Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
gestoord gedrag Wat is gedrag? -> wat je voelt, denkt, vroegere ervaringen, persoonlijkheid. Wat is gestoord gedrag? Criteria voor psychiatrische stoornis: 1) Abnormaal (= afwijkend van de sociale norm) 2) Psychische symptoom (= ongemak, lijden, bezorgdheid etc) 3) Geen gedragsalternatief (= kan niet ''anders zijn'') 4) Aantal kenmerken die een psychiatrische aandoening, kan het etiketeren -> diagnose a.d.h.v. DSM IV 3 visies op gestoord gedrag: - Biologisch bepaald (= zenuwen - in contact met elkaar - prikkeloverdracht - neurotransmitters - chemische processen => medicatie) - Psychologisch bepaald (= Gestuurd door emoties, angst, wensen, doelen, ontwikkeling, beleven van zaken => psychotherapie) - Omgevings bepaald (= Gedrag wordt bepaald door anderen => relatietherapie, gezienstherapie) Ontopic: i'm a psycho, but in a good way ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() 2) Niemand begrijpt me. ![]() 3) Sterker, ik ben anders. ![]() Dit vertaalt zich wel weer in een zee van creativiteit gelukkig. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Ben JIJ de ultieme fan? Nancy77 | 29 | 23-02-2008 11:35 | |
Liefde & Relatie |
Wat voor vriend/vriendin ben jij? (vriendschappelijk) Verwijderd | 33 | 09-12-2007 10:53 | |
Psychologie |
Wie dit leest is gek! florine&claudia | 20 | 18-09-2003 13:57 | |
De Kantine |
Waar ben jij gek op? stout! | 52 | 11-01-2003 14:09 | |
Liefde & Relatie |
ik ben een lul he?? GRRR | 53 | 17-09-2002 19:25 | |
Verhalen & Gedichten |
dat ben jij...... Starrie | 1 | 18-09-2001 19:02 |