Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2005, 15:24
Verwijderd
in 1 woord het is sterk(denk ik)
Advertentie
Oud 28-06-2005, 15:34
KMBA
KMBA is offline
Is het echt zo dat een baksteen een fractie eerder breekt voordat de vuist werkelijk aanraakt???

KMBA
Oud 28-06-2005, 15:55
Vejji
Vejji is offline
hmm ik denk dat dat best zou kunnen mits je een luchtverplaatsing veroorzaakt die krachtig genoeg is om een baksteen te breken
(shaolin oefening, een vlam op afstand uitslaan)

de baksteen breekt door de energie die jij op 1 punt in de steen via je vuist pompt.

als je zo'n steen moet breken, ben je wel aardig gefocused en ik denk dat het daarom lijkt dat de steen eerder breekt, simpelweg omdat je het later voelt omdat je zo geconcentreerd bent
Oud 28-06-2005, 17:00
migyur
migyur is offline
Citaat:
Raven schreef op 28-06-2005 @ 10:26 :
en waarom breekt zo'n baksteen dan een fractie voordat je vuist er tegenaan klapt ?
Hier heb ik serieus nog nooit van gehoord....

Geloof het trouwens ook niet...
Oud 30-06-2005, 01:34
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
En een kaars uitslaan op afstand is wel COMPLEET iets anders dan een baksteen doormidden slaan op afstand.
Oud 30-06-2005, 08:14
Vejji
Vejji is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 30-06-2005 @ 02:34 :
En een kaars uitslaan op afstand is wel COMPLEET iets anders dan een baksteen doormidden slaan op afstand.
maar het lijkt me wel hetzelfde principe, de luchtverplaatsing van je slag gebruken om in dit geval de vlam van de kaars uit te slaan.

je kunt dat ook wel doen bij stenen denk ik, alleen moet je dan wel letterlijk onmenselijk hard slaan om een luchtverplaatsing te genereren die sterk genoeg is om de steen te breken.
Oud 30-06-2005, 23:50
Blues
Blues is offline
Citaat:
Raven schreef op 28-06-2005 @ 10:26 :
en waarom breekt zo'n baksteen dan een fractie voordat je vuist er tegenaan klapt ?
Wilskracht
Plasebo
Illusie
Oud 01-07-2005, 11:24
Raven
Raven is offline
Citaat:
Blues schreef op 01-07-2005 @ 00:50 :
Wilskracht
Plasebo
Illusie
er gebeurt meer dan alleen dat hoor.
de tijd vertraagd ook .. je hebt het idee dat je je vuist bijna niet vooruit krijgt.. lijkt heel langzaam te gaan en alles om je heen ook.

eerste keer dat ik KI echt gebruikte dacht ik verdorie lukt me nooit waarom gaat m'n vuist zo traag

en dan vlak voordat je vuist erop klapt hoor je een scherpe knal.

het is trouwens placebo, en het placebo effect is het bewijs dat dit soort dingen bestaan. hoe kan een pil waar nix inzit anders enig effect hebben
en wilskracht is de basis voor chi/Ki / Magie
WILLEN !! met alles wat je in je hebt.

Laatst gewijzigd op 01-07-2005 om 11:28.
Oud 01-07-2005, 18:02
Blues
Blues is offline
Citaat:
Raven schreef op 01-07-2005 @ 12:24 :
hoe kan een pil waar nix inzit anders enig effect hebben

Daar zijn tig boeken en studie's over...
Zover ik weet bestaat placebo gewoon 'met mate' er zijn zat mensen die ik ken die zichzelf letterlijk ziek hebben gepraat.
zo was er pas ook zo'n doco over mensen die ziczelf vergiftigde met het placebo effect
Er zijn by the way zat middelen die gebruik maken van het placebo effect
Oud 01-07-2005, 19:25
Raven
Raven is offline
Citaat:
Blues schreef op 01-07-2005 @ 19:02 :
Daar zijn tig boeken en studie's over...
Zover ik weet bestaat placebo gewoon 'met mate' er zijn zat mensen die ik ken die zichzelf letterlijk ziek hebben gepraat.
zo was er pas ook zo'n doco over mensen die ziczelf vergiftigde met het placebo effect
Er zijn by the way zat middelen die gebruik maken van het placebo effect
dat is toch het bewijs dat Chi/ki magie ed bestaan en geen onzin zijn
dat zit ik nu juist de hele tijd te vertellen.

