![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ah, is Maud op het forum neergestreken?? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
sommige mensen hebben er natuurlijke aanleg voor, anderen niet. en dan nog, als ze geen aanleg hebben voor zingen hoeven ze nog niet hun hele leven lang te studeren ![]() en wat is goed...goed is ontzettend subjectief een zangleraar kan je niet wijzen op of je 'goed' zing of niet, alleen maar op of je je best doet om technieke te gebruiken om er op vooruit te gaan. en dan is vanuit je buik zingen dus wel een goede techniek...
||
![]() |
Citaat:
Vanuit je buik zingen is inderdaad een techniek maar met 1 techniek ben je er dus niet. Er zijn ontelbaar veel verschillende technieken te gebruiken bij verschillende dingen. Vanuit je buik zingen is goed voor ademsteun en dat is toch echt wel de allerbasiste begintechniek, daarna blijf je dus jaren bezig als je technisch steeds beter wilt worden. Ik snap jullie vijandigheid niet zo, ik geef slechts mijn mening en ik snap ook niet zo goed waarom jullie er zo ontzettend aan twijfelen of ik weet waarover ik het heb. Het lijkt me dat, als ik hier zoveel tijd aan besteed en er op deze manier over schrijf, het wel duidelijk is dat ik wel enigszins weet waarover ik spreek. Bovendien heb ik ook al gezegd dat ik wel begrijp dat het gros van de mensen zich helemaal niet op deze manier met zang bezig wil houden en prima wegkomt met veel minder omdat zij er verder geen ambities bij hebben. Dat begrijp ik, ik probeer alleen duidelijk te maken dat wanneer je er echt serieus mee bezig bent en je technisch echt goed wil worden je daar heel veel tijd en energie in moet steken en je dan nog nooit perfect zult zingen. Ik begrijp niet zo goed waarom dat zo moeilijk aan te nemen is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() maar nu ben ik wel nieuwsgierig geworden, welke beroemdheid jij schijnt te zijn..... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
aha, maar je bent dus een zangeres ( io). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en zo ja waar? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Voeg me anders even toe, dan leg ik alles uit ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
techniek is trainbaar en door praktisch idereen leerbaar. Voor optimale prestatie is een goede techniek onontbeerlijk. Je kunt een end komen zonder les, maar als jij jezelf fouten gaat aanleren, kon het wel eens slecht aflopen, of je loopt vast. Dat is een van de voordelen van goed les hebben. Als de techniek aangeleerd is, komt het inderdaad aan op muzikaal inzicht en talent, en dat heeft niet iedereen |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
bedoel je beroemdheid? want het is bullshit dat je met techniek beroemd wordt. het is ook niet waar dat je zonder techniek niet beroemd wordt. jullie zien het zo ontzettend zwart wit. "zonder techniek ben je minder dan mét". kom op zeg, jullie hebben zelf toch ook wel bandjes live gezien die een zanger hebben zonder extreem goede techniek maar die het enorm ver geschopt heeft. techniek heeft veel te maken met een goede zangstem ontwikkelen, maar het is echt niet alles...nog niet eens zo'n klein beetje..
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Enneeh ik heb geleerd ( uit eigen ervaring ) techniek moet in dienste staan van de muziek. Het is dus wel degelijk zo, dat iemand met de juiste techniek beter speelt, zingt whatever, dan iemand zonder. De enige positieve uitzondering die ik nu kan noemen is marco borsato, die heeft zich positief ontwikkeld. |
![]() |
||
Citaat:
geloof me nou maar dat niet iedereen die jij kent die een goede stem heeft en het ver heeft geschopt les heeft gehad en technieken beoefend. je bent wel erg naief als jij denkt dat die idols kinderen en britneyspears enz. de enige zijn. en het grappige is, die mensen van idols hebben juist wél technieken beoefend. hebben juist wél zangles gehad. nu zeg je zelf dat ze geen kwaliteit hebben. spreek je jezelf dan niet erg tegen? kijk, het heeft opzich weinig nut om hier over door te gaan. we hebben simpelweg een andere mening. jij vindt dat je zonder techniek het niet kan maken als goede zanger(es). ik vind van niet. klaar.
||
Verwijderd
|
Citaat:
een mening zou beter gebaseert zijn op feiten, en als jij bovenstaande mensen zanglessen toedicht vraag ik me werkelijk af welke idioot ze les heeft gegeven, of vindt dat ze getalenteerd zijn. Feit is dat het een simpele marketing is. Maar goed zoals je al aangaf, je bent door je argumenten heen, dus is het nutteloos om verder te praten. Kom maar terug als je op feiten gebaseerde meningen hebt, discussieert het lekkerder |
![]() |
||
Citaat:
en als je die show een beetje had gevolgd had je gezien dat die idols kandidaten les kregen tijdens die show. dat bedoelde ik. ik vind het gewoon nutteloos om hier over door te gaan. we zijn allemaal eigenwijs en overtuigd van onze eigen mening, vandaar...
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een mening vormen zonder feiten, komt neer op de volgende uitspraak: inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraak zonder uitzicht. Verder no offence, jij mag best vinden dat ze leuk kunnen zingen, maar als je een echt geschoolde beroeps zanger / muzikant hoort, weet je het verschil. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
maak je niet druk zangles van iemand die er verstand van heeft is geen garantie voor beter zingen als je talentloos bent. Als je wel getalenteerd bent, is het een garantie dat je er beter van wordt. geen zangles, is een garantie voor niet het onderste uit jezelf kunnen halen door gebrek aan kennis, hoe goed je ook bent. zangles van iemand die er de ballen verstand van heeft is een garantie om verneukt te worden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Blijf ik erbij dat als dat meisje echt wil leren zingen, ze les moet nemen en anders neem ik haar niet serieus in haar wens te willen leren zingen. |
![]() |
||
Citaat:
ik denk niet dat niet ts of iedereen in dit topic eigenlijk behoefte heeft aan een geschoolde zangstem. Praktische tips wat betreft ademsteun, niet forceren en veel whiskey drinken zijn een stuk beter lijkt me.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
en een slechte zanginstallatie zodat je lekker hard moet zingen ![]() ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
provocatie ja ![]() Maar ik heb heel veel potentiele goede musici kapot zien gaan aan dat borreltje van te voren. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Overigens dacht ik dat zangles nemen voordat je stem enigszins uitgegroeid was (ongeveer 16,17 jaar) zowiezo een slecht plan was. Daarom ben ik er ook vrij laat mee begonnen. Citaat:
Laatst gewijzigd op 31-05-2005 om 08:24. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd