![]() |
|
Hallo,
Ik ben momenteel bezig met mijn afstudeerscriptie en ga nu statistiek toepassen. En ik kom er niet helemaal uit... Ik wil graag de chi-kwadraattoets toepassen maar hoe bereken ik de theoretische waarde, oftewel verwachte frequentie of is dat een vast gegeven? http://wetenschap.infonu.nl/onderzoe...aat-toets.html --> Hier staat het logisch beschreven hoe ik het toe kan passen, maar niet hoe de theoretische waarde berekend kan worden. Om mijn vraag te verduidelijken: Toetsing Leisure 27 Business 36 Boeking via het Internet & kennissen: Business 30 Leisure 21 Rechtstreekse boeking: Leisure 6 Business 6 Boekingsmethode: Leisure Business Totaal Theoretische waarde (T) Internet/kennissen (W) 21 30 51 Rechtstreeks (W) 6 6 12 Verschil (W-T) Nu wil ik de tabel verder invullen, zoals te zien is, is de T nog niet ingevuld. Maar ik begrijp niet helemaal waar ik dat vandaan moet halen. Ik kan daar geen informatie over vinden. De tabel verspringt steeds als ik het bericht plaats, hopelijk is het alsnog goed te lezen. |
Advertentie | |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Wat saai zeg #20 Verwijderd | 500 | 15-09-2007 23:08 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[Statistiek]Welke test heb ik hiervoor nodig? Verwijderd | 3 | 13-10-2006 18:09 | |
[WI] chi-kwadraat-toets (?) (statistiek) Verwijderd | 11 | 31-08-2006 19:54 | |
Statistiek 1- kruistabel Verwijderd | 2 | 16-08-2006 15:12 | |
Algemene schoolzaken |
voor de criminologie-studenten! Verwijderd | 7 | 12-03-2006 19:04 |