waarom de westerse wetenschap dat steeds af probeert te liegen terwijl de bewijzen voor hun neus liggen snap ik ook niet.
bij onderzoeken houden ze er zelfs rekening mee.. maar naar buiten toe noemen ze het onzin.... beetje dubbele moraal he
Oud 01-07-2005, 21:01
bij
bij is offline
Citaat:
Raven schreef op 01-07-2005 @ 12:24 :
er gebeurt meer dan alleen dat hoor.
de tijd vertraagd ook .. je hebt het idee dat je je vuist bijna niet vooruit krijgt.. lijkt heel langzaam te gaan en alles om je heen ook.

eerste keer dat ik KI echt gebruikte dacht ik verdorie lukt me nooit waarom gaat m'n vuist zo traag

en dan vlak voordat je vuist erop klapt hoor je een scherpe knal.

het is trouwens placebo, en het placebo effect is het bewijs dat dit soort dingen bestaan. hoe kan een pil waar nix inzit anders enig effect hebben
wauw klinkt gaaf
Oud 02-07-2005, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Raven schreef op 01-07-2005 @ 20:25 :
dat is toch het bewijs dat Chi/ki magie ed bestaan en geen onzin zijn
dat zit ik nu juist de hele tijd te vertellen.

waarom de westerse wetenschap dat steeds af probeert te liegen terwijl de bewijzen voor hun neus liggen snap ik ook niet.
bij onderzoeken houden ze er zelfs rekening mee.. maar naar buiten toe noemen ze het onzin.... beetje dubbele moraal he
Je mag het bestaan van het placebo-effect niet gebruiken als bewijs voor het bestaan van chi. Op welke manier kan het placebo-effect onomstotelijk het bestaan van chi aantonen? Niet dus. Dat kan pas als je hebt aangetoond dat alleen chi verantwoordelijk kan zijn voor het placebo-effect. De heren wetenschappers hebben een verklaring die we met de huidige stand van zaken al kunnen beschrijven: dat het placebo-effect het resultaat is van neurologische reacties. Dat is een realistischer manier om het effect te verklaren dan een nieuwe 'energiesoort', die strijdig zou zijn met het Standaardmodel en de meeste andere natuurkunde die we nu kennen.
Oud 02-07-2005, 19:13
Raven
Raven is offline
Citaat:
Snees schreef op 02-07-2005 @ 19:39 :
Je mag het bestaan van het placebo-effect niet gebruiken als bewijs voor het bestaan van chi. Op welke manier kan het placebo-effect onomstotelijk het bestaan van chi aantonen? Niet dus. Dat kan pas als je hebt aangetoond dat alleen chi verantwoordelijk kan zijn voor het placebo-effect. De heren wetenschappers hebben een verklaring die we met de huidige stand van zaken al kunnen beschrijven: dat het placebo-effect het resultaat is van neurologische reacties. Dat is een realistischer manier om het effect te verklaren dan een nieuwe 'energiesoort', die strijdig zou zijn met het Standaardmodel en de meeste andere natuurkunde die we nu kennen.
de hele kwantum mechanica is ook strijdig met de natuurkunde zoals wij die nu kennen..

er is gewoon meer in de wereld dan alleen "materie"
en eurologische reacties?? laat me niet lachen dat is pas ECHT onzin .. daarmee kan je nooit van een kwaal afkomen

kijk het is gewoon zo dat niet alles on omstotelijk te bewijzen valt.. maar daarom is het nog geen onzin ...
en als iets werkt .. dan werkt het
Oud 02-07-2005, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Raven schreef op 02-07-2005 @ 20:13 :
de hele kwantum mechanica is ook strijdig met de natuurkunde zoals wij die nu kennen..

er is gewoon meer in de wereld dan alleen "materie"
en eurologische reacties?? laat me niet lachen dat is pas ECHT onzin .. daarmee kan je nooit van een kwaal afkomen

kijk het is gewoon zo dat niet alles on omstotelijk te bewijzen valt.. maar daarom is het nog geen onzin ...
en als iets werkt .. dan werkt het
Quantummechanica is niet (geheel) strijdig met de klassieke mechanica. Dat is alleen een erg technisch verhaal. Bovendien is quantummechanica al ruim een eeuw de natuurkunde 'die we nu kennen'.

