![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dus jij zou zeggen dat mannen vreemdgaan omdat ze in een zo klein mogelijk tijdsbestek zoveel mogelijk nakomelingen willen? Want dat is dus waar het om gaat in de evolutietheorie. Seks heeft daar de functie van voortplanting.. Inmiddels is dat tegenwoordig een onderdeel ervan, maar heeft men vaker seks uit lust.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het is echter ook volledig waar wat ilona hier boven zegt, dat we inmiddels ook een beschaving en cultuur hebben opgebouwd. Jij rent hypothetische gezien ook niet met je knots achter de gozer aan die met je vriendin vreemd is gegaan, en jij ziet eten zoeken ook niet meer als de hoofdtaak van je leven. Conclusie: alhoewel de man inderdaad biologisch voorgeprogrammeerd is om zijn zaad maar zo vaak mogelijk te verspreiden vind ik dat je dat niet als excuus voor vreemdgaan mag gebruiken in de huidige tijden. Lusten zijn er immers om te weerstaan met iets groters in gedachten.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Eerlijkheid en trouw zijn zeker ook wel wat waard, evenals een lange stabiele relatie. |
![]() |
||
Citaat:
je moet de dingen niet zo zwart wit zien vind ik. of jij hem vertrouwt wel of niet hangt niet alleen af van het feit dat hj nu is vreemdgegaan. en bedenk nu zelf, het kan toch ook redelijk makkelijk????? wat ik ook zelf vind is dat als je het uitmaakt terwijl jij nog heel veel van hem houdt en hij ook heel veel van jou, (dit moet je dus wel zeker weten) uitmaken een teken is dat alles alleen maar om seks draait, en zeg nou zelf een relatie waarin je echt zoveel van elkaar zegt te houden reikt toch veel verder dan dat....... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Komt vergiffenis niet in jouw woordenboek voor? (een tweede is of je het zou kunnen, maar daar heb ik t nu niet over) |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik ben zeker bereid tot vergiffenis. Maar niet bij zoiets als vreemdgaan. Ten eerste is dan mijn vertrouwen geschonden, ten tweede heeft m'n vriendin dan getoond geen respect voor ij te hebben en ten derde heb ik ook nog zoiets als zelfrespect. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar dit wordt wel een beetje diep voor deze thread ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
wat ik bedoel is dat hij dan nog wel wat liefde betreft trouw aan haar kan zijn, als zij het uitmaakt, om zijn daad maakt ze t uit omdat hij ergens anders heeft liggen neukeen als in haar bedje ====> om de seks dus vanaf zown afstandje kan je de situatie natuurlijk neit helemaal goed inschatten, maar t KAN best zo zijn dat hij nog wel van haar houdt, ik zelf vind het dan zonde om zoiets weg te gooien, ALLEEN OM DE SEKS ik begrijp wel wat je bedoelt, jij bedoelt dat omdat zij t (eventueel) uit maakt omdat hij een afspraak (monogamie) niet nakomt, ok zo kan je t uitleggen, maar mensen maken t niet uit als hun vriend(in) een andere afspraak niet nakomen, als er bepaalde verzachtende omstandigheden zijn, hij was geil en zn vriendin was niet in de buurt oid ook heeft 1 x vreemdgaan, nks met je relatie te maken, je kan nog steeds van iemand houden toch |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zonde om iets weg te gooien, want hij houdt van dr, maar de seks is niet optimaal? Ook geen goed bedachte reden. Dan los je dat binnen je relatie om of je maakt het eerst uit. |
![]() |
||
Citaat:
wat ik zelf dan altijd n opvallend feit vind is dat mensen een afspraak als deze niet te vergeven vinden maar andere 'foutjes' wel dsoor de vingers kunnen zien wat bij mij zelf ook wel sterk meeweeg t is datje na 1,5 jaar vast heel veel van elkaar kan houden, maar je bent ook erg gewend aan elkaar. ik weet niet precies hoe ik t moet uitlegegen, maar ik bedoel, dat als je zolang samen bent, alles aan je relatie wel s zo gewoon en vazelfsprekend is geworden dat t ook makkelijker kan gebeuren, omdat je speciale dingen uit t oog bent verloren als je net verliefd bent en zo en alles is nog rozengeur en maneschijn is het logisch dast je t je niet kunt voorstellen dat je ook wel s seks zou kunnen hebben met iemand anders dan jouw eigen partner en gemaakte afspraken wel s even uit oog zou kunnen verliezen, maar als je al langer samen bent en de verveling is mischien zelfs al toegeslagen...... ff voor de duikdelijkheid ik zeg niet dat dat in deze situatie zo is of in elke, maar het zou kunnen. ik vind het geen eccusus om nou s vet vreemd te hgaan, alleen wel begrijpelijk, en ik denk ook dat hij nog nbest heel veel van haar kan houden zoas hij ook al zei. ik vind dus het argument 'als je echt van elkaar houdt, ga je niet vreemd' heel lduk klinken maar in de praktijk niet echt toepasbaar tuurlijk is het zijn fout, hij is degene die zich niet aan de afspraken hield, maar als ze het wel uitmaakt, terwijl ze beide nog van elkaar houden is dat ook gewoon marteling. ik denk ook dat het een goed moment is om je af te vragen hoe het is gekomen dat hij het heeft gedaan, is hij inderdaad niet gelukkig in zijn huidige relatie wat seks betreft |
![]() |
||
Citaat:
