Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Een van mijn favoriete Bijbelpassages, Mattheus 6:5:
En wanneer gij bidt, zult gij niet zijn als de huichelaars, want zij staan gaarne in de synagogen en op de hoeken der pleinen te bidden, om zich aan de mensen te vertonen. Voorwaar, Ik zeg u, zij hebben hun loon reeds. Maar gij, wanneer gij bidt, ga in uw binnenkamer, sluit uw deur en bid tot uw Vader in het verborgene; en uw Vader, die in het verborgene ziet, zal het u vergelden. Als wat meer christenen zich daar toch eens aan zouden houden.
||
Citaat:
dat was even een fail zeg. Je uitspraak is ook een fail, want als Adam en Eva de schets waren en alle andere mensen daar uit ontstaan zijn is er nooit een echt kunstwerk gekomen. Of als je de uitspraak op een andere manier leest: waarom zou God van Adam en Eva niet eerst een schets gemaakt hebben en daarna het kunstwerk neergezet hebben net zoals volgens de uitspraak bij jezelf (en dus ook andere mensen)? Kortom ik vind die uitspraak een fail en ik zal wel direct allemaal beledigingen over me heen krijgen dat mijn eigen post een fail is maarja. Btw waarom is een topic met een up van 5 jaar erin niet gesloten? |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
offtopic: 'deze topic' klinkt echt verschrikkelijk niet kloppend nederlands ookal is dit en deze beide goed. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
+ leer lezen. Er staat 3x fail in mn post maar de laatste keer was een herhaling voor de eerste 2. conclusie: you're a joke (en als dit door de mods als een belediging wordt gezien zouden ze dit topci eens beter door moeten lezen, want een deel van de mensen die hier reageren zetten de quote er puur neer om christenen te beledigen ipv een leuke/grappige quote over god (waar ik er ook vanuit zou mogen gaan dat deze eigenlijk niet beledigend zouden mogen zijn, want als ik ineens een topic zou openen met de naam: 'weet iemand leuke uitspraken over [vul naam forumlid]'s moeder?' zou dit ook niet goedgekeurd worden. ach ik zal zogenaamd wel moeten leren accepteren dat mensen wel negatieve dingen over het geloof mogen zeggen, maar zelf niks kunnen accepteren zodra ze zelf een beetje gekwetst worden. eigenlijk komt het hele topic daar op neer dus dit verhaal is eigenlijk nog best on topic ook...) |
![]() |
||
Citaat:
1 je zult mij niet horen zeggen dat atheïsme onzin is 2 je zult mij niet horen zeggen dat je naar de hel gaat (dat beslis ik immers niet, maar dat beslist god) 3 je zult mij niet horen zeggen dat je niet verlicht bent door god. er zitten hier zoveel mensen die alles te zwart wit zien. of je bent gelovig en dan ben je direct tegen alle niet gelovigen of je bent niet gelovig en dan is het goed. er zitten nog veel meer groepen tussenin. |
![]() |
||
Citaat:
Misschien ligt het aan mijn ogen, maar ik zie toch echt 4 keer fail in je post staan, waarvan en 3 naar de post van je voorganger gericht zijn. Trouwens, met een herhaling benadruk je je eerdere standpunt, waardoor ik hem extra vind tellen. Daarbij beledig je mij nu persoonlijk. Dat is heel wat anders dan wanneer ik zou zeggen dat God een slechte klus heeft gedaan met de mensheid. Ik maak jou niet persoonlijk belachelijk, maar waarin je gelooft en daar heb ik gegronde redenen voor. Als jij zou zeggen dat atheïsme nergens op slaat mag je dat gerust doen. Maar naar de persoon toe beledigen is jezelf een eind verlagen. Daarbij windt je je weer op over een post. The jokes' on you. ![]()
||
Citaat:
![]() oh ja idd er staat 4x fail in die post. De laatste was alleen dat het een fail was alleen dat mijn eigen post een fail was dus die hoef je niet eens mee te tellen (gelukkig ben je het daar een keer met me eens). Als jij wilt dat die laatste nog een keer extra mee telt moet je het zelf weten ![]() Ik beledigde je trouwens niet persoonlijk. er staat 'vul naam forumlid in' (o.i.d.) dat betekent niet dat er jouw forumnaam ingevuld moest worden. Geloof is een onderdeel van mij (om het even duidelijk te houden vul ik er maar mij in). Als jij dus mijn geloof beledigt beledig je mij daarmee ook, net zoals ik jou indirect beledig als ik je moeder zou beledigen (wat je mij hier nog steeds niet ziet doen aangezien ik niks slechts gezegd heb over je moeder). Als je wat hier boven staat nou even goed doorleest en je erin probeert te verplaatsen en je eigen mening hierover uitschakelt zul je snappen waarom mensen zich beledigt kunnen voelen door een topic als dit. |
![]() |
||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik stelde voor om je eigen mening even uit te schakelen om te zorgen dat je je zou inbeelden in andere mensen. Als je dat niet wilt dan niet, maar dan ga je ook nooit de manier van denken van andere mensen snappen. |
![]() |
||
Citaat:
maarja eigenlijk door hier steeds te reageren verziek ik dit topic voor jullie dus ik stop vanaf nu maar om in dit specifieke topic te reageren (dan kunnen mensen die grappige uitspraken willen lezen over god tenminste makkelijk doorlezen) |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
http://vorige.nrc.nl/opinie/article1...ledigd_worden! En? Wat denk je? Is zo'n opstelling niet beter?
Laatst gewijzigd op 02-01-2011 om 13:26. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Je gelooft niet in God dus krijg je geen kadootjes voor kerst, want kerst gaat over Jesus. Ik dacht dat juist bij de gelovigen kerst gaat om de geboorte van Jesus, i.p.v. cadeaus.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Katholieke school Verwijderd | 176 | 10-08-2009 14:16 | |
Hoe sta jij in je geloof als christen? Miekje* | 285 | 25-11-2008 19:22 | |
Wat klopt er volgens jou niet aan de bijbel? tybs | 191 | 08-04-2005 12:36 | |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Wetenschappers bevestigen de Tekenen van God. Iqra | 94 | 30-07-2003 21:36 | |
Muziek |
De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!] Verwijderd | 12 | 01-04-2003 08:40 |