Ik wil je absoluut niet tegenspreken als je zegt dat er meer is op deze wereld dan wat we nu kennen (dat valt toch niet aan te tonen), ik zeg alleen dat je het placebo-effect niet mag gebruiken als bewijs voor chi. Het placebo-effect werkt zeker.
Oud 02-07-2005, 21:47
Raven
Raven is offline
Citaat:
Snees schreef op 02-07-2005 @ 20:24 :
Quantummechanica is niet (geheel) strijdig met de klassieke mechanica. Dat is alleen een erg technisch verhaal. Bovendien is quantummechanica al ruim een eeuw de natuurkunde 'die we nu kennen'.

Ik wil je absoluut niet tegenspreken als je zegt dat er meer is op deze wereld dan wat we nu kennen (dat valt toch niet aan te tonen), ik zeg alleen dat je het placebo-effect niet mag gebruiken als bewijs voor chi. Het placebo-effect werkt zeker.
misschien moeilijk te begrijpen maar..
Chi ki .. en hier in het westen magie zijn allen vormen van de zelfde kracht.

het placebo effect ( overigens een kut therm) is het effect hebben van een niet werkend medicijn (of iets anders) waar wel in gelooft wordt.

nou: "geloven in" en "willen dat" is nu juist hoe je magie (ik reken chi en ki daar ook onder) gebruikt.
dus het feit dat er een placebo effect bestaat is op zijn minst een zeer sterke aanwijzing...

het erkennen van deze krachten is veel aannemelijker dan wat er door de westerse "ik heb oogkleppen op" wetenschap van gemaakt wordt.

"wij hebben het niet bedacht dus we moeten maar aan iedereen vertellen dat het onzin is" die mentaliteit bedoelde ik dus in mijn vorige post.

Oud 03-07-2005, 00:52
Verwijderd
Citaat:
Raven schreef op 02-07-2005 @ 22:47 :
nou: "geloven in" en "willen dat" is nu juist hoe je magie (ik reken chi en ki daar ook onder) gebruikt.
dus het feit dat er een placebo effect bestaat is op zijn minst een zeer sterke aanwijzing...

het erkennen van deze krachten is veel aannemelijker dan wat er door de westerse "ik heb oogkleppen op" wetenschap van gemaakt wordt.
Nou ja, we lopen vast op het feit dat jij de stap tussen 'geloven in werking' en daadwerkelijke werking magie noemt. Een tegenvoorbeeld is het nocebo-effect. Laat iemand onschuldige damp inademen, maar zeg dat het om broom gaat, en diegene zal een ontzettende irritatie en hoest op voelen zetten. Dat kan je niet met geloven in een heilzame therapie verklaren.
Oud 03-07-2005, 08:42
Raven
Raven is offline
Citaat:
Snees schreef op 03-07-2005 @ 01:52 :
Nou ja, we lopen vast op het feit dat jij de stap tussen 'geloven in werking' en daadwerkelijke werking magie noemt. Een tegenvoorbeeld is het nocebo-effect. Laat iemand onschuldige damp inademen, maar zeg dat het om broom gaat, en diegene zal een ontzettende irritatie en hoest op voelen zetten. Dat kan je niet met geloven in een heilzame therapie verklaren.

uuh dat IS magie... simpel uit gelegd
maar dat is KI ook ..
de kracht tussen mogelijkheid en werkelijkheid.
tussen willen en gebeuren

simpel voorbeeld ( magie is een stuk ingewikkelder maar dit is wel een stukje basis stof)

stel iemand heeft last van paniekaanvallen. je geeft diegene een steen, en je zorgt ervoor dat diegene ervan overtuigd is dat die steen hem/haar zal helpen.. dat zal al heel wat doen.. maar als je zelf als heks/magier er ook in "gelooft" en WIL dat die steen wat doet dan zal het effect veel groter zijn.

en waarom kom jij altijd met die negatieve voorbeelden ..griezelig mannetje
Advertentie

Regels voor berichten