Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2005, 00:19
Verwijderd
Verder groeien en problemen oplossen moet je uiteindelijk zelf doen, maar als je vastloopt kan een hulpverlener je een zetje in de goede richting geven.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-06-2005, 02:47
Verwijderd
Citaat:
Blues schreef op 02-06-2005 @ 23:20 :
Helemaal mee eens, iemand die goed in elkaar zit kan het zelf oplossen zoniet met familie of vrienden, maar om nou naar een vreemde te gaan die daar voor opgeleid is vind ik zo zwak van onze maatschapij...
dit vind ik een kortzichtige opmerking. Ik heb zelf lang in de hulpverlening gezeten en ben inderdaad lang in een slachtofferrol blijven steken, maar heb uiteindelijk de keuze gemaakt dat ik mijn problemen wilde oplossen. Toch had ik dit niet zelf gekund. Ik heb veel meegemaakt(seksueel misbruik, mishandeling, verwaarlozing, pesten etc) en heb deze dingen moeten verwerken. Op de Viersprong(waar ik heb gezeten) heb ik geen theorie oid aangereikt gekregen, maar een aantal flinke confrontaties met mezelf en flinke trappen onder mijn reet, waardoor ik mijn gedrag ben gaan inzien en dit ook heb kunnen veranderen. Veel mensen willen niet veranderen en blijven hangen in hun problemen, maar als iemand hulp zoekt om echt te veranderen vind ik dit niet zwak, maar bijzonder sterk! Ik ben blij dat ik die hulp heb gehad want ik sta nou weer als een sterke en gelukkige vrouw in het leven die zich niet meer op de kop laat zitten door haar verleden. En ik heb het zelf gedaan, niemand heeft dingen voor mij opgelost, maar ik heb wel de steun en de confrontaties gehad die ik daarvoor nodig had. Hulp zoeken(en dan ook echt willen, niet in je problemen blijven hangen en zeuren dat het niet helpt oid, want daar ben je zelf bij) is niet zwak!
Met citaat reageren
Oud 06-06-2005, 19:27
Blues
Blues is offline
Citaat:
masterdj schreef op 03-06-2005 @ 11:58 :

volgens mij vergeet je een aantal belangrijke factoren;
hangt er toch heel erg vanaf wat die persoon heeft meegemaakt?
eh...NEE dat ligt helemaal aan het karakter en de persoon zelf, sommige mensen kunnen dingen nou eenmaal beter verwerken als andere...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten