwakke wisselwerking.
Je haalt hier een aantal dingen door elkaar. Licht is een elektromagnetisch golfverschijnsel dat bestaat uit fotonen, waarbij de fotonen de elektromagnetische wisselwerkingsdeeltjes voorstellen. Bij de sterke en de zwakke wisselwerking en de zwaartekracht is ook sprake van wisselwerking door middel van bepaalde deeltjes, maar is er geen sprake van een spectrum.
Oud 27-03-2005, 11:01
JezusIsMijnGod
JezusIsMijnGod is offline
Citaat:
willypirate schreef op 27-03-2005 @ 20:09 :
Tja das moeilijk uit te leggen , het is in iedergeval energenetisch van aard , maar ik weet niet of ik het energie of een kracht moet noemen. Het is in iedergeval die vorm van energie of kracht die alles uiteindelijk in beweging heeft gebracht. En waarvan de natuurkrachten (zwaartekracht , enz) zich manifesteren op het oppervlak van onze werkelijkheid. Het is die kracht of energie die ten grondslag ligt aan de oerknal en de natuurwetten.
Hoe weet je dit allemaal? Waar haal je die informatie vandaan?

Citaat:
willypirate schreef op 27-03-2005 @ 20:09 :
Onze ziel bestaat uit diezelfde energenetisch energie of kracht , die uiteindelijk ook verbonden is met onze term "leven". Alleen bevind deze zich niet op het oppervlak van de materie. (daar zijn alleen de overige krachten waarneembaar). Ik weet het klinkt als onzin , en mag ook zo door mensen geïnterpreteerd worden , dat geeft niks. Onze ziel heeft een wisselwerking met de zwaartekracht , electro-magnetisme , sterke en zwakke wisselwerking , aan het oppervlak van de materie , maar er vind ook een wisselwerking plaats met de anti-materie. Ik vermoed daardoor , dat onze ziel zich bevind op de anti-materie. Maar goed , het is wazig , i know
Hoe weet je dat de "ziel" dat doet, terwijl nog nooit iemand een ziel heeft gezien of zelfs maar een aanwijzing voor het bestaan van een ziel heeft gevonden?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 11:37
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef op 27-03-2005 @ 11:45 :
Je haalt hier een aantal dingen door elkaar. Licht is een elektromagnetisch golfverschijnsel dat bestaat uit fotonen, waarbij de fotonen de elektromagnetische wisselwerkingsdeeltjes voorstellen. Bij de sterke en de zwakke wisselwerking en de zwaartekracht is ook sprake van wisselwerking door middel van bepaalde deeltjes, maar is er geen sprake van een spectrum.
Hmm. Is het niet zo dat, volgens de algemene relativiteitstheorie, zwaartekracht ook bestaat uit golven?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 13:03
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 27-03-2005 @ 12:37 :
Hmm. Is het niet zo dat, volgens de algemene relativiteitstheorie, zwaartekracht ook bestaat uit golven?
Nee, het is wel zo dat de algemene relativiteitstheorie voorspelt dat bewegende zware voorwerpen zwaartekrachtsgolven uitzenden, maar deze golven zijn verstoringen in de ruimtetijd die wel door de zwaartekracht worden veroorzaakt, maar niet aan de zwaartekracht gelijk zijn. Overigens kun je afleiden dat de vergelijkingen uit de algemene relativiteitstheorie een oplossing bevatten die het karakter van een golfvergelijking heeft, en deze oplossing kun je dan ook als een wiskundige beschrijving van zwaartekrachtsgolven opvatten.
Oud 28-03-2005, 11:20
Verwijderd
Citaat:
JezusIsMijnGod schreef op 27-03-2005 @ 12:01 :
U hebt gezocht op studie:

RESULTAAT (maximaal 20 woorden)

stu·die (de ~ (v.), -diën/~s, -diën/~s, -diën/~s)
1 het zich bezighouden met een bepaald probleem of in het bijzonder met een tak van wetenschap of kunst om er verder in door te dringen
2 beoefening van een vak aan een bepaalde onderwijsinrichting of het volgen van een bepaalde leergang met als doel er een graad in te halen => opleiding
3 geschrift waarin de schrijver de resultaten heeft neergelegd van zijn bestudering van een zaak
4 tekening of schilderij als oefening gemaakt => voorstudie
5 [muz.] etude

Citaat:
Hoe weet je dat de "ziel" dat doet, terwijl nog nooit iemand een ziel heeft gezien of zelfs maar een aanwijzing voor het bestaan van een ziel heeft gevonden?
Dat is wel een goede vraag, een waar ik geen antwoord op kan verzinnen .
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 19:47
willypirate
willypirate is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 27-03-2005 @ 11:45 :
Okee , wellicht is er geen vergelijkbaar spectrum , voor die wisselwerking , maar er is wel een bepaald kader waar ze binnen vallen. En dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen. We kunnen maar een gedeelte van dat kader beschrijven , maar in werkelijkheid is dit kader veel groter dan wij kunnen waarnemen.
Oud 28-03-2005, 19:55
willypirate
willypirate is offline
Citaat:
JezusIsMijnGod schreef op 27-03-2005 @ 12:01 :

het bestaan van een ziel , zal waarschijnlijk nooit direct emperisch te bewijzen zijn. Maar er zijn wel genoeg indirecte bewijzen voor een ziel , waar we toch enigzins een profiel of een beschrijving mee kunnen opstellen. Maar zolang het niet bewezen is , kan een individue er alleen maar in geloven. En gelukkig is nu juist het ergens in geloven dat ten grondslag ligt aan dingen bewijzen. Dus wellicht word het ooit toch bewezen , alhoewel ik denk , dat we dat gedeelte nooit fysiek kunnen betreden van buitenaf ons lichaam , het bewijs ligt eigenlijk binnenin jezelf.
Reageren

Regels voor berichten