je hebt toch een relatie op basis van vertrouwen, lijkt mij dan. Als de een vreemd gaat dan is dat vertrouwen weg lijkt mij, waar kun je dan nog een relatie op bouwen? als er geen vertrouwen is. Als diegene het dan echt wil zal die superhard moeten werken de ander z'n vertrouwen weer terug te winnen.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Een ezel stoot zich niet 2 keer tegen dezelfde steen, als je enigzins zelfrespect hebt pik je het niet als je partner met een ander heeft liggen te bonken behalve als je dat voor jezelf ook normaal vindt. Dat is gewoon not done imo.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verliefdheid heeft een belangrijke evolutionaire functie, aldus Fisher. ``Darwin vroeg zich af waarom sommige dieren zulke schijnbaar nutteloze, opvallende uiterlijke kenmerken hebben - de staart van een pauw, het gewei van een edelhert. Hij concludeerde dat dat tekenen van gezondheid zijn, waarmee die dieren laten zien dat ze een goede partner zijn. De romantische liefde sluit daar precies op aan; niet seks maar verliefdheid, romantische aantrekking, is de andere kant van die medaille.'' Ook andere dieren dan de mens kennen romantische liefde, zegt Fisher. Voor haar boek verzamelde ze alles wat ze binnen haar eigen en andere wetenschappelijke disciplines over verliefdheid kon vinden, en ze citeert aandoenlijke beschrijvingen die ethologen hebben gegeven van intens `verliefde' dieren - al hebben die dat gedrag niet per se zo genoemd. Vossen die hun maatje voortdurend aanraken, zoenen, likken, neuzen; bavianen die te nerveus zijn om die ene direct aan te kijken maar die hem of haar toch niet uit het oog durven verliezen; jaloerse mannetjes-sialia's (Noord-Afrikaanse zangvogels) die een bij hun nest geplaatste opgezette vogel woedend uit elkaar trekken, waarna ze hun broedende vrouwtje ook verjagen. Giraffen en vlinders die elkaar urenlang volgen, langer dan de biologen het volhielden; tongzoenende chimpansees; bevers die maandenlang onafscheidelijk waren voordat ze het voor het eerst met elkaar deden. Een hongerige leeuw die een hele gazelle aan zijn vrouwtje gaf. Het is een van de belangrijkste boodschappen van haar boek, vindt ze: ``Mensen moeten zich realiseren dat dieren ook liefde kennen, dat we niet alleen zijn op deze planeet. We hebben naar meer dan honderd diersoorten gekeken, en die hebben allemaal heel specifieke voorkeuren als het om partnerkeuze gaat. Als ze een potentiële partner hebben uitgekozen, kunnen ze die heel vasthoudend volgen, ze hebben dan extreem veel energie, niet veel honger en ze slapen niet veel. Het basale patroon is hetzelfde als bij verliefde mensen, en je ziet het niet alleen bij zoogdieren maar zelfs bij vogels.'' Verliefdheid is dus niet uniek voor mensen, maar de menselijke uitingsvorm ervan is veel verder ontwikkeld, zegt Fisher. ``Mensen hebben in de loop van de evolutie een enorme prefrontale cortex ontwikkeld. Bij ons zijn de basale gevoelens die dieren ook kennen, ingebed in iets veel breders. Dieren versieren elkaar met speciale geluiden, met zang, en met bepaalde houdingen, dansjes. Maar wij hebben een heel scala aan regels en dresscodes en wat al niet als het om flirten gaat. Mensen die iemand voor zich willen winnen, kunnen bovendien gedichten of romans schrijven, theatervoorstellingen maken, televisieprogramma`s, films. Kunst kan natuurlijk meer gevoelens uitdrukken dan alleen liefde: de verschrikkingen van een oorlog, de schoonheid van de natuur, of de eindigheid van het bestaan. Maar verliefdheid, romantische liefde, is toch wel het belangrijkste.'' En dan nog een stukje Het jammere van verliefdheid is wel dat het overgaat - en waarschijnlijk niet pas na zeven jaar, bij iets als een seven year itch, maar al eerder: er lijkt zoiets als een four year itch te bestaan. Fisher ontdekte dat wereldwijd de meeste echtscheidingen plaatsvinden na vier jaar huwelijk. Dat is lang genoeg, zegt ze, om het kind door de meest kwetsbare jaren heen te helpen. In diverse niet-westerse culturen, bijvoorbeeld bij de Aboriginals, de !Kung Bosjesmannen en bepaalde indianenstammen uit het Amazonegebied, krijgen vrouwen om de vier jaar kinderen; en niet noodzakelijkerwijs van dezelfde man. ``Ik denk dat dat misschien wel het oorspronkelijke, natuurlijke patroon is. Na die eerste periode heb je ofwel een diepe band ontwikkeld en deel je allerlei gewoontes en ideeën... of het gaat over.'' In dat geval ga je op zoek naar een ander. Bron: NRC 15-01-2005 Info: Helen Fisher, Why We Love, uitg. Henry Holt and Co. 2004. ISBN 0-8050-6913-5 |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Eerst de lusten, dan ook de lasten! |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Ex terugnemen na vreemdgaan Huppeldepups | 9 | 10-07-2012 19:47 | |
Liefde & Relatie |
vreemdgaan en schuldgevoel... driene | 104 | 04-01-2009 16:19 | |
Liefde & Relatie |
Hoe ver kan je vriend(in) gaan? EggLover | 148 | 05-07-2005 23:18 | |
Liefde & Relatie |
vriend nog steeds terug Fay | 49 | 05-04-2005 09:20 | |
Liefde & Relatie |
Vreemdgaan, het dan echt uitmaken?? Verwijderd | 50 | 24-04-2004 09:25 | |
Liefde & Relatie |
hij: vreemdgegaan ik : uitgemaakt hij: Ik wil je terug ik : confused HELP devilcat | 84 | 31-03-2004 10:16 |